Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Fullspeed RC:n lavangon 1/8 krossirata

Aloittaja *HOKE*, 15.04.05 - klo: 16.45

*HOKE*

Kumma kieltämättä.
Heti kun varikolta lähdettiin niin yksi auto tuli varikkosuoraa väärään suuntaan ja nokkakolari tapahtu 2 metrin ajamisen jälkeen.
Ja siitä kun sitten liikkeelle pääsi niin voi herranjee mikä härdelli.

No mutta... opettelukisahan tämä nimenomaan oli.
Seuraavalla kerralla varmaan porukka taas muistaa paremmin että startissa ei voiteta mitään... Ekan kierroksen räimimiselläkään ei voiteta yhtään mitään.
Startissa lähdetään nätisti ajamaan ja pyritään varomaan muita.
Ekalla kierroksellakin ajetaan vielä ihan rauhassa muita varoen.
Sitten voikin jo alkaa kiristämään vauhtia ja ruveta ajamaan kisaa, kun pahin ruuhka ja härdeli on kadonnut.
30 minuuttia on nimenomaan niin pitkä aika että ekalla läpillä ei ole käytännössä yhtään mitään merkitystä.

Mutta tosiaan.... treeniä vartenhan nämä juuri ovat, ja näistä opitaan käytännössä... Seuraavalla kerralla menee jo paremmin.

sykero

#2251
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 02.07.09 - klo: 13.14
Kumma kieltämättä.
Heti kun varikolta lähdettiin niin yksi auto tuli varikkosuoraa väärään suuntaan ja nokkakolari tapahtu 2 metrin ajamisen jälkeen.
Ja siitä kun sitten liikkeelle pääsi niin voi herranjee mikä härdelli.

No mutta... opettelukisahan tämä nimenomaan oli.
Seuraavalla kerralla varmaan porukka taas muistaa paremmin että startissa ei voiteta mitään... Ekan kierroksen räimimiselläkään ei voiteta yhtään mitään.
Startissa lähdetään nätisti ajamaan ja pyritään varomaan muita.
Ekalla kierroksellakin ajetaan vielä ihan rauhassa muita varoen.
Sitten voikin jo alkaa kiristämään vauhtia ja ruveta ajamaan kisaa, kun pahin ruuhka ja härdeli on kadonnut.
30 minuuttia on nimenomaan niin pitkä aika että ekalla läpillä ei ole käytännössä yhtään mitään merkitystä.

Mutta tosiaan.... treeniä vartenhan nämä juuri ovat, ja näistä opitaan käytännössä... Seuraavalla kerralla menee jo paremmin.


alku sekoilun mitättömyyden huomas jo siitä, että itselähdin vikana varikolt mut tokal läpil taisin olla jo 1 tai 2.
Seuraavaks vois kyl ottaa vähä aiheelliseman startin. Edes samalta viivalta kaikki.

Ja sit yks huomion arvonen asia oli se, että kannattaa ajaa edes yksi kierros ennen starttia "uudella" transponderilla. Heinoselta jäi läpit saamatta sen takia, että softa ei tykkää "haamuautoista". Mitäs ei ilmottautunut :)

*HOKE*

Ihan hyvä systeemi toikin oli.
Kuten sanoin... ei sillä startilla, eikä ekalla kierroksellakaan ole vielä mitään merkitystä loppusijoitukseen.
Jos samalta viivalta lähtee niin sit tulee ruumiita.
Jos lähtee kuten kisoissakin, niin tarvitaan mekkareita enemmän...
Ja taas periaatteessa sama juttu sekin on kuin varikolta lähtö.
Varikolta lähtö oikeastaan opettaa vielä paremmin.
Startissa on turha yrittää ohitusta... Tärkeintä startissa on vaan lähteä sillon ku lippu heilahtaa, ja katsoo tarkasti ettei aja edessä olevan päälle.
Niin yksinkertasta.
Näin kun kaikki toimii niin osaa startata vaikka MM finaalissa.
Ja siis vaikka varikolta.
Ei eroa.

sykero

#2253
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 02.07.09 - klo: 19.27
Ihan hyvä systeemi toikin oli.
Kuten sanoin... ei sillä startilla, eikä ekalla kierroksellakaan ole vielä mitään merkitystä loppusijoitukseen.
Jos samalta viivalta lähtee niin sit tulee ruumiita.
Jos lähtee kuten kisoissakin, niin tarvitaan mekkareita enemmän...
Ja taas periaatteessa sama juttu sekin on kuin varikolta lähtö.
Varikolta lähtö oikeastaan opettaa vielä paremmin.
Startissa on turha yrittää ohitusta... Tärkeintä startissa on vaan lähteä sillon ku lippu heilahtaa, ja katsoo tarkasti ettei aja edessä olevan päälle.
Niin yksinkertasta.
Näin kun kaikki toimii niin osaa startata vaikka MM finaalissa.
Ja siis vaikka varikolta.
Ei eroa.

Se on totta mut justiin sen "oikeen" opettelun kannalta. Ja eikä itseäkään huvittas aina lähteä viimeisenä varikolta :) sen takii viiva kun ja jos ei ole alkueriä. mut muuten joo tässä lajissa lähdöllä ei ole mitää merkityst. Korkeintaa ykkös autol on puhdas baana pari ekaa läppiä

*HOKE*

#2254
Korkeintaan pari ekaa metriä... Sen jälkeen pelkona on takana tulevat...
Tuleeko ne konttiin vai ei.
Jos jokainen hallitsee startin niinkuin se oikeesti pitäis hoitaa niin kolareita ei ekassa mutkassa tulis koskaan.
Mutta kun yksi yrittää väkisin rutata ohituksen heti ekassa mutkassa niin paletti on jo sekaisin.
Kolareita paukkuu ja kärki pääsee koko kasan alta monesti karkuun.
Se on jo kauan huomattu että parhaat starttipaikat on paikat 1,2 ja tokavika, vika.
Keskikastissa on aina pahin startata.
Pari ekaa pääsee lähes aina just ekassa mutkassa vyöryvän junan alta pois...
Ja taas vikat paikat voi startata niin nätisti että pystyy kiertämään keskikastin aiheuttaman kasan.

Lukemattomat kerrat on tullu startattua keskeltä ja jäätyä ekassa mutkassa jyrän alle...
Ja myös monet kerrat on tullu startattua paikoilta 11/12 ollen tokassa mutkassa jo kolmantena.

Mut joo... oikeanlainen starttaus tapa olis ihan jees opettelun kannalta.
Mutta mitenkäs ne starttipaikat sit ratkastaan???
Arvalla?

Ja siis tosiaan toi oikeenlainen startti vaatii pakolla mekaanikkoja yhtä paljon ku on kuskeja.

Nythän kun varikolta startattiin härö järjestyksessä niin ei asialla mitään merkitystä ollut.
Joku mekaanikko saatto heittää 3 autoa varikolle siinä järjestyksessä kun sattu käteen osumaan.

Oikeessa starttitavassa autot on pari metriä toistensa perässä, jollon tarvitaan se yks jamppa per auto/starttipaikka.

sykero

#2255
jeps. Viivalle voi yks jätkä voi kantaa kaksikin autoa niin saadaan kiva kasa ekaan mutkaan.

Oli miten oli Sarjacrossiin voi jatkossa ilmoittaa halukkuutensa osoitteessa mudventures.net

Seuraava on Keskiviikkona: 8.7.2009 19:00.


Ehkä eniten hienointa tässä jutussa oli omasta mielestä  se, että jos auto vaan toimii jotenkin. Niin saa ajaa se puol h. putkeen ei tarvitse yksinään ravata koroketta edestakas.

Koska mikään 5-10minuutin runi ei koskaan kerro koko totuutta vehkeiden "säätämisestä" jos kilpailla pitäisi.

Ja tästä ilosta olen valmis nostaamaankin joka toinen keskiviikko. Niin kuronenkin pääsee ajamaan

Mika R


*HOKE*

Hyvinkin totta.

Itseasiassa eilen oma huomio oli että kun yksinään ajo tankillisen...
Sen jälkeen jotain sääteli ja ajo taas tankillisen...

Tossa kun pääs ajamaan omalla kohdalla sen pari tankkia ennenku auto hajos niin huomas että noin kuumalla kelillä iskarit muuttu vajaan 10 minuutin päästä.
Tähän asti kun kelit on ollu kisoissa varsinkin kohtalaisen perus huonelämpötiloja niin iskarit on pysyny startista maaliin asti samantuntuisina.
Nyt ero oli aika selkeä.

Ehdottomasti hyvää treeniä sekä aloittelevalle, että myös kokeneemmallekin.
Pääsee ajamaan pitkän stintin niin että on nostajat ja mekaanikot.
Enemmän tällasta ehdottomasti.
Voishan näin tehdä ihan kerho ilta mielessäkin joka keskiviikko.

sykero

#2258
ja vaikka mun filtteri oli eukon aluspatjasta: niin 15minuuttiakin tossa pöllyssä riittää täyttäämään tommosen pinta-alan ja en yhtään ihmettele miksi jengillä stumppaili. Suomeks kunhan idea tulee kehitän paremman filtteri systeemin koko härpäkkeeseen. Tällä hetkellä se on mun mielestä imuri siellä korin sisällä ettei servot likaannu.

Ja ylipäätänsä koneen säädöt alkaa luistelee kun ei saa happee. ei kovin optimaalista toimintaa. vaikka lavankoha nyt tunnetusti suomen pölysin rata.

*HOKE*

No joo... pölyisin rata näistä millä nyt kisaa ajetaan.
Mutta se eniten pölyävä rata on oikeasti Imatra.

Siellä oli oikeesti SM kisojen aikana vaikea välillä nähdä omaa autoaan.
Filtterit vaihdettiin joka alkuerän jälkeen.
Finaalissa pahimmillaan oli porukalla 3 päälisuodatinta päällekäin joista välillä tankilla vetästiin päälimmäisin pois ja taas meno jatku.

Siihen verrattuna lavanko on vielä lähes pölytön.
Kyllä yhdellä filsulla melkein päivän ajot vetäsee.
Kisoissa esim alkuerät menee yhdellä filsulla helposti.

sykero

imatra oli kyl kans abu dhabi.

Onko ainoo selitys sitten et koneet onn niin hippokamaa, että 20min ajoo ja ne hupi stumppailut alkaa. Ja melko usein tankkauksen jälkeen. Koska tätäkin on mun mielestä tapahtunut iät. Eikä säätäjässäkään aina voi olla vikaa. Ja monesti kuulee koneen olevan piikillä pidemmän session jälkeen vaikka mitään fataalia ei olis tapahtunut. Ja hyvin usein pidemmän session jälkeen saa pumpata enemmän kaasua, et kone kävis viel tyhjäkäyntiä 5-20sekuntia. Puhun nyt yhden kisan ajetusta koneesta.

Jos joku väittää ettei ole kokenut sama, puhuu jaskaa.

t. Aloitteleva torsti

*HOKE*

Eipä ole tuollaista kyllä pariin vuoteen ollut.
Korkeintaan olen pölyisissä olosuhteissa huomannut filsun menevän tukkoon ja koneen toimivan nuhaisesti.
Silti käynyt loppuun asti ihan nätisti.
Sitä toki on osiintynyt että finaalin jälkeen kone on sammunut varikolle parin sekunnin tyhjäkäynnin jälkeen.

Hyvin normaalia kun filsu tukeutuu jne.

Mut tankilla käynnin jälkeen kone ei saa sammua.
Vähän ajettu kone ja kesken finaalin tankilla käydessä kone ei sammu jos kaikki on niinkuin pitää.

rcaa

#2262
http://tinyurl.com/n6wtha
keskeneräistä mutta alulla kuiteskin jos jokin on pielessä ilmoittakaa! lisää ratoja tarvitaan :grin: rata infosta voi ottaa mallia vaikka tampereen radasta  :afro:
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Zigma

wonderful,
hieno homma tämä rc kartta sivu.
Lahden vesivehmaan rata ainakin näyttäisi puuttuvan, jotkut ovat Imatran radasta
puhuneet mahtaako olla vielä toiminnassa.

Good job.
:evil:
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

AssoRacing

Lainaus käyttäjältä: Zigma - 07.07.09 - klo: 13.04
wonderful,
hieno homma tämä rc kartta sivu.
Lahden vesivehmaan rata ainakin näyttäisi puuttuvan, jotkut ovat Imatran radasta
puhuneet mahtaako olla vielä toiminnassa.


Good job.
:evil:

Toki Imatralla on toimintaa! Hyvä Rossirata ja Mineille asfalttirata.. Tiistaisin kerhoillat klo 17->

kuva radasta: http://mediacenterkotka.fi/Mediacenter/pallot/pallokuvat.php?tiedosto=Rukart
Kerhon sivut --> http://www.saikart.fi/
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

hmort

#2265
Vois varmaan siirtää tän sarjacrossi ilmon omaan osastoon..... Eli tänään on siis Sarjacrossi 2
8.7.2009 klo 19:00 sivulla 75 on ilmoittautumis osoite....
-Henry Mort

RC-Garage

Lainaus käyttäjältä: hmort - 08.07.09 - klo: 11.38
Vois varmaan siirtää tän sarjacrossi ilmon omaan osastoon.....

Samaa mieltä.

Sykerö, heitäppä kisaosioon infoineen koko pläjä.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Mika R

Hyvä kapinat taas!

Ainoaa vaan ettei ajanotto toiminu niin ei saatu kunnon tuloksia :cry:

Osanotto oli hyvä ja tällä kertaa taisi podium paikka irrota, luultavasti 2.
Auto toimi alusta loppuun ilman ongelmia (30 min). Tästä on hyvä jatkaa Turkuun.

Kahden vkon päästä uudelleen, todennäköisesti buggylla sitten. Ensi ke landella.

sykero

mika r ootko säki kasvissyöjä ku sun slerssit jäi :wink:

jengil o nii kiire paikalle ja sit ajamaan ja sit äkkii himaan ettei palkinnot edes kiinnosta :D

ja joo'o katotaan mitä amb vastaa decooderin support datoista, ku ei sen purkin elo  nyt ihan normilta vaikuta. Kun ei edes meinaa käynnistyä tiltin jälkeen.

pysyy normi tilaski täl hetkel 5min päällä ja sit tinaa realtime clock.

Mika R

auts!! sorry Sykerö, kyl mä siinä hetken pyörin mut sit piti nostaa kytkintä.

joo yrittäkää laittaa boksi vaihtoon, ei se meidän SA-INT viritys tainnut auttaa sekään.

sykero

#2270
autto se häröarvoihi. :) et kyl siin lavangon orginaali luupiski on mätää...

ja sit noin yleisesti:

!!!!!!!!!!!!!!!!
NE JOTKA MEINAA JATKOSSA KÄYTTÄÄ LAVANGON AJANOTTOA.

LÄHTIESSÄ SÄHKÖPISTOKE OTETAAN AINA KOKONAAN IRTI SEINÄSTÄ (R2 syöttö ovesta oikealla)
JA
SAMALLA KOAKSIAALI KAAPELIT OVEN VASEMMALLA PUOLEN IRROITETAAN TOISISTAAN.
!!!!!
koska yksikin salama riittää hajoittamaan virroissa ja koaksiaalin päässä olevat vermeet.



jos tämä ei mene jakeluun systeemi puretaan. Ei riitä siis, että kytkimestä painetaan virrat pois. tai keksikää parempi ylijännitesuoja kun kaupois on saatavil niin pienennän fontin kokoa.

tämä kaikki hyvällä.

Kiitos.

ryskis

Onko kukaan käynnyt radalla tänään, onko ajokuntoinen?

TheJR

Mä kävin eilen oli kyl niin märkä et tuskin kuiva vielä tänään ehkä huomenna :undecided:
Fg Mini#84 White

mkleemol

Onko kukaan käynyt tänään radalla, onko ajokunnossa?
Hobao Hyper 7 brushless, Kyosho KX one -drifteri, Mini (M03) ja HPI Savage XS

mkleemol

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 12.07.09 - klo: 10.54
Onko kukaan käynyt tänään radalla, onko ajokunnossa?

Itse itselleni vastaten. Vettä oli ja runsaasti.
Hobao Hyper 7 brushless, Kyosho KX one -drifteri, Mini (M03) ja HPI Savage XS

sykero

MUDVENTURES kerhokisa ke 15.7 PERUTTU

Ajanottolaitteisto lähtee amb:lle tutkittavaksi.
(ellei nappe sitten tule pitämään)   :kiss:

*remppa*

Rata tällä hetkellä märkä, ei voi ajaa. Kuivailtiin lätäköt pois ja korjattiin korotetun mutkan jälkeinen kurvi oikeassa päädyssä, välttäkää ajamista korjatuilla osilla, kunnes paikat ovat kuivia.

Jos ei sada enää, on toiveissa huomen illalla päästä ajamaan.

ps. toin uusia lastoja lätäköiden kuivaamista varten. Niiden paikka on kompurakopin ulkoseinässä oven vasemalla puolella nauloissa riippumassa. Palautathan käytön jälkeen paikoilleen!!
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

foursquare

No olikos se ajokunnossa tnä?
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

AE-Mod

Oli ajokunnossa.
Parissa kohtaa pienet lätäköt, mutta muuten kuiva.

Vähän talkoiltiin tänään radalla poistamalla kiviä, kiinnittämällä putkia, levittämällä savea ja jyräämällä.

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

*remppa*

Viikonloppuna talkoillaan ja ajetaan

-korjaillaan rataa
-siivoillaan aluetta ja tyhjennetään roskikset

Kannattaa tulla paikalle, jos haluaa ajaa!
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"