Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Spektrum 2.4 Ghz

Aloittaja Cruisaaja, 05.12.04 - klo: 22.35

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 26.07.11 - klo: 22.28
Oliko kondensaattoria turvaamassa vastarin virransaantia?

Monet Savöxit haukkaavat melkoisesti välillä virtaa > vastari menee failsafe-tilaan (joskus vaan esim. puoleksi sekunniksi) ja vetää servot siihen asentoon johon on bindatessa käsketty.

Itsellä ainoat tuommoiset ongelmat ratkesivat heti kun laittoi vastarin ylimääräiseen paikkaan kondensaattorin.


Kyllä sinne kokeiltiin kahta eri kokoista konkkaa mutta ei auttanut ongelmaan. Mulla on fail safe säädetty että jarrut menee päälle ja ongelma oli että ohjaus hävisi yleensä  pääsuoran jälkeen kun piti alkaa himmailemaan, auto rullasi siis pöpelikköön.
Kyosho, elämäni auto.

nestori

#391
Äsken hain matkahuollosta ton DX3C:n ja hyvältä ratilta vaikuttaa.Latailen akun täyteen ja käyn kokeilemassa drifterissä.Pudotustestikin tuli tehtyä.Oli pöydän reunalla ja olin purkamassa loppupakettia niin tökkäsin ohjaimeen ja tippu n.1metrin korkeudelta eikä tohon mitään vaurioita tullu.
E:Tämä vastari tuskin käy vaikka onkin DSM2 vastari:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11972__OrangeRx_Spektrum_DSM2_Compatible_4Ch_2_4Ghz_Receiver_.html

JSJ

Tuotekuvaus vähän ristiriitainen kun sanotaan, että toimii kaikkien DSM2 yhteensopivien kanssa. Sitten sanotaan, että toimii vain lennokkiradioitten kanssa.

Mutta käsitykseni on, että lennokkivastarit ei toimi autoradioiden kanssa.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

nestori

Joo ostinkin jo sopuhintaan toisen SR300 vastarin.

Piedro

Tuli ostettua itellekkin Spectrumin kapula ja tuli mieleen että siinä kun
näkyy myös vastarin akun varaus ja sille saa laitettua hälyytys rajankin
niin mikä ois passeli volttimäärä hälyytysrajalle? oletuksena taisi olla 4.0v

mikari

Toi kuluttaa todella vähän, jos pattereita jaksaa yhtään latailla niin tuskin tulee edes 4V kovin usein vastaan, jos koskaan  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Piedro

Tarkotin vastaanottimen akun minialarajaa ettei tule yllätyksiä ja lopu akku lennosta vaan
hälyyttäis vähän ennen h-hetkeä.

*HOKE*

riippuu siitä mikä akkutyyppi on kyseessä. Jos kyseessä on 5 kennoinen nimh akku niin rajaksi esim 5V
jos taas kyseessä on w kennoinen lipo niin 6V
mikäli autossa on 4 kpl sormipattereita tai akkuja niin 4V

Piedro

Kiitos, tällä hetkellä on 5 kennonen nimh joten pitääpä pistää tuo 5v.

mikari

Lainaus käyttäjältä: Petri Uutela - 16.08.11 - klo: 11.54
Tarkotin vastaanottimen akun minialarajaa ettei tule yllätyksiä ja lopu akku lennosta vaan
hälyyttäis vähän ennen h-hetkeä.

Sori, luin huonosti, ajattelin kapulaa itseään. Toi on varmaan joku telemetria juttu?
Kiitos 20 vuodesta!

Piedro

Joo tossa mun kapulassa on telemetria mikä sisältää moottorinlämmöt, kierrokset ja vastarin akun varauksen.
Ostin ton setin: http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1286_1290&products_id=78463

Divi

DX3S:llä ajeltu nyt toistakymmentä akullista VTR:ää. MAHTAVAA!! Voin kertoa ettei ole radio vaihtumassa ihan hetkeen. Aikasemmin on ollu Futaba 3PK, Sanwa M8 ja muita vanhempia huippuradioita, 4PL on myös kokeiltu läpi mutta ai että on tämä DX3S vaan mainio!

