Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender vs. Axial SCX10 II

Aloittaja Metsäläinen, 22.12.16 - klo: 11.58

Metsäläinen

Gmade Komodon hommasin metsässä pyörimiseen ja möyrimiseen. Tämä on ensimmäinen crawleri jonka omistan, eli ihan uusi juttu minulle.
Auto on kitti versio ja sähköiksi hommasin Hobbywingin Quicrun 1060 säätimen, HobbyPron 28t moottorin ja Highest CR800 servon. 3S akku(ja) pitää vielä hommata.
Komodon rakentamisessa ei ollut mitään ihmeellistä, kaikki meni paikoilleen niin kuin pitikin. Pari miinusta tulee phillips/ristipää ruuveista ja iskareista. Iskareihin ei kannata hirveästi laitta öljyä laittaa, koska ne ei pysy sisällä.
Tuntuu noi toimivan ihan kivasti vähäisellä öljy määrälläkin. Täytyy kokeilla jos iskareiden alakorkkeihin saisi jotkin tiivisteet tungettua, muuten menee iskarit vaihtoon.
Kori on todella tukevaa lexania ja tukevoituu vielä lisää, kun siihen ruuvaa kaikki mukana tulevat koriosat.
Maalaus meni vähän ketuilleen, ovien kohdille tuli näköjään suihkittua liikaa punaista ja se jätti valumia. :cry:
Värit on Tamiyan metallic red PS15 ja black PS5.
Pikkasen tolla on jo kerinnyt tuossa kotipihalla möyrimään ja oikein mukavasti tuntuu toimivan suoraan paketista. Muutoksia mitä aion autoon tehdä, kääntyvyyden parantaminen, servo runkoon akselin päältä, (Iskarit) ja akku eteen.

Kuvia: 
https://www.dropbox.com/sh/udu76f1e79lplw0/AABs5bwLdPvmIi80ZFIUNzACa?dl=0

JiiIii

Hienon näköinen vekotin, ei helpota ajoittain puhkeavaa crawler-kuumetta.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

lameli

Tuli kans tilattua modelsportilta tuo Komodo sekä castle SideWinder 3 + lrp crawler special 55 lankainen mosa + savöxin joku 16kg vääntävä vesitiivis servo, en tarkemmin nyt mallia muista tähän hätään. Maalina myös ps-15 sekä valkoinen olikohan ps-1. Auto muuten kasattu, mutta kori vielä maalaamatta ja hilut asentamatta siihen. Lisäksi katolle tulee Prolinen ligthbar. Noi iskarit kyllä vuotaa todella paljon, jotkin o-renkaat olisi hyvät iskarin alapäähän. Sisällä tullut möyrittyä tuolla jonkin verran ja ihan asialliselta peliltä kyllä muuten vaikuttaa. :azn:

lameli

Lainaus käyttäjältä: lameli - 26.12.16 - klo: 22.37
Tuli kans tilattua modelsportilta tuo Komodo sekä castle SideWinder 3 + lrp crawler special 55 lankainen mosa + savöxin joku 16kg vääntävä vesitiivis servo, en tarkemmin nyt mallia muista tähän hätään. Maalina myös ps-15 sekä valkoinen olikohan ps-1. Auto muuten kasattu, mutta kori vielä maalaamatta ja hilut asentamatta siihen. Lisäksi katolle tulee Prolinen ligthbar. Noi iskarit kyllä vuotaa todella paljon, jotkin o-renkaat olisi hyvät iskarin alapäähän. Sisällä tullut möyrittyä tuolla jonkin verran ja ihan asialliselta peliltä kyllä muuten vaikuttaa. :azn:

Niin ja ruuvit on kyllä tässä täyttä kuraa... Olisi pitänyt heti asennella koloruuveilla, kun noita pakista löytyy.

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: JiiIii - 23.12.16 - klo: 17.15
Hienon näköinen vekotin, ei helpota ajoittain puhkeavaa crawler-kuumetta.

