Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Pete T

#1
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
20.05.07 - klo: 16.52
Ossin koneeseen ei käy Kyoshon pakokäyrä jos on se ruuvikiinnityksellä oleva käyrä. Kyoshon 3-pala kytkinasetelma käy, mutta sportti Infernojen mukana tulevista kytkimistä minulla ei ole kokemusta.
#2
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
20.05.07 - klo: 12.19
Hyvä vaihtoehto olisi Ossin MAX 21VG-P. Hinta taitaa olla 160-170 Eur. Itselläni on Ossin V-Spec ja täytyy vain kehua moottoria. Toimii kuin kello :)
#3
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
13.05.07 - klo: 20.14
Jeps, sitten kokeilisin noita Fioronin pukkeja.
#4
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
13.05.07 - klo: 18.37
Lainaus käyttäjältä: Tomsson - 13.05.07 - klo: 13.01
Noniin, propsit sille joka tähän nopeesti heittää vastauksen. Sopiiko Fioronin Universal Turbo Slide 777:aan lainkaan? Mistä kiristää? Hyllystä löytyy kyllä Fioronin omat säätövaralliset moottoripukit, auttaako ne asiaan?

Tämä nyt on olettamus, tuo Universal mallin vauhtipyörä ei käy jos käytetään Kyoshon pukkeja. Fioronilla on Slideen MP-7.5 vauhtipyörä jonka luulisi käyvän.
#5
Ja tässä yksi 'kokeilu'. Lopputuloksesta voi olla montaa mieltä...  :undecided:

#6
Polttisautot / Vs: Polttoaineen säilyvyys
09.04.07 - klo: 22.28
Lainaus käyttäjältä: racer - 09.04.07 - klo: 09.57
Mulla ois pari vanhaa jämä tonkaa nitro fuilia..mihis noi voi hävittää ilman että sanomista tulee?

Kaatopaikoilla on yleensä keräyspiste kemikaaleille. Meidän paikkakunnan kaatopaikalla on keräyspiste ja maksua eivät ottaneet metanolin jämistä.
#7
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
28.03.07 - klo: 17.05
Juuh ääntä ja tehoa riittävästi Sirion padalla  :wink: Piti ulkoiluttaa K:ta ja ottaa kuva. Saas nyt nähdä millainen tuo Ossi on Hobaon pillillä. Vielä kun korin saa valmiiksi ja Ossin sisäänajettua niin pääsiisi testaamaan kuis meno maittaa :grin:

#8
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
27.03.07 - klo: 21.35
Kappas vaan nelari vaihtunut Sirioon  :grin: Kuinkas nyt noin on päässyt käymään?
#9
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
20.03.07 - klo: 17.11
Unohtui mainita, että kyseessä oli SP1:n mukana tullut kello.
#10
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
20.03.07 - klo: 15.15
Pitääpä ostaa kokeeksi K-Factoryn kelloja. Samalla taidan kokasta K-Factoryn alumiinirunkoista ilmansuodatinta. Sisäfiltterit ovat siihen edullisempia kuin k:n.

Juuh ongelma oli sivuttainen klappi ja syykin selvisi. Toinen laakeripesä todella väljä. Eli kellossa valmistusvirhe. Toisella kellolla (vanha ja kulunut) sivuttainen klappi oli huomattavasti pienempi.

#11
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
18.03.07 - klo: 20.23
Jep. Oma auto odottaa edelleen kelejä. Tänne eteläsavoon tuli takatalvi :(

Ihmettelin tuossa K:n oman kytkinkellon kuluneisuutta. Ajoa todella vähän ja välykset piti olla ok samoin kuin laakerit. Nyt uusilla laakereilla (keraamiset) sivuttaista välystä on ihmeen paljon. Ei auta muu kuin hankkia uutta kelloa. Mitäs mieltä olette K-Factoryn kelloista?

