Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B64

Aloittaja Testikuski, 17.11.16 - klo: 20.05

Testikuski

Ospa Rc

Testikuski

#1
Teasereita jo mukavasti liikkeellä.
Ospa Rc

Testikuski

Nimikin vahvistui RC10B64

Ospa Rc


APK

selkeästi otettu mallia 1/8 autoista kun ylädekit korvattu rungon jäykkäreillä.
mielenkiintoinen ratkaisu kardaanien kanssa, taitaa olla diffiboksin pinioniratas samalla ulostulona joka kenties lukitaan lukkosokalla boksin ulkopuolelta?
mekattavuus on autossa ainakin selkeästi hypännyt monta harppausta eteenpäin, joka on kyllä hyvä juttu  :grin:
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Metsäläinen

Tämä on vissiin dirtti versio mikä on kuvissa ja matto versio on tulossa erikseen. Onko ainoa muutos siinä slipperi keskidiffin paikalla vai pistäisköhän asso kovemmat muoviosat mukaan myös. Mielenkiinnolla odotan! Noi etuhexien pinnit, oikeasti, nyt on vuosi 2016.

APK

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 24.11.16 - klo: 09.18
Noi etuhexien pinnit, oikeasti, nyt on vuosi 2016.
kenties menty asiassa geometria edellä. keulan ohjauspala&casterpala muistuttaa aika paljon esi-isää.
voi olla vaikea tehdä noin kapeata hexiä jossa olisi vielä lukitusruuvi?
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: APK - 24.11.16 - klo: 10.47
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 24.11.16 - klo: 09.18
Noi etuhexien pinnit, oikeasti, nyt on vuosi 2016.
kenties menty asiassa geometria edellä. keulan ohjauspala&casterpala muistuttaa aika paljon esi-isää.
voi olla vaikea tehdä noin kapeata hexiä jossa olisi vielä lukitusruuvi?

Voi olla että ei siihen lukitusruuvia mahdu, mutta olisi siihen silti voinut laittaa täysmetallipinnit. Tuskin kukaan
kuitenkaan ilman eturenkaita ajelee. :roll:

APK

sitä varten on factory team malli sitten myöhemmin  :azn:
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

uijui

Yokomo Bmax4 3 here we come. Antakaa anteeks kun katoin ehkä tuota sen kuus sekuntia.
Vastaheitolla voittoon.

Metsäläinen

B64D:n laatikon sisältö selviää tästä videosta.

https://www.youtube.com/watch?v=LqNnolkN04I

jagab

#11
Autot saapuneet Suomeen!!! :wink:  Materiaalit vaikuttavat laadukkailta ja kasaaminen ollut helppoa :cool: 

Tässä alkuun muutama maistiainen kuvien muodossa.









...sähköjä vaille valmiina radalle.




Joppe75

#12
Morjens!
Auto kasassa ja ekat testit ajettu:)

Vähän pohjaa tarinalle: Tullut tänä talvena omistettua neljän eri merkin 4wd auto, tätä asson uutukaista odotellen:). Tuli kokeiltua Losin, Durangon, Schumin ja Xrayn auto. Ja täytyy sekin todeta että noista merkeistä ei mikään ole huono tässä mattocrossissa. Jokaisen auton saa ajettavaksi, mutta onko se sit riittävän nopea? Mene ja tiedä..

Dodi, sit tähän Asson B64D malliin.
-Kasaaminen: Osat napsahtelee paikalleen ilman dremeliä. Yhden takatukivarren jouduin kumminkin viilaamaan koska en ollut tyytyväinen sen herkkyyteen. Ja toinen mikä tuli kasatessa esiin oli casterblock palojen kiinnintys ruuvit alhaalla. Ottaa kiristäessä kiinni hingepinniin ja menee jumiin. Rikka alle tai 1-2mm lyhempi ruuvi= homma toimii.

Setup: Tuli otettua tuolta Karrin facen sivuilta https://m.facebook.com/karrisalmelaRC/?locale2=fi_FI  Täydellistä kopio ei saanut vielä tehtyä hiphop osien puuttuvuuden takia:)

Ekat ajot: Täytyy sanoa että auto yllätti! Tällä kertaa positiivisissä merkeissä, en tiedä oliko takaraivossa B44.3 auton suoma suuri v**** jota pelkäsin myös uudessa mallissa:)  Auto oli todella helppo ajaa ja mikä parasta se myös kestää pystyssä:D Aikoja tuli kellotettua sen verran että ei ihan "uulitsalla" ole koko tekeminen. Noin sekunttia edelle 2wd autoa. Tämä tietää hyvää ja antaa taas uutta potkua tähän harrastukseen. Tulevan viikonloppuna ajetaan vielä kunnon testi viikonloppu jotta pääsee täysin sisälle tämän vauhti hirmun temppuihin:)

ETEEN PÄIN! SANO MUMMO HANGESSA!
KESÄ TULE JO:)

Edit: Takahubien muovilevyt (mihin tulee linkki kiinni) kannattaa tehdä hiilikuidusta.Mutta muistakaa ostaa itse hiilikuitulevy/säilyttäkää kuitti. On prösyyrit näyttää sit verottajalle😆😂😂😂😂😂

jerzirccar1

Saas nähdä milloin ja kukas tekee hiilaripohjan ekana tähän autoon😉😉
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

iceracer

Mikä aiheutti suurta v********:sta Jorilla b44.3 assossa?
VD12

Joppe75

Lainaus käyttäjältä: iceracer - 24.02.17 - klo: 10.30
Mikä aiheutti suurta v********:sta Jorilla b44.3 assossa?

Se halus kulkee matolla/turfilla renkaat taivasta kohden meikän käsissä:) Teki sille mitä vaan :smiley:

Joppe75


Metsäläinen

#17
Dorka yllätti itsensä ja hommasi asson B64D:een. Viime aikoina on tullut rakennettua xrayn kisa-autoja niin tämä oli ihan mukavaa vaihtelua. Edellinen 4WD kymppi krossi ennen tätä oli xrayn XB4 2015.

Rakentamisessa ei mitään suuria ongelmia ollut, mitä nyt alussa ihmettelin, että onpa tunnottaman tuntuiset muoviosat kun ei meinannut ruuvit kiristyä ollenkaan sivuponttoneissa, ennen kuin huomasin että ruuvarissa pyöri pelkkä kahva, ruuvi ja terä pysyi paikoillaan.
Muoviosien laatu on hyvää, tukivarsien jäykkyys tuntui käsin väännelen samalta kuin xrayn hard osat.
Ruuvit on erinomaisia verratuna Xrayn ruuveihin, tätä ei tarvitse dremelöidä auki joka huollon yhteydessä.
Iskarit oli helpoimmat ilmattavat, mihin olen itse törmännyt (vertailu kohteina Yokomo, TLR ja Xray).
Diffien shimmi määrä on järjetön, mutta kaiketi niillä jokin järkevä tarkoitus on. :roll: Mulla diffit on shimmattu edessä 1 ja 7, takana 0 ja 7.
Diffien shimmaus ohjeita video muodossa.
https://www.youtube.com/watch?v=hem7M1ohi-U

Muita huomioita rakentamisesta:
Etupyörien hexien rollpinnit vaihdoin koko metallisiin arrowmaxin 1,5mm pinnit on hitusen väljät, että oikea koko on varmaan 1,7mm. Assolta löytyy oikean kokoiset osanumerolla 92064.
Keskidiffin ulostuloihin laitoin o-renkaita ettei koiranluut pomppaa paikoiltaan irroittaen samalla G-clippiä, joka pitää diffien pinjonit paikoillaan. Eteen yksi ja taakse kaksi.
Petitrc:een rakennus vinkkejä:
http://site.petitrc.com/setup/associated/SetupSheetsAssociatedRC10B64/B64_TipsTricks/

Rakensin auton muuten paketin setuppiin paitsi keskidiffiin laitoin 500K öljyt. Nyt kun vielä kerkeäisi testaamaan autoa.
Kuviakin olisin laittanut, mutta tietokoneen käyttöjärjetelmä on niin vanha ettei kuvia saanut enää siirretyä dropboxiin. :embarrassed:

Futaba

Tuli itsekin laitettua tämä tilaukseen ja jatkettua harrastusta muutaman vuoden tauon jälkeen. Nyt odotellaan, että auto saapuu, toivottavasti ensi viikolla pääsisi kasailemaan.

