Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

pasi78

#3990
Mitäs sanoo porukka,tekeekö tuolla tällainen sunnuntaisuttailija mitään?Onko kannattava ostos ja jos ei niin mielelläni otan vastaan ehdotuksia 1/10 rtr autoista?

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=106152&lang=en

http://www.hobbylinna.com/sprint-drift-24ghz-with-2010-camaro-body-p-27050.html

Kiitos.

MiksuKinGi

Lainaus käyttäjältä: extremetuner - 16.09.12 - klo: 21.19
Miksu onhan tuo sulla jo jonkun aikaa ollu. Ookko jo sähköt ostanu?

Tuli toi viikko sitten iskältä ostettua :D
Ei oo vielä sähköjä ja huomenna meen kori kaupoille (;

Datajätkä

Lainaus käyttäjältä: pasi78 - 16.09.12 - klo: 22.00
Mitäs sanoo porukka,tekeekö tuolla tällainen sunnuntaisuttailija mitään?Onko kannattava ostos ja jos ei niin mielelläni otan vastaan ehdotuksia 1/10 rtr autoista?
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=106152&lang=en

Ehdottomasti tekee, ite alottelin nikkotouhut tommosella joskus 2008 ja ajelin jotain ratakisojaki tolla tötteröllä. Ja ihan hyvin sillä ajeliki harrastajaluokassa xrayn yms tamioiden seassa. Vaikka auto onkin muovinen rtr kippo, on siinä silti hyvin säätöjä yms juttuja että alkuun pääsee.

Tosin sähköthän tuosta kannattee/pitää heti päivittää harjattomiin ja sen jälkeen hinta onkin jo samaa luokkaa mitä jostain käytetystä hipoturistista pyydetään..


Tosa videota pirssistä.
driftihomz rallihommia


mikari

Miksulla hieno talli ja autokin menevän näköinen!
Kiitos 20 vuodesta!

Hade

Lainaus käyttäjältä: pasi78 - 16.09.12 - klo: 22.00
Mitäs sanoo porukka,tekeekö tuolla tällainen sunnuntaisuttailija mitään?Onko kannattava ostos ja jos ei niin mielelläni otan vastaan ehdotuksia 1/10 rtr autoista?

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=106152&lang=en

http://www.hobbylinna.com/sprint-drift-24ghz-with-2010-camaro-body-p-27050.html

Kiitos.

Kannattaa hommata samasta mallista heti harjaton versio eli Sprint 2 Flux. Itellä ainakin toiminut hienosti.
http://www.hpiracing.com/kitinfo/106159/
siihen vaan Drifti renkaat.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

mikari

Datajätkän video ei näy - EMI ei salli sisältöä tässä maassa..
Kiitos 20 vuodesta!

LaNä

#3996
Moro! Kertokaahan te enemmän tietävät;
Mulla on Schumin Mi4LP, viime vuonna ajelin sillä vielä touringia, mutta driftaus kiinnostaa enemmän... Mitä tohon touring-säädöissä olevaan Schumiin pitäs muuttaa että sais siitä paremman drifterin? Mattoradalla tulee ajeltua yleensä. Drifti renkaat tietysti, mutta mitä muutoksia/modauksia pitäisi alustaan ja muualle autoon tehdä? Ja viitsisikö joku vielä kertoa mitä CS tarkoittaa driftingissä?

Kiitoksia jo etukäteen  :cool:

ps. mottina 10,5T ja nopari LRP Zero, jos joku näitä tietoja tarvitsee  :wink:

mikari

Ei kai siinä isompaa, jäykkää diffiä taakse ja
jo mainitsemasi drift renkaat. Sitten vaan
hakemaan säätöjä sormesta ja ratista.
Kiitos 20 vuodesta!

Modifier

Jos pitää lähteä jotain muuttamaan niin yleensä jousitusta löysennetään. Driftingiin tehdyt jouset on yleensä aika paljon löysemmät vielä mitä löysimmät normaali jouset. Tosin vakiosäädöt on monesti ihan hyvä lähtökohta.

CS tyylissä tai miten sen nyt haluaa sanoa, muutetaan vetosuhdetta niin, että takarenkaat pyörivät nopeammin verrattuna eturenkaisiin ja yleensä vielä ohjausta modataan niin että saadaan pyöriin lisää kääntyvyyttä.
XRAY T3, Axial SCX10x2, Yokomo MR4TC-SD

CallidaC

Lainaus käyttäjältä: LaNä - 18.09.12 - klo: 22.33
Moro! Kertokaahan te enemmän tietävät;
Mulla on Schumin Mi4LP, viime vuonna ajelin sillä vielä touringia, mutta driftaus kiinnostaa enemmän... Mitä tohon touring-säädöissä olevaan Schumiin pitäs muuttaa että sais siitä paremman drifterin? Mattoradalla tulee ajeltua yleensä. Drifti renkaat tietysti, mutta mitä muutoksia/modauksia pitäisi alustaan ja muualle autoon tehdä? Ja viitsisikö joku vielä kertoa mitä CS tarkoittaa driftingissä?

Kiitoksia jo etukäteen  :cool:

ps. mottina 10,5T ja nopari LRP Zero, jos joku näitä tietoja tarvitsee  :wink:
Tosiaaan jousitus mahd. Löysäksi. Itsellä esim. Tamiyan punaiset jouset ja 25wt öljyt. Itse pitäisin diffin takana ja eteen oneway tai spooli. Myös spooli-spooli yhdistelmä on jees. Kääntyvyyttä voi lisätä tarpeen mukaan ja tuplanivelvetarit ehdottomasti. En tiedä schumista, mutta reiskaan tein lisää kääntyvyyttä hiomalla ohjauspalaa ja c-palaa, että ohjaus ei rajoitu siihen. Moottori ja säädin onkin jo passelit tähän touhuun.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

MiksuKinGi

No jos vaikka tällä pääsisi taas hommassa alkuun  :wink:


By miksukallio at 2012-09-19

mikari

Lainaus käyttäjältä: Modifier - 19.09.12 - klo: 00.34
Jos pitää lähteä jotain muuttamaan niin yleensä jousitusta löysennetään. Driftingiin tehdyt jouset on yleensä aika paljon löysemmät vielä mitä löysimmät normaali jouset. Tosin vakiosäädöt on monesti ihan hyvä lähtökohta.

Toi oli hyvä, löysät öljyt ja iskarit by Integy (kuvassa) helpoittivat koti-driftausta kuten myös nuo HPI:n Pro Drift gummit. Oli aika mielenkiintoiset "sulattaa" vanteille kuumailmapuhaltimella..

Servo on Radiopost (onko tuttu merkki?) low profile high voltage servo, jolle otan virrat suoraan ajoakusta, kääntää hätäseen joka on hyvä juttu tässä puuhassa eikä kyykkäile.

Nastaa puuhaa ku sille päälle sattuu..




Kiitos 20 vuodesta!

bluebeetle

Rinkulat menee helposti vanteelle, kun liottaa kuumassa vedessä tovin. Kuumailmapuhaltimella tulee helposti annettua liikaa lämpöö :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

mikari

Kiitos vinskistä.. no seuravalla kerralla sitten. Nyt pärrää ku mikäkin kierroksilla.. hyvät efektit LOL
Kiitos 20 vuodesta!

extremetuner

Tiksin radan profiili on nyt valmis. Jos on kysyttävää,niin mulle yv:tä.

T:Drifting-radan ratavastaava.
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

extremetuner

|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

RangerWalker

Mistäs noita rcd1 sarjan sääntöjä pääsisi katsomaan?
(jos kerran heidän säännöillä mennään täälläkin)

tyhmä ei googlella löytänyt kuin aussifoorumin.

-Pate
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Modifier

XRAY T3, Axial SCX10x2, Yokomo MR4TC-SD


bluebeetle

Laitan nyt tännekin kyssärin, eli mitä vikaa niissä kevennetyissä säännöissä oli ettei niillä voida pitää meidän kymmenen-viidentoista hengen kisoja?

Lähinnä kai rengaspuoli ja koneet on ne jotka eroja tekee, 10.5T / max 4000 kV koneet ja renkaina edelleenkin hpi (plus r2 kopio?) tai Tamiya superdriftech?

