Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: tulijyrä - 08.10.14 - klo: 18.29
Onko avidin  laakerit hyviä?
Avidin laakereita on ollut minulla jo pari vuotta(muiden merkkien lisäksi) ja ovat hyvät, paremmat kun 10 kappaleen pötkölaakerit ja paremmat kun monien merkkien vakiolaakerit. Pakkukset ovat kätevät kun tulee kaikki auton laakerit mukana niin ei tarvitse koskaan lähteä radalta kotiin hajonneen laakerin kanssa  :smiley:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

tulijyrä

Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 10.10.14 - klo: 16.39
Lainaus käyttäjältä: tulijyrä - 08.10.14 - klo: 18.29
Onko avidin  laakerit hyviä?
Avidin laakereita on ollut minulla jo pari vuotta(muiden merkkien lisäksi) ja ovat hyvät, paremmat kun 10 kappaleen pötkölaakerit ja paremmat kun monien merkkien vakiolaakerit. Pakkukset ovat kätevät kun tulee kaikki auton laakerit mukana niin ei tarvitse koskaan lähteä radalta kotiin hajonneen laakerin kanssa  :smiley:
Kiitoksia.
Paketti tilattu jo keskiviikkona.  :azn:
8.2E-Tron. *ajossa taas*

rc autoilija

Mitenkä laitetaan kuvia kun laite väittää ettei kuvankoko ole tarpeaksi pikkunen

p-man

Lainaus käyttäjältä: rc autoilija - 10.10.14 - klo: 19.47
Mitenkä laitetaan kuvia kun laite väittää ettei kuvankoko ole tarpeaksi pikkunen

Pienennät sen kuvan ja lähetät uudestaan. Mikä laite sulla on?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

homemaderc_cars

Sain just rc kori maalattu mutta kuin otin teippi pois ikkunoista niin se teippi liima pysyi ikkunaan päälle ja typerä minä laitoin bensaa paperiin ja yritti saada liima pois sillä tavalla ja nyt koko etu ikkuna on naarmuinen, onko joku keino saada naarmut pois? Naarmut eivät ole syviä, vain pinta naarmuja että ikkuna on vähän matta pinta.

jon.lindgren

Ehkä autovahalla. Kokeile johonkin vanhaan koriin ensin ettei tilanne vaan pahene.

RC Joacim

mites tavela toi tulpan arvo kun olen käyttänyt kesällä firepower f6?

emppu99

Lainaus käyttäjältä: RC Joacim - 11.10.14 - klo: 10.09
mites tavela toi tulpan arvo kun olen käyttänyt kesällä firepower f6?

Koita ensin sillä ja vaihda f7 jos ei pelaa.
EXC125

carrier

Lainaus käyttäjältä: carrier - 26.09.14 - klo: 22.46Onko 4 pole 5000kv 1kw harjaton liian tehokas tuuppitruggyyn?  :cool: (1/10)

Tuollainen on nyt asennettuna. 86t spur ja 18t pinioni TeamC TC02:een ratasdiffillä. Säätimenä HK:n 120A. Diffissä 4000 cst öljyt. Hiekalla ei pysy räpylässä mitenkään, spinnailee vaan. Mitenhän tuota saisi hallintaa parannettua ja tehoa paremmin välitettyä?

Mölli

Lainaus käyttäjältä: carrier - 11.10.14 - klo: 12.51
Lainaus käyttäjältä: carrier - 26.09.14 - klo: 22.46Onko 4 pole 5000kv 1kw harjaton liian tehokas tuuppitruggyyn?  :cool: (1/10)

Tuollainen on nyt asennettuna. 86t spur ja 18t pinioni TeamC TC02:een ratasdiffillä. Säätimenä HK:n 120A. Diffissä 4000 cst öljyt. Hiekalla ei pysy räpylässä mitenkään, spinnailee vaan. Mitenhän tuota saisi hallintaa parannettua ja tehoa paremmin välitettyä?

Taakse mahdollisimman karkeat kumit ainakin alkuun. Noparista punch minimille.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

RC Joacim

Eli nyt ois toisessaatossa ongelma eli miten tuo kyoshon ke25 moottorin kaasari lähtee irti?

carrier

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 11.10.14 - klo: 14.18
Taakse mahdollisimman karkeat kumit ainakin alkuun. Noparista punch minimille.

Punchi minimille ja paremmat nappularenkaat niin sehän vaikutti heti. Edelleen saa kyllä kaasua pantata aika paljon. Auttaisikohan jos laittaisi vielä löysemmät diffiöljyt, vaikka 1000cst...

RC Joacim

Voinko tehä neliveto autosta takavedon jos otan etukardaanin irti?
Et voiks jotai hajoo? :police:

emppu99

Keskidiffi lukkoon niin voit. Ja kaasari lähtee irti kun löysäät sitä kiinnityspulttia ja otat irti.
EXC125

RC Joacim

No mä oon löysänny niinpalko että ruuvikin on jo irti eikä lähe kaasari.
Ja miten siis laitan keskidiffin lukkoon

emppu99

Lainaus käyttäjältä: RC Joacim - 12.10.14 - klo: 10.14
No mä oon löysänny niinpalko että ruuvikin on jo irti eikä lähe kaasari.
Ja miten siis laitan keskidiffin lukkoon

No sitä pitää pyöritellä että se tulee sieltä..

Tunge diffi täyteen vaseliinia mutta ei siinä oo mitää järkeä että otat se kardaanin pois
EXC125

mr lazer

Tai jos haluaa vähän tiukemman lukon nii sinitarraa se diffi täyteen..
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Mölli

Lainaus käyttäjältä: carrier - 11.10.14 - klo: 22.03
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 11.10.14 - klo: 14.18
Taakse mahdollisimman karkeat kumit ainakin alkuun. Noparista punch minimille.

Punchi minimille ja paremmat nappularenkaat niin sehän vaikutti heti. Edelleen saa kyllä kaasua pantata aika paljon. Auttaisikohan jos laittaisi vielä löysemmät diffiöljyt, vaikka 1000cst...

Taakse lisää aurausta, edestä iskarit ulommaisiin reikiin. Jos on ackermansäätö, niin ohjauslinkit etummaisiin reikiin. Noparista ennakot nollille.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

lameli

Miten 1:10 Lrp s10 mt:en valitaan uusi kori, kun nykyinen on entinen. Käykö ihan mikä vaan muu 1.10 monsterin kori, vai käykö vain alkuperäinen tilalle ja noita alkuperäisiä ei tahdo kellään kotimaisella myyjällä olla varastossa ja ovat lisäksi todella heikko tekoisia, joten kokeilisin jotain muuta jos joillain olisi vinkkiä/linkkiä antaa kori valintaan.

Sami

kepa

Mahtuukohan nämä:
http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/1-10-short-course/1052-01-proline-sand-paw-2-0-2-2-sand-truck-rear-tires.html

Pyörimään pikku e-revossa myös edessä jos 4 setin tilaisi talveksi? Vai riittäskö pelkästään takana?
Traxxas E-Revo VXL 1/16.

RC Joacim

voisko tohon modeltechnicsin bigbang 25% lisätä vähän lisää nitroa?
vai tykkääkö kone enää? :police:

jucca

Lainaus käyttäjältä: RC Joacim - 12.10.14 - klo: 20.01
voisko tohon modeltechnicsin bigbang 25% lisätä vähän lisää nitroa?
vai tykkääkö kone enää? :police:

http://rc10.fi/index.php?topic=5788.0

RC Joacim

toi on jo vuojen vanha aihe :laugh:

Elmaurizio

#4643
Lainaus käyttäjältä: RC Joacim - 12.10.14 - klo: 20.15
toi on jo vuojen vanha aihe :laugh:

Kyllä vuoden vanhalla aineella pitäisi vielä hyvin pystyä ajelemaan jos fuili on säilytetty oikein, eikä noita kannata lähteä itse mixailemaan varsinkaan jos ei ole polttiksista vielä paljon kokemusta. Ja sit ihan vinkkinä noihin muihin kysymyksiin niin Youtubesta löytyy todella hyvin kaikkia mekkausaiheisia neuvontavideoita, suurin osa löytyy kun hakee englanniksi, esim. tuo mainitsemasi kaasarin irrotus löytyy sieltä. Ps. jos kaasari on jumissa niin se ruuvin irrotus ei auta juuri mitään, avaa sitä ruuvia pikkuisen ja napauta toiselta puolelta kevyesti niin niiden lukkopalojen pitäisi kyllä irrota niin että kaasari lähtee irti ja jos vieläkin on jumissa niin voi vaikka lämmittää hiustenkuivaajalla kaasarin kurkun alueelta ja vääntää varovasti papukaijapihdeillä missä on sähköteippiä niin ei kaasari naarmuunnu.

RC Joacim

kiitti tuosta varmasti apua :wink:

carrier

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 12.10.14 - klo: 11.25
Taakse lisää aurausta, edestä iskarit ulommaisiin reikiin. Jos on ackermansäätö, niin ohjauslinkit etummaisiin reikiin. Noparista ennakot nollille.

Kiitokset vinkeistä! Takana on silmämääräisesti jo aika paljon aurausta, eikä ole noita paloja joilla aurausta saisi vielä isommaksi mutta ehkä sitäkin voisi kokeilla. Ackermanin laitoin etummaisiin reikiin ja etuiskarit ulommaisiin reikiin. Laitoin eteen myös vähän haritusta (aiemmin ei ollut aurausta eikä haritusta), mutta tuntuu että siitä ei ollut kuin haittaa. Voisi vielä kokeilla takaiskaritkin ulommaisiin reikiin. Noparia en vielä säätänyt, mutta nuo vakio yli 18 asteen ennakot taitaa olla turhan paljon tähän käyttöön. Samanmallinen auto kuuladiffillä ja miedommalla moottorilla kulkee tuohon verrattuna kuin kiskoilla, vaikka kaikki sen säädöt on "tehdasasetuksissa". Kannattaako lisätä tai vähentää jousten esijännitystä eteen/taakse?

Mölli

Lainaus käyttäjältä: carrier - 12.10.14 - klo: 22.24
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 12.10.14 - klo: 11.25
Taakse lisää aurausta, edestä iskarit ulommaisiin reikiin. Jos on ackermansäätö, niin ohjauslinkit etummaisiin reikiin. Noparista ennakot nollille.

Kiitokset vinkeistä! Takana on silmämääräisesti jo aika paljon aurausta, eikä ole noita paloja joilla aurausta saisi vielä isommaksi mutta ehkä sitäkin voisi kokeilla. Ackermanin laitoin etummaisiin reikiin ja etuiskarit ulommaisiin reikiin. Laitoin eteen myös vähän haritusta (aiemmin ei ollut aurausta eikä haritusta), mutta tuntuu että siitä ei ollut kuin haittaa. Voisi vielä kokeilla takaiskaritkin ulommaisiin reikiin. Noparia en vielä säätänyt, mutta nuo vakio yli 18 asteen ennakot taitaa olla turhan paljon tähän käyttöön. Samanmallinen auto kuuladiffillä ja miedommalla moottorilla kulkee tuohon verrattuna kuin kiskoilla, vaikka kaikki sen säädöt on "tehdasasetuksissa". Kannattaako lisätä tai vähentää jousten esijännitystä eteen/taakse?

Jos sulla on joku vertailukohde, niin laita samat säädöt (iskarin paikat, ackerman, haritus, taka-auraus, jousien esijännitys) kuin verrokissa. Pudota tehoja ohjaimesta tai noparista niin paljon, että kulkevat ja/tai kiihtyvät yhtä hyvin.  Veikkaan, että käyttäytyminen on suunnilleen samanlainen. 1/10 tuuppeihin riittää yleensä 8.5 -10.5T koneet.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

carrier

Aloitin siten, että molemmat identtisiä säädöiltään. Toisessa kevyt 2400kv "finned" moottori ja toisessa tuo 5000kv moottori. Ohjaimen EPA:t ei riitä siihen että tehoa laskisi riittävästi vastaamaan tuon 2400kv:n tehoa, eikä noparissa ole tehonrajoitusta eteenpäin. Mutta eroa on kahden auton välillä siis moottori, tuo 5000kv on selvästi painavampi kuin 2400 kv. Lisäksi tehokkaammassa on tuo ratasdiffi, joka vaikuttaisi olevan selvästi jäykempi kuin kuuladiffillä varustettu kevyempi auto. Keskeisimmät erot näiden välillä siis moottorin paino ja diffin toiminta. Jotenkin tuntuisi siltä, että ohjattavuus saattaisi parantua jos saisin diffin käytökseltään vastaamaan tuota kuuladiffiä.

tulijyrä

Miten päin nämä avidin laakerit laitetaan?
Erilaiset suojaukset molemmin puolin.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: tulijyrä - 13.10.14 - klo: 18.31
Miten päin nämä avidin laakerit laitetaan?
Erilaiset suojaukset molemmin puolin.
Revolution laakereissa on toisella puolla kumisuoja ja toisella metalli suoja. Kumisuoja suojaa paremmin ja metallisuoja on herkempi joten laita kumisuoja sille puolelle johon tulee enemmän pölyä ja metalli suoja sille puolelle minne tulee vähemmän pölyä. Eli esim hubissa sisempi ja ulompi laakeri niin että metallisuoja on toisia vastaan koska sinne ei tule pölyä ja kumisuoja ulkopuolelle koska sille puolelle tulee paljon pölyä.

Yleisvinkkinä uudet laakerit kannattaa öljytä ennen käyttöä. Itse olen laittanut tipan öljyä ja pyöritellyt kädessä hetken niin huomaa että herkistyy melkein heti. Jos haluaa hifistelä ja saada huippuherkät laakerit voi tehdä näin kuten area52 ehdottaa: http://www.area52.cc/reviews/5164-team-durango-detc410.html ( laakerivinkki löytyy n.1/5osa sivua alaspäin)
LainaaThe bearings are lubricated with a good amount of grease and we highly recommend to degrease and re-lube the bearings before building the kit. Simply take the seals off with a scalpel or a needle, put them in a glass filled with brake cleaner or benzine and leave them in for a while. You can speed-up the cleaning process by gently (!) shacking the glass. Once the bearings are cleaned from the grease, take them out, leave them to dry and re-lube them with a good qualify bearing oil. You will end up with very low-resistance bearings that will give a real performance boost.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid