Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hong Nor X1-CRT Truggy

Aloittaja moukari, 31.10.06 - klo: 00.26

miksalo

#270
onko kukaan muu saanut etuvetaria kierox.törmäämättä mihinkään???
:huh:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Mika R

kivi välissä voi vääntää sen mutkalle

Divi

HN tukivarsista en tiedä mutta Hot Bodiesin muovivarret flexaa niin paljon että huonossa alastulossa kardaani saattaa olla ainoa mikä menee kieroksi. Tästä syystä "hoteilla" ajetaan isossa amerikassa alutukivarsilla. CVD vetarit kun ei ole halvimmasta päästä osalistalla :wink:

Hotti

#273
Lopussa piiskataan Honkkaria,alussa lehmää.

:mrgreen:

Edit:Huomasin tuossa konetta vaihtaessani että takadiffin pinjonin ulompi laakeri oli työntynyt ulos päin n. 3mm!Mistäs tämä voi johtua..?Kaikki oli ehjää(laakeri+diffikotelo) ja kardaanin lukitus ruuvi oli tiukalla eli keppi ei ollut päässyt liikkumaan...mystistä..

Eniwei...perä irti ja yleis tsekkaus ja laku kohdalleen...varmuuden vuoksi voisi tilata diffikotelon...ei oikein muuta tule mieleen lääkkeeksi jo sama jatkuu...
-Team lapsena liian vähän leluja-

RC-Garage

Ainoa vaihtoehto että kasatessa ei pinioni ole ollut pohjassa kardaania asennettaessa.
Tuskin pinionikaan on venynyt 3mm. :shocked: Tarkkuutta kasaukseen.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Maddis

Tänään huomasin, että ilmeisesti _kumpikin_ etuiskari on vuotanut kokonaan tai osittain tyhjäksi. Iskareiden sylinteriosuuden alapää(eli se jossa on pohjaaniskukumi tms.) oli kummassakin hieman märkä ja keula vaikutti hieman löysemmältä kuin perä. En ole tullut tarkistaneeksi onko se ollut alusta asti.

Varmaan jossain vaiheessa(ellei samantien) kannattaisi laittaa lisää öljyä sinne, mutta mitähän öljyä siellä on alkujaan ollut? Tarjolla näkyy olevan yleensä 30, 35, 40, 45, 50 laatuja. Meneekö tuossakin samoinpäin kuin diffiöljyissä että 30 on löysin ja 50 jäykin?

Toinen on tietenkin, että miksi iskarit on yleensä vuotaneet kuiviin, jos ne siis kuivat on eikä vaan runsasta 'hikoilua'. Korjaussarjanhan tuohon saisi jossa tulee uudet tiivisteet joten joutuuko tässä semmoisen ostamaan.

säästäjä

Onko se vaarallista?No,mutta tietääkö joku miten kannattaa se esijännitysjuttu avata kun yks iskari on kuin jumiutunu ja siinä ei pääse esijännitystä säätämään.Eli miten saan hellavaraisesti sen avattua.
[Hong Nor x1crt]

Maddis

Lainaus käyttäjältä: säästäjä - 19.05.07 - klo: 19.51
Onko se vaarallista?No,mutta tietääkö joku miten kannattaa se esijännitysjuttu avata kun yks iskari on kuin jumiutunu ja siinä ei pääse esijännitystä säätämään.Eli miten saan hellavaraisesti sen avattua.
Vaarallista? Se, että iskareista lähtee öljyt? Ei kai se sinällään vaarallista, mutta auton ajettavuuteen se vaikuttaa, kun keula pohjaa helpommin hypyissä sun muissa.

Mika R

No huh.."yks iskari jumiutunu"... no ehkä kannattais pikkasen huoltaakin sitä autoa..  :wink:

säästäjä

#279
Se iskari toimii mutta esijännitystä ei pysty säätämään.

edit:Nyt toimii ku laitto kädet verille :smiley:
[Hong Nor x1crt]

miksalo



Varmaan jossain vaiheessa(ellei samantien) kannattaisi laittaa lisää öljyä sinne, mutta mitähän öljyä siellä on alkujaan ollut? Tarjolla näkyy olevan yleensä 30, 35, 40, 45, 50 laatuja. Meneekö tuossakin samoinpäin kuin diffiöljyissä että 30 on jäykin.

samalla lailla se asteikko menee kaikissa öljyissä.pistä 50 öljyt iskareihin.kannattais samalla vaihtaa niitten iskarin putsarikumien tilalle pitkät kumi suojat....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Maddis

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 19.05.07 - klo: 22.16
samalla lailla se asteikko menee kaikissa öljyissä.pistä 50 öljyt iskareihin.kannattais samalla vaihtaa niitten iskarin putsarikumien tilalle pitkät kumi suojat....
Mistä noita kumisuojia saa? Ei ole sattunut silmään, kun olen noita kauppoja selaillut.

Sami L

Eri valmistajien samalla numerolla olevat öljyt eivät ole välttämättä identtisiä. Mikäli haluaa jotenkuten kartalla pysyä toimintansa suhteen, niin saman valmistajan valikoimista eri jäykkyydet.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

RC-Garage

Kumisuojia saa esim RC-Garagesta.
HN truggyn iskareihin semmonen peruslähtökohta öljy on 50w eteen ja taakse.
Säätöruuvi lähtee varmasti pyörimään auki kun vääntää..
pidä vaan esim pihdeillä tms vastaan rungosta jotte se ei pyöri mukana.
Säätöruuvissa on sisällä o-rengas "lukkona" joka ilmeisesti säästäjän tapauksessa käytön puutteesta on jumissa.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

säästäjä

O rengas ei ollut jumiutunut vaan se säätöruuvi vaan oli laitettu ihan turhan kireälle.Kokeilin pihdeillä mutta en viittiny vääntää kovaa ettei hajoo mitää mut kyl se siitä aukes ku ihan tosissaan alko vääntää siis ihan käsillä.
[Hong Nor x1crt]

säästäjä

Kävipä hauskasti.Huolsin autoa moottori oli luonnollisesti irti.Mietin,että voitelenpä sitä nyt kunnolla bensaa kaasariin ja ihan leikillä hehku kiinni.Pyöräytin kerran vauhtipyörästä ja pruum kone kävi sekunnin ja sammui.Siinä mukavasti pakoputken pää pään edessä ja ihan öljyssä koko naama.Ja varastohune ihan savussa. :mrgreen:Onneksi tankki ei ollut kiinni.Ja arvatkaa sattuko ku sormi oli siinä vauhtipyörän ja kaasarin välissä.
[Hong Nor x1crt]

Hotti

#286
-Team lapsena liian vähän leluja-

auvo

*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Hotti

Jamminin sivuilta napatulla "röykkysen" radan setupilla oli hyvä ajaa tuolla eikä muutoksia tarvittu.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

#289
Hienoa menoa!!  :cool:
Otetaan nyt kuitenkin huomioon että Ulvila on ehkä helpoin rata ajaa Suomessa... ainakin niistä mitä minä olen ajanut. Hieno rata kyllä!! Vaikka vain kerran olen käynyt mutta tykkäsin

Hotti

Jostain se on pakko alottaa  :shocked: Huono kuski kun on niin ei viiti heti mihkää pirunpeltoon tulla ajamaan  :laugh:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

Hienostihan se meni ei siinä mitään, komeita hyppyjäkin. Mutta rata on aika helppo kuitenkin, toisaalta sen takia siellä saa just hyvää kisaa aikaseks..

auvo

Lainaus käyttäjältä: Hotti - 20.05.07 - klo: 17.07
Jamminin sivuilta napatulla "röykkysen" radan setupilla oli hyvä ajaa tuolla eikä muutoksia tarkettu.
Laitaisitko tarkemmin, mikä setuppi sieltä?
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Hotti

Tämä.

Omassa oli se ero että etu diffissä 5k öljy,Ja iskarit etu 60wt/taka 50wt.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Jankka

#294
Tässä on vielä lyhyt video samalta päivältä kuin tuo Hotin laittama http://www.youtube.com/watch?v=Fd9hAS4s2UY

Hotti

#295
Höh..pitikö se nimi muokata...  :grin:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Maddis

Käytin kummatkin etuiskarit auki ja täynnä olivat molemmat joten väärä hälytys, että olis öljyt lähteneet iskareista. Jotenkin vaan tuntui että keula olis ollut jäykempi aiemmin. Noh, ei muuta kuin kovaa ajoa. :)

Maddis

Kysästään täällä.

Auto on muuten hyvä ajettava, mutta on-power steeringiä sais olla hieman lisää. Lueskelin noita säätöjä ja niitähän on sitten miljoona niin mikä olis hyvä tapa saada tuota on-power steeringiä lisää? Casteria lisää? Ainakin manuskan mukaan siinä mainitut 'miinukset' on hyväksyttäviä.

Pitäs jostain opiskella enemmän mitä mikäkin säätö tekee ettei tartte sokkona kokeilla.

Tounison

Lainaus käyttäjältä: Maddis - 23.05.07 - klo: 20.43
Pitäs jostain opiskella enemmän mitä mikäkin säätö tekee ettei tartte sokkona kokeilla.
Jos lontoo taittuu http://users.pandora.be/elvo/tai vanhat PM lehdet, missä Josen vinkit(ei muista mitkä numerot)

Sami L

-04  3,4,5 muistaakseni
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.