Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

jopi73

Moro Jantterit,

Miten on onko tullut tuota CS-modia tullut jo kokeiltua kuinka paljon?
Ketokaa mielipiteitä kellä siihen on jonkinverran kokemusta.
Esim menikö auto vaikeammaksi ajaa vai helpottuiko driftaus?

Jukkis
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Heiniz

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 12.11.10 - klo: 10.16
Tarkoitatko Super Driftech:iä? Siis sitä umpimuovista, 24mm leveää rengasta?

Se vaatii kokemuksieni mukaan ehdottomasti lämmityksen esim. kuumassa vedessä ennen asennusta, muuten saa ainakin vanteet helposti solmuun.

Sitä en kyllä käsitä miten olet poikki saanut...

Juurikin nämä ovat kyseessä. Lämmitys olisi varmaan helpottanut asennusta, vaikka itse asennuksessa ei mitään ongelmia ollutkaan. Ei asennusvaiheessa tullut mieleenkään, että noita voisi saada poikki. Sen verran jäpäköitä ovat. En nähnyt myöskään mitään tarvetta lähteä liimaamaan noita vanteelle.

Ongelmat ilmeni kun auto oli seissyt pari päivää hyllyssä (ja ihan +20 asteessa sisällä), niin huomasin, että yksi kumi (tai muoviahan tuo on..) oli vain katkennut. Koitin liimata, mutta eihän tuossa mikään liima pidä... Sitten vaihdoin vanhalta rikkinäiseltä vanteelta toisen kumin tilalle, kun ajattelin, että oli jokin maanantaikappale. Mutta sitten meni toinen ja eilen tosiaan tuo kolmas.

kenne

Lainaus käyttäjältä: jopi73 - 12.11.10 - klo: 10.19
Moro Jantterit,

Miten on onko tullut tuota CS-modia tullut jo kokeiltua kuinka paljon?
Ketokaa mielipiteitä kellä siihen on jonkinverran kokemusta.
Esim menikö auto vaikeammaksi ajaa vai helpottuiko driftaus?

Jukkis
He***tin paljon vaikeampaa......ainakin mulle.
Auton ei olis pitänny ihan lepässä olla kun kopioin suoraan jo toimivan setupin, tai näin ainakin sen rakentajan mukaan.
Gambler Racing Rocken Roooooll

peitsamo

#1923
Tänään oon ollut ihan puhtaasti johtotehtävissä. Ledit ja poppikoneet on saatettu toimintakuntoon ja koppa maskattu maalausta varten, idea alkanee hahmottumaan.





Flying Calacucco

tturku

tuleeks no misukatkin .... eikun hankookitkin kitin mukana?  :lol:
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

AssoRacing

www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: AssoRacing - 12.11.10 - klo: 21.16
Kohta valmis...

Tuossa kylykimyyrypuolella olevassa nimitarrassa pitäs siis lukee: nenialovaS. T
Flying Calacucco

ajomies

Onko toi T3 mikä peitsamolla on alustana drifterissä?
Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

peitsamo

Flying Calacucco

crosser

onko kellään kokemuksi tamiya ta05 vdf autosta?
associated tc5,xray t3 r,axial scx 10,lrp s8bxe
sanwa m11,sanwa mx3 fg

ajomies

Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

kenne

Tamiya TA05 VDF:ästä.

Ei viellä ole kokemusta kuin yksi ajokerta.
Eli ei mitään.
Assoracingillä ei taida viellä olla senkään vertaa :-)

Kumpikin on perinteisellä setupilla....eli ei CS.


Assoracing:
Hieno.
Näköjään T.Savolainen ihan itte päässy puikkoihin.
Saas nähä miten toi vääräällä puolella istuminen vaikuttaa suoritukseen ??
Muistaa pitää ajaessa sitä radiota väärinpäin että samaistut kuskin rooliin :-)
Gambler Racing Rocken Roooooll

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: jopi73 - 12.11.10 - klo: 10.19
Moro Jantterit,

Miten on onko tullut tuota CS-modia tullut jo kokeiltua kuinka paljon?
Ketokaa mielipiteitä kellä siihen on jonkinverran kokemusta.
Esim menikö auto vaikeammaksi ajaa vai helpottuiko driftaus?

Jukkis

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 29.10.10 - klo: 22.23
Se mitä on luettu ja koettu niin sanoisin että lähdetään liikkeelle spooli/diffi, joka on helpoin tapa lähteä driftaamaan. Kun kokemusta kertyy auton hallinnasta ja säätöjen vaikutuksesta ja halutaan hieman lisää näyttävyyttä/herkkyyttä ajamiseen niin diffi/spooli. Kun nämä oppivaiheet on suoritettu niin sitten on CS:än vuoro, joka on se vaikein mutta näyttävin, mutta vaatii kuljettajalta paaaaljon osaamista, niin ajamisen kuin säätämisen osalta.

"Ensin opiskellaan kaksi vuotta jännittämään jousi, sen jälkeen oppilaalle annetaan nuolet käyttöön."


Kylätason RC-kuski.

crosser

katselin tuolta kaupasta ja huomasin että onpas halpoja drifting renkaita n.4e 4kpl. ja aika hyvä valikoima

http://r2hobbies.com/eng/products.php?=&cat=221
associated tc5,xray t3 r,axial scx 10,lrp s8bxe
sanwa m11,sanwa mx3 fg

henkka_n

Lainaus käyttäjältä: jopi73 - 12.11.10 - klo: 10.19
Moro Jantterit,

Miten on onko tullut tuota CS-modia tullut jo kokeiltua kuinka paljon?
Ketokaa mielipiteitä kellä siihen on jonkinverran kokemusta.
Esim menikö auto vaikeammaksi ajaa vai helpottuiko driftaus?

Jukkis

Vaikeusaste karkeesti:

stage 1 - diffi takana, spooli edessä
stage 2 - spooli takana, diffi edessä
stage 3 - countersteer mod.

ja sitten muilla säädöillä pelataa tuolla välissä suuntaan ja toiseen.
ihan ok countersteer ajoa saa aikaseks ilman modiakin ku lähtee tosta
kakkos asetelmasta säätää..
Dslr ilmakuvaus

bluebeetle

Noniin, ilmoittautuminen Casino Drift Challenge:en auki, heti nimet listaan täällä ohjeet!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

peitsamo

Noh, vähän sinnepäin.. ikinä ei mene tuo maalaus niinkuin "strömsö:ssä", mutta saa kelvata. Koppa on vaan viskattu tuohon päälle, pitää vielä hieroo koritolpat ja muutama muu pikkuasia kuosiin, ennen kuin pääsee liukastelemaan. Tyyliin kai kuulus, että lasit "tintataan", mutta jotenkin arveluttaa kun olen muutaman kopan tuolla mössöllä pilannut, hyviä vinkkejä siihen?



Flying Calacucco

kenne

peitsamo:
Makeee.
Tosiaan pikku jutuilla tosta tulee täydllinen.

Pako sun on tummentaa edes vähän noita laseja ettei toi johtomaailma loista noin.
Samoin kuin toi jättimäinen sisätilan puhallin (ilmeisesti jotta kuminsavun saa nopeasti pois ohjaamosta) takaikkunassa jäisi vähän vähemmin näkyviin.

Mä oon käyttänny sitä RF:än myymää 'smoke' spraytä ilman ongelmia, jos ei omia mokauksia lasketa.
-ensin ohut harso tartunnaksi mutta kuitenkin niin 'paksuna' ettei jää matan näköiseksi.
-seuraavat kerrokset niin paksuilla vedoilla että jää pinta näyttämään märältä eikä matta pintaiseksi.
Usein tulee vedettyä liikaa kun se ei näytä niin tummalta sisäpuolelta ja kun on valaistusta kummaltakin puolelta.
Vertaa Firebirdin lasit joista tuli liin tummat.
-tuulilasis 3 kerrosta
-sivulaseissa 6 kerrost
-takalasi, targaluukut ja valot 9 kerrosta
Veikkaan että TL 2 krs, sivut 4 krs ja muut 6-7 olis olli hyvä.
Gambler Racing Rocken Roooooll

bluebeetle

Lrp:n "Rauchgraü" osoittautunut helpoksi, yksi pikaisesti vedetty ohut kerros tummentaa juurikin sopivasti. Kesken ei saa vaan lopettaa, suihkuttaa kaik lasit läpi ja thats it.

Voin kasinolla suihkuttaa ellet saa lrp:tä mistään, tietty sun vastuulla..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

AssoRacing

Tänään pääsin jo radalle...
spooli takana, diffi edessä. Campperia reilusti edessä ja takana.
..Ei muuta ku Korialle kisaamaaan  :cheesy: (ei mitään hajua säännöistä)






Kuvat: Jesse Kallio
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

jopi73

Lainaus käyttäjältä: henkka_n - 13.11.10 - klo: 12.15
Lainaus käyttäjältä: jopi73 - 12.11.10 - klo: 10.19
Moro Jantterit,

Miten on onko tullut tuota CS-modia tullut jo kokeiltua kuinka paljon?
Ketokaa mielipiteitä kellä siihen on jonkinverran kokemusta.
Esim menikö auto vaikeammaksi ajaa vai helpottuiko driftaus?

Jukkis

Vaikeusaste karkeesti:

stage 1 - diffi takana, spooli edessä
stage 2 - spooli takana, diffi edessä
stage 3 - countersteer mod.

ja sitten muilla säädöillä pelataa tuolla välissä suuntaan ja toiseen.
ihan ok countersteer ajoa saa aikaseks ilman modiakin ku lähtee tosta
kakkos asetelmasta säätää..

Moro

Juu vähän jotain tollaista uumoilinkin kun nyt mulla koppsattuna jostain "csjunkies" sivuilta oma modi tolle Xray t2007 ja tuntu aikas rauhattomalta kun tuli noita spinnauksia aikaslailla. :)
säädöt tällä hetkellä jotaikuinkin tälläiset:
edessä Multidiffi oneway ilmanlukko tappia ja väli pulikkaa
takana spooli (lukko)
etupään rattaat 38/16
takapään rattaat 34/20
iskarit edessä keltaiset jouset
takana hopeiset
runko muutenkin löysimmillä säädöillä.
Näillä asetuksilla auto kovinkin takavetoisen oloinen mutta aina onnistuessaan luisua tehtäessä niin aikas realistisen näköinen kun on rattaat oikeaan suuntaan linkussa :)

Jukkis
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Mr Cale

#1941
Tänään oli hyvät driftailut poikain kanssa! Kerrassan mukavaa harrastustoimintaa.

Olin väsäilly Corallysta CS-modin. Välitykset 42/18 eteen ja 36/21 taakse. Edessä oneway ja takana spooli. Moottori edessä ja servo etupuskurilla. Toimi ihan hienosti, mutta soveltuu selkeesti enemmän pienempään pyörittelyyn kun tommoselle turistibaanalle.

Onneksi tuo viritys toimi myös loistavasti "normimoodissa" heittämällä keskiakselin hihnapyörät toisin päin, jolloin siis samat välitykset edessä ja takana. Tuolla setupilla pystyi sitten vinoilemaan porukassa oikein mukavasti isollakin baanalla.

bluebeetle

#1942
Khyllä, ehdottomasti hienoimpia vinoilupäiviä tähän asti! Siitä kiitos kanssakuljettajille. Kolmen auton kylki-kyljessä luisuttelut meinas välillä saada "kuus tippaa pissaa" housuun, niin tiukkaa oli!

Lisää vaan koriallekin luisupulkkia, varsinkin kisoihin kaikki hei!

Edit: huhua liikkunut että Kasinolla olisi perjantaina 19. pvä salatreenit, kaikki kynnelle kykenevät messiin
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Voyager

Oli pakko laittaa tämä...

www.youtube.com/watch?v=-sRbnkwsFMc

Toni  :tongue:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: kenne - 13.11.10 - klo: 18.00Mä oon käyttänny sitä RF:än myymää 'smoke' spraytä ilman ongelmia, jos ei omia mokauksia lasketa.

Vinkki: Ennen käyttöä ravista hyvin ja laita purkki muutamaksi minuutiksi kuumaan veteen, sumu tulee paljon tasaisemmin ja pinnasta ei tule matta. 2-3 kerrosta tummentaa aika sopivasti ja laseista näkee vielä läpi. Koppa kannattaa maalata sisäpuolelta mustaksi niin johdotukset ei näy niin selvästi :wink:
Kylätason RC-kuski.

kenne

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 14.11.10 - klo: 09.05
Lainaus käyttäjältä: kenne - 13.11.10 - klo: 18.00Mä oon käyttänny sitä RF:än myymää 'smoke' spraytä ilman ongelmia, jos ei omia mokauksia lasketa.

Vinkki: Ennen käyttöä ravista hyvin ja laita purkki muutamaksi minuutiksi kuumaan veteen, sumu tulee paljon tasaisemmin ja pinnasta ei tule matta. 2-3 kerrosta tummentaa aika sopivasti ja laseista näkee vielä läpi. Koppa kannattaa maalata sisäpuolelta mustaksi niin johdotukset ei näy niin selvästi :wink:
Toi lämmitäminen unohtuikin...kun itsellä on 'maalaamo' pannuhuoneessa joka itsessään on kuin uuni.
Spraypullot lämpenee mukavast kyljellään lämpimien putkien päällä.
-pinta kuivauksen olen tehnyt kuumailma puhaltimella värikierrosten välissä.
-seuraava kerros vasta kun on 'pölykuiva' pinta.
Gambler Racing Rocken Roooooll


crosser

melkeimpä suosittelisin jotain toista autoa kuten tamiya tt01 tai hpi sprint2 jotka ovat perus hyviä autojab
associated tc5,xray t3 r,axial scx 10,lrp s8bxe
sanwa m11,sanwa mx3 fg

peitsamo

#1948
Nohniin, johtohässäkkä on saatu parsittua kasaan, ja poppikset soi. Vieltä tarvitaan kapeamman offsetin vanteet, muuten alkaa olla paketissa. Ei tuo "tinttaus" kuitenkaan onnistunut, ensin oli liian epätasainen, sitten siitä tuli liian tumma, no ei voi mitään, better luck next time. :cool:

Flying Calacucco

Fla2h

On kyllä hieno gtrrä ja räksätin. hieno sisusta. On se tinttaus iha onnistunu.
???????The Drift Princess??????
TEAM DriftX.