Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Mini Inferno

Aloittaja Beris, 12.03.05 - klo: 14.46

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: FrzT - 20.11.07 - klo: 18.40
Miltä näyttää vetarit reilun 10 lipoakullisen jälkeen? Taisi sulake löytyä taas :grin: titaania kehiin vaan.
Keskimmäinen vetari on about oikeanmuotoinen. Ja autoa siis liikuttaa Nuken Z400...

On tullut kokeiltua monenlaista Mini-Infernon vetaria, mutta titaaniset on vielä kokeilematta.
Kaikki ne kuitenkin jostain kohdasta hajoaa joskus...

Tässä vähän "tutkimustuloksia":

Näissä on vahvat tapit:
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_653_701&products_id=13775
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_653_701&products_id=13495

ja näissä taas vahva nivel:
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_653_701&products_id=14683

Mika R

No mä nyt kokeilen noita MIPin CVD:tä, katsotaan miten ne kestää harjattoman
Hardened steel luulisin

INFERNO ST US

Lykkyä pyttyy!

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: INFERNO ST US - 21.11.07 - klo: 19.10
Onjo RTR kallis?
On kallis ja muuta ei ole saatavilla kuin RTR.
Suomessa ~170€, Amerikasta tilattuna ~100€(se uudempi malli jossa mm. öljyisjarit vakiona).

Mika R

Suomessa saa myös öljyiskarit mukaan tuohon 169:iin

Mika R

Tuli muuten vähän jo osia tuolta Suomen Kyosholta.. 1/10 (foam) renkaiden hex adapterit, universaalit eteen ja pinjoni 10T. Ilmeisesti adapterit vaatii dogbonet joten ei voi käyttää noiden teräs universaalien kanssa. No, mulla on 2 autoa joten onpahan (vara)osia. Vinkki myös Tontsalle että pakista löytyy siis uudet etu nivelvetarit...
Adapterit vaikuttaa hyvältä.

FrzT

Eipä nivelvetarit paljoo lohduta, kun pitäs dogbonet olla noitten 12mm hexa adaptereiden kanssa :cry:
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

Aijjoo..ku sulla on ST malli?

_valtsu_

Nuo on aika helppo tehdä itsekin nuo hexi adapterit...






Kannattaa tinata nuo kolojen päät umpeen niin ne tapit ei pääse mitenkään tipppumaan sieltä.

FrzT

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 21.11.07 - klo: 20.16
Aijjoo..ku sulla on ST malli?
No on ja ei, riippuu kumman ripustuksen ruuvaan kiinni. Ihan kivasti tulee offsettiä kyoshon omilla adaptereilla, joten tällä hetkellä ajan buggyn ripustuksilla.

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 21.11.07 - klo: 20.17
Nuo on aika helppo tehdä itsekin nuo hexi adapterit...
Toimiiko adapterit etupäässä? mahtuuko renkaat kunnolla kääntymään? Ei ainakaan Topcadin valmistamilla vastaavilla adaptereilla...
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

Jaa, niin siis sullakin on jo noi 1/10 hex adapterit? Jees, siinä tapauksessa vain koiranluut kelpaavat. Täytyy nyt katella kummilla itse ajelen.. tulee sit vielä ne MIPin CVDtkin kuuladiffien kaa. Sit joskus.

FrzT

Jep kössin adapterit löytyy. Koitan itse tehdä uudet tapit noihin vetareihin. Vanhat tapit sain jo pois, mutta vilä pitäisi uudet tehdä 2 mmm terästagosta. Aika vain hieman kortilla, kun pitäisi 15 ponderia ja sharkki modata viikonlopuksi...
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

_valtsu_

Niin, että haluaisko joku tehä kimppatilauksen esim. tuolta rc martilta??
Kun itse en luottokorttia omista, niin ulkomailta tilaaminen ei onnistu enkä haluaisi maksaa 70€ 09 mallin diffeistä kun ulkomailta saa 15€ sopivat kuuladiffit...

Mika R

Kuuladiffien, harjattoman ja 1/10 adapterien lisäksi meinaan kokeilla myös CF torneja sisätiloissa. Meinaan konvertoida myös tuon toisen MI:n vakioservolle. Kohtuullisesti rakentelua edessä siis hehe...

Mika R

Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 18.11.07 - klo: 22.25
Tossa muuten kuvissa esiintyvän auton tarinaa: http://www.uk-microrc.co.uk/forum/index.php?showtopic=9358.

Hehe.. toi kaveri ajelee High Wycombessa jossa on meidän englannin toimisto ja itsekin oon käyny monen monta kertaa...

Japo

Mites ootte lumessa ajelua kokeillu ? Ite tänään päästelin "hangessa" menemään eikä ainakaan vielä mitään oikosulkuja ilmennyt.. Ei kai se kyllä ihan tervettäkään tee vai miten on ?

Boltsi

Radiot ja muut sähköt ilmapallon sisään niin ei mitään onkelmia pitäs olla.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Japo

Moro
Meni ilmeisesti ohjauksen servo ku sitä vähän auttaa niin se kyl liikkuu mut ilman apuja ei sano mitään.
mistä niitä kannattaa tilata ?

RC-kärpänen72

Termos,
Liikkuuko sun ohjauskalusto herkästi äärilaidasta toiseen jos otat työntövarren irti servon päästä ja kokeilet sormilla työntäen. Jos ei, niin sulla voi olla ohjaus/C-palat jonkin syyn takia jumissa tai jokin skeida ohjausvivustossa ja servo ei jaksa kunnolla kääntää sun ohjausta. Myöskin jos olet edelleen ajanut ulkona lumessa voi olla servon sisällä kosteutta. Ei ole meinaan perusservo oikein vedenpitävä kapistus :wink:. Aukaise ensin servo vaikka alapäästä ja anna kunnolla kuivua esim. aluksi päivän(esim pannuhuone on kova sana kuivurina). Voipi olla myöskin kosteutta vastarissa. Micro servoja en tiedä kovin hyviä uusia, mutta jos haluat hyvän servon osta uudet sähköt joihin voi kytkeä mini/normiservon :grin:. RC Sabe:lla näyttäisi olevan joitakin BlueBirdin microservoja myynnissä, mutta kuvien mallit eivät näytä sipivan Infernon perus vastariin, ovat 3-johdin kytkennällä(potikka servon sisällä??). ATALASTA löytyy vaivaan kyllä lääkettä.
Eihän se ISI, mutta kun se poika...tarttee.
|HoBao|RB|AE|Corally|Novak|Nosram|Grepow|Hitec|Futaba|

Mika R

Okei, sain haettua tullista MIPin sälät ja nyt on autossa kuuladiffit sekä Kyoshon foam -adapterit että pienmpi pinjoni vakiokoneella. Tossa lattialla liikahti ihan mukavasti mutta katotaan miltä radalla tuntuu, jos huomenna pääsee testaamaan.

Harjaton ja säädin ei vielä ehtiny viikonlopuksi. Myös MIPin CVD -akselit jänee myöhempää käyttöä varten, ehkä kesään ulkokäyttöön, foam adapterit kun vaatii dogbonet. Raideväli leveni niiden myötä melkoisesti joten katotaan miltä ajo tuntuu noilla nakeilla.





Mika R

Noniin, pääsin testaamaan tuota autoa ja tässä havainnot:

- Foam renkaat eivät toimineet MI:ssä kapella radalla koska hex-adapterit leventävät autoa liikaa ja siten vaativat leveän radan. Toiseksi pito oli huono maton ulkopuolella, tosin renkaan seos oli hieman kovanpuoleinen. Jos mattoa on koko matkalta ja paljon tilaa niin sitten hyvä juttu luultavasti. Näissä oloissa ei oikein toiminut ja otin pois. (Voin myydä ne foam renkaiden kanssa kiinnostuneille)

- Kun laitoin vakiorenkaat niin kuuladiffien edut alkoivat tulla esiin. Takapää oli alkuun liian jäykkä mutta hieman löystettyäni, joka siis onnistuu purkamatta diffikoteloa sen ulkopuolelta käsin, auto alkoi toimia hienosti. Keskidiffiä voi ehkä vielä hieman löysätä kans. Kannatava juttu näin ensituntumalta.

Harjatonta pääsen testaa jossain vaiheessa, katsotaan vastaaako tuntuma tuota hiilellistä yhtään. Jos huononee niin sitten voisi ajatella parempaa noparia ja hiilikonetta, koska nopeutta täytyy saada vähän lisää. Auton ajotuntuma muuten on aika passeli.

ST

Saako renkaiden klappia pois jos laittaa kuulalaakerit. Ne kääntyilee jos niitä kokeilee kääntää tai ajaa.

Mika R

Ehkä vähän. Mua ei tunnu klappi haittaavan rata-ajossa...

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 02.12.07 - klo: 14.39
Noniin, pääsin testaamaan tuota autoa ja tässä havainnot:

- Foam renkaat eivät toimineet MI:ssä kapella radalla koska hex-adapterit leventävät autoa liikaa ja siten vaativat leveän radan. Toiseksi pito oli huono maton ulkopuolella, tosin renkaan seos oli hieman kovanpuoleinen. Jos mattoa on koko matkalta ja paljon tilaa niin sitten hyvä juttu luultavasti.

Mika me emme halua isomyyriin turisti rataa :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

Aivan oikein Jerzi, touring tyyppisellä kokomatolla nuo voisivat toimia ja puoltaa paikkansa, nyt eivät mielestäni toimineet. Nappuloilla on huomattavasti parempi ajaa vaikka ovat kovaa seosta (= ei jälkiä lattiaan) näillä "sisäkrossibaanoilla". Oikeastaan vielä suurempi syy on se että kapeampi auto on helpompi ajaa mielestäni.

FrzT

Omassa infernossani toimii foamit. Paljaalla lattialla pito ei ole läheskään samaa tasoa mitä matolla ajaessa, mutta mitä ideaa olisi ajaakkaan jos auto menee kuin raiteilla? Sisäkrossiahan tämä oli, eikä touringia... Kössin vakiorenkailla pitoa on liiaksikin. Lattialla menee kuin turisti ja matolla tuppaa auto kääntyä ympäri pidon takia.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Boltsi

Ihan mielenkiinnosta kysyn minkä kovuset foamit Mikalla oli alla?
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

_valtsu_

LainaaSaako renkaiden klappia pois jos laittaa kuulalaakerit. Ne kääntyilee jos niitä kokeilee kääntää tai ajaa.

Klapi häviää lähes kokonaan kuulalaakereiden asennuksen jälkeen.
Itse ostin kuulalaakerit jp nitroracingilta koko: 4x8x3.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Boltsi - 02.12.07 - klo: 20.27
Ihan mielenkiinnosta kysyn minkä kovuset foamit Mikalla oli alla?

joku 42 se taisi olla?

Mika R

Lainaus käyttäjältä: FrzT - 02.12.07 - klo: 20.10
Omassa infernossani toimii foamit. Paljaalla lattialla pito ei ole läheskään samaa tasoa mitä matolla ajaessa, mutta mitä ideaa olisi ajaakkaan jos auto menee kuin raiteilla? Sisäkrossiahan tämä oli, eikä touringia... Kössin vakiorenkailla pitoa on liiaksikin. Lattialla menee kuin turisti ja matolla tuppaa auto kääntyä ympäri pidon takia.

Joo, no mulla on kyllä ihan erilaiset kokemukset tästä asiasta. Molemmissa on vakiorenkailla hyvä just sopivasti antaa myöten, ei mikään juna oo. Tosin mun foamit ei ollu sorvattu niinku ehkä olis pitänyt mut noi kokeilut jää myöhempään.