Juu kiitoksia vaan! Oma kuume yltyi niin pahaksi että oli pakko ottaa lääkettä. :azn:


Lainaus käyttäjältä: lameli - 26.12.16 - klo: 22.37
Noi iskarit kyllä vuotaa todella paljon, jotkin o-renkaat olisi hyvät iskarin alapäähän.

Koitin jo sovitella sinne o-renkaita ja ei mene ilman pientä modausta (en ole vielä tehnyt), o-rengas pursui ulos.
Iskarin korkissa on pieni uloke siinä ihan alhaalla ja iskarin rungossa pieni syvennys sitä varten. Se uloke pitää
veistellä pois niin o-renkaan pitäisi mahtua paikoilleen ja vielä toimia tiivisteenä.
Xrayltä löytyy ainakin sopivan kokoiset o-renkaat, jotka aion laittaa omiin iskareihin.

http://fi.eurorc.com/product/8991/xray-o-ring-8x1--10

Koko hommahan on vasta teoria asteella, ettei todellakaan ole tietoa toimiiko se. :tongue:

Metsäläinen

Tuolta llinkistä voi myös saada pieniä vinkkejä rakenteluun. Auto on melkein sama, mutta vain lehtijousilla. :wink:

http://rc10.fi/index.php?topic=83185.0

R0lli

Tuolta voi kanssa löytyä vinkkiä  www.rc-offi.net

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 27.12.16 - klo: 06.23
Lainaus käyttäjältä: lameli - 26.12.16 - klo: 22.37
Noi iskarit kyllä vuotaa todella paljon, jotkin o-renkaat olisi hyvät iskarin alapäähän.

Koitin jo sovitella sinne o-renkaita ja ei mene ilman pientä modausta (en ole vielä tehnyt), o-rengas pursui ulos.
Iskarin korkissa on pieni uloke siinä ihan alhaalla ja iskarin rungossa pieni syvennys sitä varten. Se uloke pitää
veistellä pois niin o-renkaan pitäisi mahtua paikoilleen ja vielä toimia tiivisteenä.
Xrayltä löytyy ainakin sopivan kokoiset o-renkaat, jotka aion laittaa omiin iskareihin.

http://fi.eurorc.com/product/8991/xray-o-ring-8x1--10

Koko hommahan on vasta teoria asteella, ettei todellakaan ole tietoa toimiiko se. :tongue:

Kyllä tämä modaus toimii, ei vuoda iskarit enää! Halpa ja helppo modaus verrattuna uusiin iskereihin. Vähän tarvii käden taitoja ja hyvän askarteluveitsen.

lameli

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 31.12.16 - klo: 09.58
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 27.12.16 - klo: 06.23
Lainaus käyttäjältä: lameli - 26.12.16 - klo: 22.37
Noi iskarit kyllä vuotaa todella paljon, jotkin o-renkaat olisi hyvät iskarin alapäähän.

Koitin jo sovitella sinne o-renkaita ja ei mene ilman pientä modausta (en ole vielä tehnyt), o-rengas pursui ulos.
Iskarin korkissa on pieni uloke siinä ihan alhaalla ja iskarin rungossa pieni syvennys sitä varten. Se uloke pitää
veistellä pois niin o-renkaan pitäisi mahtua paikoilleen ja vielä toimia tiivisteenä.
Xrayltä löytyy ainakin sopivan kokoiset o-renkaat, jotka aion laittaa omiin iskareihin.

http://fi.eurorc.com/product/8991/xray-o-ring-8x1--10

Koko hommahan on vasta teoria asteella, ettei todellakaan ole tietoa toimiiko se. :tongue:

Kyllä tämä modaus toimii, ei vuoda iskarit enää! Halpa ja helppo modaus verrattuna uusiin iskereihin. Vähän tarvii käden taitoja ja hyvän askarteluveitsen.

Ok, hyvä homma. Täytyy tilata itselle myös nuo o-renkaat. Huomenna voisi käydä maalaamassa tuon korin vielä.

