Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Trial truck

Aloittaja aatu, 29.01.05 - klo: 20.14

Nike

No nyt heräsi kiinnostus tosissaan kun näin nuo mittasuhteet ja kuvat.
Vois ruveta jossain vaiheessa tekemään omaa kunhan sais hitsausvehkeet jostain. Vintillä oottaa yks moottorisahakin..  :wink:

aatu

Väitykset on sellaset että huiput on vain 15km/h mutta se riittää...  :mrgreen:

Nöhvö

Ota sit kans videoo Kiinnostaa nähä miten kulkee

tepsu7

tulee varmaan ihan tosi siisti tuosta trial trukista ja,aika painava :wink:

jeejee

Painoa olla pitää.  :wink:  Mutta miksi hihnaveto??!? Eikö se anna periksi kun kunnolla kiinni ajaa.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

aatu

Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Painoa olla pitää.  :wink:  Mutta miksi hihnaveto??!? Eikö se anna periksi kun kunnolla kiinni ajaa.
koska mikään muu ei kestä nuita kierroksia 15000. Hihna ei luista vaikka luulis ja sillä saan pudotettua välitykset alle puoleen jo ennen alennusvaihdetta.

jeejee

Esim karting auton kettingit kestää abaut ton 15 tuhatta, on ainakin hammasrattaita joista on vara valita. Nooh pistä sitten videoo japaaljon kuvia. OT: mulla on muistaakseni 12 tai 14 hampainen moottorissa ja noin 79 takana niin menee ihan kivasti ja kihtyy, moottori suoravetoinen 85cc.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Duster1

Tuohon sit penkki lavalle ja itse kyytiin ja eikun menoks.  :lol:
Axial SCX 10 TR

ossi v

Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Painoa olla pitää.  :wink:  Mutta miksi hihnaveto??!? Eikö se anna periksi kun kunnolla kiinni ajaa.

En kyllä tiedä mutta kai sopivia hammashihnoja on olemassa :wink:

aatu

Huomenna pitäis olla uusia pakoputkisto paikalla. Tankkikin ois puolivälissä senkin varmaan saan valmiiksi parin päivän sisään.  :wink:

tepsu7

mitkä radio-laitteet aiot asentaa tohon :?: pitää, varmaan olla aika vääntävät servotkin :?

totaer90

Mitkä akselit tossa isommassa Trial Truckissa on?
Kyosho Mirage 1/18  Thunder Tiger MTA-4 1/8 HoBao hyper 7 TQ.

aatu

Lainaus käyttäjältä: "tepsu7"mitkä radio-laitteet aiot asentaa tohon :?: pitää, varmaan olla aika vääntävät servotkin :?
42kg ohjaus servo  :mrgreen:

aatu

Lainaus käyttäjältä: "totaer90"Mitkä akselit tossa isommassa Trial Truckissa on?
Jos tarkoitat nuita mustia niin ne ovat robbe merkkiset, niitä saa saksasta yhdestä liikkeestä. Linkki löytii tästä topicista varmaan ekalta sivulta.

tepsu7

noi,sun servot tulee aika kalliiksi,varmaan :!:  :wink:

aatu

Lainaus käyttäjältä: "tepsu7"noi,sun servot tulee aika kalliiksi,varmaan :!:  :wink:
Ei päin vastoin tuo servo maksaa vai 91e

Castrol

Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Esim karting auton kettingit kestää abaut ton 15 tuhatta, on ainakin hammasrattaita joista on vara valita. Nooh pistä sitten videoo japaaljon kuvia. OT: mulla on muistaakseni 12 tai 14 hampainen moottorissa ja noin 79 takana niin menee ihan kivasti ja kihtyy, moottori suoravetoinen 85cc.  :mrgreen:

Vai että raketin kone  :D  noh mutta nuo karting auton ketjut kestää kyllä tuommosen 20 000 kierrosta  :wink:
Serpent Excel
CMB EVO 2 LS Sanwa

jeejee

Lainaus käyttäjältä: "Castrol"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Esim karting auton kettingit kestää abaut ton 15 tuhatta, on ainakin hammasrattaita joista on vara valita. Nooh pistä sitten videoo japaaljon kuvia. OT: mulla on muistaakseni 12 tai 14 hampainen moottorissa ja noin 79 takana niin menee ihan kivasti ja kihtyy, moottori suoravetoinen 85cc.  :mrgreen:

Vai että raketin kone  :D  noh mutta nuo karting auton ketjut kestää kyllä tuommosen 20 000 kierrosta  :wink:

OT: Raketti raketti.  :mrgreen: Yhen muistan joka sai ajamalla poikki kettingit kun se paino täyestä vauhista aina jarrau ja heti kaasun pohjaan niin sehän hakkaa kauheena.  :lol:  Millasen jarrun muuten meinaat tehä aatu? Kunnon nestelevyjarru.  :wink:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

aatu

tuskin tarvii jarrua kun voiman siirto jarruttaa melko paljon.. mutta jos teen niin teen pinoni jarrun eli siis etummaisen ja takimmaisen akselin molemmin puoli on pinoni ja toisessa kardaani ja toisella levyjarru. käytetään off-road vehekissä ja monster truck autoissa.

aatu

Lainaus käyttäjältä: "aatu"tuskin tarvii jarrua kun voiman siirto jarruttaa melko paljon.. mutta jos teen niin teen pinoni jarrun eli siis etummaisen ja takimmaisen akselin molemmin puoli on pinoni ja toisessa kardaani ja toisella levyjarru. käytetään off-road vehekissä ja monster truck autoissa.

Tajusin just että voi tehdä jarrun jakolaatikon päähän kun laittaa tulo akselin läpi sieltä  :wink:

aatu



Bensa tankki rupee kans oleen valmis.

Swifty

Toi putken paisari näyttää aika pieneltä, tai no vääntöähän tuo tuoo enemmän, mutta korkeimpiin tehoihin pääsisit isommalla paisarilla  :) .

Aijotko muuten poistaa noi oranssit moottorisahan muovikuoret?

Niki

Tarkotatko äänenvaimenninta? Ei tuo varmasti oo parhaasta päästä, mutta vois kuvitella että saundit o tos laitteessa kohdallaan... On todella komee projekti sulla. :wink:

Ootko Aatu ite vääntänyt jostain ton änkkärin kasaan?

aatu

tuo viimeinen äänenvaimene on ihan  ontto.. ja keskimmäinen puolet isommalla sisähalkaisialla kuin vakio.  :wink:

Sami L

Milläs pakoputkeen mahdollisesti tuleva kaasua sakeampi tavara nousee tonne ylöspäin sojottavaan pilliin?

(Piilomainontaa tuo Atalan moniste tossa  :wink: )
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Swifty

Tarkoitin tuota ensimmäistä.

Täydellisen pasiuntakammioon tarvitaan monimutakinen laskenta kaava, mutta lyhyesti:

Isompi paisari = pienempi alavääntö, tehot siirtyvät korkeimmille kierroksille ja kone kiertää luonnollisesto enemmän. (Tehokkaampi vaihtoehto)

Pienempi paisari = Suurempi alavääntö, mutta ei niin paljon kierroksia. (Vääntävämpi, mutta ei niin tehokas vaihtoehto)

aatu

Lainaus käyttäjältä: "Swifty"Tarkoitin tuota ensimmäistä.

Täydellisen pasiuntakammioon tarvitaan monimutakinen laskenta kaava, mutta lyhyesti:

Isompi paisari = pienempi alavääntö, tehot siirtyvät korkeimmille kierroksille ja kone kiertää luonnollisesto enemmän. (Tehokkaampi vaihtoehto)

Pienempi paisari = Suurempi alavääntö, mutta ei niin paljon kierroksia. (Vääntävämpi, mutta ei niin tehokas vaihtoehto)
Ja vääntävä on parempi tässä tapauksessa...  :wink:

Swifty

Joo, mutta kannattaa tehdä eri kokoisia paisareita ja kokeilla. 2t koneessa putki on todella tärkeä tehojen kannalta.

Kannattaa varmaan kuitenkin tehdä projekti ensin muuten valmiiksi ja sitten vasta ruveta säätämään :wink:

Edit: Riippuu paljonko isomman paisarin laitat (jos laitat) niin kannattaa myös kaasarista vaihtaa 10-20% isompi suutin, jotta pytty ei käy laihalla ja siksi väljistyy tai pahimmillaan leikkaa kiinni.

jeejee

Komee on, saattaa olla aika hias avata toi bensatankki jos sinä on pitkä pultti.  :lol: Oisit ottanut sahasta matolaatikon pois kun sehän niitä tehoja vie, joku kunnon piilli sitten siihen.  :mrgreen: Paljonko on painoa tässävaiheessa?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

ClodZ

Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Komee on, saattaa olla aika hias avata toi bensatankki jos sinä on pitkä pultti.  :lol:

Jospa pultti ei olekaan viisisenttinen, vaan on sahattu siten, että kierreosaa on jäljellä jonkin verran vähemmän?
XC - Poor boys Bruiser