Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Mini Inferno

Aloittaja Beris, 12.03.05 - klo: 14.46

MIST

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 11.02.08 - klo: 08.59
sitten sulla on vastari tai lähetin rikki.
Tämä on kyllä mystinen ongelma. Unohdin mainita, että kun lähetin on päällä hötky lakkaa, mutta kun sen sammuttaa, alkaa nykiminen. Viittaisi kyllä vastarin ongelmiin, täytyy koittaa lainata jostain toista vastaria.

Divi

Lainaus käyttäjältä: MIST - 10.02.08 - klo: 14.11Alle kymmenessä metrissä auto ei ota enää mitää komentoa vaan alkaa taas viuhtoa itsekseen. Akut on täydet autossa ja lähettimessä. Olisko kellään ajatusta siitä, että mikä mättää - vastari vai lähetin? Vastari on ihan uusi, mutta lähetin alkuperäinen.
Lainaus käyttäjältä: MIST - 10.02.08 - klo: 14.11
Unohdin mainita, että kun lähetin on päällä hötky lakkaa, mutta kun sen sammuttaa, alkaa nykiminen.

Meillä päin tavataan ajella lähetin päällä... Kokeileppa auttaako!

miksalo

Lainaus käyttäjältä: MIST - 11.02.08 - klo: 11.16
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 11.02.08 - klo: 08.59
sitten sulla on vastari tai lähetin rikki.
Tämä on kyllä mystinen ongelma. Unohdin mainita, että kun lähetin on päällä hötky lakkaa, mutta kun sen sammuttaa, alkaa nykiminen. Viittaisi kyllä vastarin ongelmiin, täytyy koittaa lainata jostain toista vastaria.

toihan on ihan normaalia että renkaat vatkaa jos lähetin ei ole päällä :p
onko siitä jotain haittaa???miksi autossa pitää olla virrat päällä jos ohjaimessa ei ole???
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

MIST

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 12.02.08 - klo: 11.56
Lainaus käyttäjältä: MIST - 11.02.08 - klo: 11.16
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 11.02.08 - klo: 08.59
sitten sulla on vastari tai lähetin rikki.
Tämä on kyllä mystinen ongelma. Unohdin mainita, että kun lähetin on päällä hötky lakkaa, mutta kun sen sammuttaa, alkaa nykiminen. Viittaisi kyllä vastarin ongelmiin, täytyy koittaa lainata jostain toista vastaria.

toihan on ihan normaalia että renkaat vatkaa jos lähetin ei ole päällä :p
onko siitä jotain haittaa???miksi autossa pitää olla virrat päällä jos ohjaimessa ei ole???
OK, siis enemmän tai vähemmän normaalia, hyvä niin. Vakioautossa tuota vatkaamista ei ollut, siksi ihmettelin. Nyt täytyy enää hakea syy sille kantamaongelmalle - alla kymmenen metrin loppuu reagointi ohjaimen liikkeisiin. Auto vaan nytkähtelee viidenkin metrin päässä lähettimestä ihan samalla tavalla kun, jos lähettimestä on virrat pois.

miksalo

kai sinulla on lähettimen antenni kunnolla pystyssä.eikä siellä korin sisällä rullalla,niin kuin jollain oli ollut ja vika johtui siitä :mrgreen:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

MIST

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 13.02.08 - klo: 08.52
kai sinulla on lähettimen antenni kunnolla pystyssä.eikä siellä korin sisällä rullalla,niin kuin jollain oli ollut ja vika johtui siitä :mrgreen:
No eipä ole tullut katsottua, sen verran olen kuitenkin osannut hakea vikaa, että vedin sen antennin pystyyn. :shock: Ja vastarinkin antennijohto on vaihdettu, mutta täytyy tutkia ...

Ile__

Lainaus käyttäjältä: MIST - 10.02.08 - klo: 14.11
Lainaus käyttäjältä: MIST - 26.01.08 - klo: 14.59
Lainaus käyttäjältä: aleksih - 25.01.08 - klo: 16.53
omassa infernossa oli samanlaista ongelmaa kun vaihdoin harjattomaan niin ei mennyt kauan kun tuli vastaavia ongelmia vaihdoin sirut niin lakkas ongelmat
OK, vaihdoit siis kiteet sekä lähettimeen ja vastaaottimeen? Täytyypä kokeilla.
No eipä auttanut kiteiden vaihto. Edellisellä kideparilla auto nytkähteli eteen ja taakse ja ohjaus oikealle ja vasemmalle. Nyt uudella kideparilla hötky on vieläkin pahempaa. Samoin kantama on pudonnut edellisestä vieläkin surkeammaksi. Alle kymmenessä metrissä auto ei ota enää mitää komentoa vaan alkaa taas viuhtoa itsekseen. Akut on täydet autossa ja lähettimessä. Olisko kellään ajatusta siitä, että mikä mättää - vastari vai lähetin? Vastari on ihan uusi, mutta lähetin alkuperäinen.

Mulla ois uus Kyoshon lähetin myynnissä:http://rc10.fi/index.php?topic=25893.0
myös uudet kitee löytyy 27.145


Lainaus käyttäjältä: Mika R - 20.01.08 - klo: 13.22
Joo-o, kaikkiin yllä oleviin on nyt laitettu normi vastari ja vakioservot (kahteen GT infernosta servot ja yhteen vastari) - se on nopee juttu kun tietää homman. Auton mukana tulee niitä erikokoisia ohjausservon telineitä ja kahdesta kun leikkaa päädyn (vaikka pikku sahalla) niin tulee loistavat pidikkeet vakioservolle, sitten vähän 2-puolista teippiä servon pohjaan ruuvien lisäks. Ohjauslinkki menee servosarveen heittämällä eikä vaadi mitään erityistä. Eturunkojäykkärin voi sitten siirtää poikittain etukolmion ja keskidiffin päälle. Tuo on siis 15min homma kun tietää mitä tekee. Ja ohjauksesta tulee paitsi nopea myös kestävä.

Oisko sulla laittaa kuvia tuosta servo modista.Ostin eilen uuden Mini Infernon joka on nyt kokonaan purettuna: laitan ison vakioservon sinne(+mamba8000&25nopari ym...)
Kyllähä se sieltä paikkansa löytää, mutta ois kiva nähdä kuinka itse olet toteuttanut ratkaisun.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

*HOKE*

Ihmetyttää kyllä tuollaiset häiriöt...

Onhan antenni kunnossa, entä kuinka se on asennettu???
Onko kelattu ylimääräiset rullalle??
Tuleeko johto kuinka paljon ulos pillistä???

MIST

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 13.02.08 - klo: 10.31
Ihmetyttää kyllä tuollaiset häiriöt...

Onhan antenni kunnossa, entä kuinka se on asennettu???
Onko kelattu ylimääräiset rullalle??
Tuleeko johto kuinka paljon ulos pillistä???

Täytyy katsoa onko siinä lähettimen antennissa jotain häikkää, mutta ulkoisesti kaikki on ok. Vastarin antennijohdolle olen yrittänyt kaikkea. Se on roikkunut vapaasti perässä, ollut rullalla ja kahteen kertaan pilin sisällä (paksumpi pilli), mutta samat häiriöt jatkuvat.

MIST

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 13.02.08 - klo: 10.25
Lainaus käyttäjältä: MIST - 10.02.08 - klo: 14.11
Lainaus käyttäjältä: MIST - 26.01.08 - klo: 14.59
Lainaus käyttäjältä: aleksih - 25.01.08 - klo: 16.53
omassa infernossa oli samanlaista ongelmaa kun vaihdoin harjattomaan niin ei mennyt kauan kun tuli vastaavia ongelmia vaihdoin sirut niin lakkas ongelmat
OK, vaihdoit siis kiteet sekä lähettimeen ja vastaaottimeen? Täytyypä kokeilla.
No eipä auttanut kiteiden vaihto. Edellisellä kideparilla auto nytkähteli eteen ja taakse ja ohjaus oikealle ja vasemmalle. Nyt uudella kideparilla hötky on vieläkin pahempaa. Samoin kantama on pudonnut edellisestä vieläkin surkeammaksi. Alle kymmenessä metrissä auto ei ota enää mitää komentoa vaan alkaa taas viuhtoa itsekseen. Akut on täydet autossa ja lähettimessä. Olisko kellään ajatusta siitä, että mikä mättää - vastari vai lähetin? Vastari on ihan uusi, mutta lähetin alkuperäinen.

Mulla ois uus Kyoshon lähetin myynnissä:http://rc10.fi/index.php?topic=25893.0 myös uudet kitee löytyy 27.145
Jos lähetin osoittautuu ongelmaksi, niin voin harkita osatavani lähettimesi pois kuleksimasta.

