Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

_valtsu_

Ainahan nämä säätöasiat ovat mielipide kysymyksiä. Omassa tamiyassa on 30wt öljyt ja samanlaiset männät kaikissa iskareissa. Tamiyan punaset jouset myös jokaisessa nurkassa, jotka ovat todella löysät. Tuo setuppi toimi xtreme-car show:ssa hyvin ja tuntuu toimivan myös Korian radalla.

bastor

Immeisesti kaikissa säädöissä puhutaan kisaradoilla toimivista, mutta onko mitään tietoa mikä toimisi normi asfaltilla ? Vai onko edes väliä ?
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

CallidaC

Lainaus käyttäjältä: bastor - 28.09.11 - klo: 21.55
Immeisesti kaikissa säädöissä puhutaan kisaradoilla toimivista, mutta onko mitään tietoa mikä toimisi normi asfaltilla ? Vai onko edes väliä ?
Ei sillä ihan hirveästi väliä ole, mutta asfaltilla on puolet huonompi pito, kuin matolla, joten pidon parantamiseksi olisi hyvä tehdä säätöjä. Tai sitten yksinkertaisesti hommaa pitävämmät drifting-renkaat.
Maavara voisi myös asvaltilla olla hieman korkeampi varsinkin jos ajaa ihan yleisellä tiellä tai parkkipaikalla.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

CallidaC

Nyt iski hirveä innostus saada drifteriin 180/200sx PICKUP kori. Löytyisköhän mistään kaupasta valmiina?

Tyyliin:



Jos ei kaupasta löydy, niin kiinnostaiskohan jotain ottaa itselleen "pieni" koriprojekti ja tehdä vastaava normaalista 200sx korista.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

driftipirjo


nestori


kenne

Voi olla aika haastavaa löytää valmis pikapin kori kun tiettävästi niitä oikeitakaan ei ole valmistettu.
Muuta kuin joku omassa tallisaan..
Gambler Racing Rocken Roooooll

Nokka-akseli

Joo niin on pojat tallissa vääntänyt, minunkin tallissa on tuollainen "200sx hirvitys" entisen tallikaverin toimesta tehty...pitäkää vaan "orkkiksena" se on hienompi

-Timo
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

CallidaC

Yllättävän paljon porukka esim. Japanissa tehnyt noita pickuppeja juuri drifting-käyttöön. "suht pienellä" vaivallahan tosta saa pickupin. Takalasi vaan pois ja jotain tilalle, niin on valmis pickup 200sx.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Fla2h

Tein sen corolla pic-upin joskus ja kyllähä se töitä vaati....
???????The Drift Princess??????
TEAM DriftX.

Groteth

tässä nyt pari kuvaa mun drifteristä. pari korii käyty läpi ennenkuin valitsin tämän käyttöön...omaan silmää mukavin kori







TeamC TS2 // Axial SCX10 Honcho //
Grind RC Crew

Anis

Tulipa lukaistua koko ketju läpi, ja luin myös kodat joissa pyydettiin käyttämään hakua jne jne.
Kysyn kuitenkin mielipiteitä mikä olisi hyvä drifteri aihio jossa kardaaniveto, ei keskidiffiä, mutta edessä ja takana pölyltä suojassa diffit joissa litkut myös pysyvät sisällä? Rahaa laitetaan peliin tarpeen mukaan eli ei välttämättä tarvi olla halvin.

Kävi nimittäin niin hyvä säkä että löysin korkkaamattoman audi quattro s1:n korin (200mm) teippauksineen kaikkineen. Voi olla että en koskaan raaski edes ajaa ellei alusta ole ensin pesty ja imuroitu, mutta onhan se ainakin hel***in komea koriste hyllynpäällä!

juust0_

Aattelin alotella ens talveksi hiace drifteri koria avautuvalla takaluukulla ja tietty joilla soittokamppeilla. Mites saan rattiradiolla ohjattua myös yhtä servoa oven aukaisuun? Tartteeko 3 kanavaisen radion, vai miten toimia? Tartteis saada servo kääntymään 90astetta haluttuun suuntaan yhtä nappia painamalla radiosta.

Anis


CallidaC

Lainaus käyttäjältä: Anis - 12.10.11 - klo: 18.04
Huonosti tuli kommentteja eli tilasin sitten tämän: http://www.super-rc.com/product_info.php?cPath=21_70_71&products_id=1619&osCsid=4961feae324c82c1208423e76dbde633
osaako joku sanoa tuosta jotain?
Yokomon autolta näyttää. Varaosia Yokomoon saa suomesta Power Racingiltä. Ulkomailta saa sitten vaikka mitä counter-steer juttuja yms. driftingsälää kyseiseen autoon.
Ihmettelen kyllä miksi halusit välttämättä keppivetoisen, kun hinnallakaan ei ollut niin väliä. Hihnavetoinen kun on puolet helpompi/nopeampi huoltaa, ja ei niitä hihnoja pihallakaan mene poikki, jos ei ihan hiekkalaatikolla ajele.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Anis

Juu yokomo tuo on, niitä ainakin mainostettu soiviksi laitteiksi. Jotain rajaa piti kutenkin vetää. Oli siellä 500€ vaihtoehtojakin, mutta järki päässä mentaliteetilla mietin että kai tuo pihasuttaajalla menee. Keppiveto tuli vaan "mutu" tuntumalla jos ei olisi ihan niin arka pikkukiville.

CallidaC

Lainaus käyttäjältä: Anis - 12.10.11 - klo: 20.53
Juu yokomo tuo on, niitä ainakin mainostettu soiviksi laitteiksi. Jotain rajaa piti kutenkin vetää. Oli siellä 500€ vaihtoehtojakin, mutta järki päässä mentaliteetilla mietin että kai tuo pihasuttaajalla menee. Keppiveto tuli vaan "mutu" tuntumalla jos ei olisi ihan niin arka pikkukiville.
On ne vissiin ihan hyviä vehkeitä ollu tuolla rapakon takana ja japaniassa ja varmasti riittää harrastajalle drifting-käyttöön.
Käytetyn "kilpatouring"auton hiilikuiturungolla ja hihnavedolla saa ilman sähköjä n. 130-200€ Näissä tulee usein myös varaosia mukana ja ovat valmiiksi suht ok säädöissä, joita on myös paljon enemmän kuin "muoviautoissa".
Oletko muuten minkälaisia sähköjä miettinyt autoosi?
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Anis

Sähköiksi ajattelin alustavasti mamba max/mamba max pro, eli 3S pystyvä nopari.
Laturissa nääs ei ole 2S balanssimahdollisuutta.
Kai tuonne joku 3S patteri sopii kun katsoo sopivalla kapasiteetilla olevan akun.
Moottoriksi joku kiinan pitkäkannu, noin 2500-3000kv?
Tilasin nuo hpi:n type-a kumit koska lukemani mukaan niissä on edes jotain pitoa, en halua ihan kivikovia saippuarenkaita joissa ei ole mitään pitoa. Edellämainituilla sähköillä luultavasti kuitenkin luistaa kun on tarve?
Miltä tää setti kuulostaa?

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Anis

Sopivista sähköistä kuunnellaan ehdotuksia! Vaihdetaan tarvittaessa laturi.
Niin ja sopivat renkaatkin kiinnostaa, jotenkin vaan tuntuu että sellaiset kivikovat muovirenkaat ei pidä yhtään ja missään ja ajamisesta ei tuu mitään?

Koheltaja

Riippuu muovista, renkaat saa kyllä olla kohtalaisen liukkaat että oppii driftaamaan eikä ajamaan rallia :wink:

Liian pitävillä renkailla vauhdit nousee ja virheiden määrä kasvaa kun tilanteet tulii eteen liian nopeasti. HPI T-drift ja Tamiya SDT renkaat on ne joilla pääsääntöisesti driftataan ja niillä on hyvä lähteä liikkeelle. Oikeilla renkailla opit säätämään ja hallitsemaan autoa, luistoa pitää olla sopivasti ettei vauhdit nouse liian koviksi.

Nopariksi kelpaa lähes mikä tahansa edullinen sensorellinen nopari ja moottorina taitaa yleisin olla 8.5T ja akku 2S.
Kylätason RC-kuski.

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 13.10.11 - klo: 09.43
Riippuu muovista, renkaat saa kyllä olla kohtalaisen liukkaat että oppii driftaamaan eikä ajamaan rallia :wink:

Liian pitävillä renkailla vauhdit nousee ja virheiden määrä kasvaa kun tilanteet tulii eteen liian nopeasti. HPI T-drift ja Tamiya Super DrifTech renkaat on ne joilla pääsääntöisesti driftataan ja niillä on hyvä lähteä liikkeelle. Oikeilla renkailla opit säätämään ja hallitsemaan autoa, luistoa pitää olla sopivasti ettei vauhdit nouse liian koviksi.

Nopariksi kelpaa lähes mikä tahansa edullinen sensorellinen nopari ja moottorina taitaa yleisin olla 8.5T ja akku 2S.

Aamen.

Nuo renkaat, motti noin 8.5T harjaton ja eikun säätämään ja opettelemaan!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Anis

OK, pitää tilata uusi laturi samalla kun pari patteriakin. Jotenkin on jäänyt päälle erinäisistä 1:1 scalen harrastuksista että voimaa on harvoin tarpeeksi ja koskaan ei liikaa...
Tuon auton mukana tulee kuvissakin näkyvät saippuarenkaat vanteineen, kokeilen niillä aluksi.
Kai tuonne mahtuu normi kovakuorinen 2S, tilaan riskillä pari ja veistän ellei mahdu.
Onko muuten sensorillinen näissä "must" varuste?

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: Anis - 13.10.11 - klo: 10.53
Onko muuten sensorillinen näissä "must" varuste?

Mielestäni on, sensorittomalla voi varsinkin liukkaalla (ei pitoaineilla ajetulla) baanalla tulla pieniä ylläreitä kaasun kanssa..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Fla2h

Juu ei pakollinen mutta suositeltavaa...
Ja tuo hiace rojekti kuulostaa hyvältä... mä en oo ainoo...
???????The Drift Princess??????
TEAM DriftX.

CallidaC

Hyvä ja halpa senorillinen paketti drifteriin, jonka säätimellä voi ajaa myös FTT-touring kilpailussa löytyy Hobbywingiltä.
http://fi.eurorc.com/product/1154/hobbywing-xerun-sensored-brushless-combo-60a-85t
Säädin on sama kuin Speedpassionin vastaava ja siitä on olemassa myös 120A versio jolla ei käytännössä ole moottorirajoitusta. 8.5 kone on hyvä pitävällä matolla ja itselläni on Throttle EPA säädetty 80%, joten varaa on vielä lisätehollekkin.
Sensorillinen paketti on kyllä melkein ehdoton kaasutuntuman takia. Itse ostin drifteriin Castlen Sidewinder sv2 combon joka oli 5 akullista drifterissä kiinni jonka jälkeen myin pois, koska en tykännyt ja tilalle tuli juuri tuo Hobbywing combo.

Renkaista ne kisalailliset liukkaat kovat renkaat on parhaita(Hpi T-Drift, Tamiya Superdriftech). Sladit on sujuvamman näköisiä ja hallittavissa helpommin ja pitävät ainekin matolla lämmetessään ihan hyvin. Asvaltilla ne on kyllä aika liukkaat, mutta eihän talvella oikein asvaltille pääse ajamaan.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

HELIUM

No mua alko kiinnostamaan normaali touring, enkä ole vielä saanut kunnon kuvaa driftingistä. Joten siis voiko samalla alustalla vaan renkaiden vaihdolla tehdä kumpaakin?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Anis

Pitkin itseni kanssa taistelun jälkeen päätin luopua 3S systeemistä ja tilasin kovakuorisen 2S:n ja uuden laturin. Ne otin ihan budjettilinjalla hobbykingistä, taisivat olla karvan yli 40USD+postit.
Sähköiksi otin ebaysta http://www.ebay.com/itm/360398797543?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648 setin. Yritetään tulla otimeen ilman sensoria, castlen tuotteet vaan on ainakin tähän asti sopineet mulle. Auton välitysten mukaan laskin tyhjällä akulla 6,6 voltilla nopeudeksi reilu 60.
Eli tällä mennään kun palikat kotiutuu. Pitää opiskella kuvan laitto ja jatkaa tähän aiheeseen kun kori on päällä

HELIUM

Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr