Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ

Aloittaja Hermanni, 28.01.07 - klo: 16.22

sjos

En mää tiedä onko tämä vastari HR vaiPP, kyseinen kuitenkin ollut sen ajan käytössä.
Vois luulla olevan HR kun ei toimi PP:llä  vehkeet.
Ja mitä servoihin tulee, ainahan tietysti harmittaa hajoamiset, mut käytössä on noita halpoja kiina servoja.

Kyseinen ohjain kuitenkin pääse tuota pikaa eläkkeelle, ja tulee 2,4ghz:set, tosin toinen merkki kyllä..
son loppu ny.

*HOKE*

Voyager

Mun tiedon mukaan servo(t) kuumenee ja laukee, jos ajaa väärällä modella, olkaahan tarkkaavaisia.

Toni  :wink:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Viltsu

No sitähän Hoke on tossa toitottanut jo moneen kertaan...
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Voyager

Hienoa että ko. asia on sinulle ongelma.  :grin:

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

historia

Termos.
Nyt on semmonen tilanne, että on kaksi autoa, Asso ja Mini, Assossa on digiservo (Futaba S3050) ja lähettimessä on HRS-modi (miksi sitä pitäisi sanoa) ja Miniin ois tarkotus laittaa Asson vanha, tämmönen
http://www3.omnimodels.com/cgi-bin/woi0001p?&I=ASCM9125 servo.
Ja yksi vastari siis vaan ja sitä pitäisi vaihdella.
Joten pitääkö mun aina vaihtaa HRS-modi pois jos haluan ajaa Minillä, jossa siis ei ole digiservoa.
Vai onko helpointa vaan tilata toinen S3050?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: historia - 26.12.08 - klo: 12.21
Termos.
...
Joten pitääkö mun aina vaihtaa HRS-modi pois jos haluan ajaa Minillä, jossa siis ei ole digiservoa.
Vai onko helpointa vaan tilata toinen S3050?
Jep, HRS pois päältä tai miniin digi... Eli älä veivaa radion moodia ees taas vaan annat olla HRS:n pois päältä kunnes saat miniisi sen digi-servon.
Old fart

historia

Ok. Kiitoksia, näin arvelinkin.
Mutta jos tässä on näitä muistipaikkoja niin voiko niillä sitten pelata, että voi vaan vaihtaa muistipaikkaa?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Isosuo

hän tarkoittaa varmaan että voiko jossain muistipaikassa olla hrs ja toisessa pp? Tämä kiinnostaa minuakin!

Jonni

Eri muisti paikoissa voi olla eri lähetysmoodi valittuna.
Kannattaa tosin huomioda, että radio pitää sammuttaa muistipaikan
vaihdon jälkeen, jotta lähetysmoodi vaihtuu.

NiS0

Mikähän säätö voisi vaikuttaa jarrutusnopeuteen? Auto alkaa jarruttaa/pakittaa vasta kun se on täysin pysähtynyt eli viive on sellanen 3-5 sekunttia ja se on tosi rasittavaa.
Pari päivää sitten sain tuon kapulan ja kaikki muut säädöt oon saanut kohallee mut jarrussa/pakissa on jotain häikkää vieläkin..

Boltsi

Taitaa jarrutus/pakki viive olla noparista kiinni ei niinkään radioista.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

NiS0

Vanhalla radiolla ei mitään ongelmaa ja nopariin ei ole koskettu ollenkaan. Uudella radiolla toi ongelma alkoi

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: NiS0 - 10.01.09 - klo: 14.19
Mikähän säätö voisi vaikuttaa jarrutusnopeuteen? Auto alkaa jarruttaa/pakittaa vasta kun se on täysin pysähtynyt eli viive on sellanen 3-5 sekunttia ja se on tosi rasittavaa.
Pari päivää sitten sain tuon kapulan ja kaikki muut säädöt oon saanut kohallee mut jarrussa/pakissa on jotain häikkää vieläkin..

Tarkentaisitko hieman? Mielestäni auto ei voi aloittaa pakittamista ennen kuin se on pysähtynyt. Toisaalta miten pysähtynyt auto voi jarruttaa?  :shock:
Flying Calacucco

Isosuo

Minulla 40MHz versiossa toimi pakki myöskin kuvailemallasi tavalla. Pakittaa ei voinut ennenkuin auto oikeasti oli täysin seis, oli aikamoinen viive.

