Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Kakliu

#1
Polttisautot / POISTAKAA
18.03.04 - klo: 11.10
Kyllähän tuommonen 1/8 rata-auto polttelis niin kovasti mutta se on nii ankeeta kun ei sillä mihkää pääse ajelemaan :( Saattais mummot saada sydänkohtauksia jos tuommosella tossa kadulla ajelisi  :mrgreen:
#2
Kokeiles laittaa viides akku siihen vastariakku-pakettiin. Voi häiriöt nimittäin johtua liian pienestä jänniitteestä kuormitettuna.
#3
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
15.03.04 - klo: 11.02
Kyllä alkaa tuo savage SS polttelemaan vähän liikaa. Jos ostaisi ensi viikolla ulkomailta moisen.. Saa nähdä miten kulkee lentokoneessa paketti takaisinpäin  :shock:
#4
Teillä on ihan ihmekärryi...
Vaihoin tuossa reilu kuukaus sitten v40:seen Volvoon, vuosimallia -97, nyt mahtuu rc:t ja muut rojut paremmin kyytiin  :wink:
#5
Polttisautot / Kuulalaakerit PureTeniin!
11.03.04 - klo: 19.04
Niin ja pitäähän ne puslat ottaa sieltä joskus kuitenkin pois. Otat ne irti, kävelet kauppaan ja tökkäät yhen puslan myyjälle käteen, ostat myyjän ehdottamia kuulalaakereita määrän n+1 ja meet kotio asentamaan ne isin kanssa.
#6
Polttisautot / Kuulalaakerit PureTeniin!
11.03.04 - klo: 14.06
ei oo tullu mieleen ottaa muutamaa "liukulaakeria/puslaa" irti pesistään ja mitata ne? Onnistuu varmasti ala-aste ikäiseltäkin?
Todennäköisesti säästät selvää rahaa (ja saat parempilaatuset) jos ostat jotkut muut kuin kyoshon kauppiaan kauppaamat
#7
Kaippa noihin motteihin voi soveltaa noita perus kakstahtimoottoreihin soveltuvia virityskikkoja. Kanavien laajennuksella nyt ainakin saa tuloksia aikaan, toki kannen laskukin saattaisi tulla kyseeseen.. Viripillillä tietty kakstahtikoneen tehoja saa helposti ylös.
Kaippa se kampiakseli kestää pienet tehonlisäykset, onhan niissä yleensä aika hyvät toleranssit. Laakeiden uskoisin pettävän ensimmäiseksi. Senkin voi välttää ostamalla esim. SKF:än 40:lle tuhannelle rundille suunnitellut suojatut miniatyyrilaakerit tilalle. Eikä ne jälleenmyyjällä taida maksaa kuin n. 8-10€. Tosin eri moottorivalmistajien välillä koneiden kestävyyksissä on varmasti suuria eroja..
#8
Polttisautot / Uusi motti USA-1 vanhukseen?
03.03.04 - klo: 19.11
Aika hyvältä tuo towerin paketti kuulostaa, en nää ainakaan suuria yhteensopivuusongelmia. Toki jotain oisit poiskin voinut jättää mutta helppohan se on uusista kasata. Saat säkin sitten USA-1:sen lentokuntoon  :mrgreen:
#9
Älä nyt suinpäin ryntää uutta servoa ostamaan, kokeile ensin mitä vaikuttaa jos laitat viidennen pariston/akun vastariakkupakettiin. Neljällä paristolla/akulla se tehollinen jännite tippuu nimittäin niin alas että tulee häiriöitä ja tehottomuutta.
#10
Polttisautot / Uusi motti USA-1 vanhukseen?
29.02.04 - klo: 21.02
Kannattaa kysyä molemmista tarjousta haluamastasi motista & varusteista (alkukäyrä, pilli, tulppa), hinnoissa voi tulla äkkiä isokin ero! Ja nuissa OSseissa on järjestään samat mitat kuin Kyosholla, eli menee kyllä hyvin USA-1:seen (ainakin mulla :mrgreen: )
#11
Joo, meinasinkin siis että vaihtaisi niihin alkuperäisiin iskari&jousi-hässäkkään _pelkät_ jouset, turha niitä iskareita on uusia jos ne ei vuoda. Niistä öljyistä; ei turhaan kannata sijottaa hirveitä summia johonkin extra-hyper-über-öljyyn, ostaa vaan semmosta suht jäykkää perusöljyä (maksaa varmaa 4€ tuubi).
Tuo Kyoshon varaosien hinnoittelu on kyllä jotain aivan käsittämätöntä, pienet nippelit maksaa hirveitä, kilohinta jollain ruuveillakin varmaan 2000€  :evil:. Itse olen ottanut sen kannan nuihin, kuten jo aikaisemminkin mainitsin, että jos jotain menee rikki niin ensin pohdin voinko tehdä/teettää itse uuden, sitten katselen jostai perus "tarvikeliikkeestä" ja vasta sitten hätätilassa kysyn Kyoshon hintaa osalle.
Mielestäni tuo yhdellä levyllä toteutettu jarrusysteemi on alimitoitettu tuohon (tai sitten se kitkapinta on niin kulunut omassani). Se jarrulevykin maksaa Kyosho-liikkeessä helposti sen 20-30€ :( Kunhan tässä jaksan niin räpellän alumiinista siihen levyn tilalle ja jos oikein innostun niin suunnittelen siihen 2 tai 3-levyisen ratkaisun.
En kyllä ihan kokemattomalle (ja varattomalle) autoa suosittelisi mutta kädentaitoiselle ihan mukava harrastepeli, ainakin modaaminen on ollut palkitsevaa.
Siitä OSsin koneesta. Itse olen ajellut sitä 15%:in Cool Powerilla ja sillä se ainakin on toiminut loistavasti. Muodostuu muuten veikeä ero siihen Kyoshon mottiin verrattuna kun tuossa Ossissa on 2x enemmän tehoa ( gs-21r 1,2hp?) ja se kiertääkin n. 10 tuhatta enemmän.
#12
Ei niistä jousista todellakaan kannata alkaa tuollaisia hintoja maksamaan. Ottaa alkuperäisen irti ja menee sen kanssa kauppaan mallailemaan jäykempiä. Sillä 60€:lla nyt saa jo 8kpl ihan hyviä jäykkiä jousia!
Kuten unknown_driverin puheistakin voi päätellä on tämä auto maineestaan huolimatta uskomattoman kestävä.
Unknown_driver: Kyllä OSsin koneet menee pääosin "heittämällä" tuohon (siis 0.21:set), alla linkki yhteen esimerkkiin. Niitten rattaiden kanssa saa kieltämättä olla varovainen moottorin vaihdon jälkeen, mutta kyllä ne muovisetkin kestävät yllättävän hyvin isompaa konetta. Kannattaa suojata pohjan aukko esim. teipillä ja ei varmaankaan koko hammasrattaiden suojauskaan turhaa työtä olisi.
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=339
Ne Kyoshon motit on kyllä jostain syvältä, aina saa käsi kipeänä käyntiin nykkiä (niin ja se vetokäynnistin on kyllä vinosilmäisen insinöörin maanantaikappale). Itse starttailin sitä vauhtipyörästä akkuporakoneella :mrgreen:  Tosin ei sitä mielestäni kannata vaihtaa ennenkuin se rikki menee, tuo OSsin motti on kuitenkin aika iso sijoitus.
Tuli muuten vielä mieleen, että jos USA-1:llä meinaa tosissaan ajella, niin itse ainakin olen todennut auton jarrut melko olemattomiksi ja se onkin nyt seuraava parantelukohde, jos vaikka sorvauttaisi kunnollisen jarrulevyn tilalle tai rakentelisi kahden tai kolmen levyn uuden jarrupaketin.
#13
Moi,

Niitä jousia voi kysellä rc-alan liikkeistä (yllättäen). Infernon jäykemmät jouset sopivat hyvin, itse laitoin moiset. Jäykemmät jouset kannattaa vaihtaa oikeastaan vain uloimpien jousten tilalle. Iskariöljyksi suosittelen jotain silikonipohjaista suht jäykkää öljyä, parantaa auton ominaisuuksia huomattavasti. Autoa kannattaa myös painottaa hieman keulapainoiseksi laittamalla esim. vastarinakku lähelle eturipustuksia jos mahdollista. Tämä tekee autosta paremmin ohjautuvan varsinkin lumella/hiekalla.
#14
No hyvä että sait toimimaan :) Kyllä tuo kulutus on ihan normaalia, varsinkin kun ottaa huomioon kuinka pieni se usa-1:sen tankki on. Samaa luokkaa kulutukseltaan ne muutkin vastaavan kokoiset motit on.
#15
Polttisautot / Moottori leikkasi kiinni?
25.02.04 - klo: 14.47
OSsin tuotteet voi ostaa jr-hobbystä... Niillä tuli juuri motit myyntiin.

www.jr-hobby.com
#16
Polttisautot / Moottori leikkasi kiinni?
25.02.04 - klo: 12.38
Niin, voitelun puute sen varmaan rikkoi. OSsin tai Hpi:n tuon kokoluokan motti maksanee n. 150€. OSsin kone ainakin menee suht helposti (yleensä) Kyoshon vehkeisiin. Tutkaile hobbylinnasta ja jr-hobbystä hintoja
#17
Polttisautot / Moottori leikkasi kiinni?
24.02.04 - klo: 22.15
Äkkiä tulee turhan kalliiksi tuon motin korjaaminen jos kampiakseli on vääntynyt ja sylinteriputki & mäntä naarmuilla. Suosiolla ostaa OSsin koneen siihen niin saa auto mukavasti potkuakin lisää  :wink:
#18
Niin, liikaan löpöön se varmaankin kuolee. Akv, kyse on juuri siitä pienestä ruuvista. En aivan tarkkaan enää muista tuossa gs-21r:ssä olevia ruuveja... Eipä se kone siihen kuole jos testailet, kunhan et suuremmin seosruuviin koske.
#19
Varmaankin alaneulan säädössä vika. Ilmeisesti starttailit sitä kuitenkin lämpimänä? Kylmänä voi tuommosta tehdä (?). Kokeile Kiristää sitä alaneulaa vaikka neljänneskierros ja kokeile auttaako, jos ei niin kiristät toiset lisää.
#20
Polttisautot / Moottori leikkasi kiinni?
24.02.04 - klo: 21.32
Älä nyt ihmeessä siihen p***aan 70:tä euroa sijoita, osta ennemmin joku muu kuin kyoshon motti siihen..
#21
En tiedä saako niitä jostain, kaippa joku infernon (?) ratas saattaisi käydäkin. Voihan sen koko rataspaketinkin pistää uusiksi metallisilla, katsoo vain ettei välitykset ihan poskelleen mene. Itse teetin ne rattaat yhdellä osaavalla tutulla.
#22
Ihan näppärä se Usa-1:nen on, ei ainakaan hinnalla pilattu. Ainoat selvät puutteet ovat yksivaihteisuus ja muovin käyttö älyttömissä paikoissa. Ja sillä kyoshon koneella meno on aika surkeaa, mutta toki aluksi tuntuu tehopeliltä silläkin. Kuulalaakerit siihen kannattaa heti ensimmäisenä vaihtaa, sen jälkeen pääset ostamaan jäykemmät jouset, kunnon iskariöljyt, kehittelemään metallisia rattaita ja muita osia (voi sitä muovia..) ja kun siitä alkuperäisestä motista meno loppuu niin heität sillä vesilintua ja hommaat tilalle OSsin tai HPI:n .21:sen kunnolla kiertävän motin. Muuttuu meno meinaan aika lailla. Niin ja jos joku muovinen osa menee rikki niin mieti ensin voitko tehdä/teettää uuden tilalle vaikka alumiinista. Itselläni ko. autosta ei ole mennyt juuri mitään rikki vaikka en ole todellakaan säästellyt autoa.
#23
Polttisautot / Nitron Sekoitus
09.02.04 - klo: 21.14
Eipä ne Kärkkäiseltäkään sellasta 200 litran metanolitynnyriä varmaan joka lökäpöksylle suostu myymään.