Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - 1samuel1

#1
Servoa voi suojata myös laittamalla servon kuoren liitoskohtien väliin silikonia tai kontaktiliimaa.
#2
Lainaus käyttäjältä: 1samuel1 - 07.11.10 - klo: 22.00
Tuli tällänen jonkunlainen sc auto kasattu inferno 777 ja st-rr osista.

Vielä pitäis keksiä, että mistä tähän sais sopivat puskurit?
Ei kellään ois tietoa esim. jonkun 1/10 sc auton puskurin sopivuudesta?

Asson SC8 puskurit sai sopimaan pienellä sovituksella ja hyvä tuli.   :wink:
#3
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
05.12.10 - klo: 12.06
Slipperi on luistokytkin, joka suojaa pääratasta/kytkinkelloa rikkoutumiselta kovassa rasituksessa (esim. jos renkaat ei pysty pyörimään mutta moottorissa kierroksia niin paljon että moottorin kytkin ottaa kiinni).
Jos siinä revossa on slipperi niin se on siinä rattaassa, jota kytkinkellon ratas pyörittää

Eräänlainen slipperi:
#4
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
05.12.10 - klo: 11.24
Etulaakeri on lohkon etuosassa, heti vauhtipyörän takana. Kone pitää purkaa kokonaan ennen laakerin irroittamista ja sen jälkeen lohkoa pitää lämmittää, että laakerin saa irti.
Tuolla tarkempaa tietoa: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin%20purku
#5
Tollasella on tullut joskus takavuosina tulla ajeltua, mutta myin pois tossa reilu vuosi sitte ja se kyllä harmittaa :cry:
#6
Tuli tällänen jonkunlainen sc auto kasattu inferno 777 ja st-rr osista.

Vielä pitäis keksiä, että mistä tähän sais sopivat puskurit?
Ei kellään ois tietoa esim. jonkun 1/10 sc auton puskurin sopivuudesta?
#7
Polttisautot / Vs: Ninja moottorit
03.11.10 - klo: 09.59
Vuoden paras nosto, mutta kysympä nyt kuitenkin täältä :wink:

Tietääkö kukaan, että saako tähän moottoriin pelkkää kiertokankea mistään:
http://www.ninja-engine.com/content/eng_home.php?lang=0&engID=1

Tai käykö sinne joku GRP:n sylttysetti joka olisi mahdollisesti halvempi kuin ninjan?
#8
Ei se pilli siitä kylmyydestä ainakaan kärsi. Se että kone taas ei tykkää kylmyydestä perustuu siihen että kone ei välttämättä lämpene tarpeeksi --> välykset jää liian suuriksi kun ei tapahdu riittävää lämpölaajenemista
#9
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
10.10.10 - klo: 11.32
Kannattaako fg monsteriin (2WD) laittaa lukkoperää vai kärsiikö ohjattavuus niin paljon ettei kannata?

Edit: Onko jotain sivua mistä löytyis ohjeita bensakoneiden säätämisestä, huoltamisesta ym. Ja vielä sellanen kysymys, että mistähän löytyis tuohon fg:n monsteriin räjäytyskuva/osaluettelo?
#10
Onko kellään kokemusta torx-kannalla olevien ruuvien kaytöstä rc-autoissa?
MIstähän sais kestaviä ruuveja torx kannalla?
#11
Kannattaa ostaa käytettynä joku valmis setti, missä on kaikki tarvittavat vehkeet.
Mitään kyoshon rtr settiä ei kannata ainakaan uutena ostaa.
#12
Uus kori:


#13
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
14.09.10 - klo: 21.44
Tässä ensimmäinen tuotos:



#14




Ja siinä vielä kaikki hienossa rivissä


#15
Isot plussat "Ilelle" jo toisista kaupoista. Kummallakin kerralla tosi nopea toimitus ja tavarat on täyttä laatua.
#16
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
04.08.10 - klo: 14.05
Mitä savagem vahdelaatikon säätöaukoista säädetään ja miten ne vaikuttaa ajoon?
#17
Ei kannata ostaa kyoshon konetta. Saat parempaa laatua samaan hintaan.
Ja että koneen saa sopimaan , niin ei tarvi ostaa muuta kuin pultti, jolla vauhtipyötä kiristetään ja ehkä akselin päähän kartioprikan:  http://www.infernosonly.com/Kyosho_Inferno_MP9_Bell_Guide_Washer_Clutch_Shim_p/kyoifw35.htm Toki siitä varmaan paremman saa jos laittaa jotain muuta kytkintä ym. kuin kyoshoa
#18
Koko homma tuli jo kyllä aika selville kun tuota kaikenkattavaa rc-sivustoa vähän luki.
#19
Mistä löytyis tietoa 4 neulasen (ylä- keski- alaneula ja tyhjäläyntiruuvi) kaasarin säätämisestä?
#20
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
13.07.10 - klo: 17.44
Lainaus käyttäjältä: hpi racing - 13.07.10 - klo: 10.15
Vaihelaatikkoon ei pidä pistää mitään öljyä tai rasvaa. :wink:
Sitä mäki mietin, mutta ajatelin vaan kysyä varmuuden vuoksi
#21
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
12.07.10 - klo: 23.46
Mitä öljyä/rasvaa savagen laatikkoon kuuluu laittaa?
#22
Jostain vaan luin, että kevyempi vauhtipyörä nostaa lämpötilaa <-- oli kylla bensa koneesta kyse.?
#23
Onko halkasijaltaan pienemmäll ja kevyemmällä vauhtipyörällä vaikutuksia koneeseeen?
#24
Onko polttomoottoriautolla ajaminen kovan äänen puolesta laillista asutuksien läheisyydessä?
#25
LainaaNiin siis mikäs auto sulla on ja mikä moottori kyseessä???

Auto on kyosho inferno ja moottori RB Conceptin loisirs (joku vanha malli). Moottoria en ole vielä laittanut ajoon

#26
meinaan sitä ku kaasuvipu on muuten väärällä puolella, jos sitä kaasaria ei käännä. Ja putken mukana tuli sitten varmaan väärät tiivisteet. Siinä oli nimittäin 2 käyrän ja lohkon välistä tiivistettä
#27
Onko sillä mitään väliä, että jos kääntää kaasarin toisin päin (Kaasuvipu oikealta puolelta vasemmalle puolelle) ja miten tiivistetään RF:stä ostetun alphan pillin ja käyrän liitoskohta?
#28
Radiolaitteet / Acoms Technisport 2,4 ghz
24.10.09 - klo: 17.17
Miten Acoms Tehnisportissa säädetään failsafe?
#29
Elikkä miten otsikon mukaisessa vehkeessä säädetään failsafe jarrutusasentoon?

-Samppa-
#30
Minäki tein sen virheen että "ostin" ss:ltä uudet bigbore iskarit ja jotku jouset, mutta hukkaan meni seki 60 euroa ku jälkeenpäin vasta hoksasin kattoo että kuka tää tyyppi oikeesti on. :angry: :cry: :embarrassed:
Onko kellään mitään ideoita millä vois saada rahat takas??
Rikosilmotus tuskin auttaa mitään.