Metsäläinen

Hommasin Komodoon GMaden ruuvisarjan GM30036. hinta vähän jännitti, mutta hyvin siinä saa rahalle vastinetta!
Kuvassa alla on autoon vaihdettu muutamaa ruuvia lukuunottamatta kaikki ruuvit ja auton edessä on ylijääneet.

https://www.dropbox.com/s/ycl4zx3lp8ww8bg/IMG_1094.JPG?dl=0


Lainaus käyttäjältä: R0lli - 30.12.16 - klo: 19.56
Tuolta voi kanssa löytyä vinkkiä  www.rc-offi.net

Kyllä tuolta löytyy paljon hyviä vinkkejä rakenteluun. Sisälokarit, että saa sähköt piiloon ja ehkä lavan pudotus on myös rakentelu listalla.

Metsäläinen

Komodoon olen pari muutosta saanut tehtyä. Servon siirsin runkoon modaamalla vakio servo telineestä, mikä tulee akselin päälle, runko mallin.
Kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/baao51z39b1ive2/AAAhe0PO1E800YId698frjFKa?dl=0

Idean varastin täältä.
http://www.rccrawler.com/forum/g-made-sawback/579766-belly-dragger-sawback.html

Vakio linkki servosta ohjauspalaan oli liian lyhyt se piti vaihtaa. Omista varastoista löytyi Team C SC auton 72mm linkki, joka on sopivan mittainen, ehkä millin kaksi voisi olla pitempi. Servon siirron myötä sain siirrettyä ohjauslinkit ohjauspalojen yläpuolelle, minkä pitäisi auttaa maastossa ajoa.
GMaden tekemät osat tähän muutokseen pitäisi jossain vaiheessa saapua, että tämä on tälläistä väliaika kikkailua.
Akun olen siirtänyt eteen karsimalla seiniä vastariboksista, vielä keskeneräinen. Iskarit on vaihtunut Team C:n 2WD buggyn takaiskareihin, sattui löytymään halvalla Rceet.netistä. Oli kaupan viimeiset eli pakkopoisto. :grin:
Seuraavana alkaa sisälokarien rakentaminen, muotit olen saanut tehtyä pahvista.

Metsäläinen

Toi servo rungossa modaus aiheutta aika paljon bumbsteeriä eli renkaat kääntyy kun jousitus painuu sisäänpäin.
Onkohan siitä mahdollista päästä eroon jotenkin?

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 21.02.17 - klo: 16.51
Toi servo rungossa modaus aiheutta aika paljon bumbsteeriä eli renkaat kääntyy kun jousitus painuu sisäänpäin.
Onkohan siitä mahdollista päästä eroon jotenkin?

Itselleni vastaan, ettei siitä pääse eroon servon ollessa kiinni rungossa. Pitäisi olla "kelluva" servo teline joka mukailee akselin liikkeitä tai vaijeri viritys niinkuin Caporacingin ACE1:sessä on.
Mutta tuskin toi nyt hirveän paljon ajoa haittaa.


Metsäläinen

Komodo sai uutta palikkaa GMadelta. Kääntyvyyttä lisämään tuli alumiiniset zero ackerman knucklet GM30003 ja niihin kuuluvat ohjauslinkit GM30004. Näillä kääntyvyys parani huomattavasti, kannattaa ehdottomasti hommata.
Koitin halvempaa vaihtoehtoa ja dremelöin ohjauspaloista pois niistä kohdista mitkä rajoittaa ohjausta. Kyllä sekin vähän auttoi, mutta nyt o paljon parempi. Dogbonet täytyy vielä vaihtaa CVA vetareihin.
Servon runkoon kiinnitys palikka GM52411S löysi myös paikoilleen. Se minkä modasin aikaisemmin toimii ihan samalla tavalla, mutta tällä virallisella palikalla sain vähän lisäpainoa keulaan ja akun saan viriteltyä lähemmäs keulaa.
Rock sliderit GM52415 asensin suojaamaan korin helmoja ja myös ulkonäön vuoksi. SR02 teräsvanteet laitoin
alle, niillä renkaat siirtyi 3mm sisäänpäin vakio vanteisiin verrattuna ja auton paino vähintään tuplaantui.
Ja onhan ne pirun tyylikkäät! :grin: 

Parit kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/7tqrhk8er3lwp6g/AAAy_tKitv8jT5N8K6ctwJbaa?dl=0

Metsäläinen

Lisäilin komodoon pariin kohtaan 1,5mm alumiini levyä. Levyjen väri vielä muuttuu mustaksi, kunhan saan maalin hankittua. Akulle ja sähköille löytyy nyt mukavasti sijoitus paikkoja. Moottori on vaihtunut Etronixin 35T sport tunediin ja nopariksi vaihtuu HW 1080.

Kuva:
https://www.dropbox.com/s/2b2es71gjswqg5d/IMG_1123.JPG?dl=0

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 22.02.17 - klo: 15.46
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 21.02.17 - klo: 16.51
Toi servo rungossa modaus aiheutta aika paljon bumbsteeriä eli renkaat kääntyy kun jousitus painuu sisäänpäin.
Onkohan siitä mahdollista päästä eroon jotenkin?

Itselleni vastaan, ettei siitä pääse eroon servon ollessa kiinni rungossa. Pitäisi olla "kelluva" servo teline joka mukailee akselin liikkeitä tai vaijeri viritys niinkuin Caporacingin ACE1:sessä on.
Mutta tuskin toi nyt hirveän paljon ajoa haittaa.

Tottakai siitä bumpsteeristä pääsee eroon. Toi ohjaus linkki pitäis olla mahdollisimman vaakatasossa kun jousitus on ajokorkeudessa. Sillä se jo vähenis. Sitte jos muuttaa ton nelilinkin tukivarret suoraan ja lisää panhardin joka on samansuuntainen kuin ohjauslinkki, niin bumpsteeri katoaa. Nythän tuolla kolmiomaisella nelilinkillä akseli liikkuu suoraan ylös alas, joten vinossa oleva ohjauslinkki kääntelee pyöriä kun jousitus liikkuu.

Tai toinen ylälinkki pois, eli tekee siitä kolmilinkin ja sitte panhard tanko pitämään akselia kurissa sivusuunnassa.
Ihan niinku 1:1 maastureissakin tehään. Ei niissä oo ohjausservoa akselissa, eikä myöskään bumpsteeriä.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 18.03.17 - klo: 13.16
Tottakai siitä bumpsteeristä pääsee eroon. Toi ohjaus linkki pitäis olla mahdollisimman vaakatasossa kun jousitus on ajokorkeudessa. Sillä se jo vähenis. Sitte jos muuttaa ton nelilinkin tukivarret suoraan ja lisää panhardin joka on samansuuntainen kuin ohjauslinkki, niin bumpsteeri katoaa. Nythän tuolla kolmiomaisella nelilinkillä akseli liikkuu suoraan ylös alas, joten vinossa oleva ohjauslinkki kääntelee pyöriä kun jousitus liikkuu.

Tai toinen ylälinkki pois, eli tekee siitä kolmilinkin ja sitte panhard tanko pitämään akselia kurissa sivusuunnassa.
Ihan niinku 1:1 maastureissakin tehään. Ei niissä oo ohjausservoa akselissa, eikä myöskään bumpsteeriä.



Tota panhard tankoa olen miettinyt ja miten sen toteuttaisi. Ei olisi hirveän vaikea toteuttaa komodoon, jos olisi kunnollinen työskentely tila ja välineet olisin jo tehnyt sen. Tilaukseen on menossa ascenderi missä sellainen on
ja vähän tutkia sen toimintaa.

Metsäläinen

Uutta projektia pukkaa jo ovesta sisään ennenkuin ensimmäistäkään on saanut alkua pidemmälle.
Nyt saapui Vaterra Ascender ja koriksi pistän Mon-techin wranglerin. K-5 Blazer korin säästän myöhemmäksi
kunhan keksin mitä sen kanssa teen. Wranglerista tulee "bashaus" kori. :azn:
Jonkin näköistä pientä vertailua olisi tarkoitus tehdä Komodon ja Ascenderin välillä. Molemmisssa akseliväli tulee olemaan n. 290mm, kun laitan ascenderiin wranglerin korin.

Parit kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/yz6v1oe2346z1uu/AAA8PMDrH0KSyFbru93Y9Pyua?dl=0   

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 21.03.17 - klo: 14.11
Uutta projektia pukkaa jo ovesta sisään ennenkuin ensimmäistäkään on saanut alkua pidemmälle.
Nyt saapui Vaterra Ascender ja koriksi pistän Mon-techin wranglerin. K-5 Blazer korin säästän myöhemmäksi
kunhan keksin mitä sen kanssa teen. Wranglerista tulee "bashaus" kori. :azn:
Jonkin näköistä pientä vertailua olisi tarkoitus tehdä Komodon ja Ascenderin välillä. Molemmisssa akseliväli tulee olemaan n. 290mm, kun laitan ascenderiin wranglerin korin.

Parit kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/yz6v1oe2346z1uu/AAA8PMDrH0KSyFbru93Y9Pyua?dl=0   

Saisiko Blazerin korin istutettua turistin päälle?  :grin:
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Metsäläinen

Onhan toi Blazerin kori semmonen rohjake, että varmaan sopii paremmin SC autoon kuin turistiin. :grin:

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 21.03.17 - klo: 15.26
Onhan toi Blazerin kori semmonen rohjake, että varmaan sopii paremmin SC autoon kuin turistiin. :grin:

Mulla olisi monsterin kori aika finaalissa, joten...?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 21.03.17 - klo: 15.32
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 21.03.17 - klo: 15.26
Onhan toi Blazerin kori semmonen rohjake, että varmaan sopii paremmin SC autoon kuin turistiin. :grin:

Mulla olisi monsterin kori aika finaalissa, joten...?

En mä siitä luopumassa ole. Mietin vain että millaiseksi sen maalaisi.

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 21.03.17 - klo: 19.28
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 21.03.17 - klo: 15.32
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 21.03.17 - klo: 15.26
Onhan toi Blazerin kori semmonen rohjake, että varmaan sopii paremmin SC autoon kuin turistiin. :grin:

Mulla olisi monsterin kori aika finaalissa, joten...?

En mä siitä luopumassa ole. Mietin vain että millaiseksi sen maalaisi.

Katsoin mitä se kaupassa maksaa ja en kyllä olisi sitä ostanutkaan. :grin:
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Metsäläinen

Ascenderi on vihdoin kasassa, tosin vielä servoa vailla. Rakentaminen oli kauhein kokemus, mitä olen RC hommissa
kohdannut!! Sekin johtui ohjekirjasta. Vaterra mitä V#TTUA!!!!!! No okei, jos rakentaa Blazeriksi niin ohjekirjasta   on apua. Mutta jos rakentaa johonkin muuhun mittaan voi ohjekirjan heittää suoraan olan yli lampeen niinkuin aikanaan jatimatikki heitettiin tervasaaren kesäteatterissa.
Pan hard linkille ei ollut mitään tietoja koko ohjekirjassa ja muutkin linkit oli pääsääntöisesti merkattu väärän mittaisiksi? Vetareiden pituuksia ei ollut mainittu ollenkaan, minkään mittaiseen ascenderiin. Kun rakensin Komodon ajattelin, että eipä ollut hääppönen ohjekirja, mutta vaterraan verratuna se oli luksus opus.
Osien laatu ja yhteen sopivuus oli kyllä erinomaista. Autoon on päivitetty kaikki osat mitkä on todettu heikoiksi aikaisemmissa versioissa, mikä on todella hieno juttu. Miksei sitten samalla ole päivitetty ohjeita?!?

Kuva Wranglerista:

https://www.dropbox.com/s/ostzfv6zbibquzf/IMG_1139.JPG?dl=0


Lisääää juttua tulee kunhan ilmat lämpenee niin paljon että siellä voi viettää aikaa mukavasti ja koulukin rupesi vielä häiritsemään harrastus toimintaa.

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 29.03.17 - klo: 18.17
Ascenderi on vihdoin kasassa, tosin vielä servoa vailla. Rakentaminen oli kauhein kokemus, mitä olen RC hommissa
kohdannut!! Sekin johtui ohjekirjasta. Vaterra mitä V#TTUA!!!!!! No okei, jos rakentaa Blazeriksi niin ohjekirjasta   on apua. Mutta jos rakentaa johonkin muuhun mittaan voi ohjekirjan heittää suoraan olan yli lampeen niinkuin aikanaan jatimatikki heitettiin tervasaaren kesäteatterissa.
Pan hard linkille ei ollut mitään tietoja koko ohjekirjassa ja muutkin linkit oli pääsääntöisesti merkattu väärän mittaisiksi? Vetareiden pituuksia ei ollut mainittu ollenkaan, minkään mittaiseen ascenderiin. Kun rakensin Komodon ajattelin, että eipä ollut hääppönen ohjekirja, mutta vaterraan verratuna se oli luksus opus.
Osien laatu ja yhteen sopivuus oli kyllä erinomaista. Autoon on päivitetty kaikki osat mitkä on todettu heikoiksi aikaisemmissa versioissa, mikä on todella hieno juttu. Miksei sitten samalla ole päivitetty ohjeita?!?

Kuva Wranglerista:

https://www.dropbox.com/s/ostzfv6zbibquzf/IMG_1139.JPG?dl=0


Lisääää juttua tulee kunhan ilmat lämpenee niin paljon että siellä voi viettää aikaa mukavasti ja koulukin rupesi vielä häiritsemään harrastus toimintaa.

Omassa vaterrassa ohjeet ei aiheuttanu mitään ihmettelyä. Liekkö huonontuneet sitten nykyseen versioon. Vetareiden pituuksilla tarkoittanet kardaaneja?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 29.03.17 - klo: 21.48
Omassa vaterrassa ohjeet ei aiheuttanu mitään ihmettelyä. Liekkö huonontuneet sitten nykyseen versioon. Vetareiden pituuksilla tarkoittanet kardaaneja?

Jos rakentaa Blazeriksi tuskin tulee ongelmia, mutta muut mitat aiheuttaa pään vaivaa. :wink:
Sarkasmi on ihan jees. :kiss: Ei ole ohjeet huonontuneet, mutta selviä virheitä ja puutteita ei ole korjattu. Auto on kuitenkin ollut yli kolme vuotta markkinoilla.
Vetareilla tarkoitin kardaaneja, kiitos korjauksesta.

Metsäläinen

Komodon vasen etuvetari sanoi sopimuksen irti pienen piha kurvailun jälkeen. :angry: Olikohan 3S akut liikaa?
En todellakaan missään haastavassa maastossa ajanut, mutta loppu tulos on mielenkiintoinen.
Ilmeisesti toi koiranluun tappi on jotenkin päässyt liikkumaan ja sen takia vetari on vääntynyt poikki. :huh:

Kuva:
https://www.dropbox.com/s/7xyxkm1jrjrdetb/IMG_1141.JPG?dl=0

Metsäläinen

Tossa kun räpläsin Ascenderiin noi paremmat sähköt ja servon. Huomasin vakio ohjauslinkin olevan reilun sentin liian pitkä, kun rakentaa lyhyemmän version, jossa servo tulee poikittain runkoon kiinni.
Tästäkään ei ole mitään mainintaa "ohjekirjassa".

Joonatin

Jos et oo vielä eksynyt sivulle, niin rccrawlerin Ascender-osiolta löytyy aika paljon oikeita mittoja ja muuta hyvää infoa, mitä ohjekirja ei sisällä. Oma on kasattuna Blazeriksi ja toimii ihan kivasti.

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Joonatin - 31.03.17 - klo: 19.15
Jos et oo vielä eksynyt sivulle, niin rccrawlerin Ascender-osiolta löytyy aika paljon oikeita mittoja ja muuta hyvää infoa, mitä ohjekirja ei sisällä. Oma on kasattuna Blazeriksi ja toimii ihan kivasti.

Tuolta sivuilta mitat linkkeihin katsoin, muuten niitä arpoisi varmaan vieläkin. Vaikka tiedot löytyy netin syövereistä ei se poista sitä faktaa, että ne pitäisi lukea oikein myös ohjekirjassa.
Kun servo on poikittain ohjauslinkin pituus on 30mm, eli ei yli senttiä vaan 8mm lyhyempi kuin mitä kitin mukana
tuleva on.