Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - RC-sakké*

#1
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
16.01.13 - klo: 21.48
Manuaalista löytyy tehdassäädöt, tarkoitettu sisään ajoon/säädön alku pisteeksi huoneen lämpösessä ilmassa. Kylmällä ilmalla tarttee olla säädöt oikeen reippaasti rikkaammalla...
#2
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
20.11.12 - klo: 19.01
Hmm.. Eikös tuo ole vakio putki? Saa meinaan vakio motinki heräämään paremmalla putkella, niin mietippä kunnon big block putkea tuohon?  :cool: Alumiiniset A-tukivarret? Ei oikeen minun mieleeni, mutta komea peli kieltämättä.
#3
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
23.09.12 - klo: 17.46
Tuli sitten yhtäkkiä mieleen tämä minun RC10.fi salasana, kun oli päässyt unohtumaan, enkä uuttakaan ollut jaksellut hankkia. Revo vielä osissa, nyt on moottoria kasailtu sen mitä on jaksanut.
Ei näitä BuKu putkia taida ihan jokaisella olla?


^Kampuraa muokkailin...


^...ja sylinteriä

Pakokaasu porttiin en koskenut, mutta kampikammion pakoaukkoa suurensin.
Moottoria varten vielä tulossa kunnon kytkin, 8,5mm kaasutin, turbo tulppa jäähdytin pää ja THS:n käyrä, kun taitaa olla avarampi, kuin kumpikaan Traxxasin Revoon tarkoitetuista käyristä. Taaempi laakeri oli hajonnut moottorista ja olen jo Bocan keraamisen hankkinut tilalle. Kasaillessa huomasin, ettei etulaakerikaan parhaita päiviään enää vietä, joten kai senkin tilalle hankin uuden keraamisen Acerilta, kun Acerin keraaminen laakeri sarja tuli tilattua koko laitetta varten.
Salyden ohjaus modi löytyy, vetarit vaihdoin RD Logicsin teräksisiin ja vanhoista teen kardaanit, kun ovat paksummat kuin vakiot.

Edit:Kuvien linkit ilmeisesti vanhentuneet tai jotain.
#4
Traxxasin ohjeita ei ainakaan ole suomeksi, voisi sanoa että melkeimpä jopa hyvä näin, ei mitään erikoisia suomennoksia osille. Kun pariin kertaan lukee ohjeet ja hiukan enemmän ymmärtää englantia, niin hyvin menee. Tuosta käynnistyksestä vielä, että itse ajattelin vaihtaa Traxxas Revon käynnistyksen roto startin varaan, koska EZ-startin sähkömoottorin ja rattaiden paino roikkumassa kaukana moottorin kiinnitys alueen reunalla rungossa entisestää altistaa rungon vääntyilylle mikä taas syö rattaita ja häiritsee ajonautintoja, mutta jenkeistä tilattuna Revoon sopivan roto startti takalevyn ja startterin saa kuljetuksineen n.30$ ja moottorista sen verran että Revoon on saatavilla monien eri valmistajien moottori telineitä, niin kiinni menee isommatkin moottorit ja Traxxasin TRX 2.5 ja TRX 3.3 moottoreihinkin on sen verran viriosaa tarjolla (kiertokankia ja jäähdytin päitä) ja kunnon pakoputki ja kytkinkin vaikkuttavat jo sen verran että itse olen päätynyt virittelemään tuota vanhaa TRX 3.3sta isolohkoon siirtymisen sijaan
#5
Eikös Traxxasin T-Maxx tai Revo millään kelpaisi? Kestää ja saa varaosia  :smiley: Revo ainakin ihan mahtava peli, muuntuu niin moneen käyttöön jo suoraan laatikosta.
#6
Yleinen keskustelu / Vs: CNC piirrustukset
03.02.12 - klo: 18.45
Onnistuuko CNC- puljuilta osien teko, jos on vaikka jostain muusta materiaalista tehty malli ja sitä vie näytille? (Kiinnostaa, kun ajatuksissa ollut parin titaani osan hankkiminen Traxxas Revoon...)
#7
Sähköautot / Vs: Mikä ihmeen Kv???
27.01.12 - klo: 22.18
Mie luulin että nopeuden säädin  :wink:
#8
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
27.01.12 - klo: 22.17
Mitkäs olisi hyviä turbo tulppia, kun olen kattelut jo jonkin aikaa tällaista:
RB Mods TRX 3.3 Turbo Plug Head
Jotain keski kuumia ja talvea varten hiukan vielä kuumempia...
#9
Sähköautot / Vs: Mikä ihmeen Kv???
27.01.12 - klo: 21.38
Hä? Joko sähkökäyttöinen kondomi keksittiin?  :tongue:
#10
Traxxas / Vs: Traxxas T-Maxx 3.3
15.01.12 - klo: 14.22
Revon 150cc tankilla viime talvella -10 C pakkasissa n.10 min taisin yhdellä tankilla päästellä, kylmällä kun on säädöt niin rikkaalla, että ihmettelin ajohetkien pituutta...
#11
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
06.01.12 - klo: 16.33
Ei mittään valmiiksi maalattuja, liian kallista, ostaa Platinum Revon kirkkaan korin ja lexan spray maalia  :wink:
#13
Yleinen keskustelu / Vs: Uudet ruuvit?
01.01.12 - klo: 01.18
Ei voi mitään, pääsi titaani ruuvien makuun, eikä muuta voi  :cool: Ne on vaan niin hienon värisiäkin  :laugh:
#14
Revo on parempi.
Ja jos nyt sitten minäkin rupean sen verran noista sähkö peleistä, että E-Revokin on hyvä, Summit myös.
#15
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
20.12.11 - klo: 15.07
Hintaakin löytyy... N. puolet vakio Bajan hinnasta?
#16
Polttisautot / Vs: HPI Savage X 4.6 2.4Ghz
16.12.11 - klo: 18.05
20-25% fuilit 11-17% voitelulla yleensä käy hyvin, katso mitä saat helpoiten.
#17
Polttisautot / Vs: Traxxas T-maxx vs. Revo
10.12.11 - klo: 13.54
Helppo säätää, kunhan ei pistä liian laihalle.
#18
Polttisautot / Vs: Traxxas T-maxx vs. Revo
08.12.11 - klo: 18.55
Joo taitoa vaatii, että saa rikki, mutta kyllä senkin sitten oppii :D Mutta oppii kai samalla välttämäänkin sen.
#19
Polttisautot / Vs: Traxxas T-maxx vs. Revo
05.12.11 - klo: 20.57
No jotain sinne päin, truggy tyylistä matelijaa?
#20
Polttisautot / Vs: Traxxas T-maxx vs. Revo
05.12.11 - klo: 20.45
Revosta saa helposti modattua ratakilpurin, tai vastaavasti vaikka hitaimman monsun, jos haluaa. Päshinkissä ihan paras, kun oma set uppi alkaa hahmottumaan
#21
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
02.12.11 - klo: 07.58
Tuosta kattelin tietoja eilen illalla, sairas peli. Huomasin myös että siinä on 6mm paksut akselit, niin nuo hexithän periaatteessa sopivat Revoon levennyksiksi?  :cool: Ettei tarttee nelikko lässykän 17mm adaptereita ostaa ja niitä ruveta poraileen. :azn:
#22
Polttisautot / Vs: Traxxas Slayer pro 3.3
04.11.11 - klo: 18.53
Käytännössä sama auto kuin Traxxas Revo, vain eri puskurit, tukivarret ja kori. Itsellä Revo toiminut hyvin, joten uskon ettei tuo Slayerkään mikään surkea ole. Lisäksi tarvitsee taltta meisselin (1/8" päällä, säätämistä varten) patterit ohjaimeen (olikos niitä 8?) ja nitroa, kun saben sivuilla tuo sinun kirjoittamasi, niin sieltä varmaan 20% Byron olisi aika kova sana. Jos haluaa niin vara hehkutulppia (Traxxasin mediumit kesällä ja hotit talvella pelittää hyvin, McCoyn tulpat kanssa aika hyviä, O.S. jotkin tulpat taisi kanssa sopia TRX 3.3een ja ne on hyviä)
#23
Revon uusiin iskareihin pistin öljyt sisälle, sitä Traxxasin "suunnilleen 30 wt" öljyä  :grin: Reilusti kireemmiltä tuntuu nyt, kuin sillon kun otin vanhat iskarit irti ja kokeilin käsillä niitä edes takaisin niillä vanhoilla kuluneilla öljyillä.  :police: Sitten vaan vielä tilaamaan alumiiniset spring adjusterit ja retainerit ettei mene mikään rikki vaan sen takia, ettei muovikierteet jaksa pitää Revon jäykimpiä jousia paikoillaan ehjänä.
#24
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
31.10.11 - klo: 14.07
Revon rebuild siinä vaiheessa, että se mitä nyt meinaan tehdä sähkö osille on Charge Jackin irti kolvausta ja Summitin LEDien virta lähdettä vaille valmis. 1 ohjaus servo irti, toinen vaihtoi puolta ja käännettiin ympäri, kiinnitettiin steering linkiksi Traxxasin kallistuksen vakain kitin taka vakaimen turnbuckle, ylimääräinen ohjaus servo pistettiin kaasu servoksi ja säädetään sitten horni lopullisesti oikeeseen paikkaan kun on kasattu niin paljon että moottorin voi pistää taas kiinni. Runkoa olen vajaat puolet kiillottanut sileäksi ja hopeaksi(alumiini paljastuu anodisoinnin alta), sitten kun tasaisilta pinnoilta on karhennukset siloitettu, saa vielä uunin putsaus aineella loppu väri kyytiä. Harmaita muovi osia ja sinisiä kumi osia en lähtenyt keittämään RITissä vaan maalasin Staedtler waterproof tussilla mustaksi ja näyttää pysyvän. Kun saa rungon valmiiksi ja seuraava setti osia tilaukseen Revon pitäisi jo ruveta rullaamaan.  :evil:
Kattoo jos otettuja kuvia jaksaa pistää.
#26
Polttisautot / Vs: Traxxas after-run oil
22.10.11 - klo: 18.53
Traxxasin 3.3 kone on mulla toiminut mahtavasti 20% Byronilla, se on niin anteeksi antava säädöissä tuo trx 3.3, mutta liian laihalla menee jotain rikki. Menee säädöissä niin melko tasaisen kaavan mukaisesti, HSN 5 kierrosta auki -5 C lämpötilassa, 4 kierrosta siinä +23 C paikkeilla ja loput menee siinä välissä tasaista linjaa pitkin  :shocked: (ei vältämättä ole nuo säädöt jossain muussa TRX 3.3sessa samat, mutta minun koneessa ne on noin ollut)
#27
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
15.10.11 - klo: 22.01
Minkäs lainen laturi kannattaa ostaa, jos meinaa latailla 6v(RX) ja 7.2v NiMH akkuja, tilavuudeltaan 1100-3600mAh?
Eli jonkin näköinen "15 min" laturi, missä mieluusti lataus liittimet Traxxas High Current, Tamiya ja Futaba universal mukana. Kiitos jo etukäteen  :police:
#28
Polttisautot / Vs: Diffiöljyt?
15.10.11 - klo: 21.27
Eli silloin hankin Traxxasin mönjät
#30
Polttisautot / Vs: Diffiöljyt?
14.10.11 - klo: 18.53
No edellisellä sivulla mietein pistää 50k wt Traxxasin mönjää eteen ja Traxxasin 30k wt mönjää taakse, alko kuitenki hiukan mietityttään ja meinasin että kokeillaan hieman pienemmällä erolla, niin sitten löysin kössin 40k wt ja 30k wt öljyt  :shocked: