Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

Mic

Ehkä hieman myöhässä, mutta kyllähän tuota countersteer shizzleä on harjoitettu jo iät ja ajat. Lisää infoa esimerkiksi täältä

Jabe

Niin ja olihan tässä aiheessakin sellaisesta kuvia, oli kyllä toteutettu erittäin yksikertaisesti, eli taakse oli vain laitettu isommat renkaat...
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

kenne

Lainaus käyttäjältä: Mic - 29.11.09 - klo: 22.19
Ehkä hieman myöhässä, mutta kyllähän tuota countersteer shizzleä on harjoitettu jo iät ja ajat. Lisää infoa esimerkiksi täältä

Tästä linkistä ja ko. foorumin jutuista innostuin myös kokeilemaan.

Kokeilumielessä aloitin drifteri 'counter steer' projektia.
-ohjaus muutettu
-välityksiä muutettu vähän

Ensi testi jossa takapyörät pyrii vain 20% enemmän kuin etuset tuntui viellä hyvältä.

Nyt pitää viellä saada suurempi ero pyörimiseen.
Ongelmana vain on löytää oikeanlaisia hihnapyöriä autooni.

Tamiyan TA05 MS aihiona ja haussa olis keski hihnapyörät. Nyt on 16T ja 18T mutta eroa pitää saada lisää.

Löysin saksalaiselta Tamiya kauppiaalta noita historiallisia hihnapyöriä 15T ja 32T...saas nähdä tuleeko ne milloinkaan kun viime yönä tilasin.
Kyselin näitä vanhoja osia suomesta Nypa, Hobby Point, Tieto Nikkari...jokaine lupasi ottaa selvää ja soitella....viellä ei soitoista ole kuulunut...joten siksi etsin ne ulkomailta. Racing Factoryllä ei ollut noin vanhoihin autoihin (TA04, TRF414 osia hyllyssä, tilaamalla olisi saannut joskus).
Muutoin yritän mahdollisimman paljon käyttää kotimaisia toimittajia.

Seuraavaksi ongelmaksi taitaa jäädä hihnojen pituudet. Suurta heittoa ei tule olemaan mutta ....

Jos jollakin olisi vinkkiä mistä tuollasia hihnoja sais ihan mittojenn mukaan. Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä.
Ainakin sen foorumin mukaan näillä välityksillä tarvitsisin hihnan joka on 312 mm pitkä. Varaosanumeron mukaan se hihna meni johonkin pölynimuriin jota tietysti ei myydä suomessa.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Jabe

Löytyykö niitä hihnapyöriä diffiin, meinaan jos vaihtaa molemmista päistä niin että hihnan pituus pysyy samana tai lyhenee, kiristäjän pystyy itse rakentamaan.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

kenne

#1354
TAo5 sessa ei oo erillistä kiristäjää.
Nyt näyttää jäävän remmit liian lyhyiksi.
Takana säätö niin lyhyeksi kuin mahdollista niin nippa nappa OK eli ei syö laakereita viellä.

Vakiona edessä ja takana 16T Center pulley ja 'perissä' 37T

Nyt
Takana 18T center pulley ja 35T. Tilattuna TA04:sen 32T jolloin saattaa jäädä vastaavasti remmi liian löysäksi.
Edessä 16T center pulley ja onewayssä/spoolissa (en tiedä viellä kumpi parempi) vähän modattu HPI:n 39T. Tällä paketilla remmi ei yletä. Tilattuna 15T TRF414:sen center pulley, jolla toivon että just ja just vois saada remmin ylettymään.

Tulevalla välityksellä Taiwanin ukon laskujen mukaan välitysten pitäis olla
Edessä: 2.6
Takana: 1.77
Ko. jampan mukaan toimiva setuppi ???
Gambler Racing Rocken Roooooll

Jabe

Eikö siihen sitten pysty itse jonkin näiköistä kiristintä virittämään.
Itse ainakin tein Xrayhyn eteen kiristimen/ohjurin kun hihna kääntyili.
Tässä kuva takakiristäjästä ja pari sivua taakseppäin niin näkyy etukiristäjä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

kenne

Lisää muutoksia Countersteer projektiin.

Näpertelin tuossa hiukan muutosta ohjaukseen sillä aikaa kun odottelen hihnapyörien saapumista saksanmaalta.

Lisää ohjaus kulmaa ja vähemmän Ackermania.

Nyt kääntyy renkaat huomattavasti pidemmälle ja kulmat melkein lineaariset. Jos onnistuisin saamaan oikein leveää sladia aikaiseksi.


Jotta Ackerman kulmaa sai vähennettyä piti 'hiukan' lisätä spacereita. Viellä voisi laittaa muutaman pienen jotta menis ihan nollilla mutta koitetaan nyt noilla.


Ohjauskulman lisäys muutokset.
Gambler Racing Rocken Roooooll

dille-dongg

nytte on e10 postista tullu tuli perjantaina ja kävin noutaa 193euroo.Pikku muutoksia tulosa kuten hiilarilookkii konepelttiin ehkä spoileriin ja uudet vanteet ja kumit ois han jees.Muuten huomasin että noi hpi vakio vanteet ei oo hyvat se kromi juttu lähtee hilseilee pois ja auto ollu minulla vasta yhden paivan sanokaa hyvii vanteita minun e10 kiitos..
hpi e10 seuraavaks jos jonkun yokomon

Jabe

Eipä ne kromit tahdo pysyä tosiaan hpi vanteissa, keittämällä mun mielestä jäi paremmin kiinni, mutta älä sitten keitä mikrossa :wink:

Niitä vanteita löytyy vaikka millä mitalla Genki Dori Dori:lta, kannattaa sieltä katsella, Slidemasterit on ainakin ihan hienot ja TE37 mallit.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Koheltaja

Kylätason RC-kuski.

Jabe

Juu en oikeastaan keittänyt niitä, kiehautin vain. Sen verran kuumensin vedessä että vanteet pehmeni että sai renkaat pois.
Yokomon vanteissa kromi pysyy yhtä huonosti. Tamiyan vanteista ei kromit lähteny sinä aika kun ne mulla on, ja nyt on taas...
Tamiyan 2-osaset on hyvät vanteet mun mielestä, kun on kaks offsettiä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Koheltaja

HPI:n kromivanteet tykkäs kyttyrää keittämisestä, meni kromit laikukkaan himmeäksi.
Kylätason RC-kuski.

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: kenne - 12.12.09 - klo: 13.21
Lisää ohjaus kulmaa ja vähemmän Ackermania.

Nyt kääntyy renkaat huomattavasti pidemmälle ja kulmat melkein lineaariset. Jos onnistuisin saamaan oikein leveää sladia aikaiseksi.

Edellämainittujen modauksien vaikutus ajolinjoihin kiinnostaa kyllä kovasti.

Mitä tuolla ackermanin olemattomuudella (sama kulma pyörillä kun ääriasennossa) on haettu? - miten sen pitäisi nyt toimia?

Oma autoni kääntyy kyllä erittäin hyvin vaikkei pyörät käännykään kovin paljoa...

Stilo

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 12.12.09 - klo: 22.18
Mitä tuolla ackermanin olemattomuudella (sama kulma pyörillä kun ääriasennossa) on haettu? - miten sen pitäisi nyt toimia?

Pyörät eivät harituksen/aurauksen kautta joudu sortamaan niin paljoa ja sitä kautta jarruttamaan niin perä ei tule niin helposti yli.

dille-dongg

#1364
missä päin tää genkidori siaitsee ja paljon maksaa postikulut jos tilaan 8euron vanteet ja pitääkö ne maksaa dollareina käykö eurot maksuvälineenä.Pitääkö maksaa jollain luottokortilla vai saako postiennakolla.
hpi e10 seuraavaks jos jonkun yokomon

Jabe

Lainaus käyttäjältä: dille-dongg - 13.12.09 - klo: 12.02
missä päin tää genkidori siaitsee ja paljon maksaa postikulut jos tilaan 8euron vanteet ja pitääkö ne maksaa dollareina käykö eurot maksuvälineenä.Pitääkö maksaa jollain luottokortilla vai saako postiennakolla.
http://www.genkidoridori.com/
Japanilassa, luottokortilla tai paypal:illa maksat.
n.7€ on yhden vannesetin toimituskulut (4kpl) ja kahden setin n.9€.
Ei 8€ vielä ihan koko settiä vanteita saa.
Sivuilta saa kyllä käännettyä euroiksi hinnat, ja ihan luotettava kauppa on.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

dille-dongg

ok mutta enåä taida pystyä tilailee ku ei oo luottokorttii kellään perheestäni niin ei voi tilaa muuten hyva kauppa on harmi vaan.
hpi e10 seuraavaks jos jonkun yokomon

dille-dongg

ei oisi kyllä pahitteeskaan jos tekis sellasen kimppa tilauksen?. Pakko saada jostain hpi:hen uus kori vanteet ja renkaat
hpi e10 seuraavaks jos jonkun yokomon

kenne

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 12.12.09 - klo: 22.18

Mitä tuolla ackermanin olemattomuudella (sama kulma pyörillä kun ääriasennossa) on haettu? - miten sen pitäisi nyt toimia?