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Divi - 17.08.11 - klo: 02.04
DX3S:llä ajeltu nyt toistakymmentä akullista VTR:ää. MAHTAVAA!! Voin kertoa ettei ole radio vaihtumassa ihan hetkeen. Aikasemmin on ollu Futaba 3PK, Sanwa M8 ja muita vanhempia huippuradioita, 4PL on myös kokeiltu läpi mutta ai että on tämä DX3S vaan mainio!

Samaa mieltä spektrumista. Itsellä myös dx3s ja radiosta löytyy kaikki tarvittavat säädöt+on erittäin simppeli käyttää, vastarit on halpoja ja on kevyt esim vs 3pks tai m11. Jos tarvetta asiakaspalveluun horizon hobbyn suuntaan on asiaa niin sekin homma toimii erinomaisesti.
Kyosho, elämäni auto.

Piedro

Eikait tossa DX3S ja DX2S ole muuta merkittävää eroa kun toinen on 3 kanavainen ja toinen 2 kanavainen?
Mietin että en auto käytössä varmaan 3 kanavaa tarvii niin ostin ton DX2S:n ku oli aika reippaasti halvempi.

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Petri Uutela - 17.08.11 - klo: 08.44
Eikait tossa DX3S ja DX2S ole muuta merkittävää eroa kun toinen on 3 kanavainen ja toinen 2 kanavainen?
Mietin että en auto käytössä varmaan 3 kanavaa tarvii niin ostin ton DX2S:n ku oli aika reippaasti halvempi.

Ainakin kuvassa toi dx2s on ihan samannäköinen kuin dx3s, lukuunottamatta dx2s tarroja. Tuskimpa niissä muuta eroa juurikaan on kuin tuo kanava määrä.
Kyosho, elämäni auto.

*HOKE*

En tiedä, enkä jaksanut ottaa selvääkään, mutta voihan niissä olla myös lähetysnopeudessa eroa.
Yleensä sitä nähnyt jokaisella valmistajalla että mitä kalliimpi radio, sitä nopeempi lähetys.

JTH_X

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.08.11 - klo: 10.21
En tiedä, enkä jaksanut ottaa selvääkään, mutta voihan niissä olla myös lähetysnopeudessa eroa.
Yleensä sitä nähnyt jokaisella valmistajalla että mitä kalliimpi radio, sitä nopeempi lähetys.

DX2S ja DX3S käyttää 11ms lähetystä ja sitten DX3R ja DX3RPro käyttää 5,5 ms.

*HOKE*

#407
Ok...

Kuinkas vastarit.
Onko siis DX2S mallissa yhtä nopea vastari mukana kuin DX3S.
Eli siis käyttääkö suoraan paketista samaa nopeutta, vai onko halvemmassa tingitty laittamalla hitaampi vastari mukaan?

Spektrumithan pystyy käyttämään eri vastareita ns. alaspäin.
Eli R mallissa voi käyttää S mallin vastaria... tällöin nopeus vain on se mihin vastari on tehty, eli tässä tapauksessa siis 11ms

EDIT:
Jaksoinpas tarkastaa asian itse.
Molemmissa tulee sama SR3300T vastari mukana... Eli nopeus on sama.
3S mallissa tulee mukana vielä hyvin pienikokoinen SR300 vastari

JTH_X

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.08.11 - klo: 10.36
Ok...

Kuinkas vastarit.
Onko siis DX2S mallissa yhtä nopea vastari mukana kuin DX3S.
Eli siis käyttääkö suoraan paketista samaa nopeutta, vai onko halvemmassa tingitty laittamalla hitaampi vastari mukaan?

Spektrumithan pystyy käyttämään eri vastareita ns. alaspäin.
Eli R mallissa voi käyttää S mallin vastaria... tällöin nopeus vain on se mihin vastari on tehty, eli tässä tapauksessa siis 11ms

Molemmissa (DX2S ja DX3S) on sama telemetriavastari SR3300T Receiver (SPMSR3300T) eli ovat tätä hitaampaa DSM vastareita. DSM2 vastarit ovat sitten nopeampia SR3520 ja SR3100, jotka pystyy tuohon 5,5ms.

Divi

onko kukaan testannu pelaako OrangeRx -vastarit DX3S radion kanssa? Olis sopevan halpa kikotin venerojektin mukana upotettavaksi :D

Loffe_

Tää kiinnostais myös minua! On sen verran edullisia nuo OrangeRx-vastarit!  :shocked:
-Löffe-
(Asso B4 FT, Asso SC10, JQ THE CAR, XRay XB8EC Brushless, XRay T1FK05(Drifter), XRay T2-009(stanu), Tamiya Terra Scorcher, Spektrum DX3R, DX3S, E-Sky Robin 22..

bluebeetle

Eikö nuo ole kaikki lennokkikamaa nuo oranssit, eli ei pelaa.. Kokeilkaa ihmeessä, eihän tuossa paljon menetä..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

mop

Ei toimi nuo oranssit ilmailuvastarit Spektrumin automankkojen kanssa. Kokeiltu on, tikkuradion tarttee.

Ville Vainio

Axialiin tulossa DX6 pektrumit, osaako joku kertoa miten kaasuvivun eli vasemman sauvan taakse/eteen liikkeen saisi samanlaiseksi kuin oikean sauvan.
Eli niin että vipu palautuisi jousivoimalla keskiasentoon.
Kyosho Inferno MP9e

Loffe_

Tälläisen vastauksen sain kun kysyin noista oransseista auto/vene käytössä.

"The OrangeRX transmitter are Acro only (plane & heli). Whilst they will function in a car or a boat you will have very limited range. The OrangeRX will work with all DSM2 2.4Ghz transmitters but as I just mentioned using them for any other application other than aircraft will have a very limited control range."

Eli ei toimi!
-Löffe-
(Asso B4 FT, Asso SC10, JQ THE CAR, XRay XB8EC Brushless, XRay T1FK05(Drifter), XRay T2-009(stanu), Tamiya Terra Scorcher, Spektrum DX3R, DX3S, E-Sky Robin 22..

VihtiRC

Miten DX3R ja DX3R PRO radiot pelaa kolme servoisessa LS-5 autossa? Onko kenelläkään kokemuksia?

mikari

Mites toi servojen määrä asiaan vaikuttaa - Ok, onhan tossa AUX kanava ja siihen voi synkata, mutta eikös autoissa hommat yleensä mene ihan kahdella kanavalla ja tarvittaessa haaroitusjohdolla jos esim. ohjauksessa 2 servoa. Eli toimii ihan yhtä hyvin kuin autokäytössä yleensäkin = hyvin!
Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*

Mika ei ole kenties koskaan huomannut että LS5 autossa on erikseen servo etu ja taka jarruille.
Ja niille siis tarvitaan mixaus ominaisuudet että saadaan toimimaan oikein, sekä pystyy balanssin säätämään suoraan radiosta.


mikari

Aaa no sitten kysymys on ihan validi...

googlella:

I emailed Spektrum and asked:
Does the new DX3R come with 3rd channel mixing?

And they replied:
Thanks for your email.
The Spektrum DX3R (SPM3100) will have two independent mixes that can be applied to any channel. Additionally, the radio has an Aux linear, Aux 2 position, and Aux 3 position control.
Please let us know if we can assist you with anything else.
Kind Regards,
Linda Bergstrom

Asiasta ei omaa kokemusta, sorry!
Kiitos 20 vuodesta!

KMikko

Kiinostais et mitä tuolla dx3s mallilla pitäs olla kantomatka??

Itellä on kyllä kyseinen kikotin mut tuntuu et kantama loppuu ennenku on pihan toisessa laidassa auto menossa.

Onnistuuko virittää parempaa antennia tai jotaki???