Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ultima SC (Short Course) 2WD

Aloittaja Mika R, 24.11.09 - klo: 13.23

FLANA64

Jos haluaa tehdä emulsioiskarit niin sitten nuo oikeanpuoleiste korkit. Sitten leikkaa siitä "nännistä" keskiosan pois ja käyttää "nännin" reunat tiivisteenä.

-Juho-

Noi vasemmanpuoleiset on korkeammat ja käytetään muistaakseni ainoastaan ultima rb5:ssä, kaikissa muissa oikeanpuoleiset.
Sattuu olemaan vaan sama muoviranka, kuin velvet coat iskareissa, joten on ylimääräisiä osia mukana...
Liikaa Kyoshoja

allu 6

Siis pystyykö noista tekee emulsio iskarit ?
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Veskuvaan

Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

allu 6

#334
Jaa no tuota voisi kokeilla.Helpottaisikin varmaan iskarin ilmaustakin. :laugh: E:Joo leikkasin kalvot ja sehän toimi. :azn:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

allu 6

Vaihoinpa muovisiin iskareihin traxxassasin siniset o renkaat+greenslimen. kun ultimate rc foorumilla luki että pitäisi loppuu vuodot. saas nähdä. :roll:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

*HOKE*

#336
Lainaus käyttäjältä: allu 6 - 02.07.12 - klo: 23.16
Jaa no tuota voisi kokeilla.Helpottaisikin varmaan iskarin ilmaustakin. :laugh: E:Joo leikkasin kalvot ja sehän toimi. :azn:

Kyseisissä iskareissa ei kyllä ilmaus helpotu ollenkaan jos niistä tekee emulsio iskarit.
Jopa päinvastoin muuttuu vaikeammaksi.


Noi vakio iskarit nännillä on todella helpot ilmata, juuri koska on se nänni ja yläpäässä on irtonainen muovinen ranka ja alumiinirengas erikseen.

Iskariin öljy sisään...
Painaa varren varovasti sisään ja jättää vartta näkyviin sen verran kuin haluaa reboundia.
Painaa nännin varovasti paikoilleen (ei sinne iskarin hattuun) ja raottaa hieman reunasta että ylimääräinen öljy valuu ohi ja nänni asettuu nätisti paikoilleen.
Yläpään muovikara nännin päälle.
Alumiininen "mutteri" pujotetaan paikoilleen... Sormi muovikaran päälle ja pidä sitä paikoillaan... tämä pitää samalla nännin hyvin kohdallaan.
Kiristä alumiinirengas.

Valmis ja toimii hienosti.


Parhaimmillaan emulsio iskari on toki jopa helpompi ilmata, mutta silloin emulsioiskarissa on yläpäässä ilmaus ruuvi.
Ilman ilmausruuvia oleva emulsioiskari on painajainen ilmata.
Jokainen vanhempien asson iskareiden kanssa puljannut tietää tämän.

Ainoan poikkeuksen tällähetkellä tekee kyoshon velvet iskarit mitkä ovat emulsiot, mutta ne ilmataan alapään kautta.

vilve97

Kannattaako laitttaa difffiin WD40?
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

-Juho-

Lainaus käyttäjältä: vilve97 - 02.09.12 - klo: 17.37
Kannattaako laitttaa difffiin WD40?
No ei. 4000-10000 diffiöljyä sinne kannattaa laittaa.
Liikaa Kyoshoja

PaavoNokkava

Lainaus käyttäjältä: -Juho- - 02.09.12 - klo: 18.18
Lainaus käyttäjältä: vilve97 - 02.09.12 - klo: 17.37
Kannattaako laitttaa difffiin WD40?
No ei. 4000-10000 diffiöljyä sinne kannattaa laittaa.

Kannattaa myös kokeilla Asson painelaakerirasvaa, eli Black Greasea. Itse ainakin olen siihen ollut tyytyväinen, ei vuoda ulos ja pysyy samanlaisena pitkään.
[PRCA] [TamUa]

allu 6

Mä oon pistänyt 1/1 auton laakeri rasvaa.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

JiiVee

Mulla on Shell Retinax A:ta sen alkuperäisen "rasvan" tilalla niin diffissä kuin koko lootassa.

Jännää se orkkis "rasva", muistuttaa enemmän hieman lämmennyttä ja sen takia pehmentynyttä suklaata.

Ihme että reilun vuoden oli sillä "voitelulla" kestänyt, mitä nyt oli kulunut idlerin hampaat teräviksi.
pöö

vilve97

mullaon 10000 kyoshon silikooni öljyy niin pistän sitä sinne diffiin
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

allu 6

Niin siis kumpaa diffi vai iskari öljyy. :huh:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Veskuvaan

Kyosho tuotteissa tuo 10000 luokitellaan aika pitkälti jo diffiöljyksi :laugh:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

JiiVee

10000 öljyä iskareihin, niin mahtaa olla aika jäykät sen jälkeen.  :grin:  Eli uskoisin että kyseessä on diffiöljy.

Kyoshon tuotteissa tosin ei ole erikseen diffi ja iskariöljyä, vaan ne on ihan silikoniöljyä.
pöö

allu 6

Eiku joo katoin nopeesti. Eikö kyosholla muka ole diffi ja iskari öljyä erikseen. :shocked:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Veskuvaan

on ne siellä manuaaleissa leimattu käyttötarkoituksen mukaan
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

JiiVee

Kyllä, mutta sielläkin ne on kuitenkin ihan silikoniöljyn nimellä.
pöö

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: allu 6 - 03.09.12 - klo: 13.56
Eikö kyosholla muka ole diffi ja iskari öljyä erikseen. :shocked:
Ei ole olemassa erikseen iskari ja diffiöljyjä.
Niissä ei ole mitään muuta eroa kuin viskositeetti.

Esimerkiksi Ultimate öljyissä on vain tehty tuo rajaus siten että ns. iskariöljyistä on poistettu perästä nolla.
Eli iskariöljyt ovat siis haarukalla 10-90, vaikka se oikea lukema on siis 100-900.
Ja diffiöljyissä se viimeinen nolla on paikoillaan, eli alkavat siis 1000

Mutta siis 90 ja 1000 öljyn välissä ei ole oikeasti noin suurta hyppyä mitä näiden numeroiden mukaan voisi luulla, vaan ero on sen perus hyppäyksen mitä se on esim 30 ja 40 öljyjen välillä, eli satkun.

vilve97

Mitäköhän tekis ku mullaon 2,5t mootori ja renkaat pullistuu ja paskoo koko ajan???
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

Hyrsleri

Häh? 2.5t kone ja ihmettelet ettei renkaat kestä, suurempi ihme on et muut osat kestää  :grin:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

vilve97

No ei siitä itse asiassa pasko muita osia mut noi renkaat kyllä vituttaa
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

-MiKe-

Lainaus käyttäjältä: vilve97 - 05.09.12 - klo: 20.08
Mitäköhän tekis ku mullaon 2,5t mootori ja renkaat pullistuu ja paskoo koko ajan???
Jos vaikka vaihtais vähän miedompaan koneeseen? Minkä tyyliseen ajoon tarvii SC autossa 2.5t konetta?
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

jannes28

Jos vaikka jotain 8.5t moottoria kokeilisit...
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

*HOKE*

Voi hälyytys...

Ei tollasta konetta käytetä edes touring autoissa isoilla ulkoradoilla jossa vauhdit kasvaa yli satasen.
Eihän tätä autoa tartte edes yrittää ajaa noin kireellä koneella.

Vielä kun mainitsee että vakio välitys niin sit vasta haukonkin henkeä  :shocked:

MirosHima

ettei vaan olli rölli tämä 2.5 kone.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

vilve97

Siis pihaajossa ja radalla se on kiva ja asvaltti suoralla on kiva kiihytellä:)
Kyll koneess tehoi pitää olla
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

Hyrsleri

Laita video. Mä haluun nähdä kuinka ajat tolla kaasu pohjassa tai kiihdytät kunnolla.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

vilve97

Paskoo renkaat ja lähtee auto ilmaan mut voi jotai videoit laitaa kyll vai minkä laisii haluut
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4