Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

ajomies

Jotain tapahtuu tallissa näin pimeinä iltoina...
Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

Maaorava-79

Myyriin tänään porukalla ajelemaan mutkikkaasti
- U Drift Project- rcdf.tk
Paina kaasua... Puut paksunee....

kenne

#1982
Lainaus käyttäjältä: EvilSmurf - 07.10.10 - klo: 13.12
täss ois vähän toisen laist drift autoo



Ja tässä samankaltaista liikkuvassa kuvassa:


Gambler Racing Rocken Roooooll

henkka_n

ABChobby tais tehä noita http://www.youtube.com/watch?v=iDAtGqIj7nw
Pari kertaa ollu liipasimella tilata, mutta kun on vannoutunu tölkki mies =)

ah kerkesitkin lisätä 1/10 videon..
Dslr ilmakuvaus

Ooppelijanne

Seuraavana projektissa olisi kai ackermannin pienentäminen, kuinkas oleellista tuo on ajettavuuden kannalta?
Tällä hetkellä sisempi rengas rajoittaa kääntyvyyttä (noin 45%), onko ackermannin pienentämisestä muutakin hyötyä kuin kääntyvyyden lisääntyminen?
Ainoita keinoja kai saada "raidetanko" mahdollisimman lähelle napaa. Mutta ongelma tulee CS setupilla siinäkin, että ottaa no nyt vivusto kiinni etuhihnapyörään..
hobao hyper 8 .28, Kyosho mini-Z mr-01, HB cyclone s drift CounterSteerMod 86%

kenne

Lainaus käyttäjältä: Ooppelijanne - 25.11.10 - klo: 00.55
Seuraavana projektissa olisi kai ackermannin pienentäminen, kuinkas oleellista tuo on ajettavuuden kannalta?
Tällä hetkellä sisempi rengas rajoittaa kääntyvyyttä (noin 45%), onko ackermannin pienentämisestä muutakin hyötyä kuin kääntyvyyden lisääntyminen?
Ainoita keinoja kai saada "raidetanko" mahdollisimman lähelle napaa. Mutta ongelma tulee CS setupilla siinäkin, että ottaa no nyt vivusto kiinni etuhihnapyörään..

0 asteen ackermanilla eturenkaat ei yritä oikoa sladia/ohjausta.

Eli esim 1:1 maailmasta.
Kun vetäsee suoralla käsijarrua niin voi liukua niin kauan kylki edellä kunnes vauhti melkein loppuu.
Kun vastaavasit normi peli pyrkii oikasemaan perää takaisin samaan linjaan etupyörien kanssa...jolloin joutuu kääntämään etupyöriä 'sisämutkaan-suoralla' päin jos haluaa pitkän kässäriluiston suoralla.

Samahan pätee tietysti mutkissakin.


Nyt on oma TA-05 MS taas CS setupeissa.
Nyt takapyörät pyörii 1,8 kierrosta kun etunen yhden kierroksen.
Jostain pitäis varmaan keksiä viällä keski oneway.

Ainoa tapa saada tuo Squaren CS välitys setti tomimaan, on laittaa spooli taakse ja diffi eteen....saas nähä miten vaikee tulee ajaa.
Pitäis vaan päästä kokeilemaan -> opettelemaan.
Gambler Racing Rocken Roooooll

henkka_n

Lainaus käyttäjältä: Ooppelijanne - 25.11.10 - klo: 00.55
Seuraavana projektissa olisi kai ackermannin pienentäminen, kuinkas oleellista tuo on ajettavuuden kannalta?
Tällä hetkellä sisempi rengas rajoittaa kääntyvyyttä (noin 45%), onko ackermannin pienentämisestä muutakin hyötyä kuin kääntyvyyden lisääntyminen?
Ainoita keinoja kai saada "raidetanko" mahdollisimman lähelle napaa. Mutta ongelma tulee CS setupilla siinäkin, että ottaa no nyt vivusto kiinni etuhihnapyörään..


csmoden kanssa vois olla hyötyä niittää ackeria pois.
Pidon kanssahan sisempi fillari kulkee tiukempaa mutkaa ja reilu ackeri ok.
Kylki eellä renkaat vastaohjausasennossa mentäessä fillarit kulkee
lähes samaa linjaa peräkkäin, joten vois kuvitella reilulla ackerilla
sisempi "laahaa" ja tahtoo vetää autoo vähän enempi suoraan, kun taas
pienellä ackerilla molemmat etufillarit vetäs enemmän sinne menosuuntaan(kylki eellä)

saiskohan tästä virkattuu yhtään monimutkasempaa selostusta =)

Mut jos et saa "raidetankoo" eteenpäin, oisko hulluu tuoda etutukivarsii ja/tai
c-paloja pikkasen taakseppäin? toisaalt tolla kyl muuttuu sit muutaki.. painopiste,
renkaat ei vältsyy sovi korin aukkoihin..ym  ehkä tuhoon tuomittu idea.


Dslr ilmakuvaus

henkka_n

#1987
Kenne tsemppii treenailuun, voi olla aika haastava! =) asiallist menoo..
Dslr ilmakuvaus

Mr Cale

Lainaus käyttäjältä: kenne - 25.11.10 - klo: 11.52
Nyt on oma TA-05 MS taas CS setupeissa.
Nyt takapyörät pyörii 1,8 kierrosta kun etunen yhden kierroksen.
Jostain pitäis varmaan keksiä viällä keski oneway.

Ainoa tapa saada tuo Squaren CS välitys setti tomimaan, on laittaa spooli taakse ja diffi eteen....saas nähä miten vaikee tulee ajaa.
Pitäis vaan päästä kokeilemaan -> opettelemaan.

Omissa CS-testeissä välityssuhde jäi maksimissaan sellaiseksi, että takapyörät pyöri 1,36 kertaa sen mitä etupyörät. Tuollakin välityserolla huomasi kyllä sen, että oneway joko keskelle tai eteen on aika pakollinen, jos aikomusta edes rullailla suoraa pidolla. Keskionewaytä ei ollut käsillä, joten vaihdoin edestä diffin normaaliksi onewayksi. Paransi tilannetta huomattavasti. Spooli takana toimi tuossa kokoonpanossa oikein mainiosti.

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 10.11.10 - klo: 06.52
Satula uloimman 10x5 laakerin tilalla hubissa. Mukana tulee 8x5 laakerit tilalle. Otan illalla selventäviä kuvia.

"Pics or it didn't happen"

Laitappas BB niitä kuvia tänne jarrujen asennuksesta/shimmauksesta.

Sen verran oli hineot nuo jarrut, että piti tilata kans. Eilen aloitin asennusta, mutta jos joku on jo hakannut päätänsä seinään, niin ehkä minun ei tarviis.
Flying Calacucco

bluebeetle

Hubiin laakereiden väliin tarttee n. 1,5mm lisää shimmiä (jonkinlainen spaceri siellä lienee kaikissa autoissa) kun uloimman laakerin tilalle asennettava satulan runko jättää sen pienemmän laakerin n. 1,5mm ulommas.

Myöskin hexitapin alle piti laitella erinäisiä shimmejä jotta ei levy hankaisi satulan runkoon.

Kuvia unohdin ottaa :(
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

joska

#1991
uudet vanteet ja muutama tarra laitettu autoon.







tamiya TT01 rockstar subaru imbreza
spektrum dx3.0

bluebeetle

#1992
Hieno.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

PaavoNokkava

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 25.11.10 - klo: 19.37
Hieno, vaikken tuota energiajuomaa jaksais itse mainostaa...

No eikös ne nyt ainakin näihin autoihin sovi, jos skaalamaisuutta hakee..? Aina sama vikinä noista energiajuomatarroista  :huh: :huh:
[PRCA] [TamUa]

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: PaavoNokkava - 25.11.10 - klo: 19.49
Aina sama vikinä noista energiajuomatarroista  :huh: :huh:

Kuuleppas Nokkava Paavo, opettele luetun ymmärtämistä ja tule sitten vasta kuittailemaan.

Ellet huomannut, niin kommentoin autoa hienoksi (eka sana), ja sitten ilmoitin etten välttämättä omaan autooni liimaisi energiajuomatarroja.

En missään vaiheessa vikissyt, joten jos sait sellaisen kuvan lukemasi perusteella suosittelen lukemaan uudestaan.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

TomiKoo

Mitenkähän taas tähänkin topikkiin saatiin vähän VTR-makua mukaan... Oliko driftihommiin jotain listaa sallituista koreista? Vain vuodelta 1980 tai uudemmat?? :roll:  :wink:

PaavoNokkava

Sori BB, mutta en mä vaan ymmärtänyt mikä lisä arvo sun kehumiseen tolla lisä kommentilla oli. Hienoja ovat sekä tämä että sinunkin drifterisi. Kukin tyylillään.
[PRCA] [TamUa]

bluebeetle

Olenko siis ymmärtänyt oikein että saan kyllä kehua joskan autoa sanalla hieno, mutta tuo oman mielipiteeni julkituominen energiajuomatarroista oli liian julkeaa?

Ei tuonut lisäarvoa ei, ainoastaan oman mielipiteeni. Editoidaan pois niin saa kaikki nukkua rauhassa yönsä, ehkä joska ainakin ymmärsi mitä tarkoitin.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

peitsamo

#1998
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 25.11.10 - klo: 18.12
Hubiin laakereiden väliin tarttee n. 1,5mm lisää shimmiä (jonkinlainen spaceri siellä lienee kaikissa autoissa) kun uloimman laakerin tilalle asennettava satulan runko jättää sen pienemmän laakerin n. 1,5mm ulommas.

Myöskin hexitapin alle piti laitella erinäisiä shimmejä jotta ei levy hankaisi satulan runkoon.

Pari tuntia tuli nysvättyä noiden jarrujen kanssa, kyllä ne paikoilleen meni mutta ei ihan mutkattomasti. Omituista oli, että hubin sisemmän laakerin sisähalkaisija olikin 6mm, joten vetarit jää noilla lakruilla lonksumaan. Alkuperäistäkään lakrua ei voi käyttää, kun se on liian paksu, joten jostain pitää kaivaa tuohon sellainen välimallin kugellager  :huh:

Hienot ovat kyllä, joten ehkä tämän tympäätymisen haihduttua osaan olla hankintaan ja vaivaan verrattuna tyytyväinenkin.



Flying Calacucco

vato

#1999
Tuollaisia jarrulevyjä mun auto kaipaa!Tajuttoman hienot.Mistä kuule noita saa vai onko nämä HPI:n valikoimista?
Muutenkin hienosti tehty kori,värit sopii hyvin!

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

peitsamo

Ei ole hoopeeiitä vaan:

http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcvp3345018_code

Kori on Tamiyan kori, jossa on HPI:n korisarjan tarrat ja spoikka, sekä Tamiya Accessory-set. Omituista on se, että HPI:n kori on Nissan 350Z, kun esikuva on 350 GT-R, kuten tässä Tamiyan sarjassa.

Niin, ja kiitos kehuista, se lämmittää aina, sano muut mitä tahansa. Veeteeärrämiehet voivat halutessaan kinata pikkuasioista jos tuntee sen olevan lähellä sydäntä, mulla se ei ole.
Flying Calacucco

kenne

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 25.11.10 - klo: 20.13
Mitenkähän taas tähänkin topikkiin saatiin vähän VTR-makua mukaan... Oliko driftihommiin jotain listaa sallituista koreista? Vain vuodelta 1980 tai uudemmat?? :roll:  :wink:
Voi räkä...
Mä treenasin tänään -68 Comeron korilla (VTR) kun en viellä raaski 'Pyryharakan' koria kolhia.
Spoileria tai tarrojakaan siinnä ei ole (muuta kuin autoon kuuluvat).
Gambler Racing Rocken Roooooll

fride

Ei olis kenelläkään myydä jotain valmiiks säädettyä drift pakettia? Pelkkä autokin riittäisi muutamalla lipolla ohjain on jo omasta takaa :)
Sakura D4 RWD

kenne

Lainaus käyttäjältä: fride - 25.11.10 - klo: 23.18
Ei olis kenelläkään myydä jotain valmiiks säädettyä drift pakettia? Pelkkä autokin riittäisi muutamalla lipolla ohjain on jo omasta takaa :)
Touring 1/10 eli 'turisti' auto käy sellaisenaan niillä säädöillä hyvin myös driftingiin.

Jos et löydä valmista drifteriä niin tuolta myydään osiosta bongasin muutaman.
Budjetista ei ollut tietoa.
Suosittelen kuitenkin jotain valtamerkeistä osa saatavuuden takia.

Turisti

http://rc10.fi/index.php?topic=52672.0

Drifterit

http://rc10.fi/index.php?topic=52314.0

http://rc10.fi/index.php?topic=51897.0
Gambler Racing Rocken Roooooll

fride

Jjuu noita kaikkia noista oonbkattonu ja siitä cycklonesta kyselinkin mutta se on jo myyty :( siksi aattelin kun en löytänyt tuolta mitään mieleistä niin olisikohan jollain täällä myydä autoa :) lukenu tossa noi kaikki 67 sivuakin :D
Sakura D4 RWD

kenne

Lainaus käyttäjältä: fride - 26.11.10 - klo: 06.51
Jjuu noita kaikkia noista oonbkattonu ja siitä cycklonesta kyselinkin mutta se on jo myyty :( siksi aattelin kun en löytänyt tuolta mitään mieleistä niin olisikohan jollain täällä myydä autoa :) lukenu tossa noi kaikki 67 sivuakin :D
Onko uusi pois suljettu ajatus?

Rakensin tälläisestä kaverille drift/vintage auton.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Xray/XRAY-T3R-101001

Oli helppo kasat ja todella hyvät säätöohjeet manuaalissa.
Kasasin sen kirjan mukaan mahdollisimman hyvää pitoa hakien ja siitä tuli helppo driftattava.

Ainoastaa camber kulmat pitää nyt säätää siitä kun Assoracingin opastuksella löysin niistä 'uusia ulottuvuuksia' omaan autooni.


Hintakaan ei ole paha...kun rullaavan alustan saa samaan rahaan kun käytyetyn kisaturistin.
Ominaisuuksiltaan se vastaa täysin kilpuria.
-pohjalevy ei ole hiilaria vaan jotain lasikutua??
-vähän enemmän käytetty muovia alumiinin tilalla.
Sillä varmasti saatu hintaa alemmaksi menettämättä ominaisuuksia ja säätömahdollisuuksia.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Isosuo

Kennen mainitsema Xray T3R Pro sopii varmasti mahtavasti drifteriksi. Säädettävissä on kaikki tarpeellinen, ja auto on oletettavasti hinta/laatusuhteeltaan erinomainen.

Myöskin jos uutta autoa halajaa, kilpailee samassa sarjassa    
Schumacher Mi3,5 Race, hinta Medasecilla 209.75 €.  Esim Bluebeetle ajaa ko. autolla, ja ymmärtääkseni kokemukset olleet erittäin positiiviset.


peitsamo

Lainaus käyttäjältä: kenne - 26.11.10 - klo: 10.11
Oli helppo kasat ja todella hyvät säätöohjeet manuaalissa.
Kasasin sen kirjan mukaan mahdollisimman hyvää pitoa hakien ja siitä tuli helppo driftattava.

Olikohan ne ohjeet sittenkään niin hyvät?  :lol: :lol:
Flying Calacucco

kenne

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 26.11.10 - klo: 10.39
Lainaus käyttäjältä: kenne - 26.11.10 - klo: 10.11
Oli helppo kasat ja todella hyvät säätöohjeet manuaalissa.
Kasasin sen kirjan mukaan mahdollisimman hyvää pitoa hakien ja siitä tuli helppo driftattava.

Olikohan ne ohjeet sittenkään niin hyvät?  :lol: :lol:
Paremmista en tiedä.
Tamiyan TA05MS ja VDF, Axialin eri mallien ohjeissa ei ol mitään neuvoja noviisille säädöistä asetuksista.
Tossa oli ihan selkeet ohjeet mikä osa ja miin reikään jos haetaan soft vs. hard alustaa. Niitä kun viellä soveltaa niin oppi paljon mikä vaikuttaa mihinkä säädetäessä.

Näin sellaiselle jolle turistin alustasäädöt on muutenkin hukassa.
Hyvä kun tietää aurauksen ja iskareiden asennoista edes jotain pientä.
Gambler Racing Rocken Roooooll

*HOKE*

Pekkahan viittas vitsikkäästi siihen että olikohan ohjeet säätöjen suhteen hyvät kun haettiin sitä parasta pitoa, mutta drifteri tuli  :tongue: :lol: