Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Taata

#1
Keskusteltiin messuilla Kyoshon maahantuojan kanssa moottorin vaurioitumisesta. Lupasi uuden GS21R:n 25 prossan alennuksella, joten päädyin tilaamaan sen.

Kyoshon edustaja oli näkevinään kiertokangen yläsilmukassa kiinnileikkautumisen merkkiä. Itse olen sitä mieltä, että kiertokanki on todennäköisesti ensin vaurioitunut polttoainelukon takia käyntiin kiskottaessa ja tämä on johtanut lopulta yläsilmukan täydelliseen tuhoutumiseen. Joka tapauksessa kiertokanki on heiveröisen oloinen ja mielestäni tällä koneella on syytä olla tarkkana polttoainelukon kanssa.  

Kokeillaan nyt kerta vielä Kyoshon omaa mottia. Muutoin OS:n kone olisi kiinnostanut.
#2
Jeedeuz, katselin kuvaa reiällisestä moottoristasi.
Reikä on täsmälleen samassa kohdassa, saman muotoinen ja kokoinen kuin pojankin GS 21 -moottorissa.

Olen miettinyt syytä moiseen ja tullut siihen tulokseen, että kiertokanki ja erityisesti sen yläsilmukka on liian heikko tässä moottorissa.

Tietääkö kukaan, voisiko moottorin kyljessä olevan reiän paikata jollain?

[/img]
#3
Kiitos vastauksista!

Mielikuva on nyt joko OS MAX 21 RG tai HoBao Hyper 21 8-sport.

HoBaon kone ilmeisesti kävisi ilman sovitusosia mutta tartteeko OS esim. sovituspukin moottorin kiinnittämiseksi? Onko kytkinkellot ja niiden hammaspyörä ja kiinnitys standardisoitu, eli käykö esim. OS:n kytkinkello Infernon hammaskehään. Tai voinko asentaan Kyoshon kytkinkellon OS:ään?

Kummatkin koneet ovat vähän alkuperäistä tehokkaampia, joten diffien vaihto saattaa myös tulla eteen. Mistä saan parhaiten kysellä/ostaa HoBao-osia?

Sportissa oli diffit valmiiksi koottuja. Pitäisikö niihin jossain vaiheessa vaihtaa/lisätä öljyä tai muuten huoltaa???

Vieläkin ulkona kun lumiukko.
#4
Pojan Inferno 7.5 Sportin GS 21R  kone laukesi. Kiertokangen yläpään silmukka katkesi ja koneen kylkeen tuli reikä.

Koneella ajettu muutama tunti. Sisään ajo suoritettiin huolellisesti. Jäljistä päätellen kiertokangen yläsilmukka murtunut ensin toiselta puolelta ja sen jälkeen takonut aikansa väljänä kunnes toinenkin puoli laukesi. Muutoin mäntä ja sylinteriputki hyvässä kunnossa. Vaikuttaa rakennevialta. Minkähänlainen takuu koneella mahtaa olla. Auto ostettu vuosi sitten pienoismallimessuilta.

Mikä kone olisi paras pihasudittelu-autoon? Haluaisin luotettavan, helppokäyttöisen ja huomattavasti pitkäikäisemmän koneen kuin Kyoshon oma näyttää olevan.

Mikä kone ja minkälaisia sovitusosia tarvitsee :?:

Löytyykö ainetta millä koneen kyljen reiän voisi korjata kestävästi? Muutoin moottorin saisi ilmeisesti kuntoon vain vaihtamalla uuden kiertokangen. Tekisin siitä varamoottorin tai käyttäisin sitä muuhun tarkoitukseen.
#5
Polttisautot / Välyksen säätäminen
11.06.03 - klo: 18.53
Hoblaa... Itse asiassa välyspaperia käyttämällä saadaan välys säädettyä suhteellisen tarkasti, tietenkin paperin paksuudesta riippuen. Tässä yhteydessä tärkeintä on kuitenkin saada välys aikaan, joten pienet paperin paksuuden erot eivät vaikuta asiaan olennaisesti. Yleisesti ottaen momentin siirto hammasvälityksellä on tarkka juttu, jossa merkittäviä asioita ovat hammasvälyksen lisäksi hammasmuodot ja esim. kohtisuoruudet. Ne vaikuttavat esim. hammaspyörien kestoon ja meluun olennaisesti. Laita paperi hammaspyörien väliin. Paina kytkinkelloa/moottoria tasaisesti sivusuunnassa siten, että paperi taittuu tiukasti hammaspyörien väliin. Kiristä moottorin kiinnitysruuvit ja poista paperi hammaspyörien välistä. Välys on sopiva ilman arvailuja.
#6
Polttisautot / Välykset
08.06.03 - klo: 11.41
Moikka...Itse käytin tavallista lehtiöpaperia (Inferno 7.5 Sport)  päärattaan välyksen säätämiseen. Hyvin on toiminut.
tv. Taata
#7
Kyllä vakiopakkauksessa on vielä ns. koiranluut. Crossia ajetaankin mutta pihassa jossa on kivituhkaa eli aika teräviä kivensiruja 0-6 mm halkasijaltaan. Kiviä kiilautuu välillä etuvetoakselin ja alatukivarren väliin ja oletettavasti ne vääntävät akselia yleensä alemman pään läheltä. Myös keskidiffin muovinen käyttöhammaspyörä on kokenut hammasvaurioita. Kannattaako käyttöhammaspyörän aukkoa runkolevystä suojata esim teipillä alapuolelta, vai kerääkö se silloin vain entistä enemmän kiviä.
#8
Heippa taas...
Haluisin kokeneempien kertovan, voitelevatko jollain vai eivät millään crossi-polttiksen kardaanin ja vetoakselien nivelet. Öljy tai rasva muuttuu varmaan nopeasti hiomatahnaksi mutta onko kukaan käyttänyt esim. ns. kuiva-siliconia tms. vai onko viisaampaa käyttää vain kuivana. Pojan autossa (Inferno 7.5 Sport) etuvetoakselit väliin taipuvat, kun sopiva kivi kiilautuu väliin. Onko normaalia vai pitääkö vaihtaa ajoalustaa?
#9
Hei...Tietääkö kukaan onko Länsiuudellamaalla, Lohja-Inkoo-Hanko alueella, crossiratoja 1:8 autoille?  :?:
#10
Polttisautot / Ilmansuodattimista
02.05.03 - klo: 07.44
Kuinka usein ilmansuodatin pitäisi keskimäärin vaihtaa (Inferno 7.5 Sport). Kannattaako suodattimen päälle tulevaa koteloa pitää mukana? Öljysin suodattimen risiiniöljyllä. Tehdäänkö öljyäminen suodatustuloksen vai moottorin voitelun takia? Tehtiin sisäänajon alku kuivalla suodattimella. Ostettiin ensimmäinen RC-auto pojalle, joten aika ulkona ollaan vielä.