Tuo siis voisi toisi johtua ohjaimen asetuksista... ...mutta mistä niistä..

Sami L

Voimansiirron-suojaviive lienee noparin ominaisuus. Toki voi muuten olla aika shokki ihmisille jotka on moisilla kapuloilla autoaan ajanut, että viivettä kaasuliipasimessa olisi useampia sekuntteja. Isosuon tapauksessa haiskahtaisi tosiaan noparilta ainakin.

Edit. tosin nyt kun lueskelin viestit vielä varmuudeksi uudemman kerra, niin oli tosiaan kapulan vaihdolla vasta ruvennut ilmenemään. Pahoittelen toistoa em. Boltsin viestiin. Aivot oli tuolla 26.12.08 15.03 viestissä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

jayjay70

Tänään laitoin pojan Miniin pakillisen noparin ja ihmettlin samaa, että miksi jarru ei toimi ja pakki toimii viiveellä. Ohjaimesta oli säädetty ch2. jarrulle epa 70% joka aiheutti tuon ettei nopari saanut "oikeeta" signaalia. Säädin tuon jarrun epan 100% ja homma toimii loistavasti!
- Tamiya Mini M03 - Tamiya Fiat Abarth - Team Associated RC10B44 - LOSI TLR 22 -  Durango DESC210 x2 -

Sprite

Passaako ton antennin lyyä rullalle rungon myötäsesti, vai pitäskö saaha pitkälleen kuten AM/FM -vehkeissä?
Mallia Fasst on vastari...
Ilman hauskaakin voi olla viinaa.

jayjay70

Vastarin antennin? Mulla ei oo antennia siinä ollenkaan ja hyvin toimii  :huh:
- Tamiya Mini M03 - Tamiya Fiat Abarth - Team Associated RC10B44 - LOSI TLR 22 -  Durango DESC210 x2 -

AE-Mod

Kyllä toimii, varsinkin jos kyseessä on FS-malli....
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

jayjay70

Mulla on tuollainen R603FS eikä siinä tosiaan ole edes lanka antennia tai sille paikkaa.

Tuossa kuvassa http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLZP0 näkyy lähtevän antenninjohto, mutta minulla sitä ei ole eikä ole koskaan ollut. Onko näitä eri malleja samalla numerokoodilla?

EDIT:Joo eli mulla on tuo SS -malli jossa ei ole ulkoista antennia. tuo ylempi on diversity jossa on ulkoinen sekä sisäinen.
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=popup_image&pID=9553

vwaltsu

Eikös tuossa vastarissa ole sisäinen ja ulkoinen antenni ymmärtääkseni. Tuolla ulkoisella antennilla voi jonkin verran saavuttaa lisää kantamaa jos ei ole pelkästään kiepillä kopan alla.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

AE-Mod

Kyllä, epäilen että FS-vastarissa on jonkinlainen diversiteettiboxi, joka vertailee näiden kahden antennin vastaanottosinkkua.

HobbyFactory

jayjay70

Joo kuten yllä totesin tuo FS vastaria on kahta mallia diversity ja SS

AE-Mod

HobbyFactory

markus11

Toimiikos tämän 3PM kanssa tuo Sanwan 2.4G vastari? Mietiskelen vain että kun on 30€ halvempi niin aika houkuttelevaa olis ostaa se..

Ok, kiitos tiedosta. Pitääpä laittaa tuo Futaban vastari tilaukseen sitten :tongue:.
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

AE-Mod

HobbyFactory

hapelton1

Olisiko porukalla kiinnostusta alkaa keräämään tänne kyseisen ohjaimen hyväksitodettuja säätöjä? Eli jokaiseen valikkoon prosenttiosuudet esim. 75%. Moni aloittelija voisi hyötyä tästä.

Duster1

No ei mahda kiinnostusta olla, koska säädöt on auto kohtaiset.

Niihin ei ole mitään yleis asetuksia vaan ne säädetään omien rojujen mukaan.
Axial SCX 10 TR

Jonni

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 09.02.09 - klo: 14.08
Olisiko porukalla kiinnostusta alkaa keräämään tänne kyseisen ohjaimen hyväksitodettuja säätöjä? Eli jokaiseen valikkoon prosenttiosuudet esim. 75%. Moni aloittelija voisi hyötyä tästä.
Radion kaikki säädöt ovat auto-/servokohtaisia, joten et tee mitään muiden säätöarvoilla.