Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper ST

Aloittaja Joona H, 11.12.04 - klo: 17.39

Jabe

#420
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 05.10.08 - klo: 01.13
Keski spiderin isoratas ei käy torseniin.
Mutta jos vaihdat keskidiffin kokonaan niin torsen käy spiderin tilalle...

Eli kumman kysymyksen nyt sitten esititkään???  Käykö tilalle vai käykö spiderin ratas torseniin....????
molemmat...
löytyykö tuohon torseniin sitten tuota 52-hampaista ratasta? eli siis se mikä tuossa on nyt ilmeisesti paikalla, eli vakio/alkuperänen.
e. 48t näyttäis löytyvän... mutta ei taida 52t löytyä?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Timitri87

osaako kukaa täällä vastata . paljon painaa hyper st rtr ajokunnossa  ja rullaavana eli ilman konetta,akkuu , vastarii ja bensaa.

Casull


Lainaus käyttäjältä: Jabe - 05.10.08 - klo: 15.09
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 05.10.08 - klo: 01.13
Keski spiderin isoratas ei käy torseniin.
Mutta jos vaihdat keskidiffin kokonaan niin torsen käy spiderin tilalle...

Eli kumman kysymyksen nyt sitten esititkään???  Käykö tilalle vai käykö spiderin ratas torseniin....????
molemmat...
löytyykö tuohon torseniin sitten tuota 52-hampaista ratasta? eli siis se mikä tuossa on nyt ilmeisesti paikalla, eli vakio/alkuperänen.
e. 48t näyttäis löytyvän... mutta ei taida 52t löytyä?

Tämä rataskysymys askarruttaa kovasti minuakin, mahtaako noita 52-hampaisia löytyä?

Voisihan tuota kokoeroa kompensoida kytkinkellolla, mutta sitten loppuu säätövara pienempäänpäin kesken.
Jos ei sitten siirry neulalaakerikelloihin...
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Jabe

löytyiskös jostain jousien jäykkyystaulukko, kun noi vakio jouset ei mulla enää palauta normaaliasentoon, kun on tainnu painoa tulla autoon lisää, vai onko se vaan öljyistä kiinni?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Sami L

Iskunvaimennuksen toimintaa säädetään männillä, öljyillä ja jousilla. Maavara säädetään esijännitystä muuttamalla.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Jabe

eli edestä kun painaa maahan ja päästää irti, niin ei palaudu normaali asentoon vaan jää selvästi alemmas.
jouset on tällähetkellä harmaat, öljyistä en tiedä kun ostin käytettynä.
esijännitystä on 6mm per iskari, 4-reikäset männät.
niin ja kiinnityspaikat ylhäällä keskellä ja alhaalla toiseks sisin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Jabe - 19.10.08 - klo: 13.53
löytyiskös jostain jousien jäykkyystaulukko, kun noi vakio jouset ei mulla enää palauta normaaliasentoon, kun on tainnu painoa tulla autoon lisää, vai onko se vaan öljyistä kiinni?

Voi olla, että ongelma on ihan muualla kuin iskareissa. Jokin liikkuva osa, esim. alatukivarsi tms. hankaa, eikä pääse liikkumaan vapaasti.

Ota iskari kokonaan pois ja kokeile, liikkuuko kaikki liikkumaan tarkoitetut osat täysin vapaasti. Liikkeessä ei pitäisi käytännössä olla juuri minkäänlaista "kitkaa".
Flying Calacucco

Jabe

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 19.10.08 - klo: 21.18
Lainaus käyttäjältä: Jabe - 19.10.08 - klo: 13.53
löytyiskös jostain jousien jäykkyystaulukko, kun noi vakio jouset ei mulla enää palauta normaaliasentoon, kun on tainnu painoa tulla autoon lisää, vai onko se vaan öljyistä kiinni?
Voi olla, että ongelma on ihan muualla kuin iskareissa. Jokin liikkuva osa, esim. alatukivarsi tms. hankaa, eikä pääse liikkumaan vapaasti.

Ota iskari kokonaan pois ja kokeile, liikkuuko kaikki liikkumaan tarkoitetut osat täysin vapaasti. Liikkeessä ei pitäisi käytännössä olla juuri minkäänlaista "kitkaa".
mitään muuta vastusta ei tunnu kuin vakaajatanko...
auto on siis muutettu harjattomaksi ja eteen sen takia tullut lisää painoa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

peitsamo

OK. No, sitten jäykempää jousta ja uutta öljyä putkiin.
Flying Calacucco

*HOKE*

Esikiristystä lisää niin kyllä se keula sieltä nousee.

Jabe

#430
minkäs jäykkysiä öljyjä käytätte, kun tuo UR700 eteen ja UR600 taakse kuulostaa aikas jämäkältä tavaralta, kun eikös se alkuperäisöljy ole WT 30?
onko jollain kokemusta, että kuinka hyvin nuo hong norin jouset sopii tähän?
e. tuo öljy asia selviskin jo
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Niko

Auto on myös hyvin painava, joten 700 ja 600 sopivat hyvin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Casull

Lainaus käyttäjältä: Casull - 19.10.08 - klo: 01.42

Lainaus käyttäjältä: Jabe - 05.10.08 - klo: 15.09
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 05.10.08 - klo: 01.13
Keski spiderin isoratas ei käy torseniin.
Mutta jos vaihdat keskidiffin kokonaan niin torsen käy spiderin tilalle...

Eli kumman kysymyksen nyt sitten esititkään???  Käykö tilalle vai käykö spiderin ratas torseniin....????
molemmat...
löytyykö tuohon torseniin sitten tuota 52-hampaista ratasta? eli siis se mikä tuossa on nyt ilmeisesti paikalla, eli vakio/alkuperänen.
e. 48t näyttäis löytyvän... mutta ei taida 52t löytyä?

Tämä rataskysymys askarruttaa kovasti minuakin, mahtaako noita 52-hampaisia löytyä?

Voisihan tuota kokoeroa kompensoida kytkinkellolla, mutta sitten loppuu säätövara pienempäänpäin kesken.
Jos ei sitten siirry neulalaakerikelloihin...

Jos tahtoo isomman spurrin torseniin, sen joutuu luultavasti tekemään itse.
En tosin pidä sitä enää mitenkään kummallisena temppuna, löysin vahingossa tuollaisen kuvan:
http://www.ofna.com/pdf/Torsen-Diff-F&R.pdf
Tavallisesta spurrista jos sorvaa keskustan pois ja tekee pari uutta ruuvinreikää niin jo
onnistuu.

Noita spurreja ilman keskustaa on olemassa jo valmiiksikin:
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=27091
Jossain autossa oli jo valmiiksi sopiva hammaslukukin, en vain enää muista missä.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Jabe

#433
tossa kuvassa on HN:n torsen ja se on ihan erillainen kun Hobao:n.
tässä on hobaon torsen purettuna
ja tässä hong norin torsen
pitäis saada vähän mittoja tuosta hobaon torsenista, että jos tuo ST RTR:n 52-hampainen spurri (86055) sopeis muuten, että pitäis vaan uudet reijät tehdä ja vanhat laittaa umpeen.
niin ja tuohon hong norin malliin vois varmaan sovittaa savagen 52t spurrin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

jesi

En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta liene arvuuttelette että pitäis trukkiin saada torseni kiinni, ja oletuksena trukissa on obaut 50-65t TMS spurri?

http://rc10.fi/index.php?topic=30712.0
/ Jere Siirilä

Casull

#435
Lainaus käyttäjältä: Jabe - 25.10.08 - klo: 20.12
tossa kuvassa on HN:n torsen ja se on ihan erillainen kun Hobao:n.
tässä on hobaon torsen purettuna
ja tässä hong norin torsen
pitäis saada vähän mittoja tuosta hobaon torsenista, että jos tuo ST RTR:n 52-hampainen spurri (86055) sopeis muuten, että pitäis vaan uudet reijät tehdä ja vanhat laittaa umpeen.
niin ja tuohon hong norin malliin vois varmaan sovittaa savagen 52t spurrin.

HN:n torsenin pitäs käydä suoraan kyoshon 777:n ja kyoshon keskidiffi käy hobaoon heittämällä, kokeilin toissapäivänä.

Tuohon linkittämääni HN:n torseniin mielestäni parhaiten sopisi juurikin hobaon oma spurri parilla lisäreijällä(?) ja keskusta pois sorvaamalla.

Ylimääräisiä reikiä en alkaisi tukkimaan, mitä ne siellä haittaa?
Hitsaamalla rattaan mahdollinen karkaisu vain menee pilalle.

Mielestäni tuolla HPI:n 2-osaisella spurrilla rakenteesta tulee turhan monimutkainen.
Toisaalta alumiini olisi helpommin työstettävissä kuin kokoteräksinen ratas.
Ohuemman teräsrattaan saa kuitenkin paremmin samaan kohtaan kuin alkuperäisellä diffillä.

Itse en laittaisi hopan tekemää torsenia keskelle, näyttää turhan monimutkaiselta juurikin tuon rattaan kiinnityksen osalta.
Kokemuksia ei tosin ole kummastakaan joten käytännön kestosta en tiedä yhtään mitään.

Edit: HPI:llä näyttää olevan tuollainenkin spurri:
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=86513
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Casull

#436
Lainaus käyttäjältä: jesi - 25.10.08 - klo: 20.41
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta liene arvuuttelette että pitäis trukkiin saada torseni kiinni, ja oletuksena trukissa on obaut 50-65t TMS spurri?

http://rc10.fi/index.php?topic=30712.0

Juurikin näin tässä on aikomuksena tehdä.

Hobaon ST:ssä on 52-hampainen spurri.

Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

jesi

Muistelisin että oisin vertaillu hobaon mallin torsenin lautasta ja normi hobaodiffin lautasta, nii että vaatis vähä modaamista muutenki ku ne reijät.
Olikohan se laakerin kaula liian pitkä, sisältä liia syvä, jne jne.
Itse totesin että ei ole vaivan väärti alkaa sorvailemaan ja koittelemaan meneekö.
/ Jere Siirilä

Casull

Tietääkö kukaan mistä saisi ST Pro:n manuaalin?
Joko alkuperäisen tai hyvälaatuisen kopion?
Kukaan halukas luopumaan omastaan?

Hobaon nettisivuilta ei saa muuta kuin surkeaa laatua olevan räjäytyskuvan ja varaosalistan.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

jesi

/ Jere Siirilä

Casull

Kiitos kovasti mutta tuo minulla on jo originaalina ja sähköisenä.

Tarvisin tuon lisäksi sen PRO-mallinkin manuaalin.

Tarkoitus on rakentaa oma auto hiukan pro-mallia pitemmällekkin, ja tarvisin tuon manuaalin  vertaillakseni tarkasti rtr- ja pro-mallin osakohtaisia eroja, ruuvien pituuksia ja tyyppejä, tehdassetuppieroja jne

Nyt jo on selvillä että autoissa on yllättävän paljon eroa, muutakin kuin iskaritornit, kardaanit, takavetarit ja kori.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

ArT51

Milläs kaasarin säädöillä porukka ajelee kun on kelit viilentynyt. Onkos muuten tehtaan antamat "perus" suuttimien arvot,että kaikki kaasarin rungon kanssa tasan?

ratakarju

Morjens!
Onko takarungon jäykistimeksi jotain muuta alkuperäistä kestävämpää ratkaisua, kuin järjettömän kallis alumiininen cnc tuki?

Casull

#443
Ei valitettavasti ole.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Niko

Lainaus käyttäjältä: ArT51 - 04.11.08 - klo: 19.09
Milläs kaasarin säädöillä porukka ajelee kun on kelit viilentynyt. Onkos muuten tehtaan antamat "perus" suuttimien arvot,että kaikki kaasarin rungon kanssa tasan?


Voit säätää koneen pääneulaa hieman rikkaammalle.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Casull

Tyhmä rengaskysymys:
Sopiiko noille Hyper ST:n vanteille mitkään muut kumit kuin Hobaon omat?
Joltain ulkomaiselta foorumilta asiaa koskevan ketjun kerran bongasinkin mutta en tietenkään nyt enää löydä sitä millään.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Koppa

Lainaus käyttäjältä: Casull - 29.11.08 - klo: 04.32
Tyhmä rengaskysymys:
Sopiiko noille Hyper ST:n vanteille mitkään muut kumit kuin Hobaon omat?
Joltain ulkomaiselta foorumilta asiaa koskevan ketjun kerran bongasinkin mutta en tietenkään nyt enää löydä sitä millään.
tyhmiä kysymyksiä ei ole, ainoastaan tyhmiä vastauksia... :wink: mut asiaan, mittaa vanteen halkaisija sekä leveys, ni se kertoo jo paljon enemmän...

Casull

Nimellishalkaisija  97,5mm
Suurin halkaisija   107mm
Leveys              70,5mm
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Koppa

vastaus lainattu Ofnan foorumilta samaan kysymykseen:
"You have to use either the Revo tires or the 40 series tires. Those are the only ones that will fit those rims."
"Like Stiffler stated, only the Traxxas tires or the HoBao ST tires will fit the ST rims...The Response Tires from Traxxas will probably work pretty well..."

Niko

Revo 40 sarjaan renkaat ovat liian matalaprofiiliset. Eivät toimi kovin hyvin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND