Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Mini Inferno

Aloittaja Beris, 12.03.05 - klo: 14.46

Mika R

mulla on hyvin kestäny harjattoman kanssa noin MIPin kuulikset, tosin viime kerralla taisi laueta keskidiffi jota en kyl jaksanu vielä katsoa läpi

_valtsu_

Onko noissa MIP:ssä tarkoitettu käytettävän alkuperäisiä muovisia rattaita keskikardaanien päihin?
Onko ratas / rattaat metallia? Mikä harjaton sulla Mika R on?

Mika R

Ei.. Niissä on omat ulostulot / vetokupit. Harjaton oli mainittu tuolla aiemmin.. En nyt muista.. Eikä siinä lue. Sellanen violetti väriltään hehe ja tais olla saksalainen.

_valtsu_

Ovatko rattaat metallia vai muovia?

niksu

Millainen nopeudensäädin ja vastaanotin sopii 9,6V autolle jossa on normaali vakio kone ja mitä meinaa noi lankarajoitukset? esim. - Lankarajoitus: 18t


Mika R

ihan normi säätimet ja vakiomoottori passaa

nik-92

Pärjääkö toi sisäradalla esim. 1/18 sharkeille? :azn:
E-Havoc|Lrp shark|

miksalo

sehän riippuu tietenkin kuskista että mikä pärjää millekin :grin:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Mika R

MI on painavampi ja vakiona kulkee aika hiljaa verrattuna Sharkiin. Sen saa kyllä kulkemaan kovaakin. Omenassa ajoin jollain radalla ihan vertailukelpoisia aikoja Sharkiin verrattuna.

Eli kuten yllä jo todettu se on kuskista kiinni. Hitaalla autolla kun ei kolaroi on etenee nopeammin radalla kuin  kolaroiva kuski nopeella autolla.

Minusta MI:n vahvin puoli on että se kestää hyvin ulkona ajamista eli se ei ole pelkkä sisäauto.

slashdot

Riippuu myös kuskista että millä on hyvä ajaa ja mistä tykkää.

RÄPSÄ

Mitäs pitäisi tehdä kun rupesi etuveto jumitteleen. Väliin jää ohjauskin jumiin eikä rattaat pyöri. Väliaikaisesti poistin etuvedon, ja nyt pelaa ihan hyvin ohjaus. Onkohan vika tasauspyörästössä vai mistähän kannattaisi vikaa etsiä?

Jonni

Pura keula ja katso mikä siellä mättää. Tuskin täällä kukaan tietää mikä autostasi on rikki. :roll:

RÄPSÄ

Sen olen jo purkanut, mutta en löytänyt mitään selkeää vikaa, sen takia täällä foorumilla kyselin oiskohan jollain ideaa tai tietoa asiasta, onhan noin voinut käydä jollakin muullakin.

Divi

koiranluu-vetarit? Sulla voi olla diffin ulostulot tai vetarin kupit kuluneet niin että koiranluu jumittaa kääntyessä.

_valtsu_

Mulla oli juuri tuo vika jonka Divi kertoi. Asensin 3racingin kuuladiffit nii tuli juuri tuo vika, mutta ei se hirveästi haitannut.
Takavetarit ovat vähän pitemmät ja kävivät mulla eteen.

RÄPSÄ

Pitää vissiin tilata erilaiset vetarit ja kokeilla niillä. Jostain pitää lähtä vikaa setvimään niin sitten vaikka niistä.

Mika R

Kyoshon omat nivelvetarit on parhaat. Kokemusta on muistakin.

r-o-u-t-i-l-a

itselläni on se mini inferno ST malli
näin sen pitäisi toimia...:D

Jarsamo

Tervehdys!

Olen varsin märkäkorva näiden vehkeiden suhteen, mutta tulipahan ostettua Atalasta tuollainen anti-roll bar -pömpeli (GPM:n Alloy front anti-roll bar-1 set) , jonka asennuksessa on hiukkasen hankaluuksia. Tiedä sitten onko ko. osasta mitään hyötyäkään, kun ei sellaista kovin monella näytä olevan asennettuna. Tahtoisin sen kuitenkin paikoilleen, kun kerran tuli hankittua.

Ongelmana on lähinnä ne pidemmät (ala-?)ruuvit, joita en saa kiinni oikein mitenkään. Voisiko olla että kyseinen setti olisi tarkoitettu jollekin muulle autolle, johon ruuvitkin sopisivat? Täytynee vain kaivaa jostakin oikeanlaiset ruuvit, joskaan en ole satavarma tuosta asennukseni oikeellisuudestakaan. Asennusohjetta en äkkiseltään guuglailemalla löytänyt, onko joku asentanut joskus moisen?


Jarsamo

Ok, homma selvisi kuin selvisikin hakemalla oikeat ruuvit kaupasta. Tästä se tuunaus alkaa! :)

T-MAXX äijä

Pitäis täs jossain vaihees saada infernoon lisää nopeutta, mut en tiiä mitä osii kannattaa vaihtaa jotta nopeutta tulis. Onko vinkkejä? :huh:
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

Mika R

viriakku
kuulalaakerit renkaiden napoihin
sitten harjaton+säädin jos tuo edellinen ei vielä riitä
muu on lähinnä kosmetiikkaa, harjattomalle on hyvä laittaa CNC moottoripukki ja kyoshon nivelakselit plussaa

T-MAXX äijä

Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

RÄPSÄ

Lainaus käyttäjältä: Divi - 11.03.08 - klo: 13.20
koiranluu-vetarit? Sulla voi olla diffin ulostulot tai vetarin kupit kuluneet niin että koiranluu jumittaa kääntyessä.

Uudet vetarit tuli ja ongelma poistui niiden myötä. Nyt taas saa matot kyytiä  :mrgreen:

MRq

Terve,

Eka viesti täällä...

Ostin Mini infernon pojalleni. Nyt pitäisi akut päivittää jotta saadan auto kulkemaan. Kannattaako hommata suoraan jokin pieni LiPo akku(7,4V n.1500mAh) vai pitäisikö tyytyä 9,6V NIMH:iin?
Mitään muita virejä nopeuden kannalta ei ajateltu laittaa(ainakaan toistaiseksi).

Jos päädyn LiPoon niin minkälainen ratkaisu olisi tilankäytön kannalta paras/yksinkertaisin? Mahtuuko yksi iso akku auton toiselle puolelle vakiopaikalle vai pitäisikö laittaa kaksi pientä kennoa/akkua auton molemmille puolille?


Mika R

Tyydy nimheihin. Tai jos keksit sopivan ratkaisun lipojen osalta niin kerro tänne.

Infernaalinen

Taitaa vain tuo lipojen käyttö vaatia rankkaa modifikaatiota komponenttien asetteluun -> moottori toiselle puolelle jne.

Ile__

Mulla on nyt ollu se kyoshon oma 3-kennonen 800mah lipo toisella puolella káytőssá ja hyvin toimii kun kolosi koria takakulmasta váhásen. sinne toiselle puolelle mahtuu samallalailla toinen samanlainen lipo. Sillá sais váhá lisáá ajo aikaakin kun ampeerit nousis...kőssi -07 kuvastossa on loppu páássá kuva mini infernosta noilla lipoilla :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

SaVaGeLLa GEGEEJÄ

Kysyn tässä nyt kaverin puolesta... Eli käykö tämä kyseinen Mamba Max setti Mad Truck nimiseen autoon (muuta en tiä autosta), vaikka siinä on 550 koon moottori ja mamba:han on 540 kokoa? E:EIII meni väärään topikkiin  :undecided:
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 05.04.08 - klo: 11.34
Mulla on nyt ollu se kyoshon oma 3-kennonen 800mah lipo toisella puolella káytőssá ja hyvin toimii kun kolosi koria takakulmasta váhásen. sinne toiselle puolelle mahtuu samallalailla toinen samanlainen lipo. Sillá sais váhá lisáá ajo aikaakin kun ampeerit nousis...kőssi -07 kuvastossa on loppu páássá kuva mini infernosta noilla lipoilla :wink:

mistä hommasit? kyselin joskus alkuvuodesta, silloin niitä ei ollut saatavilla täällä meillä.