Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

O.S Moottorit, V-SPEC jne

Aloittaja JQ, 02.11.06 - klo: 13.43

peitsamo

Millainen on O.S. 21 VZ-B-Spec koneen odotettu elinikä ajotunneissa? Kaipaisin empiirisiä kokemuksia, en arvauksia. Eliniällä tarkoitan tuntimäärää, kuinka kauan moottorilla voi kohtuudella ajaa ilman merkittävää suorituskyvyn/säädettävyyden alentumista.

Toisaalta kiinnostaisi tietää millaisia huoltotoimenpiteitä, esim. laakereiden vaihto olette tehneet ja millaisella ajomäärillä?
Flying Calacucco

tontsa96

ajelin tänään tuota vz-b v-speciä sisään ja on aika epeli :mrgreen:
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

peitsamo

Mites tuo suorituskyky näkyi tuossa sisäänajossa?
Flying Calacucco

-PM-

LainaaMillainen on O.S. 21 VZ-B-Spec koneen odotettu elinikä ajotunneissa? Kaipaisin empiirisiä kokemuksia, en arvauksia. Eliniällä tarkoitan tuntimäärää, kuinka kauan moottorilla voi kohtuudella ajaa ilman merkittävää suorituskyvyn/säädettävyyden alentumista.

Toisaalta kiinnostaisi tietää millaisia huoltotoimenpiteitä, esim. laakereiden vaihto olette tehneet ja millaisella ajomäärillä?

mä oon ajanu nyt 5 gallonaa ja hyvin on pelittäny. En oo vaihtanu laakereita. En oo edes avannu konetta keskenkaiken, uutena avasin. Elinikä riippuu niin monesta asiasta.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

peitsamo

Olen myös ajanut noin 5-6 gallonaa ilman mitään huoltotoimia ja ilman huomattavaa muutosta suorituskyvyssä.

Jotta asiassa ei mentäisi puhtaasti hyvän onnen varassa, olisi varmaan syytä varautua jo jonkinlaisiin huoltotoimiinkin..?
Flying Calacucco

-PM-

Kisa konetta vois sit tarkistella vähän edemmän eli:
Etulaakeri kannattaa katsoa ettei vuoda pahasti tai oo hajalla, tosin ne on niin halpoja ettei kannata paljoo jännittää vaan vaihtaa vaan uuden aina kun tuntuu siltä. Kiertokangen lenkkiä voi tsekkailla, vaikkei sille mitään voi tehdäkkään paitsi vaihtaa kanki (ei oo vielä tähän päivään mennessä tarvinnut vaihtaa ennen kuin vaihtaa mäntä, sylinteri kiertokanki satsin, mutta jotkut on niitäkin vaihtanut joistain koneista) Palotilan voi myös pyyhkäistä puhtaaksi jos on karstainen. jne jne
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Petri T

Itselläni on 4 gallonaa ajettu kone ja eikä vielä huollon tarvetta. Kysyin maahantuojalta moottorin kestoista ja tavallisessa V-specissa on käyttöikä jopa 8-9 gallonaa pyttysarjalla. Etulaakeri kannattaa vaihtaa kerran tai kaksi. Kietokanki kannattaa vaihtaa kerran. Kiertokangen vaihtaessa kannattaa tilalle laittaa Speed kanki niin kampiakselin tappi ei kulu sen jälkeen juuri ollenkaan paremman voitelun takia. Takalaakeri kestää 1-2 pyttysarjaa.




tontsa96

poistelin tänään tota ylimääräistä sisäänajo prikkaa! kyllä siin mun mielesta säädötkin muuttu. mitä muut on mieltä tosta?
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

*HOKE*

öööö...
Mitä tässä nyt on väliä mitä mieltä kukakin on???
Niillä halvatun mielipiteillä kun ei ole mitään merkitystä tämän asian suhteen.

Säädöt hieman muuttuu kun prikan poistaa.
Fakta.

Petri T

Lainaus käyttäjältä: tontsa96 - 12.05.08 - klo: 19.18
poistelin tänään tota ylimääräistä sisäänajo prikkaa! kyllä siin mun mielesta säädötkin muuttu. mitä muut on mieltä tosta?
Jeps, säädöt muuttuvat kun puristuksia tulee lisää prikan poiston jälkeen.

Juzzi78

Voisiko joku kokeneempi alan harrastaja antaa vinkkiä, millä uusi os 21 speed herätetään ekaa kertaa henkiin? on aika lailla "tiukan" oloinen kone. Olen laittanut ylimääräisen kansiprikan paikalleen ja lämmitellyt kuumailmapuhaltimella, mutta kone ei starttaa. putkesta suihkii aika reippaasti polttoainetta kun pyörittää starttiboksilla. kone on tehdas säädöissä.Uskaltaako sitä laittaa laihemmalle, vai yritänkö saada starttaamaan tehdassäädöillä? n. 1 tankin olen jo starttaillut ilman tulosta. tulppana on p3.

*HOKE*

Tehdas säätöillä lähtee käyntiin.

Mikäli putkesta tulee polttoainetta niin olet ryypyttänyt aivan liikaa.

Eli...
Kaasu auki, sormi putkeen, starttausta sen verran että näet polttoaineletkusta polttoaineen menevän kaasariin.
Kuumailmapuhaltimella lämmität mottorin kannen suoraan yläpuolelta...

Kunnolla ladattu hehku, ja varmasti ehjä tulppa...

Hehku paikalleen... starttausta mahdollisesti hieman kaasulla auttaen.
Käynnissä.

Ps: ekakertalaiselle aika jyrkkä kone  :shock:

Juzzi78

Joo, sainkin sen jo käyntiin... kiitti. Sain auvolta sen hyvään hintaan, niin piti revoon asentaa. Saapa nähdä lähteekö auto lentoon, kun saan sisäänajot kunnolla tehtyä. :grin:

No Pain

Mulla on toi O.S V-Spec ollu kiinni Hong Nor X1-CRT pirssissä ja voi hyvänen aika kun on äkäinen, ei tarvii 28 kokoluokan mottiin uhrata kun on 2kpl noita osseja joista toinen vasta siisäänajettu, M1B Buggyssä toinen ja HN Truggyssä, kytkimenä ultimate racingin verme. Toiset servot vielä niin voi pitää molempia pirssejä ajokunnossa, ja ehkä toinen vastari niin ei tarvii pelleillä. Mahtavat on kokemukset koneesta ja suosittelen.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

*HOKE*

No ja kun ajatellaan että vielä kireempi Speed malli on revossa niin kiesus se lentää...
Jos saa pidettyä keulan maassa.

Ile__

Tänään ajoin sisään uutta 28XZ:aa joka on Inferno MP7.5:ssa. Aivan mahtava mylly=> jos se jaksaa truggyä viiä niin buggyä se jo liikuttaa melko joutuun... Alhaalla on voimaa aivan s'tanan paljon ja kiertää melko reilusti, vaikka nyt onkin vasta sisään ajoa ylimääräisen kansiprikan ja pienemmän 8millin holkin kans. Epasta rajoitin luisti avautumisen reiluun puoleen. Kytkimenä on Ossin oma vauhtipyörä Ultimaten kellolla.
Ps. "Ei se kestä"narinoiden vähentämiseksi: autossa on US-RTR paketista jäljellä vain kori+siipi, kaikki muu on uutta vahvempaa/parempaa osaa :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

Ile, saatko muutaman kuvan autosta nyt kun olet saanut sen ajokuntoon
Tuli varmaan makee kärry

Ile__

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 19.05.08 - klo: 12.39
Ile, saatko muutaman kuvan autosta nyt kun olet saanut sen ajokuntoon
Tuli varmaan makee kärry
Tulen Suomeen juhannukseksi niin pitää sitte ottaa kuvia ja laittaa sinne uudet autot ketjuun vai mikähän se oli.
kerpeleen Unkarin työreissu kun just ehdin saada auton kasaan ja ajaa pari tankillista sisäänajoa niin joutu tänne lähteen :angry:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Casull

Hölömö!
Olisit ottanu sen auton mukaan!
Kyllä ne olis lentokoneeseenki varmaan päästäny löpöpurkin kanssa ku olisit selittäny että mitä se aine sisältää ja mihin tarkoitukseen.  :grin:

(aseeksi vastaillistelyyn annan tiedon siitä että tulin myyneeksi ST:n pois...)
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Ile__

#259
Tuolla ois kuvia Ossista kössissä.(nuoli oik. löytyy lisää kuvia). OS28XZ


Montako tankillista ois syytä suorittaa sisäänajoa ennenku ottaa ylimääräsen kansiprikan pois ja aloittaa ajaan isommillaki kierroksilla. Käyttöohjeessa ei minun mielestä ollu määritelty sitä..?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

tontsa96

mää otin tossa v-spec:issä gallonan jälkeen ylimääräsen kansiprikan pois ja ajoin ihan hissukseen puoli gallonaa
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

*HOKE*

Kyllä se alkaa jo 10 tankin kohdilla olla kone sen verran sisäänajettu että voi alkaa ruuveja kiristämään ja ylimääränen prikka pois.
Ite oon oottanu prikan siinä vaiheessa pois kun olen alkanut koneeseen hakemaan säätöjä kohdalleen, eli noin 10 tankin kohdilla.

-PM-

10 tankkii riittää. ihan turhaa ajaa enemmän sisää.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

tontsa96

mites saisin tossa mun os vzb v-spec moottorissa tyhjä käynnin kohilleen? ku mä otan kaasun pois se ei käy tasaisesti vaan jää sillain räpättämään, eikä käy tasaisesti. mikä olis siis vikana? oon koittanut säätää puolin ja toisin mut ei auta. mitä teen voisitteko jelppiä pikasesti?
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poinas2

Pysyykö se kuitenkin käynnissä eikä tukehdu vaikka annat pidempään käydä ?
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

YLI-G

mites tossa .21 v-specissä riittää papatti viemään hobaon kasia?
ajattelin sit kun aika jättää tosta vakiomoottorista jos laittais ossin tilalle..tehoa sais tietty mieluummin olla vaikka pikkasen enempi kun tossa machissa :evil:
vai pitääkö hommata suosiolla .28 kone?
hobao hyper 8

-PM-

Lainaamites tossa .21 v-specissä riittää papatti viemään hobaon kasia?
ajattelin sit kun aika jättää tosta vakiomoottorista jos laittais ossin tilalle..tehoa sais tietty mieluummin olla vaikka pikkasen enempi kun tossa machissa
vai pitääkö hommata suosiolla .28 kone?

tehoa on ihan varmasti tarpeeksi ja varmasti paljon enemmän kun machissa
V-spec on kisakone, mach on lelu.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

*HOKE*

Ootko ikinä käyny kisoissa, tai katsonut edes videoita???

Ilmeisesti et.
Muuten et tuollaisia edes kyselisi.
V-specci on ehdotonta kisakoneiden kärkikastia.
Eli mitäs luulet, riittääkö siinä potku viemään autoa jollaiseen kyseinen moottori on suunniteltu huoppu kisa koneeks...?

YLI-G

hobao hyper 8

tontsa96

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 13.06.08 - klo: 21.40
Pysyykö se kuitenkin käynnissä eikä tukehdu vaikka annat pidempään käydä ?
juu käy silti vaikka maailman tappiin asti mutta ei tasaisesti!
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum