Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper ST

Aloittaja Joona H, 11.12.04 - klo: 17.39

*HOKE*

Miks ei auto olis sunnuntaihin mennessä kunnossa.
Eihän tossa ole edes ruuvattavaa.

Ja vaikka muut kiireet verottaiskin niin ton auton saattaa helposti vaikka sunnuntai aamuna ajokuntoon.

Itse räjäytän oman krossarin tänäiltana toaalisesti.
Autosta menee vaihtoon esim pohjalevy ym...
Ja lauantaina sillä ajetaan jo kovaa.

Jätät vähemmälle tuota pilkuntarkkaa putsailua (auto kun on taas likanen jo yhden kierroksen jälkeen)...

Mika R

Niinpä. Tule edes tänään Lavankoon, Mudventures part 2

AE-Mod

Tänään tuli taas rääkättyä Hyperiä koko päivä Lavangossa.

Hyvin toimi, eikä edelleenkään mitään tullut rikottua. Eli, kestävä on.
Tuli myös kokeiltua uusia AKA:n renkaita ja pito oli aivan älytön!
Joutui suorastaan opettelemaan uudestaan ajamisen tuon kasvaneen pidon takia.

Myös tuohon vakiokoneeseen löytyi oikeat säädöt ja irtoaahan siitä nähtävästi aivan riittämiin potkua. Nyt hyppyjen ylityksetkin sujuu leikiten.

Laitetaan nyt vielä kuva, kun porukka aina kitisee, että noi mun autot kiiltää...  :grin:


THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

AE-Mod

Saahan tämän sittenkin rikki!





Ja uutta CNC-mallia tilalle:



Vielä kuin jostain löytyisi toisella puolelle vaastaava ohjauspala... vinks, vinks.
Myös ne holkit mitkä tulee C-palaan on hankintalistalla.

Täytyy vissiin alkaa tilailee oikeasti noita varaosia vähän tonne pakkiin. Suurin piirteinhän sitä tietää mitä näistä yleensä menee.

Loppujen lopuksi auto on edelleen mielestäni loistava ja kulkua riittää kuskin taitoihin nähden tarpeeksi.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

*HOKE*

Saahan tuon nimenomaan RTR auton vakio ohjauspalan rikki kun sopivasti osuu.
Se kun on halpa valettu palikka.

Tuo asentamasi CNC ohjauspala onkin sitten ikuinen... kunhan et kierteitä onnistu pilaamaan niin tuo osa on viimeinen joka hajalle menee.

blaah

Taitaa olla hubi väärällä puolella, eikö vaan? Kohta jossa ohjauslinkki kiinnittyy hubiin on hieman koholla yhdellä puolella. Kuvassasi se on alaspäin, kun muistelen että piti olla ylöspäin.
Tai toki tuolla voisi bumpsteeriä säädellä mutta tuskin tarkoitus..

AE-Mod

Juu, on väärällä puolella... Toi nyt oli ainut mitä tähään hätään löytyi.
Kunhan sovittelin. Ei mulla tosiaan ollut tuohon edes niitä tarvittavia holkkeja.

Onneksi uusi pari nippeleineen löytyi jo käyttäjältä Ile_.

(pitää ottaa seuraavalla kerralla vähän huonompilaatuisia kuvia)  :wink:
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Casull

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 26.07.09 - klo: 22.27
(pitää ottaa seuraavalla kerralla vähän huonompilaatuisia kuvia)  :wink:

Näkis vaan...  :grin:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

AE-Mod

Tässä nyt niitä huonompia... ei jaksanut kasata studioa pystyyn.

