Lainaus käyttäjältä: mcly - 12.09.14 - klo: 08.09Lainaus käyttäjältä: S50 - 11.09.14 - klo: 23.19Toivottavasti sulla ei ole ollut tossa 2S akussa noita jännitteitä niin kauan mitä "vanha" akku kuvastaaLainaus käyttäjältä: S50 - 02.09.14 - klo: 15.27
edit: amainhobbiesilta tilattu platinum slässi ja siihen alumiinimoottoripukki ja jotain huolto-osia.
Tänään hain auton postista, alle viikossa tuli auto suomeen jenkeistä! Amainhobbiesille pisteet kotiin. Laitellaan kuvia kunhan saan kopan maalattua ja auton ajokuntoon. King headzin moottoripukin laitoin jo paikalleen, istuvuus huippuluokkaa.
Latailin tuossa akkuja täyteen, huomasin että yhdessä (vanhassa) 2S turnigyn hard casessa oli melko iso jännite-ero kennojen välillä, n. 4,00 ja 4,20v. Laturina graupner 14+, saisikohan tuon jännite-eron jotenkin tasattua?
Kun tossa sun laturissa ei ole purkausta erikseen, niin ehdotan vaikka ajamaan kädessä pitäen sitä autoa jonkun aikaa. Sen jälkeen lataat taas täyteen niin pitäisi laturin osata balansoida kun käytät balansointi levyä. Jos pystyt taas purkamaan akkua jollain muulla tapaa niin yritä pudottaa voltteja niin, ettei kumpikaan laske alle 3,0V tai vaikka 3,2V ja siitä taas täyteen. Eli kerran idealla alas ja takas ylös. Jos ei vieläkään tasaannu niin sitten toisessa kennossa hieman vikaa.
Akulla on ikää 2-3 vuotta ja ajettu viimeksi reilu vuosi sitten. Latailin sen pari viikkoa sitten täyteen, sen kummemmin kennojännitteitä katsomatta. Nyt käytin vielä kaikki akut uudestaan laturissa ja katsoin nuo jännitteet. No pitää varovasti ajamalla koittaa purkaa tuota jossain vaiheessa.
Eka akullinen ajettu, ei edes särkynyt mitään.

Onko suositella jotain jäähdytintä tuohon noparin päälle? Vanhassa oli traxxaksen oma, josta meni nyt piuhat poikki, se tuntui muutenkin aika heppoiselta.