Tässä lajissa ei todellakaan ole liikaa harrastajia, saatikka kisaajia eli kauhean natsimaista sääntökirjaa ei todellakaan kannata alkaa maailmalta kopioimaan, offipuolelta löytyy sitä vääntöä ihan tarpeeksi....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

extremetuner

#4011
Mitä tarkoitat ''kevennetyillä'' säännöillä? Tarkotatko sitä,että vain rengas ja moottorisääntö on voimassa?
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

TOMMI

Miksei rengas voi vapaasti valittavissa, kunhan on kaupasta ostettavissa, eli ei omatekoinen?

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: TOMMI - 21.09.12 - klo: 21.25
Miksei rengas voi vapaasti valittavissa, kunhan on kaupasta ostettavissa, eli ei omatekoinen?

Pitoerot on melkoiset - ja ylläty yllätys ne merkkaa drifingissä aika paljon...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

MiksuKinGi

Moottorillakaan ei mun mielestä mitään sääntöä pitäisi olla, niin kaikki saisivat ajaa sellaisilla tehoilla mitkä sopii omaan makuun ja ajotaidoille  :wink:

extremetuner

Keskustellaan tästä asiasta huomenna Tiksissä.

|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

CallidaC

Lainaus käyttäjältä: MiksuKinGi - 21.09.12 - klo: 21.54
Moottorillakaan ei mun mielestä mitään sääntöä pitäisi olla, niin kaikki saisivat ajaa sellaisilla tehoilla mitkä sopii omaan makuun ja ajotaidoille  :wink:
Moottorirajoitus tekee ajosta näyttävämmän ja tasaisemman näköistä. Lisäksi auton säätäminen korostuu. Esimerkiksi viime kautena ajoin 80%EPA rajoitetulla 10.5t koneella ja silti karkasin suoralla puolet tehokkaammilta koneilta, ihan vain sen takia, että autoni oli säädöissään ja vetopitoa oli enemmän kuin tehokkaammilla koneilla ajaneilla. Toki, jos tälläistä konetta ei omista, niin mielestäni voi katsoa sormien läpi riippuen tapauksesta ihan osallistujamäärien takia.
Seuraavaan kisaan olisi tietysti toivottavaa, että oikeanlainen moottori olisi hankittuna.

Noita D1RC sääntöjä ei ole mitään järkä soveltaa sanasta sanaan suomessa. Esimerkiksi kilpailunumerot on aivan turha asia driftingissä, ellei kilpailijoita ole reilusti yli 50kpl/kilpailu. Omasta mielestäni numerot lisäksi pilaa auton ulkonäön.
Tärkeimmät mielestäni juuri tuo moottori ja rengasrajoitus.
Sitten joitain koreja pitäisi mielestäni rajata pois esim. Pakettiautot yms. isot tai suuria ulokkeita omaavat korit.
Välkkyvät valot häiritsee vastustajaa, joten ei niitäkään kiitos kilpailuissa. Treeneissä saa ajaa vaikka joulukuusen näköisellä korilla kynttilöineen ja joulutähtineen.  :tongue:
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Nokka-akseli

Hello.

Vanha vtr ratsuni ei päässytkään eläkkeelle vaan löin siihen drifti rengasta(kyljessä lukee hpi racing, ja ei ole kovamuovia mut liukkaat on) ja ylimääräisenä ollut tekniikka on alitehoinen(17.5) mutta huomenna lauantaina pitäis mennä nyt kokeilemaan miltä se meno maistuu ja "lievällä" camperilla yritetään compensoida tehon puute noh katsotaan

-Timo
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: MiksuKinGi - 21.09.12 - klo: 21.54
Moottorillakaan ei mun mielestä mitään sääntöä pitäisi olla, niin kaikki saisivat ajaa sellaisilla tehoilla mitkä sopii omaan makuun ja ajotaidoille  :wink:

Just, mun mielestä ei pitäisi saada osallistua punaisella autolla..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

mascot

Mitäsmieltä raati on 13.5T LRP Vector X12:sta driftinki moottorina? Sellainen sattuu lojumaan tuossa ylmääräsenä... Jos joku mulle perustelee riittävän hyvin miksi 10.5T ois parempi, vaihan omaan rojekti rifteriini 10.5T DualSky Z5 moottorin... Alustana on Corally DRX Phi 09...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer