Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

SH Engines

Aloittaja mitmit, 23.08.06 - klo: 21.28

ST

En mä sitten kyllä sinne pistä ja siihen ei muutenkaan saisi sitä niin että vauhtipyörä liikkuu hyvin.

moukari

Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

moukari

Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Jasse

Aika kumma juttu, mulla kun on erään SH 21 Pro moottorin, kartion ja nokkalaakerin välissä liki 3 mm simmausta. Ilman tuota lisää jäisi kytkin paloista tuo sama 3 mm näkyviin, kun kello on kohdistunut oikein päärattaaseen nähden ja ei siitä mitään haittaa ainakaan ole ollut. Simmin pitää olla vain oikean kokoinen leveydeltään, ettei ota laakerin suojaan tai vielä pahempi, ulkokehään kiinni.
Tuolla samaisella moottorilla on nyt ajettu 3 gallonaa, 2.5 niistä alaneulan tuunauksen jälkeen, tuolla samaisella simmauksella ja vauhtipyörällä (Ultimate Racing).
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

ST

Siis tarkoitan nyt kytkinkellon sisällä olevia kytkinlaakereja eli haittaako jos siihen kytkinlaakereiden eteen ei laita prikkaa.

RC-Garage

Lainaus käyttäjältä: ST - 22.07.07 - klo: 22.43
Siis tarkoitan nyt kytkinkellon sisällä olevia kytkinlaakereja eli haittaako jos siihen kytkinlaakereiden eteen ei laita prikkaa.

No sorry, nyt mä heräsin ja aivan väärästä välistä :p
Ei haittaa, mutta varmistu että vauhtipyörän mutteri ei hankaa kytkinlaakerin suojaan. Ei yleensä pitäisi, mutta tsekkaa kuitenkin.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Jasse

Lainaus käyttäjältä: ST - 22.07.07 - klo: 22.43
Siis tarkoitan nyt kytkinkellon sisällä olevia kytkinlaakereja eli haittaako jos siihen kytkinlaakereiden eteen ei laita prikkaa.

Jos kampiakselin kierrettä näkyy mutterin perässä niin sitten kyllä, mutta jos ei, niin sitten voi jättää pois, mikäli laakeri ei ota kiinni kytkinpaloihin.

Tämä on minun mielipide ja oma toiminta malli. :wink:

Niin ja tuo tosiaan myös mitä X1CRT tuossa mainitsee.
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

ST


ST

Radalla katkes vetonaru! Nyt on paikallaan tiger drive. Mikä on hyvä kytkin kyseiseen moottoriin tai mitä te käytätte? Mulla on ollu rc-garagesta ostettu vihree jolla on ajettu jo jotain 2 gallonaa ja alkaa olla aika kulunu. Kuinka usein kannattaa vaihtaa kytkin vai vaan sitten kun on niin kulunut? Kuinka usein te vaihdatte kytkimen?

ST

Tiiättekös mikä on nyt vialla, kun vaihdoin uudet kytkinpalat ja laakerit ja säätelin vähän linkistöö paremmaks niin nyt sitten sammuu jos painan kaasua tai annan olla tyhjäkäynnillä ja otan hehkun pois!!?

ST

Osaisko joku vastata tuohon minun edelliseen viestiin???

Mika R

vaikeeta se on näkemättä..
minusta kuulostaa siltä että ilman hehkua tyhjäkäynti on niin pieni että sammuu; vaihda tulppa tai laita piikimmälle/lisää tyhjäkäyntiä
tai sitten palat/laakerit on jotenkin oudosti niin että kytkin ottaa kiinni tyhjäkäynnillä mutta kone ei jaksa käydä ilman hehkua vaan sammuu
pahalta kuulostaa toi: "säätelin linkistöö" joka viittaisi siihen että kaasarin luisti menee nyt lähes kokonaan kiinni ja sammuu ilman hehkua, tyhjäkäyntiä pitäs avata/kasvattaa
ja sitten voi olla näiden kaikkien yhteisvaikutusta eli huono tulppa ja säädöt pikkasen pielessä niin ei jaksa pysyä hengissä ilman hehkua

ST

Moottorin säädöt on ollut tosi hyvät ennen tätä. Tyhjäkäyntiä on kokeiltu laittaa isommalle. Pitää vielä kokeilla jotain.

HVoltage

Eiköhän tuohon ole paras lääke se että...

1. Lataa hehku tai varmista toiminta
2. Laita uusi tulppa jos et muista milloin viimeksi olet vaihtanut tai sitten tarkista sen toiminta. (Lanka kirkas ja oikean muotoinen)
3. Aseta kaikki kaasuttimen neulat perussäätöön, kysy vaikka myyjältä.
4. Tarkista luistin asento tyhjäkäynnillä, tarkista ettei linkistö rajoita tjms.
5. Laita pata käymään ja aja lämpimäksi. Jos ei käy ilman hehkua -> kiristä pääneulaa vaikka vartti...
6. Tee tarvittavat säätötoimenpiteen ensin pää(ylä)neulaan ja sitten alaneulaan.

Ei siis tämän kummempaa...

PS. Tässä tapauksessa vielä tarkistaisin tuon kytkimen toiminnan...

| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Lainaus käyttäjältä: ST - 14.09.07 - klo: 14.37
Moottorin säädöt on ollut tosi hyvät ennen tätä. Tyhjäkäyntiä on kokeiltu laittaa isommalle. Pitää vielä kokeilla jotain.

kato että oot shimmannu kellon niin ettei kanita
ja että muutenkin kaikki pyörii jouheesti

ST

Kiitos teille oikein paljon avusta ja se on hyvä että täällä osataan todella auttaa.
Otin tulpan pois ja huomasin että se oli se tulppa jolla oli käynyt melkein noin joskus radalla. Vaihdoin tulpan ja äsken ainakin toimi, pitää kokeilla uusiks kohta.

Mika R

No ei mitään, hyvä jos löytyi. Tulppa on yleinen ja todennäköisin syy käyntiongelmiin lähes aina.

ST

Mikä on kun vetokäynnistys ja tiger drive ei ota kiinni kunnolla?!

Joel P

Ykssuuntalaakeri rasvane/likane/rikki?

miksalo

Lainaus käyttäjältä: ST - 27.10.07 - klo: 11.08
Mikä on kun vetokäynnistys ja tiger drive ei ota kiinni kunnolla?!

sh/lrp/nosram moottoreissa on tuo yksisuuntalaakeri lohkon sisäpuolella.joten se ei ole yhtään suojassa öljyltä/bensalta.
jos mahdollista niin kannattaa lämmittää moottoria kuumailmapuhaltimella ennen käynnistystä.toimii näin paljon paremmin.
riippuen tietysti mikä auto sulla on.tuleeko starttilaatikko kysymykseenkään?????
muutaman laakerin hinnalla saa jo starttilaatikon.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

bmwe21

Mulla kanssa luistaa yksisuuntanen, tai oikeastaan se heksi pyörii laakerin päällä, kun se on ollut ilmeisesti uudesta asti halki... Eli jos puhdistus ei auta, niin tarkista että heksi on kunnossa, on ihmeen huonolaatuista tavaraa muuten niin hyvässä koneeseen  :huh:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

ST

Vika tuli yhtä äkkiä. Mulla on kyosho inferno st. Jos ostan starttiboksin niin voinko pitää vetokäynnistintä paikallaan ja tukkia sen pään jollain vai saisko tohon jonkun päätylevyn?

miksalo

voihan sen vetonarun siinä pitää.mutta ei kannata.vaihda siihen umpinainen päätylevy.
jos sulla sh:n moottori niin kysy esim. rc carage:sta päätylevyä.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

TheArska

Voit pitää vetonarun paikallaan jos käytät starttilootaa, koneen päätylevyn voit laittaa jos löydät sopivan ja leikkaat kampurasta tapin pois, riippuen koneen rakenteesta vaihtelee se että oisko kampura hyvä tasapainottaa uudelleen, kaikissa ei tarvi...viisaammat voi neuvoa tässä asiassa enemmän, en oikeen osaa selittää asiaa selkeästi..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

ST

#174
Jos se päätylevy ois tarpeeks kapee niin eihän sitä sitten tarttis katkasta, mutta semmosta tuskin on.
Onhon tuossa hobaon machin moottorissakin ensiks vetokäynnistys, mutta siihen saa umpinaisen päätylevyn ilmaan mitään modaamista.

Mika R

jos päätylevyssä on ura tappia varten niin se menee ilman modamista. joissakin on, joissakin ei.

mitmit

SH:ssa ei ainakaan garagen mukaan ole sitä uraa eli pitää ostaa uus kampura kun päätylevyä ostaa. (Olen tiedustellut)
Ja hintaa näille on muistaakseni 40€
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

INFERNO ST US

Elikkä onko nää SH Enginesin moottorit hyviä/varmoja :huh:.Mäkin kattelin kyseistä moottoria.
Lykkyä pyttyy!

TheArska

Esimerkiksi sh, lrp ja nosram koneiden päätylevyt käyvät keskenään, muitakin varmasti on mutta vain näistä on itsellä kokemuksia ja yhdessäkään ei ole uraa ollut...epäilen että missään mallissa näistä merkeistä olisikaan..
Ja sh:n koneet ovat hyviä, tehokkaita ja suhteellisen huokeita.
Vetonaru malleissa vain yksisuuntalaakeri lohkon sisäpuolella, joten alkaa melko nopeasti luistamaan, mutta en nyt vetonaru konetta muutenkaan suosittelisi jos mahdollisuus käynnistää starttilaatikolla..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

svg27

Tässä oon ajatellu jos ostas sh 28 koneen jonkun.
Itel toi 27 inffin kone ku ei vältil tuu kuntoon niin ostansuoraan jo uuden.
Eli kysäsen saako tosta inffistä käypäset vauhtipyörät yms mitkä kellot siinä välissä onkaan niin käymään toho sh 28 moottoriin? Vai pitääkö ostaa uudet? Ja onko varmempi jo ostaa uudet jos ne onkin mennyt sköndäks..? Ja saako esim rc garagesta ostettuu siihe sen roton adapterin? On inffiskii se mut kuulin ettei käy? Sitte mietin että onkohan siinä hyvät välitykset kun en oo tietonen millaset rattaat on.

Ja onko helppo säätää, ja sisäänajaa? Voiko tehdassäädöillä ajaa sisään koneen kokonaan?
|HN X2|Slash|