Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ultima SC (Short Course) 2WD

Aloittaja Mika R, 24.11.09 - klo: 13.23

ajv

#270
Lainaus käyttäjältä: Petteri P - 08.01.12 - klo: 07.11
Kumpi näistä combo vaihtoehdoista toimis kyseisessä kärryssä vain toimiiko kumpikaan? Ezrun 60A, 8.5T koneella vai castle sidewinder SCT sillä uudella 3800kV koneella?

Vai oisko jotain suositusta,minkä tehosella setillä ton sais liikahtamaan riittävästi?

Mul on toi castlen 3800kv kone ja se on ehkä vähän liian tehokas tuuppiin. Tai vääntöä siitä ainakin löytyy ja tarttee pitkät välit. Silti välil mennään pääsuoral keula pystys :) Mut menojahan voi aina rajoittaa.

Edit. Niin autohan mulla ei ole kyosho, mutta corri kuitenkin.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

*HOKE*

Nimenomaan väännöstä ja siitä johtuvasta ajettavuudesta johtuen mielummin Ezrun.
Pehmeämmin vääntävällä moottorilla on helpompi ajaa.

Petteri P

Ezrun kotiutu sitten tänään. Huomenna sit ottaa testiajot ultimalla :) oisko jotain välitysvinkkei tiksin radalle, vai toimiiko vakio 19/82 tuolla hyvin?

*HOKE*

Mikäli sulla on se 8.5T kone niin vakio on hyvä lähtökohta.
Korkeintaan voi olla että että tarttee hieman isompaa pinionia, mutta tuo vakio on tosiaan jo hyvä.

Säätimestä ennakot täysille ja startmode johonkin nelosen, vitosen paikkeille.

rb

no niin ekat akut huristeltu.
positiivinen laite kaikki kaikkiaan.
onko kukaan mitannu minkä mittaisia on iskarit tässä.
ajattelin jotkut alu iskarit tilailla.

*HOKE*

Sullahan on kyseinen auto... Varmaan jonkinlainen mittanauha tai viivotin löytyy myös  :roll:

Veskuvaan

Tilaa velvet coatit eteen ja taakse niin osuu kerralla eikä tarvii mittailla...
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

rb


Tuukka T

Lainaus käyttäjältä: Veskuvaan - 21.01.12 - klo: 00.42
Tilaa velvet coatit eteen ja taakse niin osuu kerralla eikä tarvii mittailla...

Kössön iskarit on luonnollisesti se loogisin valinta mutta hinta on suolainen. Kierros iskareita maksaa saman kuin koko RTR-paketti (!). Millaisia muun merkkisiä virityksiä porukka on kokeillut??

Itte vaihdoin muovikeppeihin Kössön paremmat tiivisterenkaat (mallia x, vai mikäsenytoli) ja herkkyys nousi aivan toiselle tasolle. Edelleen snadisti vuotaa mutta ei haitaksi asti. En koe tarvetta päivittää niin kauan kuin vain sisällä ajan.
Löysin rantein...

bluebeetle

Tuollahan se on linkin takana selkeästi ilmoitettu, etuiskari on 38mm ja takaiskari 46mm.

Omista iskareista mitä kotoa löytyy esim. Tamiyan TRF-pamput krossareihin osuu aika samoihin, eikä maailmalla maksa hunajaa...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 23.01.12 - klo: 10.16
Tuollahan se on linkin takana selkeästi ilmoitettu, etuiskari on 38mm ja takaiskari 46mm.

Omista iskareista mitä kotoa löytyy esim. Tamiyan TRF-pamput krossareihin osuu aika samoihin, eikä maailmalla maksa hunajaa...

Noi mitat on sylinterin mittoja.

bluebeetle

#281
Nojoo, kommenttini olikin tarkoitettu humoristilliseksi....

Mutta esimerkiksi noi on hyvät ja edulliset pamput:

http://www.rceet.net/rear-shocks-complete-std-alu-p-1014.html

http://www.rceet.net/front-shocks-complete-std-alu-p-1013.html

Edit: samat pamput näemmä Euro-rc:llä 20 euroa pari, ei enää kunnon iskarit halpene!

http://fi.eurorc.com/product/101/teamc-front-shock-absorber-2 ja

http://fi.eurorc.com/product/102/teamc-rear-shock-absorber-2
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 23.01.12 - klo: 10.22
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 23.01.12 - klo: 10.16
Tuollahan se on linkin takana selkeästi ilmoitettu, etuiskari on 38mm ja takaiskari 46mm.

Omista iskareista mitä kotoa löytyy esim. Tamiyan TRF-pamput krossareihin osuu aika samoihin, eikä maailmalla maksa hunajaa...

Noi mitat on sylinterin mittoja.

Saattaapi olla...
Tai sitten on se yksi toinen tapa mitä olen nähnyt... Eli ilmoitetaan joustomatka eikä siis koko iskarin pituutta tai sylinterinkään mittaa.

Kuulostaa nimittäin mitat senverran pieniltä että väittäisin olevan nimenomaan joustomatkasta kyse, eikä edes sylinterin pituus, joka ihan tälleen muistin mukaan olisi jokatapauksessa pidempi.

-MiKe-

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 23.01.12 - klo: 10.25
Nojoo, kommenttini olikin tarkoitettu humoristilliseksi....

Mutta esimerkiksi noi on hyvät ja edulliset pamput:

http://www.rceet.net/rear-shocks-complete-std-alu-p-1014.html

http://www.rceet.net/front-shocks-complete-std-alu-p-1013.html

Edit: samat pamput näemmä Euro-rc:llä 20 euroa pari, ei enää kunnon iskarit halpene!

http://fi.eurorc.com/product/101/teamc-front-shock-absorber-2 ja

http://fi.eurorc.com/product/102/teamc-rear-shock-absorber-2
Mulla on noi iskarit toisessa autossa ja näyttäis etuiskari olevan vähän liian lyhyt, jos vertailee kössin etuiskaria. Mut pitää testata, koska noi on ollu hyvät iskarit.
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

*HOKE*

Ebay:stä tilailin itselleni velvetit ja loppuhinta kierrokselle toimituskuluineen oli 72e

Kyseisistä iskareista mielestäni ihan osuva hinta.
Velvetit on oikeasti todella hyvät iskarit... Parhaat mitä olen sähkö krossareissa tähän päivään mennessä nähnyt.
Kestoltaankin selkeästi paremmat kuin esim Tamiyan TRF iskarit jotka nekin ovat kyllä todella hyvät, mutta pakko se oli myöntää kun kössöt käteen sai että onpahan poijjaat tehneet vielä paremmat.

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 23.01.12 - klo: 12.18
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 23.01.12 - klo: 10.22
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 23.01.12 - klo: 10.16
Tuollahan se on linkin takana selkeästi ilmoitettu, etuiskari on 38mm ja takaiskari 46mm.

Omista iskareista mitä kotoa löytyy esim. Tamiyan TRF-pamput krossareihin osuu aika samoihin, eikä maailmalla maksa hunajaa...

Noi mitat on sylinterin mittoja.

Saattaapi olla...
Tai sitten on se yksi toinen tapa mitä olen nähnyt... Eli ilmoitetaan joustomatka eikä siis koko iskarin pituutta tai sylinterinkään mittaa.

Kuulostaa nimittäin mitat senverran pieniltä että väittäisin olevan nimenomaan joustomatkasta kyse, eikä edes sylinterin pituus, joka ihan tälleen muistin mukaan olisi jokatapauksessa pidempi.

Tuolla
"Kisavaimennin Ultima RT-5 malliin. Tehokkaasti toimiva ja täysin säädettävä eri mäntämalleilla ja öljyillä. Velvet-käsitelty sylinterin sisäpinta. Sylinterin mitta: 46 mm!"

Tuukka T

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 23.01.12 - klo: 12.31
Ebay:stä tilailin itselleni velvetit ja loppuhinta kierrokselle toimituskuluineen oli 72e

Hep, tuo vaikuttaa jo kohtuulliselta hinnalta! Itsekin niitä selailin silloin kun olin autoa ostamassa eikä sattunut silmiini tuohon hintaan. Mutta sen se vaatiikin että pitää jaksaa väijyä tovi ennen kuin natsaa.
Löysin rantein...

JiiVee

itse olen (tosin DB:ssä mutta sehän on sc eri korilla) todennut pihasuttauksessa HPI:n A710 ja A718 iskarit riittävän hyviksi. (ei vuoda ja riittävän herkät piha suttailuun.)
pöö

*HOKE*

noniin... Jotta spekulointi voisi loppua ja saataisiin se tärkein tieto eli iskarin kiinnitysreikien keskeltä otetut mitat niin otampa tönärin kätöseen ja mittaan...


Etuiskari 88 milliä.
Takaiskari 105 milliä.


-MiKe-

On toi vaan todella hauska laitos :smiley: Hyvää vääntöä oli tänään, tai siis lauantaina radalla. Hattuselta hain vähän kössiin säätövinkkiä ja kyllähän sieltä heti lähti ajasta pois mukavasti. Tosi pehmeesti käyttäytyvä ja helppo ajaa. Ja mikä parasta, mikään ei ole vieläkään autosta hajonnut :laugh: TeamC:n kohdalla oli jo näillä akuilla mennyt aika paljon osaa pakista...

RTR orkkis iskarit on muuten ihan ok, mut muutama tupaa vähän vuotamaan. Pitääpä noihin keksiä jotain...
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

kiikkuja


[/quote]
Tätä se mun uneni tiesi.. Toivottavasti ei SC-R SP:itä kuitenkaan  :wink:
Tuli muuten omaan laitettua moottorin keskityssarja (UM523, UM524). Tiedä sitten onko tuosta vastaavaa hyötyä...
[/quote]

Oletko huomannut auton käytöksessä tai kierrosajoissa muutosta?

*HOKE*

Auto on paremmassa balanssissa... kiihtyy paremmin suoraan.
Säädin myös akun taakse, auton keskilinjalle itseasiassa vielä tärkeämpi asia.

tturku

saakos näitä jostain vielä sillä 150 eskon hinnalla?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

mop

Lainaus käyttäjältä: tturku - 09.02.12 - klo: 13.17
saakos näitä jostain vielä sillä 150 eskon hinnalla?

Viikko-pari sitten oli viel Lindingerissä, mutta näyttäs olevan tuoten loppu nyt ja hinta normaali. Reippaasti vuoden päiväthän se tarjous taisi kestääkin.

-Juho-

Oli ne välilläkin hetken loppu ja normaalihinta, mutta tuli lisää ja hinta sama 149.
Liikaa Kyoshoja

-Juho-

#295
Lainaus käyttäjältä: kiikkuja

Oletko huomannut auton käytöksessä tai kierrosajoissa muutosta?
Merkittävin ero tulee kunnollisen pääakselin myötä, alkuperäisessä saattaa ratas alkaa pyörimään tyhjää. Omassa pysyi, mutta oli aika kuluneen oloinen ratas jo. Laitoin myös kunnolliset slipperin levyt (la204)
Liikaa Kyoshoja

tturku

No voi kettu, lindingeriltä tuli tämmöinen vastaus:

Guten Tag,

Wir haben das Modell leider aus unserem Sortiment genommen - dieses wird nur noch auf Kundenwunsch nachbestellt.
Der Preis wäre 289,00 EUR.

Eli lyhyesti malli poistettu valikoimista, tilataan tarpeen tullen normihintaan. Täytyy zoomailla, jos jostain löytyis halvalla.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

rb


*HOKE*

Miks mä en edes näe koko autoa kyseisessä nettikaupassa?

rb