Mietin samalla jos vaihtaisi tuon SP2:n ilmansuodattimen toiseen. Taitaa olla runko niin omanlaisensa, että siihen eivät käy muiden valmistajien suodattimet.
#12
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
16.03.07 - klo: 17.32
Vääntöä varmasti löytyy nelarista. Kuinkas fuilin kulutus verrattuna normi 21:n?
#13
Polttisautot / Aloittelijoille
12.03.07 - klo: 21.41
Juuh, ikävä todeta, että samat ongelmat on edelleen alphoissa kun 2000-luvun alussa.
Itse kun aikoinaan kyseisen pelin ostin niin myyjä neuvoi heti purkamaan auton ja kasaamaan uudestaan ohjeen mukaan.
Esikasauksessa oli tullut mokia. Ei hyvää mainosta K:lle, mutta mutta...pienellä puuhastelulla ja osien vaihdolla tuostakin saa hyvän harjoittelupelin. Valitettavasti vaan euroja kuluu virittelyssä, mutta harrastus maksaa..
#14
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
12.03.07 - klo: 19.55
Jep, tuollahan on hyvä seurata moottorin lämpöjä esim. sisäänajossa.

Tulipa sitten tilattua Proline Crowd Pleazer 2.0 SP2 kori. Meinasin vaihteeksi kokeilla maalausta ruiskulla ja Parman maaleilla. Onhan se vähän turhaa työtä panostaa maalaukseen kun ajattelee kuinka koville kori ja maalipinta joutuvat krossissa, mutta onhan se hetken aikaa upea :D
#15
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
11.03.07 - klo: 20.04
Siisti peli tuo ST. Kävin juuri saitillasi katsomassa ajovideon. Hienot ovat nelarin äänetkin  :D

Ei varmaan huonompi ostos tuo Venomin temp fail safe. Voisi harkita sen hankkimista kun nyt tulee tilattua muutakin tarviketta Sabesta.
#16
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
10.03.07 - klo: 17.33
Thanks Mika. Upealle näyttää myös kuvissa.
#17
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
10.03.07 - klo: 12.59
Morjes

Hieman eloa tänne...

Tässä lomalla ollessa tuli hirveä tarve päästä rassaamaan autoa ja tulipa käytyä koko peli läpi. Uusi Ossin mottikin odottelee kelien lämpenemistä ja sisäänajoa :D

Triplaseiska SP2:n kun vielä löytäisi korin muun kuin K-kaupan tuotoksen. Millaisia kokemuksia teillä on ollut Prolinen tai Blitzin koreista? Kuinka ovat sopineet ja taitaa löytyä ihan kotimaisistakin kaupoista?
#18
Polttisautot / Aloittelijoille
09.03.07 - klo: 15.31
Jep, ja lisäyksenä Mikan vinkkiin eli akkupaketti kannattaa suojata jos vaan siellä radioboxissa on tilaa. Itse käytän tietokonepakettien mukana tullutta hieman superlonia kovempaa materiaalia. Matsku pitää akkua paikallaan ja vaimentaa iskuja.
#19
Polttisautot / Aloittelijoille
09.03.07 - klo: 14.06
Virtakytkin kannattaa poistaa ja laittaa johdotus suoraan vastarille. Itselläni on lukittava liitin välissä joten lataus/akun vaihto käy nopeasti eikä tarvitse pelätä virtojen katkeamista.
Suosittelen kyllä hankkimaan akkupaketin. Kunnon tärskyssä, patterikotelosta kyllä kenno/paristo pomppaa helposti pois ja lopputuloksen tiedättekin.
#20
Yleinen keskustelu / Drifting
08.03.07 - klo: 22.22
Aivan...
no kuitenkin oli aika yllätys hihnan kestävyys.
#21
Yleinen keskustelu / Drifting
08.03.07 - klo: 22.10
Ei pitäisi kommentoida, mutta jos nyt kuitenkin..
Olen Hoken kanssa samaa mieltä eli hihna kestää ja piste.

Otetaan nyt esimerkkinä tavan Kyosho lelu 2000 luvun alusta eli se ensimmäinen PureTen Alpha EP. Autossahan oli hihnaveto ja se kesti!
Ostin auton kummipojalle harjoittelupeliksi ja sillä ajettiin todella paljon hiekalla, soralla ja ties missä. Jopa kireämmällä koneella. Hihnaa emme kertaakaan vaihtaneet tai hihnapyöriä.
#22
Polttisautot / Aloittelijoille
07.03.07 - klo: 22.04
Onkohan tuosta hehkulaitteesta mitään tietoa saatavilla? Jos tiedetään akun kapasiteetti ja laturin latausvirta niin saadaan laskettua latauksen kesto. Luulisi siinä pikaoppaassa olevan tietoa lataamisesta.
#23
Onko sillä niin väliä mitä toiset ajattelevat harrastuksesta. Pääasia, että itsellä on mukavaa ja viihtyy harrastuksen parissa. Oli se sitten haavin kanssa pellolla juoksentelua tai rc-autoilua :D

Terv.
yli 30 v rc-autoilija
#24
Polttisautot / Aloittelijoille
07.03.07 - klo: 18.23
Lainaus käyttäjältä: "Taski"jaahas, no sitä en nyt jaksa alkaa vielä tekemään kyllä. Vaikuttaa sen verran isolta hommalta... pitääköhän tuota autoa paljonkin purkaa saadakseen ne diffit sieltä?


Tuliko auton mukana Kyoshon manuaalia jossa opastetaan auton kasaaminen alusta loppuun saakka? Jos ei niin Kyoshon saitilta löytyy manuaali pdf-tiedostona.
#25
Polttisautot / Aloittelijoille
06.03.07 - klo: 22.00
Lainaus käyttäjältä: "Taski"joutuukos sen diffin purkamaan kokonaan, vai onko siinä jokin täyttöaukko? :o auto ei ole nyt tuossa ihan näkyvillä, niin olisi kiva saada vähän ennakkotietoja =)

Ei ole täyttöaukkoa vaan joudut purkamaan diffin. Ja jos nyt en ole aivan väärässä niin sinun autosi diffeissä käytetään rasvaa ja niissä ei ole tiivisteitä joten öljyn käytössä tulee ongelmia.
#26
Polttisautot / Aloittelijoille
06.03.07 - klo: 21.55
Juuh, mutta ainahan kannattaa kokeilla eri setupeilla. En lähde tappelemaan  :lol:
#27
Polttisautot / Aloittelijoille
06.03.07 - klo: 21.39
Eikös taakse kannattaisi laittaa 1000, keskelle 6000 ja eteen 4000. Tämä nyt oli minun mielipiteeni :wink:
#28
Polttisautot / Aloittelijoille
06.03.07 - klo: 10.31
Lainaus käyttäjältä: "Taski"
Toinen kysymys vielä: tarvitseeko noita rattaita jotka tuosta vauhtipyörän vierestä lähtevät, rasvailla? jo muutaman tunnin ajeluiden jälkeen näyttää siltä että ovat kuluneet jonkunverran...

Eipä niitä kannata rasvailla. Pieni kuluneisuus on normaalia. Mikä nyt kannattaisi tarkistaa niin diffit. Jokohan niissä on öljyt sisällä vai rasvat?

Jokunen vuosi sitten Kyoshon esikasatuissa autoissa oli ongelmana, että diffeissä oli rasva ja sitäkin aivan liian vähän eli ajaessa rasva roiskui diffikotelon seinille ja rattaat jäivät kuiviksi.
#29
Polttisautot / Paljonko mahtaa auto painaa?
04.03.07 - klo: 17.55
Nyt menee kyllä hieman ot:ksi kun kytkimistä kyselen, mutta oletteko kisatessa tehneet muutoksia tai vaihtaneet kytkimen toiseksi jos on ollut sadekeli?
#30
Polttisautot / Paljonko mahtaa auto painaa?
04.03.07 - klo: 14.34
Aikamoinen lisäpaino. Kuinkas auton kytkin kestää vai onko merkitystä lisääntyneellä painolla? Itselläni sadekelissä ajelut jääneet kokonaan  :D