Prooksi päivitettynä:














Nyt vain odotellaan Lavangon kuivumista!
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

AE-Mod

Muutamat kuvat lisää pirteän värisellä korilla:


















THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Jaze

Moro! Meikä on nyt ostanu eilen ensimmäisen polttiksen Hobao hyper st rtr.
Heti alkoi sitten ongelmat kun ei ollut ohjekirjaa missä olisi kerrottu perusteita.
Nyt olisi kiva jos saisi auton sisäänajo säädöt ja sen jälkeiset perussäädöt mistä alottaa.
Sain auton kovan sätkimisen jälkeen tänään käyntiin ja laitoin niin rikkaalle että pakoputkesta lenti polttoainetta siihen malliin, että tankki oli tyhjä aika nopeasti. Annoin koneen jäähtyä ja koitin uudestaan toista tankillista, mutta eipä lähtenytkään enää käyntiin joten tsekkasin tulpan eikä se enää hehkuttanut.
Auto tosiaan huuti kuin eläin ekalla käynnistyksellä joten iski paniikki ja vedin polttoaine letkun kaksinkerroin ja auto tukehtui. Säädin sitten kaasaria siihen malliin ettei enää kone laulanu hoosiannaa. Jos nyt joku viitsisi laittaa mulle nuo säädöt kun kauppias tokaisi vain että kato netistä jos löydät  :huh:

jesi

#551
Lainaus käyttäjältä: Jaze - 14.08.09 - klo: 15.58
Moro! Meikä on nyt ostanu eilen ensimmäisen polttiksen Hobao hyper st rtr.
Heti alkoi sitten ongelmat kun ei ollut ohjekirjaa missä olisi kerrottu perusteita.


Jos nyt joku viitsisi laittaa mulle nuo säädöt kun kauppias tokaisi vain että kato netistä jos löydät  :huh:



Kerro ihmeessä että mistä ostit?
/ Jere Siirilä

Jaze

Racing factorystä vähäkyröstä. Taidankin tästä pian lähteä hakemaan niitä tulppia autoon.
A3:sen tulpan antoi mukaan, onko oikea? ja tornado 25% polttoainetta.

Jaze

No worries anymore  :smiley: sain ammattitaitoista apua radan varrelta. Eikö tossa autossa tosiaan tuu ohjekirjaa mukana jossa olisi ollut jotain perusjuttuja?

jesi

Tämä on sitä paljon kehuttua suomalaista asiakaspalvelua!

Mut hyvä että kiesi toimii.
(yleensä on liput ja laput mukana, jopa lakikin vaatii (imho, korjatkaa jos mutuan väärin))
/ Jere Siirilä

Voyager

Mun on hlvetin vaikea uskoa, et Jaze on saanut noin huonoa palvelua RF:stä.
Lieneeköhän tää joku provo...

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Jaze

No asia selkis kun kuulin, että kauppias ei ollut itse paikalla vaan sitä tuurasi toinen henkilö kisamatkan takia.

Voyager

Hyvä Jaze et oikasit asian.

Odota, et se oikea kauppias tulee takas duuniin ja käy moikkaamassa sitä.
Uskon, että hän kyllä palvelee sinua ammattitaitoisesti ja neuvoo/jeesaa mielellään.

Toni  :wink:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

hallipatsui

Onkos tämmöinen auto minkälainen säätää?
Olen hankkimassa ensimmäistä polttisautoa ja kaipaisin apua.
Onko tämä RTR kone kuinka helppo saada säätöihin?
Toimiiko varaosa palvelu nopeasti?
Entäs tarviiko niitä varaosia edes paljoa?
Kyse siis RTR mallista.
Vai olisiko kenties Hongnorin RTR truggy helpompi ensimmäiseksi polttisautoksi?
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

SLap

AE-modin kuvat on kuin jostain mainoksesta. Hieno auto muuten. -Sami
Jeps

YLI-G

Lainaus käyttäjältä: hallipatsui - 18.08.09 - klo: 18.23
Onkos tämmöinen auto minkälainen säätää?
Olen hankkimassa ensimmäistä polttisautoa ja kaipaisin apua.
Onko tämä RTR kone kuinka helppo saada säätöihin?
Toimiiko varaosa palvelu nopeasti?
Entäs tarviiko niitä varaosia edes paljoa?
Kyse siis RTR mallista.
Vai olisiko kenties Hongnorin RTR truggy helpompi ensimmäiseksi polttisautoksi?

RTR auton heikoin lenkki on ohjauspalat jotka kannattaa vaihtaa CNC mallisiin ja samalla päivittää ohjausservo jämäkämpään.
moottori on ehkä aika tarkka säädettävä,mutta jos on yhtään pelannut nitrokoneiden kanssa se ei ole ongelma.
ihan kestävä auto ST on loppupeleissä.
hobao hyper 8

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 07.08.09 - klo: 21.02


Laita noi iskarin kiinnitykset niinkuin kuuluu että kestävät.
Tuolla tavoin ei ole todellakaan pitkäikäinen saati varma tapa edes hetkeksi.
Varsinkin kun on alumiinimutterit käytössä.

Äkkiseltään voi tulla mieleen että tuollatavoin iskarin paikkaa voi vaihtaa nopeammin... mjoo... mutta tuolla tavoin iskarinkiinnitys tarvitsee korjailla tiheään.
Iskarin paikkaa ei tarvitse kuitenkaan niin usein vaihtaa etteikö sitä jaksaisi ruuvailla minuutin hitaammin kuin tuolla ratkaisulla.

Eli... Pultti iskaritornista läpi... iskarikiinnikkeen kanssa kunnon kiristys ja mutteri varmistamaan ettei iskari pääse irtoamaan pallosta kovissakaan tärskyissä.

AE-Mod

Täh?
Täytyy nyt oikein lakaa selaamaan tuota manuskaa...

Ajattelinkin vaihdellesani näitä poron osia, että tälläinen kiinnitystapa tuntuu jotenkin heppoiselta. Eli, väärinhän ne siis oli. RTFM!

Kiitti huomautuksesta Hoke.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

hallipatsui

Milläs polttoaineilla ootte RTR koneella ajaneet?
Mikä toimii parhaiten?
Entäs tulpat minkä moisia niitä kannattais ottaa?
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

Jyrri

Traxxas Bandit- Kyosho Mini-Z- HoBao Hyper ST

hallipatsui

Entäs olisko linkin auton moottori parempi ja helpompi säätää kuin tuo RTR?
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=1&products_id=662
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

Ile__

Varmasti ainaki parempi. Todennäköisesti helpompi säätääkin, ainaki sen perusteella mitä olen lukenut rtr-mach:n säätämisestä tästäkin ketjusta.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Hount

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 19.08.09 - klo: 01.00
Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 07.08.09 - klo: 21.02


Laita noi iskarin kiinnitykset niinkuin kuuluu että kestävät.
Tuolla tavoin ei ole todellakaan pitkäikäinen saati varma tapa edes hetkeksi.
Varsinkin kun on alumiinimutterit käytössä.

Äkkiseltään voi tulla mieleen että tuollatavoin iskarin paikkaa voi vaihtaa nopeammin... mjoo... mutta tuolla tavoin iskarinkiinnitys tarvitsee korjailla tiheään.
Iskarin paikkaa ei tarvitse kuitenkaan niin usein vaihtaa etteikö sitä jaksaisi ruuvailla minuutin hitaammin kuin tuolla ratkaisulla.

Eli... Pultti iskaritornista läpi... iskarikiinnikkeen kanssa kunnon kiristys ja mutteri varmistamaan ettei iskari pääse irtoamaan pallosta kovissakaan tärskyissä.

Mulla on ollut krossarissa kaksi kisakautta + treenit iskarit niin edessä kuin takana kiinni siten että ruuvi tulee tuolta pallon puolelta ja iskaritornin toisella puolella on teräksinen M3 lukkomutteri. Ei ole ollut mitään ongelmia keston kanssa. Toki vahvempi ratkaisu on ohjekirjan mukainen (Hyper8,5) ruuvi, prikka, torni, pallo ja lopuksi vielä lukkomutteri varmitukseksi)

Tietysti teräksisen lukkomutterin voi vetää todella paljon kireämmälle, kuin kuvan alumiinisen.

- Hount

Jabe

Oliskos jollain antaa setuppia, mikä toimisi jyrkkälän radalla, lähinnä pyöränkulmat ja iskarien kiinnityspisteet?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Jaze

Onko muilla ollut sellaista ongelmaa ton auton kanssa, että se saattaa sammua satunnaisesti muutaman minuutin välein radalla kun tulee kurviin ja jarruttaa?
Kuulin, että se vois johtua tosta vetokäynnistys sydeemistä.