Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Mini Inferno

Aloittaja Beris, 12.03.05 - klo: 14.46

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 03.12.08 - klo: 14.10
Tuo näyttää hyvältä :azn:
Tyhmä kysymys: Miten tasataan kennojen jännitteet kun kennot ovat erillään? Ladataanko molemmat erikseen tasaamalla täyteen?

Kunnollinen tasaava laturi tasaa kennot niin tarkasti, että sen pitäisi riittää.
Itse kun käytän halpaa laturia, tasasin varmuuden vuoksi paketit ennen yhdistämistä.

Tasaus käsipelillä tapahtuu, esim. seuraavasti:
- yhdistetään akkujen miinusnavat johdonpätkällä(kuvissa punainen)
- kytketään molempien akkujen 1. kennojen plusnapojen väliin vastus(kuvissa valkoinen mötikkä)
- odotellaan ja tsekataan välillä yleismittarilla vastuksen yli jäävää jännitettä
- kun jännite on alle 5mV, voi tasausvastuksen siirtää 2. kennojen väliin
- jos jaksaa odotella niin ~0mV on aina parempi...

http://www.aijaa.com/v.php?i=3186880.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3186885.jpg
En ollut näköjään kuvannut kaikkia työvaiheita aikaisemmin, niinpä kuvasin nyt parilla vanhalla
ylijäämäromulla malliksi. Kuvista pitäisi kuitenkin idea selvitä.


EDIT:
Edellinen kirjoittaja puhuu järkeä. Ei kannata leikkiä millään akuilla jos ei ole varma mitä tekee!

Mika R

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 02.12.08 - klo: 21.10
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 02.12.08 - klo: 17.12
Kyllähän noita on....  :roll: ..alla linkki, siinä sivun puolivälissä...
http://www.medasec.com/do?action=group&id=67
Kiitos. Näistä on täällä on ainakin kaksi valittanut että ovat liian isommat kun mitat. Ei mahdu paikoilleen. Muita en ole nähnyt, siksi kyselen...

Todellakin. Eivät mahdu.

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: rubberduck - 03.12.08 - klo: 17.09
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 03.12.08 - klo: 14.10
Tuo näyttää hyvältä :azn:
Tyhmä kysymys: Miten tasataan kennojen jännitteet kun kennot ovat erillään? Ladataanko molemmat erikseen tasaamalla täyteen?

Kunnollinen tasaava laturi tasaa kennot niin tarkasti, että sen pitäisi riittää.
Itse kun käytän halpaa laturia, tasasin varmuuden vuoksi paketit ennen yhdistämistä.

Tasaus käsipelillä tapahtuu, esim. seuraavasti:
- yhdistetään akkujen miinusnavat johdonpätkällä(kuvissa punainen)
- kytketään molempien akkujen 1. kennojen plusnapojen väliin vastus(kuvissa valkoinen mötikkä)
- odotellaan ja tsekataan välillä yleismittarilla vastuksen yli jäävää jännitettä
- kun jännite on alle 5mV, voi tasausvastuksen siirtää 2. kennojen väliin
- jos jaksaa odotella niin ~0mV on aina parempi...

http://www.aijaa.com/v.php?i=3186880.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3186885.jpg
En ollut näköjään kuvannut kaikkia työvaiheita aikaisemmin, niinpä kuvasin nyt parilla vanhalla
ylijäämäromulla malliksi. Kuvista pitäisi kuitenkin idea selvitä.


EDIT:
Edellinen kirjoittaja puhuu järkeä. Ei kannata leikkiä millään akuilla jos ei ole varma mitä tekee!
Ei ehkä helpoin vaihtoehto. Jos vielä yritän etsiä valmiita lipopaketteja ja kärvistellä NiMh-akkujen kanssa.
Kiitos kovasti kuvista.

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 03.12.08 - klo: 20.39
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 02.12.08 - klo: 21.10
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 02.12.08 - klo: 17.12
Kyllähän noita on....  :roll: ..alla linkki, siinä sivun puolivälissä...
http://www.medasec.com/do?action=group&id=67
Kiitos. Näistä on täällä on ainakin kaksi valittanut että ovat liian isommat kun mitat. Ei mahdu paikoilleen. Muita en ole nähnyt, siksi kyselen...

Todellakin. Eivät mahdu.

Jos nuo kaupan mitat pitävät paikkaansa niin ei se mikään ihme ettei mahdu.
Mun edellisen viestin kuvissa näkyvät violetit lipot on 66mm pitkiä ja
niittenkin kanssa joutuu jättämään korin takasokan auki.


Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 03.12.08 - klo: 21.07
Ei ehkä helpoin vaihtoehto. Jos vielä yritän etsiä valmiita lipopaketteja ja kärvistellä NiMh-akkujen kanssa.
Kiitos kovasti kuvista.
Ei se helpoin ole, mutta ei se kovin hankalaakaan ole. Lähinnä odottelua tuon tasaamisen kanssa...
Kyllä nimheilläkin pärjää jos ajele millään älyttömästi virtaa haukkaavalla koneella.

ToBy1

Mille volttimäärälle on: http://www.medasec.com/do?action=group&id=23 DY 20L -moottori + nopeudensäädin 30A ja mikä vastari tuohon. Pikaisia vastauksia, kiitos.

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: ToBy1 - 04.12.08 - klo: 20.21
Mille volttimäärälle on: http://www.medasec.com/do?action=group&id=23 DY 20L -moottori + nopeudensäädin 30A ja mikä vastari tuohon. Pikaisia vastauksia, kiitos.

Suora lainaus medasc.com:ista:
* Käyttöjännite NiMH 6-16 kennoa
* Käyttöjännite LiPo 2-4 kennoa
Eli NiMh 6-16*1.2v => 7.2-19.2v ja LiPo 2-4*3.7 => 7.4-14.8v

Vastari riippuu ihan lähettimestä. Jos 27 MHz lähetin niin pitää olla 27 MHZ vastari jne.
Osta Sanwa MX3 2.4 Ghz niin ei tarvi kiteiden kanssa tapella enää koskaan. Ei ole hinnalla pilattu.

ToBy1

Vielä pitää kysyä. Mites noi kytkennät menee DY 20L -moottori + nopeudensäädin 30A http://www.medasec.com/do?action=group&id=23 Onko oikealla johdot akulle ja vastarille?

_valtsu_

Vierekkäiset punanen ja musta menevät akulle ja kolme vierekkäin olevaa mustaa menee moottorille, joiden järjestyksellä ei ole väliä, jos moottori pyörii väärään suuntaan liität 2 johdon järjestystä. Vastarille menevät nuo 3 ohutta johtoa, jotka ovat samassa liittimessä.

ToBy1

Ja viel pitää kysyy. Eikös     
   DY 20L -moottori + nopeudensäädin 30A http://www.medasec.com/do?action=group&id=23 ole pidempi kuin     
   DY 20S -moottori + nopeudensäädin 30A http://www.medasec.com/do?action=group&id=23 käykö tuo pidempi onko jollakulla ollut? PS eikös pidempi olis parempi kun siinä on pidemmän magneetit?

TheArska

Dy:n S malli on muistaakseni 30mm pitkä ja L malli 40mm pitkä. L mallista löytyy vääntöä paljon paremmin.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

rubberduck

L-mallissa on se rivoitettu kuori 40mm pitkä, ja jos se tosiaan on samanlainen
kuin Medasecin kuvissa, ne päätyjen ulkonevat laakeripesät pidentävät mottia
vielä 2.5mm, jolloin se ei mahdu ilman dremelöintiä.

L-malli on kyllä niin paljon voimakkaampi kuin S-malli, että kyllä se
pieni modaaminen kannattaa...

TheArska

Juu, mittasin tosta yhden dy:n, tuo pituus on tosiaan vain päällikuorelle, laakeripesä perässä kasvattaa pituutta juurikin tuon n. 2.5mm....
Suosittelen sitä tehokkainta L mallia. Ainakin sharkkia kuljettaa mukavasti. S malleissa liian vähän vääntöä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

rubberduck

Ja Mini-Inferno on tietääkseni vielä painavampi kuin Shark?
Niissä S-malleissa riittää potku esim. Mini-T:n kuljettamiseen,
mutta ei painavaan nelivetoon.

_micro_

Onko noissa lennokki nopareissa muuta eroo ku se että ei oo pakkia?

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: ToBy1 - 05.12.08 - klo: 12.47
Ja viel pitää kysyy. Eikös     
   DY 20L -moottori + nopeudensäädin 30A http://www.medasec.com/do?action=group&id=23 ole pidempi kuin     
   DY 20S -moottori + nopeudensäädin 30A http://www.medasec.com/do?action=group&id=23 käykö tuo pidempi onko jollakulla ollut? PS eikös pidempi olis parempi kun siinä on pidemmän magneetit?
Tilasitko L-mallin?
Mahtuuko autoon?
Noparissa ei taida olla mitään säätöjä?

ToBy1

En tilannut koska kyseinen auto ei oo enää mulla. :D

Jormaxs

hyvä auto. Itsekkin omistan mini infernon. se on halpa,viritys osia löytyy,mukava ajaa, nätti :mrgreen:.

joska

mun mielest ei oo hyvä auto oli koko ajan p*skana ja sai ostaa kalliita varaosia
oli ehkä hieno mut ei hyvä ja viriosia saa mut on yli kalliita
tamiya TT01 rockstar subaru imbreza
spektrum dx3.0

Futaba

Lainaus käyttäjältä: Jormaxs - 19.12.08 - klo: 17.22
se on halpa,viritys osia löytyy,mukava ajaa, nätti :mrgreen:.
Ja kun katsoo muita vaihtoehtoja niin Mini-Inferno: On kallis, viritysosia ei löydy nii paljoa, ei ole niin hyvä ajaa.
| Academy | Axial |

Jormaxs

Itselläni hajosi rattaat  :angry:

T-MAXX äijä

kertokaas mulle joku suomalainen osoite jossa myytäisiin mini infernoon päivitys osia, esim. pallo diffejä
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: T-MAXX äijä - 22.12.08 - klo: 15.47
kertokaas mulle joku suomalainen osoite jossa myytäisiin mini infernoon päivitys osia, esim. pallo diffejä
Eikä kerrota  :wink:
Ei ole mitä kertoa. Tai ehkä Atala mutta niiden nettisivuilta en ole mitään osia Mini Infernoon löytänyt. Ulkomailta tulee nopeasti, helposti ja valuuttakursseista riippuen välillä halvallakin.
Vaikka tätä ei kysytty niin tässä on ehkä halvimmat: http://www.rcmodelimports.co.uk/com/index.php?cPath=363_57_112

TTH-80

Nyt ois tarkotus vaihtaa osa surkeista sähkö-osista hieman parempiin, eli: Vastari ja nopari menis uusiks, autossa on harjaton motti, joku mini-servo ja NiMH:t,
vastariksi aattelin Hitecin HP2RNB:ä. Toimiihan tuo Hitec-vastari vakio-ohjaimen kanssa, toimiihan?? Pitääkö ostaa uudet kiteet, vai heitänkö vaan vanhasta vastarista uuteen??

Noparista en sitte tiijjä, pieni se ainakin pitäis olla...Hinta max 100€
Nykyisessä DY:n kökkö-noparissa ei ole pakki-toimintoa, eli tuo toiminto täytyisi uudesta löytyä...
Niin ja roiskevesitiiviskin sais olla...
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

T-MAXX äijä

Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: T-MAXX äijä - 23.12.08 - klo: 11.47
http://www.rcmodelimports.co.uk/com/product_info.php?cPath=363_57_112&products_id=2378
Jos vaikka tilaan tuollasen keski diffin ni mitä muuta se tarvitsee?

Et mitään jos tarkoitus on vaihtaa vain keskidiffi. Tuossa on laakerit ja vetokupit mukana.

T-MAXX äijä

tuo keskidiffi siis sopii vanhaan koteloon?
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: T-MAXX äijä - 23.12.08 - klo: 13.03
tuo keskidiffi siis sopii vanhaan koteloon?

Hyvin sopii. Joudut kyllä purkamaan puoli autoa mutta onnistuu.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: TTH-80 - 23.12.08 - klo: 03.29
Nyt ois tarkotus vaihtaa osa surkeista sähkö-osista hieman parempiin, eli: Vastari ja nopari menis uusiks, autossa on harjaton motti, joku mini-servo ja NiMH:t,
vastariksi aattelin Hitecin HP2RNB:ä. Toimiihan tuo Hitec-vastari vakio-ohjaimen kanssa, toimiihan?? Pitääkö ostaa uudet kiteet, vai heitänkö vaan vanhasta vastarista uuteen??

Noparista en sitte tiijjä, pieni se ainakin pitäis olla...Hinta max 100€
Nykyisessä DY:n kökkö-noparissa ei ole pakki-toimintoa, eli tuo toiminto täytyisi uudesta löytyä...
Niin ja roiskevesitiiviskin sais olla...

Tarkoitus on palauttaa mini-infernot toimintakuntoon jos johonkin Lippiksen sisäkisaankin vielä ehtis kurvailee.
Pro shopista ostin tuon melko uutukaisen Team Orionin Vortex setin, harjaton + nopari -combo. Toi yhdistelmä oli noin satasen. Palataan asiaan kun saan auton huollettua ja uudet osat kiinni ja testattua.

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 15.01.09 - klo: 16.01
Tarkoitus on palauttaa mini-infernot toimintakuntoon jos johonkin Lippiksen sisäkisaankin vielä ehtis kurvailee.
Pro shopista ostin tuon melko uutukaisen Team Orionin Vortex setin, harjaton + nopari -combo. Toi yhdistelmä oli noin satasen. Palataan asiaan kun saan auton huollettua ja uudet osat kiinni ja testattua.

Kiva että joku muukin ajaa Mini-Infernolla  :azn:
Onko tossa noparissa mitään säätöjä?
Oletko löytänyt lipoja jotka mahtuvat alkuperäisille paikoille?

Jonne

rMa

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 15.01.09 - klo: 21.49
Oletko löytänyt lipoja jotka mahtuvat alkuperäisille paikoille?
Kaverin NanoDragonista bongattua, mahtunevat yhtä lailla Mini-Infernoon:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6787