Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hong Nor X1-CRT Truggy

Aloittaja moukari, 31.10.06 - klo: 00.26

pukki81

Osaakos joku sanoa mistä löytyy ohjeet kytkimen säätämiseen? Tuntuu välillä nappaavan kiinni liian myöhään, välillä aivan luistaa kun kierrokset nousevat.

Millainen tuntuma tuossa jarrussa pitäisi olla? Pyörät eivät mene lukkoon kun täydestä vauhdista jarruttaa, mutta vauhti kyllä hidastuu.

Ohjekirja ei ole täydellinen näiltä säätöjen osalta, osoittaako joku minulle suoraan linkin ohjeisiin tai jopa kirjoittaa.

Nimim. Ensimmäinen polttisauto.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

*Wimmu*

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/

Tuolla on kaikkea hyvää perus tietoa aloittaville
rc autoilijoille,miksi ei vanhoillekin!
The

pukki81

Kiitoksia linkistä.

Mitään jarruihin liittyvää en löytänyt tuolta.
Kytkimen rakenne alkaa olla selvillä, mutta miten säädöt tehdään?
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

*Wimmu*

Kytkin paloilla ja jousilla säädetään.

Mutta sun tapauksessa kun kytkin luistaa,
niin pyydä kaveriasi apuun, moottori käynnissä
painaa pohjalevyn maahan jolloin estää
auton liikkuumisen,renkaat kiinni tietenkin,
pari napakkaa kaasutusta
jolloin kytkin ottaa kiinni kytkinkelloon
ja mahdolliset "rasvat" palaa pois...
The

joonas93

ite tein ainakin säädöt lämpömittarin kanssa, suunilleen siinä 110-120 asteen kohalla ne on ihan hyvät, itellä on sellaset nyt tai alle noitten lämpöjen vähän, mutta vielä hieno säätö multa puuttuukin.
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
Mini Rave 1.5 project!

*HOKE*

Lukikohan joonas ollenkaan kysymystä ja varsinkaan Wimmun vastausta????

No ainakaan ei näköjään ymmärtänyt.
Kysyjä kysyi kytkimen säädöstä.
Siihen ei lämpömittarit jne auta.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: joonas93 - 23.09.08 - klo: 11.51
ite tein ainakin säädöt lämpömittarin kanssa, suunilleen siinä 110-120 asteen kohalla ne on ihan hyvät, itellä on sellaset nyt tai alle noitten lämpöjen vähän, mutta vielä hieno säätö multa puuttuukin.

No joonas ilmoitti miten hän moottorinlämmön mittaa, hei haloo Hoke :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

joonas93

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 23.09.08 - klo: 12.14
Lukikohan joonas ollenkaan kysymystä ja varsinkaan Wimmun vastausta????

No ainakaan ei näköjään ymmärtänyt.
Kysyjä kysyi kytkimen säädöstä.
Siihen ei lämpömittarit jne auta.
en huomannutkaan että puhuttiin kytkimensäädöistä :grin:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
Mini Rave 1.5 project!

pukki81

Ok kiitoksia, täytyypä polttaa kytkinlevyjä hieman.

Mites ne jarrulevyt? Vaaleat levyt ovat selkeästi sottaantuneet, onko jotain konstia putsata niitä sai säätää jarrun tehoa. Vai irroitanko koko levyt ja putsailen.

Ja moottoria tietty ajelen "niin rikkaalla kun kehtaa"
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

*Wimmu*



Tossa kuvassa ilmanputsarin alapuolella on kaksi päällekäin
olevaa tankoa (jarrulinkistö) ja niissä noi kaksi kierrettävää
sanotaan vaikka mötykkää  :lol: niin niistä toisella saat
säädettyä etu- ja toisella takajarruja.

Missäs päin asut, se on netin välityksellä hankalampaa alkaa
neuvomaan ja opastamaan kuin että kävisit paikallisella
radalla rohkeasti kyselemässä.
The

TheArska

Siellä on kytkinpalat, ne mahdolliset rasvat löytyy kytkin kellosta varmaankin...
Niihin jarrulevyihin pinttyy pakostikin "p*skaa" kun vaaleat ovat, jos ei levyt loppu ole säädä linkeistä lisää jarru voimaa jos servosta vaan löytyy puhtia. Toki paikat on hyvä puhtaina pitää.
Jos ei sisäänajo ole enää menossa niin turha sitä on "liian" rikkaalla ajaa, kun ei siitä ainakaan hyötyäkään ole.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

pukki81

Voipi olla ettei löydy vääntöä perusservosta, futaba 3003.

Täytyypä katsoa vielä niitä linkistöjä.

Akaassa asustelen, täytyy varmaan raahata luunsa Valkeakoskelle tai Tampereelle, kunhan paranen flunssasta. Tietääkö joku onko koskissa crossirataa?
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Tuukka

Huomatkaa, että lisää painetta jarrupaloille saa myös jarrulinkin pituutta pidentämällä. Sillä voi hieman kompensoida huonovääntöistä servoa.

Ja niitä jarrulevyjä pitää/kannattaa hioa erittäin hienolla santapaperilla säännöllisesti. Levyt irti, santapaperi tasaiselle pöydälle, peukalo tai muu sopiva sormi levyn päälle ja heiluttelua omaan tahtiin, kääntö, heiluttelu, ja se toinen levy...

joonas93

itekki olen koittanut säädellä jarruja ja olen saanut ne siihen jamaan että kun painan jarrua niin etu pää vetää lukkoon mutta takana ei jarruta yhtään..?
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
Mini Rave 1.5 project!

TheArska

Etu ja takapäähänhän on omat jarrulevynsä, säädä linkistöstä takapään linkkiä niin että myös se puree kunnolla.
Oletko säätänyt jarruja ohjaimen trimmeistä...kun helpompihan se on saada takarenkaat lukkoon kuin eturenkaat joille paino siirtyy jarrutuksessa. Jarruthan siis säädetään linkeistä, ei trimmistä.
Ainakin PRO mallissa on mahdollista ja tulee mukana uutena osat joilla jarrulinkin voi kasaa kahdella eri tavalla, toisessa mahdollisuudessa tulee servo sarven päähän linkkiä, pyöritettävä "säädin", jota pyörittämällä kummankin pään jarrut säätyvät yhtälailla, silloin on siirrettävä linkeissä(tangossa) olevia "collareita"(sorry, en tiedä suomennosta) jotka siis on "lukittu" pienellä matoruuvilla joka tietenkin löysätään ja kiristetään kun kyseinen palikka on siirretty.
Toinen vaihtoehto on perinteinen jossa on helppo pyörittää erikseen joko etu tai takapään linkkiä kireämmälle tai löysemmälle.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

mmrc

Lainaus käyttäjältä: pukki81 - 24.09.08 - klo: 00.13
Voipi olla ettei löydy vääntöä perusservosta, futaba 3003.

Täytyypä katsoa vielä niitä linkistöjä.

Akaassa asustelen, täytyy varmaan raahata luunsa Valkeakoskelle tai Tampereelle, kunhan paranen flunssasta. Tietääkö joku onko koskissa crossirataa?

Moro
Koskissa ei ole rataa mutta Tampereen Lahdesjärvellä on varmaankin suomen parhaimpiin ratoihin kuuluva rata ja siellä on yleensä joku ajamassa ainakin näin hyvällä säällä kun tänäänkin oli niin kuskeja oli n. 10. Pirkanmaan rc autoilijoiden sivuilla on välillä ilmoja radalle menosta eli sinne vaan ajaan ja kysyyn neuvoa. Usein paikalla on varmasti osaavia neuvojiakin.
Multi surfase on hanurista

pukki81

Lainaus käyttäjältä: mmrc - 24.09.08 - klo: 23.58

Moro
Koskissa ei ole rataa mutta Tampereen Lahdesjärvellä on varmaankin suomen parhaimpiin ratoihin kuuluva rata ja siellä on yleensä joku ajamassa ainakin näin hyvällä säällä kun tänäänkin oli niin kuskeja oli n. 10. Pirkanmaan rc autoilijoiden sivuilla on välillä ilmoja radalle menosta eli sinne vaan ajaan ja kysyyn neuvoa. Usein paikalla on varmasti osaavia neuvojiakin.


Täytyypä käydä joskus.

Nyt sain autoa taas paremmin säätöihin. Kolvailin myös 6v vastarin akun, tuntuu ainakin kääntyvän nyt paremmin.

Enää harmittaa irtoileva pakoputken jatko, se keltainen muovipala siinä äänenvaimentimen ja käyrän välissä. Onko ideoita miten se pitäisi kiinnittää? Koitin änkkärin asentoa muutella, mutta tuntuu se irtoavan jatkuvasti.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Ougi

Se muovin pala pysyy aika kivasti siinä leveillä nippusiteillä kun laittaa kiinni :wink: 
[Kaikenlasia härveleitä]
Olen pois koneen ääreltä 20-25.07

pukki81

Pitänee tinata siihen joku uloke, tai vääntää putken päätä pihdeillä.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

ekiz

hei miten ootte suojannut kopan putken kohdalta ettei sula. ekan kerran ajoin koppa kiinni autolla niin meni kopan kylki ihan puuroks kun putki oli niin kuuma, suojaako joku alumiiniteippi tarpeeks?
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

pukki81

Sama virhe itsellä. Leikkasin saksilla kyljestä palan pois putken korkeudelta. Hyvin toimii nyt  :lol:

Tänään meni vetostartti jumiin, avasin joko paketin ja vetostartin narun pää sielä tökki vastaan. Näytin mattoveistä ja vaseliiniä sisään. Toimii.

HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

joonas93

minä saan itse tapella jarrujen kanssa  :angry: tänään katsoin niitä jarrulevyjä ja olivat ne jo kyllä aika kuluneet, pitää koittaa hiota niitä.. :huh:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
Mini Rave 1.5 project!

vwaltsu

Lainaus käyttäjältä: joonas93 - 27.09.08 - klo: 23.06
minä saan itse tapella jarrujen kanssa  :angry: tänään katsoin niitä jarrulevyjä ja olivat ne jo kyllä aika kuluneet, pitää koittaa hiota niitä.. :huh:

Käytätkö vastarin sähköinä 4.8v (4:n pariston/akun akkukoteloa) vai esim. 6.0v humppackkiä?
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

miksalo

Lainaus käyttäjältä: ekiz - 27.09.08 - klo: 22.11
hei miten ootte suojannut kopan putken kohdalta ettei sula. ekan kerran ajoin koppa kiinni autolla niin meni kopan kylki ihan puuroks kun putki oli niin kuuma, suojaako joku alumiiniteippi tarpeeks?

jep
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

joonas93

Lainaus käyttäjältä: vwaltsu - 27.09.08 - klo: 23.20
Lainaus käyttäjältä: joonas93 - 27.09.08 - klo: 23.06
minä saan itse tapella jarrujen kanssa  :angry: tänään katsoin niitä jarrulevyjä ja olivat ne jo kyllä aika kuluneet, pitää koittaa hiota niitä.. :huh:

Käytätkö vastarin sähköinä 4.8v (4:n pariston/akun akkukoteloa) vai esim. 6.0v humppackkiä?

käyntän noita paristoja vielä tällä hetkellä, talvella pitäisi hankkia vastaanotin akku..
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
Mini Rave 1.5 project!

vwaltsu

Lainaus käyttäjältä: joonas93 - 28.09.08 - klo: 11.29
Lainaus käyttäjältä: vwaltsu - 27.09.08 - klo: 23.20
Lainaus käyttäjältä: joonas93 - 27.09.08 - klo: 23.06
minä saan itse tapella jarrujen kanssa  :angry: tänään katsoin niitä jarrulevyjä ja olivat ne jo kyllä aika kuluneet, pitää koittaa hiota niitä.. :huh:

Käytätkö vastarin sähköinä 4.8v (4:n pariston/akun akkukoteloa) vai esim. 6.0v humppackkiä?

käyntän noita paristoja vielä tällä hetkellä, talvella pitäisi hankkia vastaanotin akku..

No tuostahan tulee jo eroa melkoisesti servon vääntövoimaan (riippuu servostakin), heitä ne 'patterit' mäkeen ja hanki vastarille 6.0v akkupaketti niin saat lisää puhtia kaasu/jarru servolle.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

pukki81

Lainaus käyttäjältä: vwaltsu - 28.09.08 - klo: 11.53
Lainaus käyttäjältä: joonas93 - 28.09.08 - klo: 11.29
Lainaus käyttäjältä: vwaltsu - 27.09.08 - klo: 23.20
Lainaus käyttäjältä: joonas93 - 27.09.08 - klo: 23.06
minä saan itse tapella jarrujen kanssa  :angry: tänään katsoin niitä jarrulevyjä ja olivat ne jo kyllä aika kuluneet, pitää koittaa hiota niitä.. :huh:

Käytätkö vastarin sähköinä 4.8v (4:n pariston/akun akkukoteloa) vai esim. 6.0v humppackkiä?

käyntän noita paristoja vielä tällä hetkellä, talvella pitäisi hankkia vastaanotin akku..

No tuostahan tulee jo eroa melkoisesti servon vääntövoimaan (riippuu servostakin), heitä ne 'patterit' mäkeen ja hanki vastarille 6.0v akkupaketti niin saat lisää puhtia kaasu/jarru servolle.

Kolvaa itse pattereistasi 5 kennon akku.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

joonas93

Lainaus käyttäjältä: pukki81 - 28.09.08 - klo: 12.05
Lainaus käyttäjältä: vwaltsu - 28.09.08 - klo: 11.53
Lainaus käyttäjältä: joonas93 - 28.09.08 - klo: 11.29
Lainaus käyttäjältä: vwaltsu - 27.09.08 - klo: 23.20
Lainaus käyttäjältä: joonas93 - 27.09.08 - klo: 23.06
minä saan itse tapella jarrujen kanssa  :angry: tänään katsoin niitä jarrulevyjä ja olivat ne jo kyllä aika kuluneet, pitää koittaa hiota niitä.. :huh:

Käytätkö vastarin sähköinä 4.8v (4:n pariston/akun akkukoteloa) vai esim. 6.0v humppackkiä?

käyntän noita paristoja vielä tällä hetkellä, talvella pitäisi hankkia vastaanotin akku..

No tuostahan tulee jo eroa melkoisesti servon vääntövoimaan (riippuu servostakin), heitä ne 'patterit' mäkeen ja hanki vastarille 6.0v akkupaketti niin saat lisää puhtia kaasu/jarru servolle.

Kolvaa itse pattereistasi 5 kennon akku.

en osaa kolvata ja ei ole siihen välineitäkään.. itellä on vakio servo kiinni ja olisi tarkoitus ostaa talvella akku ja laturi.. tietääkö kukaan mistä saa tuohon alkuperäiseen liittimeen suoraan akkua ja akulle laturia? liittimen niemeä en nyt muista, mutta se on sellainen pieni punainen..
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
Mini Rave 1.5 project!

miksalo

jokaisesta rc-auto liikkestä pitäisi löytyä.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

joonas93

no oon koittanu ettiä netistä ja löysin netistä grauperin 1400 akun oikealla liittimellä, mutta laturia ei millään löydy :huh:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
Mini Rave 1.5 project!