Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

O.S Moottorit, V-SPEC jne

Aloittaja JQ, 02.11.06 - klo: 13.43

Niko

O.S. ilmoitti minulle eilen että V-Spec moottoreissa on nyt uusi kestävä takalaakeri. Siis kaikissa marraskuusta lähtien toimitettavissa moottoreissa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Otin vähän kuvii mun pannusta ja laitoin detaileja:

http://hobao.gfoto.com

Laitan tonne lisää kisakuvia kanssa kunhan ehdin
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

HVoltage

http://www.gfoto.com/GetUserPic.asp?uid=9A93577BC02549D69A9D71FD79CE4230&alid=186903&pid=4440730&size=3

Tossa on kuva uudesta laakerista, ainakin mitä mun vanhoihin vertaan niin yks kuula on vähemmän ja nuo uudet kuulat ovat isommat...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Catiska

Eli, kitkaa vähemmäksi kun vähennetään kuulia. Kantokykyä taas on koetettu korjata suurentamalla vierintäelimiä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Niko

Ei vaan tilalle laitettu parempi laatuinen kestävempi laakeri :D

Tässä vanhalaakeri vertailuksi:
http://www.sanderssona.com/omat/moottorit/car%20engines/os%20v-spec/PB230092.JPG
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

plissken_s

Lainaus käyttäjältä: "brutales"Eli, kitkaa vähemmäksi kun vähennetään kuulia. Kantokykyä taas on koetettu korjata suurentamalla vierintäelimiä.
= parempilaatuinen kestävämpi laakeri?
Kyosho - Futaba - Novarossi

JQ

Ei välttämättä koska materiaali on kaiken a ja o. Ei se kerro sitä että on parempi jos siinä on vähemmän kuulia....
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Niko

Luultavasti kokonaan eri valmistajaltakin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

OSsilta tulee ensi kesäksi/kesänä 28 kisatruggykone.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Tosiaan täälläkin mainittakoon, että muistakaa lisätä uuteen koneeseen mukana tuleva ylimääräinen kansiprikka sisäänajoon. Itse poistan sen noin polttoainekannullisen jälkeen. Ei pala tulppia ja helpottaa mutenkin sisäänajoa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

CluBBaH

Mitenkäs sitten tuon ylimääräisen prikan poiston jälkeen. joutuuko koneen säätämään uudestaan ? minunkin kaltaisella Torstilla varmasti kovan työn takana saada säädöt kohdalleen.
XRAY 808 2009 Spec |

Niko

En ole havainnut säädöissä juuri muutosta.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

JK

Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 03.11.06 - klo: 13.52

Kiertokangen alalenkin voitelu on normaalisti hoidettu eritavalla kuin muissa koneissa. OSsissa öljyreikä on kampiakselissa; itse olen silti vielä porannut kiertokankeen öljyreijän. Alalenkin käyttöikä suurin piirtein kaksinkertaistuu tällä toimenpiteellä.

Entä kampiakselin tappi? Piteneekö ikä?

Onko kukaan muu tullut kokeilleeksi samaa?

Niko

Huom O.S. SPEED V-Spec kiertokanki sopii myös normaaliin V-Specciin ja ko kangessa on voitelureikä valmiina. Hintaakin vain vähän enemmän.

SPEED V-Specissä voitelu toteutettu kiertokangen kautta, koska kampiakseliin on lähes mahdotonta porata vinottaista voitelureikää DLC pinnoituksen vuoksi.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

svart

#44
Tietääkö joku käviskö tohon OS .30vg  savage version päätyyn tommoinen Losin LST:n vakio rotosydeemi, kun se saamarin savage roto pyörii väärään suuntaan niin pitäis hankkia vielä Hpi startterikin muuten.


Edit: en tarvii enää tota tietoa kun hankin jo toisen motin
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Hotti

O.S VG ajettu sisään.Kone kiinni cenin truggyssa ja vie omaan käteen ihan tarpeeks cenin kokosta laitetta.Varma toiminen niin kuin ossi ylejään  :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Niko

Noniin. Viimeinkin pääsin testaamaan polttoaineen kulutusta SPEED V-Specissä. Turussa ei ollut kelloa niin arvailin vain noin 10 min paikkeilla. Ruotsissa A-finaalissa Robban ajeli 10 min tankkivälejä ja vikalla tankilla joku 11min 30 sek kun mekkari otti kierroksin liian aikaisin tankille :D Kisan jälkeen oli siis pakko testata paljonko se tankki nyt sitten kestää kun jokaisen alkuerän jälkeen mulla oli puoli tankkia fluidia jäljellä. Noh sen 11 min 40 sec se sitten meni. Ihan kipeetä. 7mm kurkku ja tehoa on joka kierrosalueella. Pitää testata tota 7mm kurkkua normaalissa V-Specissä. Luultavasti pääsee samoille minuuteille silläkin 7mm kurkulla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

*HOKE*

Lavangon rata topikissa Hude mainitsee 12 min.
Eilen kelloteltiin hänen V-Spec koneelle tosiaan se pikkusen reilu 12 minuutin tankinkesto.
Eikä siinä mitään, mutta totesin hänelle juuri kyseisen tankin aikana että on vähän yläpäästä rikkaalla kun ei kuulosta kulkevan suoralla pirteesti.
Koneessa on vieläpä ylimääräinen kansiprikka paikallaan.
Mainitsin myös hänelle että on soppaletku aika lyhkänen.

Eli nähtäväksi nää mihin tankkeihin ihan oikeasti pääseekään. Nyt on ainakin nähty että hieman rikkaana käyvä kone meni 12 minuuttia  :wink:

Hotti

Hoke?

Kerros jos ja kun olet seuraillut oikein säädetyn v-specin lämpöjä esim finaalin jälkeen niin mitä ne ovat olleet?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Hude

Hotti......koneen lämmöt olivat noin 100-105 astetta tuon 12 minuutin jälkeen.....eli sais hieman kiristäää ylhäältä vielä,josta hoke mainitsi et ei kulje pirteästi suorilla.
Mut en voi kuin suositella tätä konetta...toimii jokaisella ajoalueella.........kun vaan säädöt on kohilllan ;)
Mugen MBX-6
NOVAROSSI Plus4 Futaba3PKS+2.4 FASST Tornado

Niko

Ei kannata säätää vielä ihan piikille, jos kerta ylimääräinen kansiprikka on vielä paikalla. Se pois riittävän ajon jälkeen ja sitten viimeisenpäälle säätöihin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Hount

Ohhoh! aika pihi kone tuo.

Se "tavallinen" V-Spec söi tankillisen kymmeneneen minuuttiin, joku 8-9min oli sopiva tankkiväli meikäläiselle, kun välillä sitä onnistui kaatamaan tai huudattelemaan renkaat ilmassa auto putken päällä.

Pitäisi vielä koittaa tuota V-Spec:in kaasaria RB:hen, ainut vaan että vähän epäilyttä onko kovankin säädön takana, kun ei hirveesti hotsittais kuluttaa litratolkulla fuilia pelkän kaasarin testailuun, kun ihan toimiva paketti on nyttenkin.

- Hount

*HOKE*

Edelleen painotan siis että tuo 12 minuuttia oli nimenomaan perus V-Spec koneella... Ei siis edes speed mallilla, ei pienellä kurkulla, eikä tosiaankaan edes piikillä.

Hount

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 08.05.07 - klo: 07.09
Edelleen painotan siis että tuo 12 minuuttia oli nimenomaan perus V-Spec koneella... Ei siis edes speed mallilla, ei pienellä kurkulla, eikä tosiaankaan edes piikillä.

Ooh! Niin, no nuo minun ajat oli sillä 9mm kurkulla.

- Hount

Niko

Normaalissa V-Specissä kannattaa käyttää punaista 8mm kurkkua tai optio-osana myytävää SPEED 7mm kurkkua. SPEEDiä ajetaan 7mm kurkulla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Ilmari_S

Jaaha, kuinka pieni pölyhiukkanen hioo moottorin väljäks miinutissa?  :angry:
Huehue

MKE

Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 09.05.07 - klo: 11.26
Jaaha, kuinka pieni pölyhiukkanen hioo moottorin väljäks miinutissa?  :angry:

Ilmari, irtosko ilmanputsari vai mikä hätänä?

Ilmari_S

Lainaus käyttäjältä: MKE - 09.05.07 - klo: 11.31
Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 09.05.07 - klo: 11.26
Jaaha, kuinka pieni pölyhiukkanen hioo moottorin väljäks miinutissa?  :angry:

Ilmari, irtosko ilmanputsari vai mikä hätänä?
vastattu yv:llä
Huehue

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 09.05.07 - klo: 11.36
Lainaus käyttäjältä: MKE - 09.05.07 - klo: 11.31
Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 09.05.07 - klo: 11.26
Jaaha, kuinka pieni pölyhiukkanen hioo moottorin väljäks miinutissa?  :angry:

Ilmari, irtosko ilmanputsari vai mikä hätänä?
vastattu yv:llä

No miksi tänne sitä ei voitu vastata :police:

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Ilmari_S

Koska olen niin ylpeä moottoristani =), no jokainen päätelköön itse. http://s149.photobucket.com/albums/s50/Ilmari_S/Hyper%208/
Huehue