Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - -MiKe-

#1
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
05.09.12 - klo: 23.40
Lainaus käyttäjältä: vilve97 - 05.09.12 - klo: 20.08
Mitäköhän tekis ku mullaon 2,5t mootori ja renkaat pullistuu ja paskoo koko ajan???
Jos vaikka vaihtais vähän miedompaan koneeseen? Minkä tyyliseen ajoon tarvii SC autossa 2.5t konetta?
#2
SC:ssä ei tunnu auttavan mikään... Etupää ei kestä. Varsinkin jos vertaa minkälaista pommitusta Kössin SC on saanut ja mitään ei ole hajonnut.
#3
Kiitokset hienosta kisasta! Kyllä kannatti lähteä täältä Espoosta... Auto on kuin unelma, mutta kuskin epävarmuus ja kokemattomuus jarrutti menoa :wink: Mut silti tosi positiivinen tulos tälle päivälle.
#4
Kiinnostusta löytyy täältäkin :smiley:
#5
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
29.01.12 - klo: 01.37
On toi vaan todella hauska laitos :smiley: Hyvää vääntöä oli tänään, tai siis lauantaina radalla. Hattuselta hain vähän kössiin säätövinkkiä ja kyllähän sieltä heti lähti ajasta pois mukavasti. Tosi pehmeesti käyttäytyvä ja helppo ajaa. Ja mikä parasta, mikään ei ole vieläkään autosta hajonnut :laugh: TeamC:n kohdalla oli jo näillä akuilla mennyt aika paljon osaa pakista...

RTR orkkis iskarit on muuten ihan ok, mut muutama tupaa vähän vuotamaan. Pitääpä noihin keksiä jotain...
#6
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
23.01.12 - klo: 12.21
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 23.01.12 - klo: 10.25
Nojoo, kommenttini olikin tarkoitettu humoristilliseksi....

Mutta esimerkiksi noi on hyvät ja edulliset pamput:

http://www.rceet.net/rear-shocks-complete-std-alu-p-1014.html

http://www.rceet.net/front-shocks-complete-std-alu-p-1013.html

Edit: samat pamput näemmä Euro-rc:llä 20 euroa pari, ei enää kunnon iskarit halpene!

http://fi.eurorc.com/product/101/teamc-front-shock-absorber-2 ja

http://fi.eurorc.com/product/102/teamc-rear-shock-absorber-2
Mulla on noi iskarit toisessa autossa ja näyttäis etuiskari olevan vähän liian lyhyt, jos vertailee kössin etuiskaria. Mut pitää testata, koska noi on ollu hyvät iskarit.
#7
Kiitos järjestäjille hyvästä kisasta! Ihan hyvin taka- ja nelivedot samalle viivalle mahtuivat. Ja kyllä ne nopeimmat nelkut sieltä oppi tuntemaan ja antamaan tilaa sopivasti...
#8
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 19.01.12 - klo: 21.36
Tehdäänkö SC-2 luokkaan herrasmiessopimus eikä pidoteta?
Juu en ajatellutkaan pidottaa.
#9
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
07.01.12 - klo: 23.53
Auton pitäis tulla viikolla. Mitä osia suosittelette varaosapakkiin? Mitä irtoaa kun lipsahtaa tolppaan tai tulee täysosuma toiseen autoon? Onko suosituksia mitä kannattaa päivittää samantien?

Tämä on ensimmäinen ratasdiffillä oleva autoni. Suurin osa ajoista on tiksissä ja mitäs öljyä suosittelette diffiin? 5K?
#10
- välitykset
- iskarin öljyt/jouset ja iskarien asennot
- tasauspyörästöt
- camber
- auraukset ja haritukset
- ajolinjat ja kaasun/jarrun käyttö

Jotain mitä ihan äkkiseltään tuli mieleen...
#12
Mulla kummankin laturin muuntajat kävi niin kuumana, et päätin heittää vesilintua niillä... Hankin mielummin kunnon virtalähteen.
#13
Itse tilailin tälläisen. Alta 30€ posteineen ja hyvin pelittää.
#14
Sama myös omassa SC autossa. Niin ja onhan teillä jo keraamiset kuulat diffissä? "Isot pojat" sanoo että on helpompi säätää ja kestävyys parempi, mutta itsellä on vielä tuo diffin säätö kans haussa. Kohta tulee ratasdiffi ja pakkohan se on hommata.
#15
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
29.12.11 - klo: 23.09
Pitipä sitten kössi tilata... 149€ posteineen ei ollu paha. Kundi saa eka tuota ajella ja saas nähdä vaihtuuko TeamC:n TS02 kössiin myös itsellä :wink:
#16
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
27.12.11 - klo: 22.31
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 27.12.11 - klo: 21.26
Nyt on punnitty, eli 3065g ajokunnossa ja 2765g ilman akkua. (2s kovakuori lipo)

Kevyissä kylkikosketuksissa tää on aika vakaa, hyppää suht nätisti ja kääntyy paremmin muttei spinnaa yhtä helposti verrattuna vakiorunkoon. Eli ihan tyytyväinen olen toistaiseksi tähän viritykseen.
No oli kyllä aika hyvän näköinen viritys...
#17
Team C / Vs: Team C TS2
24.12.11 - klo: 22.31
Itsellä kössin vanteet istuu ihan mukavasti alle.
#18
Joo kiitos... Tää tarkoittaa sitten sitä, et kesällä pitää hommata Baja 5sc :grin:
#19
Kiitosta hienosta kisasta! Tauko harrastuksesta on ohi ja ekat SC (tuuppi) kisat takana. Iso ylläri oli ajella A-finaaliin ja vielä lopussa 6.sijalle :smiley: 3 viikkoa on tullut totuteltua tuohon autoon ja sillä ois ollut ihan älyttömät menohalut... Sääli vaan kuskia joka kisakokemattomuudellaan jarrutti menoa tärisevin käsin :wink: Mut seuraavassa skabassa taas mukana ja kokemusta vaan lisää... Ja EuroRC:lle iso kiitos varaosien saamisesta. Olisi jäänyt kisat väliin ilman mahtavaa palvelua...

Kiitos kans muille kuskeille. Hienoa vääntöä huumorilla höystettynä :smiley: SC luokka on just loistava...
#20
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
01.12.11 - klo: 17.24
Mut ois se vaan hienoa ajella motarilla autolla ja tuollainen edellä... Ohjailis apparin pukilta ja tietenkin ohituskaistalla toisia autoja ohitellen :laugh: :wink:
#21
Team C / Vs: Team C TS2
20.11.11 - klo: 19.48
Lainaus käyttäjältä: goos - 19.11.11 - klo: 21.00
Lainaus käyttäjältä: sponge - 19.11.11 - klo: 17.49
En tiiä muiden korien sopivuudesta, mutta miten ootte eliminoineet eturenkaiden aiheuttaman kulutuksen koriin?

Tehdas on päivittänyt TS2 auton koria nyt syksyllä, jos sinulla on vanhempi kori niin se on hiukan "liian pieni" autolle jolloin sen sopivuus ei ole ihan täydellinen.
Itsellä ainakin tuo kori on hyvin istuva, eikä eturenkaat juuri osu koriin.
#22
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
18.11.11 - klo: 23.09
TeamC:n TS2 puuttuu tuosta listasta...
#23
Team C / Vs: Team C TS2
18.11.11 - klo: 23.06
Eilen sain auton kasaan ja tänään ensiajot tiksissä. Kyllä oli loistava auto ajella ja hyppää toooodella nätin pehmeästi. Perus iskarit ja 45:sen litkut sisällä. Vielä ihan manuaalin perus setupissa, mutta siitä on hyvä alkaa säätämään. Renkaisiin (TeamC:n omat) en laittanut pitoainetta ja parin akun jälkeen tippuikin kierroksista 3 sekkaa pois. Puskee vaan niin pirusti mutkissa. Mutta viime ajeluista on yli vuoden tauko ja tuli käytyä liian monta kertaa ajolinjan ulkona :wink:. Päivän päätteeksi siirsin takarenkaat eteen ja ensi kerralla katsellaan miten vaikuttaa... Koneena on krossi takatuupista siirretty SP:n 8.5 ja tuolla sai koko pääsuoran suditeltua uusilla renkailla kaasu pohjassa :laugh:
#24
Takaisin tämän harrastuksen pariin reilun vuoden tauon jälkeen... Hankittua tuli TeamC:n TS2 SC ja radioksi piti tilata Spektrumin DX3C.
#25
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 28.09.10 - klo: 08.00
Hyvä juttu mutta... kunhan valvoja ilmoittaa paikan avaamisesta kaikkiin kolmeen topicciin, tai omaan "aukiolo" topicciin että homma pysyy selkeänä.

Eikö aukioloajoista olisi paras ilmoitella yhdistyksen omilla sivuilla? Valvojille tunnarit jotta voi päivittää vaikka etusivulle kuka valvoo ja mihin asti avoinna... 
#26
Lainaus käyttäjältä: Sampomies - 14.07.10 - klo: 11.55
Se reikä auttaa kiviin. Ilman sitä reikää sinne lentävät pienet kivet eivät pääse pois sieltä hubin sisältä. Sitten se kivi hiertää hihnan ja parhaassa tapauksessa myös diffin hampaat. Kun tekee reiän sen diffin alla niin sinne mahdollisesti lentävät kivet pääsevät tippumaan pois.

Kiviä löytyy kans kentältä, mutta ehkä asiaan on auttanut se että alla on driftailu renkaat. Asfaltti on kuitenkin jonkin aika epätasaista ja kovilla renkailla saa pikkukivet pomppimaan pois tuolta diffin alta. Ehkä? Voisihan sitä Dremelillä vetästä kolon ihan varmuuden vuoksi.

Alustana muuten tuntuu hyvältä ja mutkiin saa näyttävästi perää irti  :azn: Varsinkin kun korina on tuo '67 Corvette, joka jo ulkomuotonsa puolesta on "takapainoinen".

#27
Juu tuosta olen lukenut. Itse olen driftaillut tuolla paljon pihamme koriskentällä. Asfaltti on välillä todella roskanen ja täynnä männyn neulasia. Yhtään takahihnaa en ole silti saanut menemään. Ja driftatessa varsinkin tuota roskaa ja moskaa lentelee. Vähän on tuo hihna kulunut ja ajattelin ostaa yhden varalle.

Ongelma on lähinnä hihnaa pyörittävän rattaan hampaiden väliin jäävä "töhnä". Paikoitellen kun on paksumpi kerros niin tärisyttää aika mukavasti autoa. Mutta tuo nyt on helppo puhdistaa.
#28
Pakkohan sitä oli muuttaa HPI Sprint VTR:ksi. Galleriassa kävin kokeilemassa ja hauskaa oli, vaikka yksin ajelikin. Koneena tosin krossarista lainattu 8.5. Renkaat ulvo aika mukavasti mutkissa :azn: No posti tuo virallisen koneen päivän-parin päästä niin pääsee oikeiden tehojen ääreen. Pitäis päästä vaan kokeilee vauhtia sekä ajolinjoja silloin kun on toisiakin radalla.
#29
V70 kääntyvillä Bi-Xenoneilla, ja täytyy kyllä sanoa että ovat loistavat.
#30
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
01.01.10 - klo: 01.08
Tollasella painopisteellä menee kurveissa kun CORRi :laugh: