Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper ST

Aloittaja Joona H, 11.12.04 - klo: 17.39

JariV

Hä hä,

vai helvetinkoneen  :grin: :grin:
No onhan toi vehe kyl sellanen että kun se käynnistyy ni siinä ei viiti ihan vieressä olla. Ja voi kyl sanoo myöski niin, että sen kun autotallissa starttaa ni kyllä se sieltä täytyy suunniilleen 5 sekunnin sisällä tuoda ulos käymään tyhjää ja lämpeemään, on meinaan mökki savussa heti...

Sit noista pikatankkausnipoista, niitä on 3 eri kokoo, mulla on keskikoko. Se on ite asiassa varsin fiksu systeemi ja jos nyt ite ostasin nipan niin ostaisin sen isoimman. Päivittäsin samalla letkukoon isommaksi joten 150cc tankin saa paineella täytettyy todella nopeesti. Siinä isoimmassa on myös suojakansi, jota mulla ei keskikokosessa oo. Olis ihan hyvä mm. sillon kun lippaa vehkeen katolleen.
Onkos truggyjen ja M8 sääntöjen puitteissa mainittu polttoainelinjan halkasijalle vaatimuksia? Jos ei, niin tolla systeemilla sais varmaan 10-15cc lisätilavuuttakin.
Just joo.

*HOKE*

Eipä ole mitään määritystä polttoaineletkujen koolle, mutta kun on hyvinkin tarkka määritys polttoainejärjestelmän koolle.  :wink:
125ml on maksimi.

JariV

Miten tota mitataan kisoissa?

Otetaan tankki ja letkut täytenä irti ja kaadetaan mitta-astiaan? Vai?
Just joo.

Zigma

Mistäs noita pikatankkausnippoja on saatavilla? Saakos noita tankkauspistooleja
sovitettua noihin nippoihin ja jos saa tiedätkö sopivia malleja/merkkejä?
Milläs sää itse ammut sen löpön sisään.?
Onkos sulla kokemusta siitä että, miten vika altis tuo systeemi on lähinnä
lika/pöly/savi tms.

Täytynee tulevana talvena alkaa testailee tuommosta tankkausysteemiä.
Jokos oot keksinyt tuohon sun HellMachine  :evil: autoon kytkin osastoon tarpeeksi kestävän systeemin.?
:evil: :evil: :evil: :evil:
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: JariV - 21.09.07 - klo: 09.13
Miten tota mitataan kisoissa?

Otetaan tankki ja letkut täytenä irti ja kaadetaan mitta-astiaan? Vai?

Ei irroteta autosta.
Riippuen mittalaitteista, mutta yleensä on mittaus tehty siten että tankki täytetään piripintaan... Työnnetään paineletkusta painetta jotta letkut ja mahdolliset filsut välissä täyttyy.
Soppaletku koneesta mittapulloon ja työnnetään paineletkusta painetta kunnes tankki ja letkut ovat tyhjät.
Mitassa täytyy tämän jälkeen olla polttoainetta maksimissaan 125ml

JariV

Okei,

kiitokset tosta HOKE. Eli lisätilavuuden toivossa tätä ei ainakaan kisoihin voi siis laittaa.

Tossa linkki nippaan, yks vaihtoehto siis:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=2924&grpid=2404

Ja joo, kytkin on kunnossa ja toimiva. Tosin tällä hetkellä työn alla on seuraava kehitysversio vauhtipyörästä, edellinen ei ihan ollu käytössä sellanen että olisin ollut tyytyväinen. Mutt nyt kytkin siis pitää ja kestää ja sopiva jousikuormakin löytyi.
Just joo.

Mika R

Hienoa Jari ton kytkimen osalta. Päästään siis näkee toi livenä kulkemassa...grrreat

JariV

Juu,

viikonloppuna olis tarkotus yrittää saada toi uus vauhtis valmiiks. Sit vaan kiinni ja kokeilemaan. Todennäkösesti jos saan ton valmiiks ja kaikki ookoo, niin täytyypä mennä sunnuntaina kattelemaan siihen lentokentän kupeeseen sille hiekkamestalle mistä aikasemmin kirjoittelin täällä toisaalla. Toivotaan ettei satais ainakaan hirveen paljoo...
Just joo.

JariV

Pari fotoa Evo 2 vauhtipyörästä ja kytkimestä. Kampuran kiilaura on vielä tekemättä, mutta eiköhän sen saa huomenna väsättyä. Tuli duunattua tohon vauhtiksen takareunaan vielä hammaskehä, että tarvittaessa saa startattua laitteen vaikkapa hammasratassovitteisella starttikärjellä. Jos siis tarttee. Tämä kytkin on siis perushalkaisijaltaan 50mm.





