Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - TLCfani

#1
Lainaus käyttäjältä: MitsuEvo - 11.12.10 - klo: 20.31
Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 11.12.10 - klo: 20.20
Komialta näyttää Hemin höylä.

Ja Kimanterolla Valtra etenee. Hienoa.

Meillä oli, lähes kuukauden jälkeen, Hellulla mahdollisuus jatkaa Knight Hauler projektia. Ja tuloksena lähes valmis runko, jolla päästiin jo ekat koeajot suorittamaan. Tässä muutama kuva.

*kuva*
*kuva*
*kuva*


Jaa onko siitä tulossa joku kiihdytys rekka vai katoinko väärin jotta siinä ois harjaton moottori  :grin:

Mie katoin kans heti, että harjaton hinuri, kyllä retelit liikahtaa...
#2
Lainaus käyttäjältä: IMN - 09.12.10 - klo: 12.09
tuossa "bobcatissa" (mikä ihme olisi suomeksi hyvä nimi tolle vehkeelle, Bobcat on merkki...luisto-ohjaus kuormaaja?)


Oikeesti se on liukuohjattu kuormaaja
#3
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
10.06.10 - klo: 05.25
Lainaus käyttäjältä: R3VO - 08.06.10 - klo: 18.40
eli akkujen tyhjennys olisi suositeltavaa ennen ku alkaa lataamaan. jess.
kiitti, säästää mahdollisesti pari tuntia per ajokerta :grin: :grin: :grin: :grin:

Ei säästä, jos akut ja laturi on kummassakin tapauksessa samat. Oletetaan, kun parista tunnista puhut, että sulla on 5 Ah:n Nimh-akut ja 3 A:lla lataava laturi. Tyhjästä täyteen lataus kestää yhdelle akulle 5/3 h eli n. 1,66 h, akun vaihto ja toiselle sama 1,66 h. Kytketään akut rinnan, jolloin saadaan saman kennomäärän = jännitteen 10 Ah:n akku, lataus kestää 10/3 heli n. 3,33 h. Eli ajassa säästetään vain akun vaihtoon kuluva aika. Jos kumpikin akku on ajon jäljiltä, niin yksi kerralla lataamalla vältytään hieromasta niitä samaan purkutilaan.
#5
Hyvä että pääsit jo kotiin. Toivottavasti jalka tulee kuntoon.

Tsemppiä vaan sinne.
#6
Mites se Alarauta jakselee? Pikaisia paranemisia vaan täältäki päin!

Mitäs oikeen tapahtu?
#7
Sähköautot / Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
20.05.10 - klo: 08.49
Rikkajuttu toimii, ja löytyy viikossa, vaikka korin reunan ylimääräsestä leksanista leikkaamalla, kokeiltu on etuvetoversiossa.
#8
Juu, korkialla näytti vesi sielläki päin olevan, ku äsken päätietä pitkin siittä ohi kurvailin. Ounasjokiki on noussu Kittiläntien laitaan Arktikumin ja Ylikylän välillä.
#9
Sehän on jo ilmiselvä Sisu.
#10
Sen toisen pään (tai vaikka molemmat) saa lukkoon, ku laittaa kaks pikkuratasta omille paikoilleen ja kolmannen niitten väliin.
#11
Ei millään pahalla, mutta alkaa pikkuhiljaa tuntua että voisitte avata toisen ketjun vaikkapa otsikolla "Rovaniemen Ropelipäät". :wink: Aika vähäksi on jääny tää autoilu viime aikoina. :police:

Edit: hymiöt oli tipahtany jonnekki. Ettette luule että oisin jotenki oikeesti naksahtanu.
#12
Oli hyvät ajot, vaikka remppaa piti tehä enemmän ku yleensä (mun). 3racingin iskareista meni alapäitä poikki ja akkupidike särky.

Yleisöä (paikallisia lapsia) oli välillä haitaksi asti, mutta hyvin kaikki suju. Alfa on kyllä kova peli, vaikka etuakseli oli vino ja iskareiden kans ongelmaa, niin pysy tasoissa vauhdissa ja meno oli näyttävää.

Lopussa oli mukava ajaa 5 kierroksen kisoja ku kaikki pysy radalla ja samalla kiekalla pitkään.
#13
kahen jälkeen mineileen.
#14
Oisko tänä viikonloppuna miniajot lauantaina Ylikylässä? Tai me meinattiin että ois, tulisko muita ja mihin aikaan?
#15
Keli on just niin huono ku sääennuste lupas, eli ei ajoja Ylikylän koululla.

Tai mie en ainakaan tuu. Viime kesänä kokeiltiin jonku verran kostealla asfaltilla, ei siellä saa pitoja oikein mitenkään.
#16
Mistäs sinne kivi oli päässy, onko sulla diffin kiristystä varten reikä? Pitäsköhän se teipata omasta umpeen.

Mullaki selvis ne satunnaiset kaasu pohjassa vetelyt, toinen etuylätukivarsi takerteli.

Näillä näkymin mie oon tulossa.
#17
Kyllä.
#18
Ajelekkos geswas noita yhdellä radiolla muistipaikkaa vaihtaen, vai miten?
#19
Lainaus käyttäjältä: rottapaavo - 26.04.10 - klo: 10.58
Olisin vaan purkanu tyhjäksi, kun pitäis lipo hävittää... Nyt ei ole ihan tyhjänä

Mites se meni, hautaa hiekkaämpäriin ja vaikka joku auton halogeeni kuormaksi purkamaan, ku ei enää valo hehku niin viikoksi suolaveteen.
#20
Geometria rajottaa ajo-omituisuudet, vaikka kuinka vaihtas alumiiniosaa, ja vakiomotilla menee jo liian lujaa.
#21
Lainaus käyttäjältä: vee73 - 25.04.10 - klo: 16.52
Kerrohan nyt sitten vielä se minin hinta varmuudeksi :roll:


Jollekki sanoin että 200 niin saa koko auton ratioineen kaikkineen, ilman akkua. Se viininpunanen, jossa on muoviset ohjauspalat mutta mukavasti toimiva alusta (YEAH Racing 55 mm iskarit hieman modifioituina. Axial RTR:n 27 MHz ratiot ja Tamiyan orkkisnopari, Acomsin vakioservo.

Joo joo, joku sanoo kuiten että kallis, ei mun oo pakko sitä myyä. Ja se kori on sen näkönen ihan teiän testaajien toimesta.  Eikä tartte ostaa sikaa säkissä :afro:
#22
Jeps, kiva oli ajella, kiitoksia vaan kaikille ajoseurana olleille. Yleisöä / vara-auton kokeilijoitaki oli ihan kiitettävästi, mutta kukaan sitä ei vielä ostanu pois.

Ihme ja kumma, mulla jäi molemmat autot ilmeisen ehjiksi, en siis saanu ees ite rikottua niinku yleensä. Minin ostoa suunnitteleville tiedoksi, että pari vetaria on menny, ja ohjauksen palloniveltä, aina vaan parin euron osa.

Jyrkillä alko diffi rohiseen ja Jukalla hajos iskari. Lisäksi radalta löyty pieni musta kaksosanen hammasratas, ei oo kyllä ministä. Oisko siitä polttiksesta, tosin on ihan liian pienen olonen siihenki...
#23
Tamiyan Swift on M03M eli keskipitkä akseliväli, tarvii jatkopalat jos vanhakoriseen miniin aikoo laittaaa, mutta tämä Swift pitäs sopia suoraan.
#24
No niin, molemmat minit ajokunnossa, 3 ajoakkua täynnä, 4. laturissa ja 5. jonossa. Huomenna ajeleen menossa ainaki mie ja Jukka, Samista ja Alfasta ei vielä varmuutta, Breweri valitteli flunssaa, muista ei tietoa.

Tosiaan mulla kaks miniä mukana, että ilman autoa ihmettelemään tulijatki pääsee kokeileen. Tosin mulla kuulemma pitääki olla aina kaks autoa, ettei tartte lähtiä puolee tunnin jälkeen kotiin.
#26
No joo, ulkonäkö on makuasia, ei tuo eka Acoms oo livenä niin paha ku kuvissa ja istuu käteen tosi hyvin, tuo uus malli taas on kuvissa ruma ku *******, tuommonen laatikko, näyttää ihan joltaain RTR-radiolta.

Ja sitte taas, mitä väliä, kuka sitä lähetintä kattelee, mie en ainakaan ehi irrottaa katsetta autosta, tai välittömästi kolisee.
#27
Lainaus käyttäjältä: alarauta - 20.04.10 - klo: 07.10
mie en tuohon jokkis sääntöön lämpiä, jos edes kukaan tosissaan oli.
Corrissa on haastetta ja siihenkin saa fillarimestari opetella ajamaan!

Jokkis erikseen, rc:t erikseen.

Minissä asfaltillaki on haastetta ja tietynlaista jokkistunnelmaa.
#28
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
20.04.10 - klo: 06.19
Lainaus käyttäjältä: juhku1 - 19.04.10 - klo: 21.24
Miksi tasausliitin iskee kipinää, kun yritän liittää 2kpl zippy Fligtmax 5200mAh 2s2p Kovakuorilipoa venom proghargeriin?

Siis laitan akut aluksi sarjaankytkentä johdolla kiinni laturiin ja sitten Protek rc:n haaroitus balanseri johtoon akkujen balanseripiuhat ja sillon akun ja laturin välinen balanseriliitos kipinöi.

Ei kai tuo sun tasauspiuha vaan oo rinnankytkevä, jos laitat akut virtajohdoista sarjaan ja tasausjohdoista rinnan niin vrmaan kipinöi.

Lainaus käyttäjältä: juhku1 - 19.04.10 - klo: 21.24
Apua kaipaisin ripeästi, jotta pääsisin taas baanalle  :afro:

Lataa yks akku kerrallaan niin pääset baanalle.
#29
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
19.04.10 - klo: 05.25
Hyvä kuvasarja. Eli leikkasitko kaikki leikkaukset ennen tuota ekaa maalikerrosta, ja sitte vaan revit lisää alueita paljaaksi? Mie joskus aattelinki että miten niitä sitte enää näkee ku mustat maalataan ekaksi.
#30
Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 17.04.10 - klo: 18.29
Olenko sitte vastarannan kiiski vai mikä.

:grin: :wink:

Ihan sama minkä rannan, uskalla olla erilainen. Paitti että ihan sama onko erilainen vai samanlainen, kuhan tekkee niinku ite tykkää.