Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Igis

#1
No ei auttanut kolvaukset. Nopari on rikki  :shocked:

Pistin tilaukseen tällaisen combon http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaadin-moottori-combot/ezrun-combo-sc-c2-4000kv-sc8-waterproof.html


#2
Onkos muilla tullut ongelmia noparin ja moottorin välisissä liittimissä? Pari kertaa ihmetellyt, kun nopari takkuillut muutamaan otteeseen. Tänään hävisi sitten yllättäen pakki. Selkeä syy löytyi. Noparin ja moottorin välisistä bullet-liittimistä yksi mustunut kokonaan ja tuoksui hieman sähkölle  :undecided: Ei siis kontaktia lainkaan...

Pitää näkäjään kolvata kokonaan uudet liittimet. Onkos tuohon liittyen jotain spessuneuvoja? Wellerin juotosasema ja kilkkeet löytyy. Uudet liittimet ja kutistesukkaa - vaatiikos tuo muuta?
#3
Kylläpä auto vallan lentää 3S voimin. Poikakin ollut vallan ihmeissään  :grin: Siilin&tuulettimen joutuu vielä moottorille hommaamaan, kun aika lämpimänä tuntuu Velineon käyvän. 36mm moottoreille sopiva 3euron yleissiili jo tuli akun "kylkiäisenä", mutta oli liian pitkä eikä saanut oikein muokattua sopivaksi. Onko suosituksia millaisen tuohon velineon kylkeen oikein pulttaisi?

Vakiotaloneiden liimaukset on näköjään heikot, kun eivät meinaa pysyä 2S-akuillakaan paikoillaan. Jokusen kerran jo liimaillut. 3S:llä ajellessa nuo renkaatkin jo näköjään venyvät sen verran ettei ihme että liimaukset pettävät. Jossain vaiheessa Trenchereitä siis alle. Ne lienevät ihan yleispätevät renkaat ja pitoja reilusti vakiogummeja enemmän?
#4
No niin vetarit saapuivat 16e hintaisen tullikierroksen jälkeen kotiin. Seuraavaksi jännätään jääkö Kingheadzin alumiininen moottorinkannake samaan  :police: haaviin...
#5
Lainaus käyttäjältä: Jester - 07.09.13 - klo: 13.04
Minkä kokonen laakeri?

5x11x4. Teknon vetareiden mukana tulossa uudet ja isommat laakerit+hubit joten en noita vakiokokoisia laakereita varastoon "turhaan" osta. Vetareiden pitäisi tulla maanantaina joten eiköhän ensi viikolla auto ole taas iskussa...
#6
Mukana olisin, mutta 1 takapyörän laakeri otti ja hajosi...
#7
Päädyin sitten Tekno RC vetareihin sekä eteen että taakse amainhobbiesin kautta. Saas nähdä kauanko kestää toimitus...
#8
Tunneli on tehty vanhasta pienestä verhotangosta, kun sattui sopiva löytymään nurkista :azn: Olisiko ollut messinkiä. Halkaisijaltaan n. 13mm ja seinämävahvuus jotain 0,5mm.

Katkaisin tangon n. 1mm lyhemmäksi kuin moottorin kiinnikkeen/spurrin ja etudiffin akselin tyven väli. Tanko on kiinnitetty spurrin päästä sen läpinäkyvän kardaanisuojanlevyn kiinnityspultin alle pellistä taitellun kiilan avulla. Näkyy aiemmassa kardaanitunneli1 kuvassa. Putken etupään kiinnitys tehty käyttäen hyväksi myös sitä kardaaninsuojalevyn etupään kiinnityspistettä. Oma pieni pultti oli juuri sopiva.

Tuli sen verran sekava sepustus joten täällä juttua lontoon kielellä vastaavasta josko auttaisi http://traxxas.com/forums/showthread.php?8902947-Low-Maintenance-Thread/page4

Hiekkaa tuonne ei ole mennyt lainkaan eli toimii erinomaisesti. Negatiivisena asiana se, että rajoittaa hieman ohjauksen ääriasentoa toiseen suuntaan. En ole kokenut sitä tosin ongelmana.
#9
Vakiovetarit alkaa näköjään väljistymään jo takana ja veikkaan että 10 akullista lisää niin sanovat sopimuksensa irti. Tilalle siis hyllyyn odottamaan teräsvetarit. Tecno Rc tai Mip-X lienevät ne valinnat? Millaisia kokemuksia löytyy?
#10
No niin. Pidettiin pienet talkoot Raaseri, 82juha ja taisi olla Mikko_ kanssa. Kiitos avusta jokaiselle! Raput korjattu ja radan ympärys ajettu siimaleikkurilla. Ehdittiin hieman ajaakin lopuksi.  Ei muuta kuin uudestaan paikalle pelkkien ajojen merkeissä ehkä jo tällä viikolla joku ilta?
#11
OK kuuden puoli seiskan aikaan ilmestyn sitten itsekin. Josko nuo portaat edes saisi kuntoon näin alkajaisiksi niin riittävä parannus sekin. Otan jotain mukaan niitä varten. Jos ehjä trimmeri olisi jollain (Shark-18)?, niin voisi nuo heinikot myös pistää sileäksi radan reunoilta?

Saakos tuonne nyt autolla ajella viereen ilman isompaa sanomista ja mistä päin järkevin ajaa? Saisi nuo tarvikkeet ilman pidempiä kanteluita. Vai jätetäänkö auto suosiolla sivummalle? Tänään jätin tuonne Hiidenvedentien puoleiselle parkkikselle 300m päähän.
#12
Kävin äsken paikalla lasten kanssa. Olihan nuo portaat hieman hasardit. Poikahan siitä jo tippui, mutta onneksi selvittiin parilla naarmulla  :shocked: Noh speden ohjaimiin pääsy karkoitti kyyneleet samantien :cool:

Korjaatko Raaseri tuon portaan vai otanko itse tykötarpeita mukaan? Voisin kenties huomenna tulla riippuen hieman aikataulusta - mihin aikaan?

#13
Ajattelin tänään n. klo 18 mennä ihmettelemään rataa ensimmäisen kerran pojan kanssa. JOsko joku muukin innostuisi tulemaan paikalle?
#14
Lainaus käyttäjältä: mcly - 25.08.13 - klo: 14.08
Lainaus käyttäjältä: Igis - 23.08.13 - klo: 21.04
Eipä voi DustyMotorsin toimitusaikoja moittia. Tiistaina klo 22:07 tehty tilaus ja tänään kävin hakemassa kirjatun kirjeen lähipostista. Ihan hyvin tuo suojaa ensimmäisen ajosession perusteella ja akun saa näppärästi vaihdettua vetoketjun ansiosta.
Mistä tilasit tuon ? Löytyisköhän sieltä E-Maxxiinkin..

http://www.dustymotors.com/products-page/

Löytyy E-Maxxiinkin. Maksoin Visalla suoraan nettisivujen kautta...
#15
Eipä voi DustyMotorsin toimitusaikoja moittia. Tiistaina klo 22:07 tehty tilaus ja tänään kävin hakemassa kirjatun kirjeen lähipostista. Ihan hyvin tuo suojaa ensimmäisen ajosession perusteella ja akun saa näppärästi vaihdettua vetoketjun ansiosta.
#16
Pienillä paineilla putsaillut, mutta varotaan jatkossa vielä lisää noita laakereita. Lähti muuten tilaukseen tuo dustymotorsin suojapussi...
#17
Etudiffin oikeanpuolen laakeri antautui vasta 10 akullisen ajon jälkeen eilen. Noistakin poitsu ajellut n. puolet training-tehoilla. Auton putsauksesta ei ole tingitty, vaan jokaisen ajon jälkeen on pölyt putsattu paineilmalla huolellisesti. Onko laakerit näinkin kulutustavaraa vai sattuiko kohdalle maanantaipäivän kappale?

RacingFactorylle muuten täydet pisteet asian mallikkaasta hoitamisesta! Siitä hyvästä mukaan tarttui myös noparin puhallin  :grin:
#18
Lainaus käyttäjältä: mcly - 16.08.13 - klo: 07.36
Igis: Mainio keksintö  :wink:

Joo tuosta putkesta tuli ihan hyvä. Tänään kävin eka kertaa pikku hiekkamontulla ajamassa ja ei kyllä hiekka kardaania kiusaa lainkaan  :azn:
#19
4.8 tilaus sisään ja eilen 16.8 saapui paketti postiin. Parisen viikkoa siis.
#20
Voin huomenna soitella rakennusvalvontaan ja kysyä asiasta mikäli vain sopii?
#21
Rata on päässyt siis siihen kuntoon ettei kunnostus ole ihan pikku juttu? Kustannuksia pitäisi olla jakamassa isompi porukka. Mistähän tuota savea saisi helpoiten ja halvimmalla - raksatyömaiden pohjista?
#22
Noniin jenkkipoikien lähetys saapuikin nopeammin kuin kuvittelin. Pojan neuvoilla :azn: ruuvattiin T-Bonen osat paikoilleen. Hyvinhän nuo näyttää istuvan paikoilleen ja servo on mukavasti suojattu. Hintaahan tuli se 25e toimituskuluineen.
#23
Radan kunnon paremmin tietäville kysymys. Vaatiiko kunnostus kokonaisen lauantai/sunnuntai päivän vai saisiko jotain konkreettista aikaiseksi arki-iltaisin töiden jälkeen? Ensi viikolla sopisi minulle ma, ti tai to n. klo 17 alkaen. Mitä työkalu pitäisi ottaa mukaan? Tämä viikonloppu ja seuraava valitettavasti eivät käy. Tietty jos tuolla ajamaankin pääsee niin sekin käy  :wink:

Saa soittaa asian/ajojen tiimoilta nolla-neljä-nolla 5245677 / Juha
#24
Mikä on radan kunto? Kävikö kukaan ajamassa viikko sitten? Täällä olisi 1 kiinnostunut Vihtiläinen ratahommista. Ilomielin autan talkoissakin, jos jotain tarvitsee radalla tehdä esim. lapion varressa. Peräkärrykin löytyy, jos sille tarvetta? Tietty porukkaa pitää saada kasaan. Onnistuisiko tänä viikonloppuna jotkut pienimuotoiset ajot?
#25
Pari akullista vasta ajettu ja alkoi heti häiritsemään tuo puutteellinen kardaanin suojaus. Rakensin kardaanille oman suojatunnelin etuperän ja spurrin väliin.  Tuskin tarvitsee kovin paljoa stressata jatkossa kivien ja hiekan päätymistä spurriin ja huoltotoimenpiteetkin helpottunevat. Ohessa muutama kuva.

Niin ja oli muuten tehtaan jäljiltä ohjausservon liikeradat väärät. Otti kiinni kardaaniin käännettäessä ääriasentoon. Tarkistakaapas ja säätäkää omanne ettei ajan kanssa hajota paikkoja.
#26
Pitää jonkinlainen hengittävä suojapussi tehdä esim. hyttysverkosta. Jos vaimo tai anoppi innostuisivat auttamaan, niin voisi kenties ompelukoneen avulla tulla hyväkin :) PItää tuo puhallin/siili ottaa hankintalistalle tulevaisuudessa. Tilasin jo Hobbykingiltä toisen 4000mAh 2S Lipon http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32785

RPM:n isompi puskuri ja jonkunlainen ohjausservon suojaus myös lienevät pakolliset hankinnat näin alkuun?

Lähtikin jo tilaukseen T-Bonen puskuri ja servon suojus http://t-bone-racing.net/Stampede-4x4-c291/  :laugh:

#27
Auto saapui eilen ja vaikuttaa hyvältä paketilta. Testiajot ovat vasta edessä. Millä lailla olette muuten suojanneet rungon/moottorin hiekalta, soralta ja vedeltä? Helpottaisi varmasti huoltoa tuo paikkojen suojaus? Tarjolla taitaa olla hengittäviä verkkopusseja http://www.dustymotors.com ja myös kiinteitä muovisia http://www.rcplanet.com/JConcepts_Illuzion_Over_Tray_Stampede_4x4_p/jci2085.htm.

Mitään kokemuksia noista tai vastaavista? Tietenkin asialliset ja laadukkaat diy-viritelmät myös kiinnostavat.

#28
Moro,
Tuli hommattua ensimmäinen oikea RC-auto vähän varttuneemmalla iällä. Juuri lähti tilaus Racing Factoryyn Traxxas Stampede 4x4 VXL RTR LiPosta. Pojalla pian 5v synttärit joten sekä iskä että poika pääsee opettelemaan uusia juttuja  :laugh: