Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hong Nor X1-CRT Truggy

Aloittaja moukari, 31.10.06 - klo: 00.26

- JP -

#720
Täältä tilasin ite tuossa syksyllä, 291e näyttäs olevan tämänhetkinen hinta, 38 puntaa oli toimituskulut ja viikossa tuli kotiin asti.
Eikai tuo .32 mott mikään ongelma oo, jos ei suomesta osia saa, niin kai niitä ainakin sitte lontoosta saa...

Eikä tässä mitään kevättä tarvii ootella, lumesta saa tehtyä hyviä hyppyreitä, ja hankeen on pehmeä laskeutua...




edit. Tuosta sisäänajosta, en oo ikinä ymmärtäny miksi sitä pitäs pukilla tyhjäkäynnillä ajella yms. Omat koneet oon aina sisäänajanu niin, että motti käyntiin ja heti ajamaan rauhallisesti, muutama tankillinen rauhallista ajoa, ja sitte pikkuhiljaa kovempaa ajoa.
Ja aina toimii.
HongNor X1X CRT, Kyosho Inferno MP6, GS.21GS.21R, GS.21RR,O.S V-Spec, Force .32

anavee

Nyt kannattaakin tilata englannista jos tosiaan on kurssit painunu noin matalalle. Talven vähäiset ajot voi ajella vanhoilla vehkeillä niin ei tarvi uutta korkata.

Sami L

Siinä saadaan hyvällä voitelulla tehtyä se karkein sovitus ja mikäli koneessa on tehtaan jäljiltä jotain pölyä ja moskaa, niin se saadaan uitettua ulos. Mikäli ei konettaan sisäänajossa tyhjäkäynnillä käytä, ei se automaattisesti mene rikki ja ole entinen, mutta elinikä saattaa lyhentyä, tai koneesta ei koskaan saada sitä viimmeistä pisaraa irti, en siis näe mitään syytä taistella valtavirtaa vastaan tässä asiassa. Onhan myös niitä jotka tulee foorumille kehumaan miten hyvin heillä kaikki toimii, vaikka ei mitään sisäänajoja ole tehty, olisko toiminu paremmin sisäänajettuna?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

anavee

Onkohan näissä Forcen koneissa tärkeää saada sisäänajon tyhjäkäynnillä lämmöt nousemaan 120:n asteen pintaan, jotta sylinteriputken kartiomaisuus muotoutuu heti oikein? Eräällä edellisellä konemerkillä oli se tärkeää, vaan en löydä Forcelta vastaavaa tietoa.

- JP -

#724
Miksi juuri tyhjäkäynnillä, kai ne pölyt sieltä ajamallakin ulostuu.
Ja eikös esim O.S:n käyttöohjeessa sanota sisäänajosta, että vältettävä
tyhjäkäyntiä.
HongNor X1X CRT, Kyosho Inferno MP6, GS.21GS.21R, GS.21RR,O.S V-Spec, Force .32

Niko

Aika laihalla pitää kone olla että saa tyhjäkäynnillä lämmöt 120. Kyllä hieman kannattaa olla kierroksia että moottorin läpi menee tarpeeksi polttoainetta ja voitelu pelaa. Lämpöjä ei kannata liikaa katsoa, muuta kuin että lämpöjä on. Kylmällä ilmalla vaikka sukka pytyn päälle. Jos käyttää konetta liian kylmänä, on se nopeasti väljä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Jyrki-Boy

Olen nyt yksi onnellisista x1 crt:n omistajista. Autossa on: cnc runkojäykistimet (myös z-brace), nivelvetari(myös keskellä), 16mm bigboret, sts d28pro, ripustusten kiinnitykset kaikki cnc:tä ja kevennetty pääratas.
Kysynkin nyt teiltä, että tuleeko kenellekään mieleen, että mitä voisi vielä laittaa??? Olisivatko esim. cnc c-palat hintansa arvoiset, cnc keskipukki, tai cnc ohjauspalat. Hankintalistalla varmaan joka tapauksessa uudet radiot ja servot...
Kiitoksia kaupoista Stepille.
Nelkkukrossia

TheArska

Cnc ohjauspalat ovat rahan arvoiset...ne kestää ihan eri tavalla kuin valetut vastaavat. Sitten sun autosi taitaisikin vastata melkein jo pro versiota varustelu tasoltaan ja se ei mielestäni tarvitse mitään lisäyksiä keston puolesta.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Sami L

CNC-ohjauspalat noista ehdottomasti hyödyllisimmät, ns. pakkohankinta jos auto yhtään enemmän kenkää saa ja hyppyjä näkee. Pro-malleissahan nuo on valmiiksi cnc:tä 90% valmistajista.

Keskidiffipukki on enimmäkseen blingfaktoria, jos sen perässä olet. Kilpakäytössä cnc-takahubeilla saa ylätukivarren kiinnitykseen yhden lisäoption, krossipuolella tämä on ainakin ollut monella käytössä. Kestävyyden puolesta ei muovin pitäisi muodostua ongelmaksi, pakkasilla tietysti haurastuu, mutta onhan autossa kuitenkin tukivarret yms. muovia, joka antaa periksi vaikka aluun sijoittaisikin kestävyyden toivossa muissa kohdissa.

Long story short: Osta cnc-ohjauspalat ja rattoisia ajohetkiä!
(Olenpas hidastunut kun Arska ehti väliin, mutta josko sitten vahvennetaan valmista sanomaa.)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Stepi

Joo, kyllä sillä nyt Jyrki-Boy kelpaa päästellä. Itselläni tuo aikapuoli osoittautui liian tiukaksi ainakin tässä talvella, että aikaa ei ollut autolle. Täytyy katsoa mitä truggyä sitä kevään kynnyksellä talliin mahtaa ilmestyä ratapelien kaveriksi! 

Jyrki-Boy

Juu kiitoksia vastauksista.
Ensi kesänä vois käydä kokeilemassa radalla... Onkos Suomessa trukeille jotain "amatööri/stokki"-luokkaa, jotta pääsis pehmeästi mukaan kisailemaan. Meinasin fuiliks ottaa byron race 25%:sta, onko kelläkään kokemuksia kyseisestä??? :huh: Saako Suomesta muuten hiilikuituista radiolevyä crt:hen??? Muistan nähneeni sellaisen jollain brittiläisellä sivustolla. :shock:
Nelkkukrossia

Sami L

Finnish Open kisasarjan alla ajettiin menneenä kesänä Truggyluokkaa, ei vaadi kilpailulisenssejä, kisalaillisia pakareita jne., eli helppo osallistua!
Fuili on hyvä, kuten muutkin 25% kisapolttoaineet, on rissaa ja synteettistä.
Kysäise radiolevyä maahantuojalta, eli www.rc-garage.fi pikasilmäyksellä en truggy varaosista sitä löytänyt, mutta soita / laita mailia Janille.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Jyrki-Boy

Ohjausservoksi on näillä näkymin tulossa bluebird bms-630mg ja jossain vaiheessa luultavimmin 2,4ghz radiot (nomadio, futaba, sanwa mx-3 tms). Kyllä meinaan tuuppaa sts autoa rivakasti, varsinkin alhaalta. :grin:
Korin ja siiven vielä yritän hankkia kesäksi, niin pääsee sitten täysin ehjällä autolla kisailemaan...
Löytyykös tältä palstalta turkulaisia crt-kuskeja???
Nelkkukrossia

TheArska

Suosittelisin suosiolla unohtamaan bluebird:n servot vaikka huokeita ovatkin...loppu peleissä niiden käytöllä ei säästä. Olen useamman sellaisen omaan HN:n aikoinaan ruuvannut, paria vahvinta mallia(olikos se juuri tuo 630mg...vai 631?)enivei, joko palaa sähköt tai hajoaa rattaat(ja nopeasti!), onnettoman heikko jopa se pääratas(se johon servovarsi kiinnittyy), se menee juuresta poikki.
Eli ei todellakaan kannata nuo servot.(ehkä ne jossain kevyemmässä autossa kestäisi, tai jättämällä servoseiveri ihan "liian" löysälle jolloin ohjattavuus kärsii)
Laita vaikka joku analoginen vahva futaba, eivät ole enään kalliita.
ps. tuossa ylempänä kyselit hiilari radiolevyä josta päättelin että sulla on rtr malli, suosittelen vaihtamaan ohjauspalat cnc versioihin jotka on pro mallissa vakiona, ne ovat kestävyydeltä aivan eri tasoa valu versioihin nähden ja ovat varmaan rtr:n heikoin lenkki.
Jos/kun olet päivittänyt pro versioksi ei kestävyydestä tarvi huolehtia, vaikka itellä on tuo ollut siitä asti kun niitä alkoi garagesta saamaan niin vieläkin täytyy hämmästellä kuinka kestävä voi noin iso auto olla. Ei puhettakaan että harkitsisin toisen merkkistä truggyä...vaikka aika monen merkkistä on nähty ja ajettu.(on toki pari merkkiä ajamattakin..)  :cool:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Jyrki-Boy

Onko nomadion 2,4ghz radioista mihinkään??? Telemetria voisi olla radalla säätämisessä ihan kätevä...
Sanwa mx-3 2,4ghz olisi varmaan seuraavana vaihtoehtona...
Nelkkukrossia

juhku1

Onko tossa X2:ssa mitään huonompaa kun tossa X1:ssä esim. ei saa niin helposti backflippii tai jotain muuta vikaa?  :shock:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

juhku1

Onko kellään kokemusta noista X2:n vakiorenkaista, että miten pitää lumella?  :shock:

ps. eikö tämän topiikin nimen vois muuttaa Hong Nor X1 ja X2 truggy, tai jotain tommosta, kun ei olis mitään järkeä alottaa uutta?
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

miksalo

#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

svg27

Lainaus käyttäjältä: juhku1 - 18.01.09 - klo: 20.58
Onko tossa X2:ssa mitään huonompaa kun tossa X1:ssä esim. ei saa niin helposti backflippii tai jotain muuta vikaa?  :shock:


Autossa vikaa kun ei heitä flippiä?

Taitanee olla kuskissa vika kun auto heitä flippejä. Huono sillä ois ajaa jos auto vetäis omia sooloja :evil:

Haulla löytää ihmeitä joskus.




|HN X2|Slash|

-rcmh-

Heh, ei kai se mikään vika ole jos ei saa volttia vedettyä helposti. :huh:
Nitroautot yleensä vaati isomman hypyn että pyörähtää se voltti ilmassa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

juhku1

#740
Joo kysyin vaan tota, kun tuli mieleen. mutta ei se mikään vika ole, vahingossa vaan laitoin. :embarrassed:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

svg27

Joo ei ole vikaa ei.
Hyvä auto laadultaan. Ei vissiin rahat hukkaan mene.
Ihan hyvin toi X2:nen eteni auratulla alueella, nelivedolla nasta vetää luisua.
Lumessa eri asia kun rupee pohjaa hipomaan, sutia lyöpi.
|HN X2|Slash|

juhku1

Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

pukki81

#743
Mjuum, tänään meni Force .32:sta kampiakseli poikki. En tosin saanut vauhtipyörää irti millään. Enkä kaasaria. Lennokkimosista kyllä olen saanut ne irti.

Öljyäkin ehti kone sylkeä ympäriinsä, ja bensan kulutus oli hurjaa.

Eli: Suositelkaa (miel. briteistä) jotain hyvää mottia tuon tilalle, miten olisi joku .21 motti?

EDIT: nopealla selailulla näkyisi olevan tuo  RB S3 .21 yksi vaihtoehto, tuossa hintaluokassa.
http://www.salveohobbies.co.uk/product.asp?id=1975 . mietteitä?
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

miksalo

Ei truggyyn kannta 21 konetta laittaa.
28 siinä pitää olla.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

pukki81

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 18.02.09 - klo: 18.07
Ei truggyyn kannta 21 konetta laittaa.
28 siinä pitää olla.

Mitä tuolla saa käytännössä? Oma truggy .32:lla lähes "Jäi" Hsp:lle 21.llä motilla... Isompi motti vaan hotkii löpöt. Tulee kalliiksi pidemmän päälle.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

miksalo

No eipä tuo forcen 32 kone ole mikään voimanpesä.
Kunnon 28 pannu tilalle.
Kyllähän se 21 koneella kulkee mutta onhan 28:ssa sentään vääntöä.
Yleensä jos haluaa auton kulkevan niin nitroa myös kuluu.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

markus11

Jep eri koneilla on suuria eroja tehoissa. Esim O.S. V-Spec joka on .21 päihittää mennen tullen lähes (ellei kaikki) RTR .28 koneet.
Itselläni on O.S. .28XZ kiinni ja ei ole tehosta puutetta  :police:. Toinen mitä voin suositella testailujen perusteella on Werksin .28 (aika samaa teholuokkaa kuin OS).
Muita halvempia mutta silti tehokkaita .28 motteja on esim SH .28pro tai Nosramin .28Evo.
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Koppa

eikä kannata unohtaa listasta myöskään STS:n D28M mottia... :grin:

jesi

Mullois kyl jouden priimakuntonen SH .28 pr0 ja ns truggy starttipoksi, mut niistei mahda montaa euroa saada :(
/ Jere Siirilä