Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0/X

Aloittaja HVoltage, 07.04.06 - klo: 12.15

8ade8

Mulla meni losista (8ight-t) Kytkin kellon alla oleva laakeri hajalle. Elikkä nyt on veto koko ajan päällä eli ku käynnistää ni renkaat vatkaa. Ni onko vika ainoastaan siinä että se laakeri meni? Onko suomessa mitään muuta liikettä ku rc sabe mikä myis osia tohon autoon? onkos teillä ollut semmosta vikaa tossa spektrumin ohjaimessa että ei näytä nopeutta kunnolla kuin välillä ja sitten pompahtaa johki hulluihin lukemiin? Mikäs siiin on?

Mitäs polttoainetta suosittelisitte käyttään näillä kylmemmillä ilmoilla? Nyt oon käyttäny sidewinderin 25% polttoainetta jota saa kärkkäiseltä.

Mikä ois hyvä rengas- ja vannesetti jolla vois ajella asvaltilla, hikalla ja lumella, kuitenki pitoo ois kaikilla jonku verra? Alkuperäsissä renkaissa on pari halkeamaa.
Kiitoksia etukäteen vastauksista !  :roll:

JiiVee

Kytkinlaakerit on vakiokamaa, ja niitä saa jokaisesta rc-liikkeestä kun vaan tiedät koon.

Anna mennä samalla tavaralla.
pöö

foursquare

http://www.neobuggy.net/2013/01/30/new-tlr-8ight-3-0-buggy-kit/#more-22524 

http://www.horizonhobby.co.uk/autoonline/j29_tlr/j29_kits/j29-tlr04000/j29-8ight-3.html

Uutta losia. Iskarit on mielenkiintoset, pidin 2.0 15mm jo hyvinä, niin nää voi olla aikas rock:smiley: Jännä ettei noihin torneihin tullut enempää säätöreikiä vieläkään. Drake:n mukaan tätä ois helpompi viedä isoilla ja nopeilla, ''motocross'' tyylisillä baanoilla.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

-PM-

Tulispa nopiasti sitten. Parempi olla vaa kolme reikää. Laittaa siihe keskimmäisee.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

-PM-

Nyt on uusi Losi 3.0 kasattu. :-D Pääsis vaan testailemaan jo.  :afro:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

mikari

Hieno kokonaisuus koria myöten!! Hyvä Pete
Kiitos 20 vuodesta!

-PM-

#456
Kasaus meni ongelmitta. Etu tukivarsien reikiä hieman avarsin jotta liikkuvat herkästi. Etu diffiin laitoin 0.25 shimmin lautas rattaan puolelle. Diffien sisälle ei ole pakko laittaa niitä prikkoja, mutta mä laitoin. Diffi on jonkin aikaa vähän jäykkä koska o rengas on "paineistettu" sinne.  :police:  Iskareihin laitoin reboundia taakse 1/4 ja eteen 1/2
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

-PM-

Tossa olisi noita säätöjä Turusta.  :afro:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

JQ

JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

-PM-

Lainaus käyttäjältä: JQ - 12.05.13 - klo: 20.31
Ole hyvä :-p

Kiitos! Mainitsin jo tulevassa (ei julkaistu vielä) kisaraportissa sun hyvät neuvot. On se rehellinen mies kun neuvoo "väärällä" merkillä ajaviakin. :smiley:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

JQ

Pitää voittaa ajamalla ja onhan se aina mielenkiintoista nähdä miten ne säädöt pelaa toisissa autoissa.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

-PM-

Astra nittro cross issa ollaan suomi tiimi mukavasti näkyvillä taas.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

-PM-

Tässä olisi setup Salon kisasta.

-"0" reikä takalinkissä tarkoittaa että porataan 4mm "1" reijän alapuolelle ylimääräinen reikä.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

tonij

miten tässä 8:ssa säädetään ackerman kulmaa. Autoon löytyy kahta tankoa, lyhyttä ja pitkää. Tuo lyhyen käyttö on tietääkseni tosi harvinaista. Miksi? Onko kenelläkään muita vinkkejä millä sais tuota ackerman kulmaa lisättyy koska tarkoitukseni olisai ajaa keinonurmella...vai eikö auto vaan tarvitse sitä kulmaa?
TRKMANS racing

-PM-

Lainaus käyttäjältä: tonij - 10.03.14 - klo: 23.23
miten tässä 8:ssa säädetään ackerman kulmaa. Autoon löytyy kahta tankoa, lyhyttä ja pitkää. Tuo lyhyen käyttö on tietääkseni tosi harvinaista. Miksi? Onko kenelläkään muita vinkkejä millä sais tuota ackerman kulmaa lisättyy koska tarkoitukseni olisai ajaa keinonurmella...vai eikö auto vaan tarvitse sitä kulmaa?