Onkos jotain kokemuksia antaa mitä varaosia kannattaisi pakkiin varastoida? Onko autossa jotain akilleen kantapäätä, mikä ensimmäisenä pettää?
| Academy | Axial |

iceracer

#19
Suosittelisin oheista alumiinitankoa ohjaukseen:
https://www.teamassociated.com/parts/details/92103-ASC92103-b64_ft_aluminum_steering_rack/

Sekä hyvä ois varmaan tukivarret pakissa olla, jos sattuu vähä "lipsahtaa"...
Myös servovarsi on aika rapsakkaa muovia, joten alumiinivarsi myös sinne.
VD12

Metsäläinen

Eilen kävin Hakkilan liukkaalla betonilla vähän kurvailemassa, homma loppui siihen kun etutukivarsi katkesi.
Ajaminen oli vähän hakusessa uuteen radioon totutellessa.
Itse auto oli mukava ajettava, kun pikkaisen teki säätöjä. Takalinkit kannattaa samantien laittaa tornissa sisenpään reikään, jos ajaa liukkaalla radalla. 500K öljy tuntui ihan toimivalta keskidiffissä, vaikka rata oli kuulemma normaalia liukkaampi.
Onko muilla katkeillut etutukivarret, että onko se edelleen asson nelkkujen akileenkantapää?
Tukivarsista on tullut päivitetyt versiot. Onkohan niitä jo Suomen kauppiailla?

iceracer

Kyllä b64 etutukivarret on b44 varsia paljon kestävämmät.
Itse en ole saanut kuin yhden takasen rikki.
VD12

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: iceracer - 29.11.17 - klo: 13.30
Kyllä b64 etutukivarret on b44 varsia paljon kestävämmät.

Se on totta! Mulla oli b44.2 ja siinä saattoi tukivarret katketa ilmavirrasta. 

iceracer

B44 malleihin suosittelen rpm-tukivarsia. :wink:
VD12

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 29.11.17 - klo: 13.21
Tukivarsista on tullut päivitetyt versiot. Onkohan niitä jo Suomen kauppiailla?

Kyllä on, Eurorc:ltä tuli päivitetyt tukivarret ja näihin on tullut vahviketta juurikin siihen kohtaan mistä tukivarsi katkesi. Hobbyfactorilta tuli autoon sopiva exotekin alumiininen servovarsi, joka melkosen jämerää tekoa.

Metsäläinen

Schelle racingiltä tulossa akselivälin lyhennys setti. Tolla hinnalla ei kannata alkaa kaivamaan dremeliä esiin ja tehä ite.

http://www.schelleracing.com/Schelle-Racing-Innovations-New-Releases/Schelle-Associated-B64-B64D-Short-Wheelbase-Parts-Kit-SCH1394

JuTa

Moi
Mikähn kitin mukana tulleista servovarsista pitäisis sopia Savöx SC1258 TG sevon kanssa? Pikaisella katsomisella en löytänyt kirjaimille A,F,H ja J ohjeesta selityksiä.
Juha T

unkka

F = Futaba sopii. Eli kummassakin 25t

TMH_77

Moi,

Ostin uuden B64 auton Hobby Factorilta ja kasasin sen ohjeiden mukaisesti. Eturenkaat on pahasti sisäänpäin kallellaan (camber) sekä myös eteenpäin sulkeutuvat (toe). Ohjeessa oli turnbuckle build: front camber 21.25mm. Lähes varma että ohjeessa on väärä mitta ja pitäisi olla huomattavasti pidempi. Mittasin tämän 21.25 mm työntömitalla sadasosamillin tarkkuudella ja heittoa todella paljon yo. Rengaskulmissa. Eikö tämä mitta oteta kuitenkin metalliosan pituudesta ja muoviosien välinen etäisyys?

Takarenkaan kulmat ovat silmämääräisesti ok, mitään mittalevyä ei ole.

Mitenhän muut ovat säätäneet nämä etutukivarret?

Topi

Sent from my iPhone using Tapatalk

*HOKE*

Esimerkiksi näin

https://hobbyfactory.fi/tiedostot/57/Setup%20sheetit/B64%20Hoke%20pappa%20MM.pdf

Jos ei cambermittaa ole niin kunhan silmämääräisesti hieman negatiivisen puolelle käännät niin ollaan hyvissä lähtökuopissa.