Just joo.

JariV

#309
No nyt on taas kilkkeet nipussa ja aloin tekemään hammasratas-starttikärkeäkin. Käytin siihen 14-piikkistä kytkinkelloa. Vielä tarttis vaan funtsia että miten tukea se tilapäisesti niin hyvin ettei se startatessa hypi yli. Ja myös tietenkin silleen, että ton saa heti pois tosta vauhtipyörän hammaskehältä kun motti käynnistyy ja ettei se oo siellä ajon aikana mukana saati pyörimässä.

Toki sen pystyy myös kumipyörällä karhennuksesta starttaamaan, mut jotenkin mä en vaan luota tohon pelkään kitkaan tässä tapauksessa kun tossa motissa on sen verran kovat puristukset, että jopa Sullivanin Hi-Torque startteri meinaa 12 voltilla alkaa huutamaan leipää tai apua. 24 volttisena se taas pyörii niin maan julmetusti et savu vaan nousee kumipyörän ja vauhtipyörän välistä.
Just joo.

Verre

Mielenkiinnosta kysyn, onko täällä muita jotka olisi saanut takaa tukuvarren halkeamaan pituussuunnassa? Ei koko matkaa mutta ensimmäiseen paksumpaan kohtaan asti niin, että renkaan hubia pitävä akseli lähti kokonaan irti ehjänä  :tongue:
HoBao Hyper ST
XRAY XB8

blaah

Täällä murtunut yksi tukivarsi pitkittäin, tosin hubiosasta yksi askel sisäänpäin. Hubi pysyi paikallaan.. Eipä suuremmin suhteutettuna ajomäärään (edestä mennyt kerran/pari varikkomuuria murtaessa)

Niko

Ajelin sunnuntaina Hyper ST Prolla. Toivottavasti keli kuivuu, niin voisi lähteä Lavankoonkin kokeilemaan. Hirvee ajokuume  :afro:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Täytyy tulla messiin Truggylla, saako?  :grin: :cool: (ja jos haluu tehdä kauppoja niin saa samalla esittelyn ja kokeilla)

Ilmari_S

Mika mä pelkään et HoBao jättä sut puremaan pölyä. ;)
Huehue

Mika R

Saa nähä sit. Näin ei käyny Turuus  :laugh: Tai no, taisi se Niko mennä kyl kovempaa siihen asti ku sen pata skulas ok. Mut nyt mulla toimii ohjaus ja renkaat

Ilmari_S

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 09.10.07 - klo: 15.33
Saa nähä sit. Näin ei käyny Turuus  :laugh: Tai no, taisi se Niko mennä kyl kovempaa siihen asti ku sen pata skulas ok. Mut nyt mulla toimii ohjaus ja renkaat
No en sit tiiä. :D
Huehue

Mika R

Ei päästä ottaa Nikon kanssa erää, kun auto meni uudelle omistajalle. Eikä sääkään ehkä oikein sallis.

Eli meitsi ajelee tota ämkasia vain ja ainostaan tästä eteenpäin. Ei tämän enempää offia..soriii...

Verre

Minkäslaisia diffiöljyjä ihmiset käyttää ST:ssä?
HoBao Hyper ST
XRAY XB8

Duster1

7000, 30000 ja 5000
Axial SCX 10 TR

Niko

Me käytetään UR 7000-15000-4000, etu-keski-taka.

Jos keskellä Spider-diffi, niin sitten keskellä 12500.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Yllä oli puhetta tankin koosta. Truggyissa kisoissa polttoainejärjestelmän maksimi koko on 150.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Rölli

Sopivasti pomppas tää aihe ylös. Olen harkinnut ostavani Hobao Hyper ST RTR:n :http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=21&products_id=576 Auto tulisi enimmäkseen monttukäyttöön ja ensikesän tavoitteena on osallistua kisoihinkin. Aiempaa kisakokemusta ei ole rc vehkeillä.
Sijoituksella ei ole paljon väliä, mutta jos maaliin pääsisi niin se olisi jotain. Siis kysyn saako rahoilleen vastinetta, jos laittaa ne tuohon RTR malliin. Onko jollain ehdotuksia mikä muu trukki kannattaisi mahdollisesti ostaa. Buggytkaan eivät ole täysin poissuljettuja, mutta auton budjetti on enimmillään 500€.
Traxxas T-Maxx 2.5R, Mini-z Racer, Himoto Mini Cobra

LittleDemon

Kyllä rahoilleen vastinetta saa kun tuon ostaa. Itsellä ei ole truggya, mutta eipä se hyper 8.5 buggy perusteiltaan varmaan niin erilainen ole että ei voisi laatua vertailla  :mrgreen: itse tykännyt kolmen kyoshon jälkeen TODELLA paljon hobaosta!
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

TheArska

Ja kysymys oli vissiin, että saatko rtr mallista rahoille vastinetta...kyllä varmaankin, mutta jos kisaakin meinaat ajaa kannattaisi ehkä suoraan pro malli ostaa joudut varmaan ajan myötä päivittää ja ja korjaamaan rtr mallin heikkoja kohtia, mutta pro malliin koneineen ja sähköineen ei kyllä 500e riitä...toinen vaihtoehto on hn x1 crt..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

*HOKE*

RTR malli riittää hyvinkin.
Tarkoitushan oli ensin ajella ja sitten tulevaisuudessa ruveta kisaamaan.
No siinä ajelu vaiheessa on ehtinyt hyvinkin hommaamaan muutamat osat jotka on hyvä päivittää kestävempiin.
Ohjauspalat ja tukivarsien kiinnikkeet.
Muita osia ei ole mikään pakko vaihtaa.
Viimevuonna nähtiin hyvinkin kuinka sillä rtr mallilla mentiin kovaa.
Valkeakoskella irtos voitto jne.
Autoon oli vaihdettu vain nuo yllä mainitsemani osat ja tietysti sähköt+moottori.
Pro mallihan on aivan uusi, eli eipä kukaan suomessa ollut pro mallisella autolla ajanut ennenkuin se tuli ihan yleiseen myyntiin (eli tässä syksyn kynnyksellä)

HoBaon RTR auto antaa aivan varmasti rahoilleen vastineen.
Siitä on sitten helppo päivitellä sähköjä ja moottoria parempiin sitämukaa kun rahaa kertyy jne.

Hyper

Mitenkäs tuon RTR-mallin moottori, kun oon noita lontoon-kielisiä forumheja lukenu niin moottorista ei oikein paljoa positiivista ole kuulunut. Lähinnä on vaikea säädettävä eikä muutenkaan oikein kuulosta laatuvehkeeltä, tuo kone siis. Kuulopuhetta jees, mutta mites suomiveljillä ja -tyttärillä on toi moottoripuoli RTR-autossa toiminut?

Verre

Itselläni on Hyper ST RTR eikä vielä ainakaan ole pahaa sanottavaa. Säätäminen pitää toki ensin oppia ja siihen meni oma aikansa, mutta kun sen oppii niin ei se niin vaikeaa ole. Omani on toiminut hyvin ja auto on todella kestävä (nimim. kerran täydellä vauhdilla metallista ajajakoroketta päin ilman mitään vahinkoa autolle)  :smiley:
HoBao Hyper ST
XRAY XB8

blaah

RTR - mosasta sen verran että aivan hienosti toimi tuossa buggyssä kun harrastusta aloittelin. Ajelin sillä kohtuu paljon, eteenpäin meni. Ja konehan on aivan sama kuin truggyssä. RTR truggyn kone tuossa hyllyssä, pidän sitä vara-koneena kisoissa..
Samaa olen kuullut että hieman kinkkinen on säätää. Itse en saa säätöihin minkään merkkistä konetta joten jätetään kommentoimatta. Jenkkilehden RTR truggy arvostelussa suosittelivat tekemään reiän etuikkunaan jotta koneen saisi pysymään viileämpänä koska kuulema kuumeni helposti. Mr. JQ kommentoi aikanaan tuolla Lavangon RC-koulussa että kun kyseisen koneen sai säätöihin, niin sen lämmöt olivat 150 asteen tienoilla (eli ainakin 20 astetta enemmän kuin normaalin mosan).

Itse autosta oikeastaan ainoa "tyyppivika" on ollut noi takana olevat alatukivarret, jotka haljenneet pitkittäin. Tosin 3 kpl kesässä ei paha, ja kertaakaan ei ole matka katkennut sen takia..

Rölli

Ihan hyvältä autolta vaikuttaa hintaisekseen tuo RTR. Mitäs polttoainetta olette käyttäneet ja paljonko nitroa? Ja mitä noihin säätöongelmiin tulee, niin olen tottunut kyllä että tuo polttistouhu on melkoista säätämistä (ostan sitten sähköauton, kun on varaa investoida lipoihin + latureihin ja harjattomien säätimiin :wink:)
Traxxas T-Maxx 2.5R, Mini-z Racer, Himoto Mini Cobra