Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

matti1983

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 01.01.10 - klo: 22.47
Koritolppien reiät teen ennen maalausta, eipä mee pieleen :wink:

juu niin minäkin tein ja pieleen meni :mrgreen:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

bluebeetle

Nyt en oikein ymmärrä, läpinäkyvään koriin et saanut reikiä kohdalleen?????

Sitten kannattaa hommata lyhyemmät koritolpat joilla merkkaa paikat, vaikuttaa esim viistossa takalasissa aika paljon pienikin heitto jos tolppa on merkatessa ylipitkä.

Mut takapyörän aukot on ainakin menny "metrin" pieleen...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

matti1983

#1412
juu nuo takapyörän aukot juurikin häiritsevät. Koppa tullee kyllä vielä vaihtumaan kun ei oikein silmää miellytä mutta kun tuli tuon rullaavan auton mukana niin täytyihän se hyödyntää.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

jokunimi

Sain joululahjaksi kyoshon tf-5 auton ja siitä olen tekemässä drifteriä.
Mitä muutoksia pitäisi tehdä että onnistuu driftaan?
Muutakun renkaat.

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

matti1983

Milläs osilla tuosta takapäästä saa aurauksen veks? tukivarsien kiinnikeillähän se kaiketi säädetään mutta millä paloilla saa renkaat suoraan?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

ajomies

Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 03.01.10 - klo: 12.49
Milläs osilla tuosta takapäästä saa aurauksen veks? tukivarsien kiinnikeillähän se kaiketi säädetään mutta millä paloilla saa renkaat suoraan?

Tuolta löytyy linkkinä taulukko jossa kaikki mahdolliset variaatiot; TRF416 Suspension block chart
Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

Isosuo

Melkein himottais ostaa X-ray, jossa aurausta voi säätää prikkojen kanssa..

Eikä tartte olla mitään X-ray -prikkoja, vaan ihan kilotavarana myytäväkin miltei käy  :mrgreen:

Onko kellä jakaa kokemuksia taka-aurauksen vaikutuksesta ajoon driftissä?  BB sitä taisi kokeilla, mutta mitkä olivat kokemukset? Miten vaikutti?

Eli jos taka-aurauksen ottaa nollille, niin minkälainen on ajaa?

Jabe

Itse muistelisin että lisää kulmaa rauhoitti perän vientiä, nollalla tuli sitä takaveto fiilistä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

jokunimi

LainaaEi mitään, treeniä vaan.
Vielä en ole päässyt ajaan  minnekkään
kun täällä ei oo rataa  :undecided:.

bluebeetle

Juu siihen luiston roikotukseen vaikuttaa melkosesti, tosin nollilla alkaa herkemmin menemään överiks..

Joku 1 mm prikka minimissään hyvä olla.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Ro||e

Tamiya TT-01D
RX-7 koppa

matti1983

Tällä hetkellä tuossa minun tamiyassa takana on auraus 3.0 astetta ja se kaiketi saisi olla pienempi.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

kenne

Sitä enemmän takana on aurausta sitä helpommin/nopeammin sladi oikenee/loppuu.
Gambler Racing Rocken Roooooll

tonij

itse olen huomannut että noitten kulmien hienosäätö ei ole ehkä se paras paikka alkaa autoa rakentelee..."parantelee"..omista kokemuksista olen huomannut että se kaikkien nivelten, pyörien ja ohjauksen välysten poisto/vähentäminen on hyvä aloitus kohde.
esim.
ohjaus kuppinivelien välys servosta pyörään on todella suuri.korjauksessa käytin 1/8 auton metalli kuulalla olevia nivelia..loppu klappi heti ja tuli paljon paljon tarkempi ajaa.
jos haluu säästää niin elmukelmu toimii kanssa eikä hidasta ohjaus nopeutta yhtään.

kamppeerin kuppeina käytin samoja 1/8 niveliä...toimii myös voipaperi.
vetarin ja hubin laakerin välyksen poistin laakeriliimalla mutta voi myös laittaa sähkärin teippii kierroksen tekemällä tapettisauman ettei kiilaa vetaria toiseen reunaan.

itse huomasin jo näistä auton käyttäytyvän todella mainiosti.

TRKMANS racing

timomk

en jaksanut koko säiettä selata mutta kannattaako ostaa ekaksi drifteriksi 2wd vai 4wd? itse olen kuullut että 2wd on paljon parempi mutta saattaa olla harhaluuloja.

ps:jos on edullinen ja hyvä drifteri mikä kannattaa ostaa niin laittakaa linkkiä.
Ny muuten hajos joku :D

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

timomk

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 04.01.10 - klo: 23.13
2wd ei onnistu driftaus.

Näillä.
jaa. okei. olen itse sitten kuvitellut kun eikös kaikki 1/1 drifterit oo takavetosia et sama pätis rc mailmassakin. olisko toi hyvä halppis drifteri? http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve00050 näyttää aika vakuuttavalta kun on melkein kokonaa hiilikuitua.
Ny muuten hajos joku :D

Pete_69

itsekkin olen tuota monesti miettinyt että miksi se menee noin, onko se siitä teho-paino suhteesta kiinni? kun rc vehkeissähän on ihan älyttömästi tehoa painoisekseen ja kokoisekseen verrattuna 1:1 autoon. vai onko se jostain muusta kiinni?
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

kenne

Lainaus käyttäjältä: timomk - 04.01.10 - klo: 23.21
jaa. okei. olen itse sitten kuvitellut kun eikös kaikki 1/1 drifterit oo takavetosia et sama pätis rc mailmassakin. olisko toi hyvä halppis drifteri? http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve00050 näyttää aika vakuuttavalta kun on melkein kokonaa hiilikuitua.
Hienoltahan se näyttää kuvissa.
Mutta myykö kukaan sitä Suomessa vai pitääkö kaikki varaosatkin tilata maailmalt.
Meinaan vaan että aina välillä itselle tullut osa tarpeita harjotellessa. Silloin ottais mua ainakin päähän jos osia joutuis odottelemaan viikon kaks eikä pääsis ajamaan.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Ro||e

Ensimmäinen "kunnon" rc auto minulla, tamiya tt-01d alustalla ja toistaiseksi vakio-osilla.
Exterior vielä vaiheessa, kuten kuvista näkyy









Stance ainakin takana kunnossa =D




Tamiya TT-01D
RX-7 koppa

SLap

Lainaus käyttäjältä: timomk - 04.01.10 - klo: 23.21
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 04.01.10 - klo: 23.13
2wd ei onnistu driftaus.

Näillä.
jaa. okei. olen itse sitten kuvitellut kun eikös kaikki 1/1 drifterit oo takavetosia et sama pätis rc mailmassakin. olisko toi hyvä halppis drifteri? http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve00050 näyttää aika vakuuttavalta kun on melkein kokonaa hiilikuitua.

Joo kaikki 1:1 drifterit on takavetoisia. Jos pystyttäisiin vertaamaan 1:1 drifterin konetta jossa se parisataaheppaa, niin tämmöiseen 1:10 autoon, jossa moottorissa 5000kv. Joku tekisi semmoisen laskurin. -Sami
Jeps

jopi73

Moro

Hienon näköisiä kilkkeitä teillä! Itsekkin uudestaan palauduin näihin rc driftereihin kun ei paukut riitä kuin järjestää kisoja noille 1:1 kokoluokassa mutta ajaminen jää vain tohon suditteluun  :wink:

Mutta nyt olen kuiten pudonnut jonkin verran kärryiltä tässä vuosien saatossa ja vehkeet on menneet jonkin verran eteen päin niistä ajoista kun itse tc4 driftailin.

Kysymys kuuluu mistä olette hankkineet noita kuviollisia d-rattaita mielellään sellaisia umpi muomia?

Nyt on hankittu tollanen X-ray  007 ja vielä pitäis löytää toinen myös itelle ku tuo eka meni pojalle.

Jukkis


X-ray my way. Real world sl500 my way.

peitsamo

No helpostihan tuosta teho-paino suhteen voi laskea tai ainakin arvioida:

Jos 1:1 drifterissä on vaikka 300hp tekee öpaut 220kW, painoa voisi olla vaikka 1000 kg, jolloin teho-painosuhde olisi 0,22kW/kg.

Jos taas 1:10 drifterissä on vaikkapa 5000kv kone, jossa voisi olla noin 300W teho, ja auton paino noin 1,3kg, tullaan teho-painosuhteeseen 0,23kW/kg.

Eli aika samoissa mennään.
Flying Calacucco

timomk

Lainaus käyttäjältä: kenne - 05.01.10 - klo: 00.20
Lainaus käyttäjältä: timomk - 04.01.10 - klo: 23.21
jaa. okei. olen itse sitten kuvitellut kun eikös kaikki 1/1 drifterit oo takavetosia et sama pätis rc mailmassakin. olisko toi hyvä halppis drifteri? http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve00050 näyttää aika vakuuttavalta kun on melkein kokonaa hiilikuitua.
Hienoltahan se näyttää kuvissa.
Mutta myykö kukaan sitä Suomessa vai pitääkö kaikki varaosatkin tilata maailmalt.
Meinaan vaan että aina välillä itselle tullut osa tarpeita harjotellessa. Silloin ottais mua ainakin päähän jos osia joutuis odottelemaan viikon kaks eikä pääsis ajamaan.
toinen vaihto ehto olis tämmönen http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve00047  mutta sopiiko ketjuveto driftaukseen? vois ostaa samantien toisen varaosiksi
Ny muuten hajos joku :D

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: SLap - 05.01.10 - klo: 09.44
Joo kaikki 1:1 drifterit on takavetoisia.

Höpöhöpö juttua taas...

Ken Blockin Subarukin on neliveto...

bluebeetle

Ja Kenhän EI driftaa.

Kaikki 1:1 drifterit on takavetoisia, tai takavetoiseksi muutettuja nelivetoja.

Nelivetoisellakin voi toki vetää, mutta vaatii hieman enemmän kalustolta ja kuskilta.

/end of pilknus ja offtopic
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

timomk

#1437
Lainaus käyttäjältä: timomk - 05.01.10 - klo: 10.44
Lainaus käyttäjältä: kenne - 05.01.10 - klo: 00.20
Lainaus käyttäjältä: timomk - 04.01.10 - klo: 23.21
jaa. okei. olen itse sitten kuvitellut kun eikös kaikki 1/1 drifterit oo takavetosia et sama pätis rc mailmassakin. olisko toi hyvä halppis drifteri? http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve00050 näyttää aika vakuuttavalta kun on melkein kokonaa hiilikuitua.
Hienoltahan se näyttää kuvissa.
Mutta myykö kukaan sitä Suomessa vai pitääkö kaikki varaosatkin tilata maailmalt.
Meinaan vaan että aina välillä itselle tullut osa tarpeita harjotellessa. Silloin ottais mua ainakin päähän jos osia joutuis odottelemaan viikon kaks eikä pääsis ajamaan.
toinen vaihto ehto olis tämmönen http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve00047  mutta sopiiko ketjuveto driftaukseen? vois ostaa samantien toisen varaosiksi
kattelin varaosa listaa tolle kalliimmalle autolla niin kun laitoin kaikkia kuluvia tai puutteellisia osia ja koreja ostoskoriin niin auton kanssa hinta oli 190e+rahdit. ei se okvin kallista oo tuolta tilata laatikollinen kuluvia varaosia.
Ny muuten hajos joku :D

Pete_69

tosta ken blockin subarusta sen verran että oikeassa drifting kilpailussa sillä ei tekisi kyllä yhtään mitään.. vauhti kasvaisis aivan liikaa tiukkoihin mutkiin ja menisi aika varmasti jokainen mutka pitkäksi
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

SLap

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 05.01.10 - klo: 11.08
Lainaus käyttäjältä: SLap - 05.01.10 - klo: 09.44
Joo kaikki 1:1 drifterit on takavetoisia.

Höpöhöpö juttua taas...

Ken Blockin Subarukin on neliveto...

No se kenblock ei olekaan mikään driftaaja... Ja jos sille annat takavetoisen, niin se vetää sen seinään ekassa mutkassa  :kiss:. -Sami
Jeps