Lainaus käyttäjältä: Nicke - 21.03.12 - klo: 21.13Miksi ihmeessä? Nelkut menee kovempaa joo, mut kuten sanoit ohituksia tuli jo nyt runsaasti, että mikä ero jos ohituksia on paljon tai paljon.
Vapaalla koneella on myös negatiivisia puolia:
-Joudutaan rajoittamaan vetotapa
LainaaIhan tiimien oma valinta, ajaako teholla ja isommalla riskillä vai miten. Jos hajoo niin mennään korjaamaan ja tulee takas radalle, ei tarttee keskeyttää. Ei pitäis ihan kaikkea päättää muiden puolesta. Holhousyhteiskunnan ideologia on juurrutettu meihin syvään, ja ihmisten mahdollisuus omaan ajatteluun ja ratkaisuihin pyritään kitkemän pois. Ei välttämättä aina niin hyvä asia.
-Enemmän teknisia ongelmia sekä keskeytyksiä
LainaaEhkä, ehkä ei, onko kokeiltu? Mikäli laittaa kireempää pataa niin nelkut vaihtaa patteria entistä tiheempään, sillävälin vajaavetoset kuroo eroa takasin tai ohi (mikäli siis ajettais endurance yhdellä autolla eikä viestikisa kahdella). Määrätty pata ja viestikisameininkii tarkoitti tällä kertaa sitä, että ostat yhden koneen osallistumismaksussa, ja toisen jostain muualta siihen toiseen autoon. Kaksi konetta yhtä kisaa varten loukkaan, jossa ei ikinä ole tässä maassa ajettu rajoitetulla koneella?
-Erot kasvaa huomattavasti
Mitä kuskien määrään ja ajoaikaan tulee, niin joskus back in the day ajettiin slottiautoilla 8h endurance kisoja, kahden hengen joukkueilla, yksi auto ja kaikki huollot ajon aikana. Mut ennen olikin miehet rautaa.