FrzT

Itselläni oli hieman samankaltaisia ongelmia. Syynä häiriöille oli vastarin antenni. Olin antennijohdon vaihtanut uuteen, kun vanha poikkesi. Antenninvaihdon jälkeen kuvaamasi ongelmat alkoivat. Antennijohdossa olisi syytä, olla mahdollisimman paljon säikeitä, sekä johdon antennin olisi syytä, olla alkuperäisen antennin pituinen.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

*HOKE*

Tärkeintä vastarin antennille on että se on pillin sisässä ja varsinkin siten että pää tulee vain hieman ulos.
Ei siis kaksinkerroin vaikka pituutta niin paljon olisikin, vaan johdonpää pillin päästä enintään noin tuumanverran ulos.
Jos antennijohto menee pillin sisällä ja tulee takaisin alas pillin ulkopuolta siten että johdon pää on matalammalla kuin pillin korkein kohta, ei sillä ole käytännössä mitään merkitystä että johto edes ylipäätään on kiertänyt pillin kautta.
Tärkeää on että johdon pää on korkealla.

Mikäli ylimääräistä johtoa jää paljon jäljelle niin niputa se mieluiten hieman erilleen virta- ja servojohdoista.
Muutenkin mikäli on joutunut häiriöiden kanssa tekemisiin niin katsoo antennijohdolle paikan missä se on mahdollisimman vähän tekemisissä muiden johtojen kanssa.

MIST

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 13.02.08 - klo: 12.49
Tärkeintä vastarin antennille on että se on pillin sisässä ja varsinkin siten että pää tulee vain hieman ulos.
Ei siis kaksinkerroin vaikka pituutta niin paljon olisikin, vaan johdonpää pillin päästä enintään noin tuumanverran ulos.
Jos antennijohto menee pillin sisällä ja tulee takaisin alas pillin ulkopuolta siten että johdon pää on matalammalla kuin pillin korkein kohta, ei sillä ole käytännössä mitään merkitystä että johto edes ylipäätään on kiertänyt pillin kautta.
Tärkeää on että johdon pää on korkealla.

Mikäli ylimääräistä johtoa jää paljon jäljelle niin niputa se mieluiten hieman erilleen virta- ja servojohdoista.
Muutenkin mikäli on joutunut häiriöiden kanssa tekemisiin niin katsoo antennijohdolle paikan missä se on mahdollisimman vähän tekemisissä muiden johtojen kanssa.
Kokeilin rullata sen ylimääräisen johdon sinne pillin juureen ja johdon pää näkyy hieman pillin päästä. Oli tuossa neuvossa vinha perä, nyt kantama on parempi, mutta ei ajettava vieläkään. Taas alkoi vispaaminen, mutta nyt ehkä kymmenen metrin jälkeen. Pitänee koittaa tuota FrzT:n konstia ja osaa laadukas antennijohto, tosin sen olen juuri uusinut, mutta enpä tiedä meneekö siellä monta karvaa sisällä. Koitan saada lainaksi jostain lähettimen ja vastarin ja katsoa olisko se kuitenkin jommassa kummassa se vika.


Ile__

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 14.02.08 - klo: 12.19
mulle tulee näitä lipoja nyt pari testiin
http://rc10.fi/index.php?topic=23494.msg242478#msg242478

Minäkin tilasin nuo 3300 saddlepack:it perjantaina.Niiden pitäis sopia alkuperäisille paikoille...
Minkä kokoista pinjonia olette käyttäneet harjattomissa? Varmaanki 11 hampaista kokeilen itse ensimmäisenä kunhan saan auton siihen vaiheeseen(Mamban 8000,lipot, pinjoneita tilasin 11-16 hampaisia)
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

11T on ollu mulla ja ihan ok

m.s

Osaisko joku kertoo että voiko joku säätö vaikuttaa siihen että mun mini infernossa vetarit joutuu vaihtaa parin ajokerran välein?

Mika R

hyvin erikoista - edestä vai takaa? vai molemmat? harjaton vai stanu ?

m.s

Edes. Ja ihan vakio motti.

Ile__

#379
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 14.02.08 - klo: 12.19
mulle tulee näitä lipoja nyt pari testiin
http://rc10.fi/index.php?topic=23494.msg242478#msg242478
Joko Mika R sai lipo akkunsa?
Mulle tuli jo ja oli melko ahtaat laittaa paikoilleen...mutta kyllä ne sinne laitetaan mahtumaan :azn:
Mitenhän nuo sais ladattua kun pitäis jostain löytää sopiva välijohto lipojen ja laturin väliin? Tilasin Hobbylinnasta tämän laturin: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=YT-0002S-C
Siinä on 2kennoselle lipolle 3piikkinen liitin ja näissä Medasecilta tilaamissani lipoissa on 5piikkinen liitin...kuinkahan ne sais kytkettyä toisiinsa?

Edit: vai onko noissa lipoissa se 5piikkinen liitin tasaajaa varten?
Ja ladataanko se noista virtaliittimista niinku Nimhitki?
(ekat lipot mulla ja RC-harrastus aloitettu vasta vuonna 2008 eli olen melko aloittelija :roll:)
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

Tuli ja ei mahdu! On käyty keskustelua MaxAmpsin kanssa medasecin välityksellä. Iso pettymys.
Miten sait mahtumaan? Mulla menee tukivarsien päälle ja pahasti takaa.

m.s:lle, laita universaalit eteen, en tiedä mikä siinä vois olla

hannu_s

#381
Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 20.02.08 - klo: 20.48

Mitenhän nuo sais ladattua kun pitäis jostain löytää sopiva välijohto lipojen ja laturin väliin? Tilasin Hobbylinnasta tämän laturin: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=YT-0002S-C
Siinä on 2kennoselle lipolle 3piikkinen liitin ja näissä Medasecilta tilaamissani lipoissa on 5piikkinen liitin...kuinkahan ne sais kytkettyä toisiinsa?

Edit: vai onko noissa lipoissa se 5piikkinen liitin tasaajaa varten?
Ja ladataanko se noista virtaliittimista niinku Nimhitki?
(ekat lipot mulla ja RC-harrastus aloitettu vasta vuonna 2008 eli olen melko aloittelija :roll:)

Maxampseissa on Hyperion/Apache balanceriliitin "vakiona". Käsittääkseni tuon sinun laturin liitin on jotain JST-XH luokkaa? Eli ne ei passaa toisiinsa. Itsellä oli sama pulma omassa Poseidonissa mutta onneksi sen balancerin liitinlevyn saa vaihdettua sopivilla liittimillä olevaan.

Voit ladata sen akun Li-Po ymmärtävällä laturilla kerran pari kun uutena ne kennot on tasattu mutta suosittelen aloittamaan balancerin kanssa ekasta rykäyksestä asti :grin:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Ile__

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 21.02.08 - klo: 09.51
Tuli ja ei mahdu! On käyty keskustelua MaxAmpsin kanssa medasecin välityksellä. Iso pettymys.
Miten sait mahtumaan? Mulla menee tukivarsien päälle ja pahasti takaa.

m.s:lle, laita universaalit eteen, en tiedä mikä siinä vois olla

Mulla ei oo moottori pukki,slipperi eikä servo telineet paikallaan, kun vielä odottelen
loppuja osia saapuvan autoon...takana vasen tukivarsi mahtuu liikkumaan "nollavälyksellä" oikea on vähä ahtaampi.Jos ois autossa kaikki osat paikallaan niin ei ne menis mullakaan paikalleen+ ne on liian paksut, ei mahu luukut kiinni.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

niinpä! no katellaan mitä tapahtuu...

Ile__

#384
Lähetin akut takasi... pitää keksiä joku toinen ratkaisu virransaanti puolelle...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

Tein saman perjantaina.. Surkeaa toimintaa maxampsilta kun myyvät tuollaisia tuotteita jotka eivät mahdu myyntipuheessa luvattuun autoon.

Ile__

Hain Kärkkäiseltä jonku 3-kennosen lipon, joka on sekin liian pitkä mutta mahtuu kuitenki pelkällä korin loveamisella paikalleen jotta pääsis kokeilemaan tuota uutta kokonaisuutta joskus..=>niin varmaan-ei ikään: tilatussa Kyoshon japanilaisessa laatupinionissa oli kierteet tehty niin väljiksi että ruuvi tippui siitä läpi :angry:
Täytyy odotella jotta RcMartin lähetys saapuu niin saa "laadukkaita" hongkongilaisia pinioneita joita voi käyttääkin :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

pinjoni pysyy kun hiot lukitusruuvista dremelillä tai viilalla vähän kantaa pois, niin kierteet ottaa paremmin kiinni...

_valtsu_

Juu mullaki oli sama ongelma ton 2mm akselille tarkotetun kyoshon pinjonin kanssa. Katkasin yhen semmosen pitemmän mallin lukitusruuvin sopivan pituseks ja nyt pysyy kiinni.

_valtsu_

Mitä diffejä olette ostanut alkuperäisten tilalle harjattomien moottorien kanssa?
Itse ostin atomicin kuuladiffit. 10 minuutin ajon jälkeen pienempi diffin ratas oli sulanut :cry:
Moottori on wraith 7k, kannattaisiko ostaa 09 mallin diffit?