Lyhyt toimii ihan hyvin, riippuu olosuhteista, yleensä pitkällä on vaan parempi ohjaus tuntuma.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

tonij

TRKMANS racing

-PM-

Lyhyt toimii pienellä radalla paremmin ja tiukoissa hitaissa mutkissa, kääntyy agressiivisesti heti kun koskee rattiin. Pitkällä kääntyy rauhallisemmin. Jos ajat keinonurmella niin käyttäisin pitkää ackerman tankoa. Ruuvaisin mielummin ensin kaikki muut säädöt kohdalleen keinonurmelle. Se on oikeastaan niin että jos kuski tykkää lyhyestä tai pitkästä niin pitää sen melkeen aina samana. ellei olosuhteet muutu todella paljon. En kyllä ensimmäiseksi ackermania ruuvaisi, mutta kannattaa molempia kokeilla kuitenkin.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

mikari

#467
"Avataan" vanha topikki kun itselle tuli talliin tämä 3.0 samalla uudella nickillä "GT warrior" -> "mikari"

Käytetyllä Team Orion CRF 21 "King" moottorilla. Kävin vähän kokeilemassa ja hyvinhän se potki VP fuililla. Siitä pari videota alla. Niin ja ei sitä mitenkään sen kummenmin ole säädetty, kunhan ruuvasi pikaisesti sen verran että pysyi käynnissä ja kulki. Oli nimittäin neulat ainakin omaan tatsiin mielenkiintoisessa asennossa.

https://www.youtube.com/watch?v=5a6WWheaMqw

KORJATTU LINKKI:
https://www.youtube.com/watch?v=kNe_E1Cblpo

Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

#468
Lainaus käyttäjältä: mikari - 11.10.15 - klo: 17.38
"Avataan" vanha topikki kun itselle tuli talliin tämä 3.0 samalla uudella nickillä "GT warrior" -> "mikari"

Käytetyllä Team Orion CRF 21 "King" moottorilla. Kävin vähän kokeilemassa ja hyvinhän se potki VP fuililla. Siitä pari videota alla. Niin ja ei sitä mitenkään sen kummenmin ole säädetty, kunhan ruuvasi pikaisesti sen verran että pysyi käynnissä ja kulki. Oli nimittäin neulat ainakin omaan tatsiin mielenkiintoisessa asennossa.

https://www.youtube.com/watch?v=5a6WWheaMqw

https://www.youtube.com/watch?v=5a6WWheaMqw
??
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: mikari - 11.10.15 - klo: 17.38
"Avataan" vanha topikki kun itselle tuli talliin tämä 3.0 samalla uudella nickillä "GT warrior" -> "mikari"

Käytetyllä Team Orion CRF 21 "King" moottorilla. Kävin vähän kokeilemassa ja hyvinhän se potki VP fuililla. Siitä pari videota alla. Niin ja ei sitä mitenkään sen kummenmin ole säädetty, kunhan ruuvasi pikaisesti sen verran että pysyi käynnissä ja kulki. Oli nimittäin neulat ainakin omaan tatsiin mielenkiintoisessa asennossa.

https://www.youtube.com/watch?v=5a6WWheaMqw

https://www.youtube.com/watch?v=5a6WWheaMqw

Hyvin tuntuu potkivan vaikka on aivan aavistuksen verran rikkaalla yläpää... Hyvä niin, ei ole kangen alalenkki niin vaaravyöhykkeessä. Juu on Tossa VP fuilissa se tarkoitettu määrä OIKEETA nitroa, ei mitään nitroetaania tai muuta moskaa...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

Joo ja makeeta että vielä lokakuun puolivälissä tällaiset kelit niin ei tarvii naftaliiniin vielä laittaa.
Tai ainakin pääsi vielä kokeilee ennen loskakelejä.
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

Oon vähän ajatellut, kunhan tuo Team C auto tulee ja saa kasattua, että vois askarrella "nastarenkaat" -peltiruuvit vanteen läpija dremelillä kärki teräväksi viistottamalla. Kun tulee jäitä niin sinne ajamaan, pyydettäis lupa jäädyttää tattiksen rata, sitten aina pinta vaan kolattaisiin lumettomaksi. Talvisarja sinne... Buggy ja GT luokka erikseen...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

Niin, ite oon kyllä pidän talvikauden taukoa suosiolla.

Olinpas edellä hönö kun laitoin saman vioden kahteen kertaan, nyt korjattu.
Kiitos 20 vuodesta!

iippo777

Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 11.10.15 - klo: 20.21
Oon vähän ajatellut, kunhan tuo Team C auto tulee ja saa kasattua, että vois askarrella "nastarenkaat" -peltiruuvit vanteen läpija dremelillä kärki teräväksi viistottamalla. Kun tulee jäitä niin sinne ajamaan, pyydettäis lupa jäädyttää tattiksen rata, sitten aina pinta vaan kolattaisiin lumettomaksi. Talvisarja sinne... Buggy ja GT luokka erikseen...

Ottamatta kantaa mitä mainitsemasi "nastat" voi tehdä radalle on pakko kommentoida, että voisitko ystävällisesti koittaa ohjata ideasi oikealle osastolle ?

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: iippo777 - 12.10.15 - klo: 12.01
Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 11.10.15 - klo: 20.21
Oon vähän ajatellut, kunhan tuo Team C auto tulee ja saa kasattua, että vois askarrella "nastarenkaat" -peltiruuvit vanteen läpija dremelillä kärki teräväksi viistottamalla. Kun tulee jäitä niin sinne ajamaan, pyydettäis lupa jäädyttää tattiksen rata, sitten aina pinta vaan kolattaisiin lumettomaksi. Talvisarja sinne... Buggy ja GT luokka erikseen...

Ottamatta kantaa mitä mainitsemasi "nastat" voi tehdä radalle on pakko kommentoida, että voisitko ystävällisesti koittaa ohjata ideasi oikealle osastolle ?
Ihan oikea osasto mielestäni, kun on tavallaan Mikan kanssa tuollaista "vuoropuhelua". Suurin osa siitä on kylläkin käyty yksityisviestien avulla, ja tuon keskustelun tulos tulee yleisemmin näkyville vasta keväämmällä, tunnuksen GT-8 alla.. Sihen asti... "Ihan coolisti vaan"...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

jerzirccar1

Team c ja nastat losin topikissa😯
Ei vaan kuulu tähän osioon, vai😕
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Jämsä

Losilta näyttää tulevan uusi versio autosta eight 4.0.

Mielenkiintoisia muutoksia näkyvissä. Varsinkin jarrun tuki sekä uudet takahubit kiinnostavat.
Ilmeisesti olis myös takaiskarintuki ja ehkä tukivarretkin (etu ja taka) uuden malliset.

Toki siinä näyttää olevan paljon muitakin muutoksia, mutta tuossa itseäni eniten kiinnostavat (ja mitä nyt sain
nopeasti selville). Moottorin paikkaa ja rungon leveyttä sekä pituutta en saa omilla silmillä selville.


KK9

Lainaus käyttäjältä: Jämsä - 30.10.15 - klo: 13.15
Losilta näyttää tulevan uusi versio autosta eight 4.0.

Mielenkiintoisia muutoksia näkyvissä. Varsinkin jarrun tuki sekä uudet takahubit kiinnostavat.
Ilmeisesti olis myös takaiskarintuki ja ehkä tukivarretkin (etu ja taka) uuden malliset.

Toki siinä näyttää olevan paljon muitakin muutoksia, mutta tuossa itseäni eniten kiinnostavat (ja mitä nyt sain
nopeasti selville). Moottorin paikkaa ja rungon leveyttä sekä pituutta en saa omilla silmillä selville.
Mitä tekstiä ymmärsin niin taka tukivarret olis pidemmät ja hubien offsetti eri ku kolmosessa!
Taitaa tulla swäppi tehtäväks JP:n autoon!

Jämsä

Kattelin juuri joiltain muilta sivuilta, että uudella 4.0 buggy-pohjalevyllä ja sen tuomilla muutoksilla auton vetosuhde olisi edessä suurempi kuin 3.0 versiolla. Sitä on mielenkiintoista kokeilla ja miten se vaikuttaa omaan ajamiseen.
Pohjalevyssä näyttäis olevan pari lisäreikää, joita sen tarkemmin näkemättä voisivat viitata lisäpainoilla kikkailemiseen.

Etu caster block/ spindle korkeus on "säädettävä" ja on käsittääkseni sama kuin aiemmin sai vaihtamalla trukin casterpalat.



mikari

Kiitos 20 vuodesta!