Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Neo RS

#1
Kyosho / Vs: KE25 kone käynti ongelma
20.09.15 - klo: 19.32
Sen verran sain testattua, kone toimii niinkuin pitää kun hehku on kiinni. sen kun ottaa irti auto sammuu heti. väljältä kone ei siis vaikuta.. voisiko palokannessa olla jotain, jottei jaksa palaa? mistähän vikaa etsisin...?
#2
Kyosho / Vs: KE25 kone käynti ongelma
17.09.15 - klo: 18.49
Säädöt ovat "tehdasasetuksilla". Vanhassa kaasarissa oli ns. Ajosäädöt. :)  tekee samaa siis molemmilla.. vanhaa säädin suuntaan jos toiseen. Ei auttanut. Tuo kaasarin kuva oli ainoa missä oli tuo holkki. Autossa ei ole tuota kaasaria vaan kyoshon oma ke25 koneeseen. (Sorry) etten tuota maininnut. Vanha kaasari on kyoshon neo race spec auton kaasari ja uusi on ke25 koneeseen mutta tuotetiedossa GT2 autoon. Olisko siksi tuo holkki *hmmm*
Siksi kyselin täältä olisko jollain toisella ollut samaa ongelmaa. Mistä etsin vikaa seuraavaksi kun epäilin että kaasari on rikki.. ja siksi vaihdoin uuteen. Nyt epäilen että koneessa on itsessään jotain vikaa. Täytyy vielä laittaa auto "säätöpenkkiin" ja kokeilla. :D

Ps. Aikaisemmin perussäädöillä en ole koskaan törmännyt vastaavaan ongelmaan.. usean kone remontin tehneenä.
#3
Kyosho / KE25 kone käynti ongelma
17.09.15 - klo: 11.43
Ongelma on seuraava, auto lähtee käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä, mutta ei kestä kaasua ollenkaan vaan sammuu. ("räkii" myös polttoainetta pakoputkesta.) auto seisoi noin 1 vuoden afterrun öljyt sisällä. kaasarin vaihdoin uuteen. ei auttanut. onko kone vain mennyt väljäksi? ennen kaasarin vaihtoa auto ei käynyt kuin hehku kiinni ollessa. mistähän lähtisin vikaa seuraavaksi etsimään? säädöt ovat kyllä kohdallaan.

uudessa kaasarissa on kuvassa näkyvä hopeinen "juttu". pienentää ilmanottoaukon, vanhassa tuota ei ollut. otanko siis pois, vai saako tuosta jotain hyötyä?
#4
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 18.05.12 - klo: 20.35
Rehellinen oma mielipide on että perus pihasudittelijan ei kannata tuollaista hankkia.

KIITOS!  :cool:
#5
+1 Lähinnä juuri tuota HOKEN mielipidettä kaipasin... Kannaattaako normi pihasuttaajan tuollaista hankkia...
#6
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
18.05.12 - klo: 10.22
Tajusin, mut vois aina tarkentaa... säätöruuvit voi löytyä vaikka työkalupakista, jos sattuu olemaan varalla. You Know
#7
Ammattilaiselle kysymys.
Kannattaako sijoittaa rahat tähän (kallis) kakikki on tietysi suhteellista  :grin:: ???
Vai suosittelisitko jotain muuta merkkiä. ehkä mahdollisesti halvempaa, jossa sama taso.
Nykyinen auto inferno neo race spec
#8
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
17.05.12 - klo: 22.26
Mitkä säätöruuvit...???  :shocked:
#9
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.05.12 - klo: 12.32
Karusti ilmaistuna juuri noin.

RTR autoissa on monia osia jotka on tehty halvemmin... Viimeistely ja materiaali ei ole samalla tasolla kuin varaosissa.

Thanx....
#10
Jep, sehän se on. toi Japani, Kiina valmistusmaana jäi epäselväksi. Siis RTR autot kasataan kiina osista, ja varaosat valmistetaan Japanissa...
#11
GT Warrior:
???MP75 ???
#12
Ymmärsinkö oikein, jos uusin osia, ostan MP9:n varaosia???  :roll:

Autolla on ajettu n. +30 L,  ja nyt kun otin auton talviteloilta, huomasin et diffit kusee öljyt pihalle.
#13
Pakko kysäistä?
Kuinka usein nämä kannattaa vaihtaa? Esim. 8L ajon jälkeen...
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF104&BildLopNr=01
http://www.the-border.com/Kyosho-O-Ring-ID6mm-10pcs-org06.html (diffin sisällä oleva "akselintiiviste")

Meinasin et kuinka nopeasti nuo silikonirenkaat kuluu. Ainoahan mistä sen huomaa on et öljyt tulee pihalle.
Jos uusimis väli on lyhyt vois hommata noita "varastoon". Ja kuluuko tuo akseli??? Riittääkö yleensä pelkkä tiivisteen vaihto?
#14
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
13.05.12 - klo: 23.31
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 13.05.12 - klo: 11.52
Lainaus käyttäjältä: Neo RS - 12.05.12 - klo: 18.30
Voinko korvata tällä: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-Hardware/971060-SILICONE-O-RING-6x15-10-106635

Tämän: http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.ORG06&BildLopNr=01


Kiitokset etukäteen, ohjeistajalle.

Aika vaikea noilla tiedoilla sanoa yhtään mitään.
Eihän tuossa kyoshon O-renkaassa lue kokoa ollenkaan.
Jos se on samankokoinen kuin tuo Xray niin tottakai voi korvata tuolla.
Jos se on erikokoinen niin sitten ei  :huh:

Joo huonot on tiedot Kyöstillä (oisko myyntikikka). P6 taitaa olla 6mm, paksuus vaan mietitytti (xray, 6x1,5mm)... tilasin noita xrayn renkaita, kokeilen käykö kun vaihdan diffiöljyt (tulee siis diffin sisälle)... nyt ainakin nuo vanhat renkaat "kusee" öljyt pihalle.
#15
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
13.05.12 - klo: 09.07
Lainaus käyttäjältä: tomppa82 - 30.01.12 - klo: 15.14
Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 29.01.12 - klo: 21.47
Miten tuo polttis autoilu sitten on? Voisko olla jopa niin että ei voi Pohjois-Suomessa edes harrastaa?

Isoin ongelma kai siinä on nitropolttoaineen saaminen. Mahtaako Oulussa olla pohjoisinmmat kunnon RC-autoja myyvät liikkeet, jotka myy myös RC-nitropolttoaineita? Vai meneekö Ylivieskaan ja Kärkkäiselle??? Kuitenki Ouluunki esim. Rovaniemeltä n.220km suuntaansa, Ylivieskaan siitä vielä 130km, jos sieltä hakeen joutuu. Pitäisi aina hakea isoja eriä, että kannattaisi vaan huvikseen ajella Oulusta polttoaineita hakeen. Vallanki näillä bensahinnoilla. Posti tai matkahuoltohan ei nykyään enää kuljeta nitropolttoaineita, ainakaan jos lähetyslaatikon merkinnät kunnossa. Ja jos taas merkinnät ei oo kunnossa ja jotain sattuu niiden kanss, niin lähettäjälle tulee aikamoiset korvaukset maksettaviksi...

itse harrastaminen ei ole siis mahdotonta, jos vaan onnistuu jostain polttoainetta edullisesti saamaan... Tietenki jos hommaisi vaan raaka-aineet (nitroa, metanolia ja autokäyttöön sopivaa öljyä) ja itse sekottaisi polttoaineet, mutta taas toisaalta niin myrkyllisiä aineita noi, ettei mielestäni mitään järkeä lutrailla niitä turhaa. Metanoliakin muutama millilitra riittää tappamaan ihmisen ja imeytyy sitten myös ihon läpi.

Ainakin RCJKL:llä joku diili kun myy polttoaineita kotiinkuljetuksella: http://www.rcjkl.fi/tmp_rcjkl_site_1.asp?sua=1&lang=1&s=2 .muistaaksen tuo on matkahuolto joka kuljettaa, ja maksaa sit 20€ tuo kuljetus.
#17
näistä paikoista ainakin saa varaosia... http://www.rcm.fi/index.php/traxxas-varaosat.html

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=traxxas+2.5+

Ps. oletko tarkastanut ettei servon sisällä oleva ratas-sarja ole mennyt... et jumittaa sen takii??

#18
Käy mut saatta käydä huonosti, niin kuin itellä kävi, käytin 16% sisään ajossa ja  oli sit ihan eri ääni "kellossa" kun tuuppasin 25% tankkiin  :laugh: säädötkin sitten pitää huomioida...
#19
Ok.
#20
Onko heittää linkkiä, kun ei löydy verkkokaupasta (en keksinyt oikeaa hakusanaa????), vai pitääkö lähteä paikan päälle...                               
#21
OK, ja kiitos valaisevasta tiedosta -> jatkossa siis uuniin...  :cool:
#22
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 28.10.11 - klo: 20.55
Riippuen täysin insertistä.
Monet insertit pehmenevät kastuessaan ja alkavat tämän jälkeen murentua käytössä.
Jotku alkavat lässähtämään jne.
Jokatapauksessa insertti ei enää toimi kuten alunperin ja se hajoaa herkemmin.
Ja siis kuten sanoin niin kaikki insertit eivät mene pilalle, mutta useat kyllä.
AKA:n cross braceista otetut....?
#23
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 28.10.11 - klo: 14.10
Keittämistä en suosittele sekuntiakaan.

A) kaikki pikaliimat eivät irtoa kiehuvan veden lämpötilassa.
B) renkaan insertti imee kiehuvaa vettä itseensä, joten on erittäin vaarallista käsitellä rengasta jonka sisällä on tulikuumaa vettä.
C) kattilassa ei tuon jälkeen kannata tehdä enää ainakaan ruokaa. (uunista katoaa käryt tuulettamalla)
D) uuni on nopeampi ja moninkerroin turvallisempi tapa.
E) uuniin mahtuu kerralla enemmän renkaita kokoluokasta riippumatta.
F) uunin saa niin lämpimäksi että mikä tahansa pikaliima irtoaa.
G) insertit menevät usein käyttökelvottomiksi keittäessä (uunin jäljiltä voi monia inserttejä käyttää uudestaan) Ihan mielenkiinnosta miten ne menee pilalle, mulla muutama insertti tallessa -> mistä huomaa miten se on pilalla. Heitänkö nuo roskiin?

#24
Lainaus käyttäjältä: Neo RS - 28.10.11 - klo: 13.05
Lainaus käyttäjältä: salkku00 - 26.10.11 - klo: 16.01
Miten kumit saa vanteilta irti?
*HOKE* vastannut jo aikaisemmin tällä sivulla...
http://rc10.fi/index.php?topic=61097.msg560424#msg560424

Tai itse irroittanut...
Keittämällä (vähän kuin keittäisit perunoita, mutta renkaat tilalla = liima sulaa). sitten painelet vaan kumin irti  :grin:
#25
Lainaus käyttäjältä: salkku00 - 26.10.11 - klo: 16.01
Miten kumit saa vanteilta irti?

e: alapuolella uus...
#26
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 26.10.11 - klo: 12.20
2mm hex ruuvari, olisko se sitten M3 kokoa
veikkaan kans et saattas M3 olla, mutta sitten pituus, kun niitä on eri pitusia, voishan tietysti kaikkia pituuksia tilata, niin ainakin osuu...  :laugh:
#27
Onko kellään hajua minkä kokoinen kuusiokoloruuvi on Neo race specin pakoputkessa, siis etu päässä. Mikä tulee siihen tappiin... kun räjäytyskuvassa sitä ei ole merkitty?

sit jos joku tietäs mestan mistä saa pakoputkenkäyrän ja putken välinen kumi halvalla?  :roll: orkkis kyosholla n. 24 e/ 2kpl
#28
etutukivarteen "valoin" uuden akselin reiän... super epoxylla  :huh:
http://imageshack.us/g/155/23102011406.jpg/
tässä oli lähtökohta... http://rc10.fi/index.php?topic=46204.msg559574#msg559574
#29
tää löyty 5 sek googlauksella...  :cool:
TRX 2.5 Pdf
:roll:
#30
Ei ole, mutta tuossa ylä- ja alaneulan ns. perus säätö...