Oma autoni kääntyy kyllä erittäin hyvin vaikkei pyörät käännykään kovin paljoa...
Se on katsos tämä Countersteer kohtaus mikä iski. Eihän tollaseta normi driftauksessa oo mitään käyttöä.

Esim noissa sladikulmissa ja countersteerillä niin tarvii vähän lisää ohjausvaraa.   Jos tollaseen ikinä kykenee.....
http://www.youtube.com/watch?v=jfAUTE5x_jk&feature=related
Gambler Racing Rocken Roooooll

Jankka

Mistäs BB tilailee vanteita ja muita kilkkeitä, tarvis vähän vinkkiä/linkkiä  :grin: , itellä kans auto rakenteilla Xray T2 008 runkoon.

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

dille-dongg

enpä ole saanut viellakaan selville ketaan kaveriani kella ois luottokortti joka voisi tilata mulle niita osia :(
hpi e10 seuraavaks jos jonkun yokomon

Jabe

Lainaus käyttäjältä: dille-dongg - 16.12.09 - klo: 18.56
enpä ole saanut viellakaan selville ketaan kaveriani kella ois luottokortti joka voisi tilata mulle niita osia :(
menee pahasti ohi aiheen, mutta ei siihen paypal tilin tekemiseen vaadita luottokorttia, rahat siirretään tilisiirtona paypal tilille josta ne on käytettävissä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

dille-dongg

ok kiitos tietamattomalle ja nytte on hpie10 hyllylla odottelen radan valmistumista
hpi e10 seuraavaks jos jonkun yokomon

kenne

Ensi testi 'Counterdrifterillä' takana.

Huomatta vasti vaikeampaa. Joutuu opettelemaan kaikki uusiksi :-)
Gambler Racing Rocken Roooooll

matti1983

No niin nyt on tännekin tulossa drifteri, alustana tulee toimimaan tamiyan trf415msx mre. Olisikin kiva tietää että mistäpäin tuohon alustaan kannattaa osia hankkia, Racing factorystä kaiketi saa osia mutta mistäs muualta? ja olisi kiva tietää vähän diffien asetuksista one way vai spooli. Moottori/noppa compona tulee toimimaan tämä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Drift-Master-Combo-103405
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Jabe

Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 20.12.09 - klo: 16.40
ja olisi kiva tietää vähän diffien asetuksista one way vai spooli.
Spooli, one way on paljon vaikeampi ajaa kun ei voi jarruttaa oikeastaan ollenkaan. Kurveissa toimii kun saa perän irti jarrulla mutta pääsuoran lopussa toivoisit että edessä olisi spooli.
Eli eteen spooli ja taakse vapaa diffi tai spooli, ihan mikä tuntuu itselle paremmalta.
Setupin voi melkein kopioida joltain turisti kuskilta, liukkaat renkaat alle niin hyvin menee.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

matti1983

Lainaus käyttäjältä: Jabe - 20.12.09 - klo: 16.46
Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 20.12.09 - klo: 16.40
ja olisi kiva tietää vähän diffien asetuksista one way vai spooli.
Spooli, one way on paljon vaikeampi ajaa kun ei voi jarruttaa oikeastaan ollenkaan. Kurveissa toimii kun saa perän irti jarrulla mutta pääsuoran lopussa toivoisit että edessä olisi spooli.
Eli eteen spooli ja taakse vapaa diffi tai spooli, ihan mikä tuntuu itselle paremmalta.
Setupin voi melkein kopioida joltain turisti kuskilta, liukkaat renkaat alle niin hyvin menee.

Ei mene hyvin vaan päin reunavalleja :mrgreen: :mrgreen:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

matti1983

Minkäslaisia välityksiä kannattaa käytellä voimansiirrossa??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Isosuo

Välitys riippuu tietty hieman käytettävästä koneestakin, mutta varmaan se 1 / 6...8 ja koneena 8,5->6,5...

Itelläni käytössä 6,5 Novak Velociti, välitysuhde 1/8,2 tuntuu sopivalta.