Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

Mikazimo

No nyt on lyhennetty koritolpat ja paikka maalattu kori.

Taustalla lasten hevostalli :D



RCCRVETTE

Sais olla vieläki lyhyemmät, niin että just korisokkareijän yläpuolelta katkasee  :cool: Mut näyttää kumminki nyt jo paremmalta.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Marco

Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 08.01.13 - klo: 18.42
Sais olla vieläki lyhyemmät, niin että just korisokkareijän yläpuolelta katkasee

Nii sillai et kun jossain vaiheessa vaihtaa kumeja/vanteita/alustan osia/alustan säätöjä/ajaa vähän epätasasemmalla ja olis tarve nostaa koria, ni ei nostetakkaa.  :shocked: Not... Näyttää oikein hyvältä jo nyt.

RCCRVETTE

No tuskin ajat koskaan niin epätasasella driftinkiä että tarvis alustaa niin ylös nostaa. Sitä paitsi jos säädät iskareita niin samaan syssyynhän se kori tulee ylöspäin. Mulla on aina koritolpat pätkästy korisokan yläpuolelta just eikä oo mitään ongelmia ollu minkään suhteen.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Atsu

Tiksissä ainakin matot repsottaa välillä siihen malliin, että pakko nostaa.

Nyt ois kisakori meneillään:


Löysin vihdoin e46 ämmän, jossa ei ole mitään väänneltyjä korisarjoja vaan säilytetty auton omat linjat. Toki tämäkin on GTR, joten kaaret on levitetty. Vielä pitäs peilit ja pyyhkijät laittaa kiinni. Siipikin tuli mukana, mutta en niistä niin perusta. Tilasin myös vähän saman tyyliset tummemmat vanteet, isken kuvaa vielä niistä jahka tulevat.

pitsinki

Mini M-03x4+muutama muu

Marco

Jep, esim. tiksissä parissa kohtaa matto koholla sillai kivasti et lexani lärpättää ja puskurit paukkuu kun kohalle osuu autolla jossa koppa tontissa. Tosin nykyisellä profiililla edellä mainitut kohdat jäävät sopivasti aitojen alle/ulkopuolelle.

E46 on makiaa  :tongue:

jon.lindgren

Autoa ei tarvitse säätää huonoksi ja rumaksi jos radassa on ongelma. Radan saa varmasti korjata. Jos ei ole varma mitä tekee niin ratamestarilta saa neuvoja.

Atsu

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 10.01.13 - klo: 08.01
Autoa ei tarvitse säätää huonoksi ja rumaksi jos radassa on ongelma. Radan saa varmasti korjata. Jos ei ole varma mitä tekee niin ratamestarilta saa neuvoja.

On sitä korjattukin. Se yks kohta esim. tiksissä on vaan semisti hankala, kun teipin liimapinta on irronnut sieltä lattiasta niin matto kumpuilee reunoista ylöspäin. Laitettiin siihen teippiä yks kerta päälle, mutta joku oli sen käynyt repimässä pois. Mutta ratahan nyt kiertää ko. alueen, joten ei siitä sen kummempaa.

Mut eiköhän pointti nyt ollut lähinnä se, että joskus on hyvä löytyä se pienikin säätövara ettei jää ajot sen takia ajamatta  :azn:

Marco

Huonous-paremmuus ja rumuus-kauneus on niin abstrakteja ilmasuja, että niistä jos haluaa väitellä ni löytyy varmasti parempiakin aiheita ja foorumeita. Toki mielipiteen esitys on asia erikseen ja suotavaa.

Radan spekulointikin liittyisi varmaan paremmin PKSRCA:n aiheeseen, mutta siitä ny sen verran sit, et tilanne on juurikin se mitä Atsu kertoo. Jos rata korjattaisiin kunnolla, tulisi se n. 1m x +20m pitkä matto irrottaa kokonaan (mielellään kaikki maton pätkät) ja putsata lattia, jotta liima/teippi tarttuisi kunnolla lattiaan kiinni. Tämän jälkeen saumat pitäisi teipata, jottei lika pääsisi mattojen väliin/alle ja reunat eivät lähtisi irtoilemaan/kohoamaan.

Tarkoituksena on ollut herättää näkökulmia asioihin; jos koritolpassa on reikä tai pari enemmän, niin ne sopivat todennäköisemmin useampaan koriin ja säätövaraa tarvittaessa löytyy. Lisäksi, ei tarvitse aina olla tilailemassa uusia tolppia eri koreihin, tai vaihtamassa niitä jos ottaa radalle useamman korin mukaan.

Monesti asiat tunnutaan esittävän kuin niihin olisi ainoastaan yksi tapa.  :huh:

RCCRVETTE

Jokainenhan täällä sanoo sen mikä on omasta mielestä paras  :cheesy: Mutta ei sitä pidä ottaa kirjaimellisesti. Jokainen ajaa tietysti sellasella drifterillä kuin haluaa. Mielipitetä otetaan aina mielellään vastaan. Lopulta kumminki jokainen päättää ite mitä tekee.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

pate

toivotavasti tänne ei tuu semmosta väitelyä mikä oli C arvoista   :smiley:

nosi


Marco

Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 10.01.13 - klo: 19.29
Jokainenhan täällä sanoo sen mikä on omasta mielestä paras  :cheesy: Mutta ei sitä pidä ottaa kirjaimellisesti. Jokainen ajaa tietysti sellasella drifterillä kuin haluaa. Mielipitetä otetaan aina mielellään vastaan. Lopulta kumminki jokainen päättää ite mitä tekee.

Nyt ollaan asian ytimessä. *Hymiöistä puuttuu peukku, mutta tähän väliin semmonen tulis.*  :cheesy:

zippola

Lainaus käyttäjältä: nosi - 11.01.13 - klo: 09.53
Missä Zippola käyt ajeleen?

Alakuun tosa työmaalla, mutta raaheen ois tarkotus ainaki hiippailla välillä. Kuhan tuon saa nyt täysin valmiiksi ensin.
Capricorn Reedy Futaba

Atsu

Lainaus käyttäjältä: pate - 10.01.13 - klo: 20.35
toivotavasti tänne ei tuu semmosta väitelyä mikä oli C arvoista   :smiley:

Kohta joku postaa käppyröitä koritolppien vaikutuksesta ilmanvastukseen  :laugh:

Viehättäis kyllä eniten sellanen ratkasu, että niitä reikiä ei tarttis porailla ollenkaan. Näistä vois jopa olla johonkin:
http://www.r2hobbies.com/rc-accessories/for-cars/others/1-10-rc-r-c-car-alloy-magnetic-adjustable-stealth-body-stand-mount.html
tai
http://www.r2hobbies.com/rc-accessories/for-cars/others/1-10-rc-car-alloy-adhesive-magic-tape-adjustable-stealth-body-stand-mount.html

RCCRVETTE

Jos joku aikoo tilaa noita 1/10 RC R/c Car Alloy Magnetic Adjustable Stealth Body Stand / Mount ni tilaa samantien mullekki  :laugh: Saa 10 euroa välityspalkkioo.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Marco

Todennäköisesti ikuisuusprojektiksi muodostuva unelmabaijeri.  :roll:

RCCRVETTE

3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Atsu

Nättejä pelejä. Markolla joku heruttelukuva ku ei näytetä koko autoa  :grin:

Käykös RCCRVETTE tiksissä ajelemassa?

Marco

Lainaus käyttäjältä: Atsu - 19.01.13 - klo: 23.48
Nättejä pelejä. Markolla joku heruttelukuva ku ei näytetä koko autoa  :grin:

Reps! xD Ei luonto anna periks keskeneräsestä virityksestä laittaa täyttä kuvaa ilmoille, ku on kuitenki vielä toteuttamattomia suunnitelmia.  :grin:

Ricce

#4311
Siirsin "paremmalle" osastolle


Ehkä väärä topic, mutta kysytääs:
Nurkkiin kantautui Yokomon keppivetoinen drifteri. Mukana tuli Novakin 8.5 harjaton motti ja LRP SXX nopari, ajatukseni oli ettei tarvitsisi enää erikseen akkuihin investoida, vaan käyttäisin samoja mitä muissakin autoissa, eli 2S 5000mah 50c murikoilla.
Onko odotettavissa ongelmia?

Nimim. Sähköt ollut autoissa aina valmiina :)
Xray T3 2011 - Yokomo MR4TC - Sanwa MX-3 FG

RCCRVETTE

Lainaus käyttäjältä: Atsu - 19.01.13 - klo: 23.48
Nättejä pelejä. Markolla joku heruttelukuva ku ei näytetä koko autoa  :grin:

Käykös RCCRVETTE tiksissä ajelemassa?

En oo vielä kerenny tiksiin asti ajelee. Mulla on tossa 2 noparia levähtäny, jotain ihme maanantai kappaleita. Nyt pitäs instaa taas 3 nopari kii ja kattoo miten se kestää. Jos kestää ni enköhän mä sinne jokupäivä tuu ajelee ku kerkiää. Oisha se mukavampi tulla valmiiseen rataan ku aina tonne työpaikalle  :smiley: Pitää tehä rata ja pitää purkaa rata. Mulla siis ollu autossa kii toi LRP SPX Bullet reverse ja ensimmäinen kesti jotain 5 akullista kunnes meni yks vaihe pimeeks. Sitte tuli takuuseen toinen nopari mikä kesti 15min kunnes sammu. Kytkin oli OFF asenossa ja akkupiuha kumminki kii ni konkka ja muut piuhat kuumeni silti  :laugh: No seki lähti takuusee ja tuli viimeviikolla se 3 uus, se nyt pitäs tossa pistää kii ja mennä viikonloppuna ajaa. Toivottavasti tällä kertaa kestäis tai muuten tulee noparin vaihto. Meinaa hiukan rasittavaa ku ei oo päässy kauheesti ajelee täs ku aina nopari seikkailemas jossai ja odottaa uutta...
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Jakee

Pistetäänpäs pari kuvaa kun testailin uutta kameraa  :cool:

Alustana toimii siis Xray T3



Koreja on 3kpl BMW mikä tuli joidenkin autokauppojen mukana, BMW E30 M3 ja viimeisenä Lada joka kesken vielä.



Tämmösiä rengas/vanne settejä löytyy, kaikkia muita 4kpl paitsi noita pinkkejä. Valkosia kennovanteita on yhteensä 8 kpl, niissä pientä eroa on keskenään..



Ja viiimeisenä tämmönen kokeilu  :grin:  :grin:



Pitäisköhän tällä ruveta ajamaankin joskus...?
Xray T3 2010 Lada + Tamiya TT-01 BMW E30 M3

Joo

Hehee  :grin: Hieno auto "Jakee":lla. Olet tainnut käyttää Tamiya TT-01:n tarroja hyödyksi  :tongue:
Tai on niitä varmaan muissakin Tamiyan autoissa,mutta kuitenkin.

zippola

#4315
Jea, pientä päivitystä valojenja peilien muodossa + koritolpatkin lyhentyneet  :grin:
Miksukingin kanssa tehtiin vähän vannevaihtareita, uusista vanteista ei vielä kuvaa, oottelen niihin renkulat ensin päälle :)

Tässä pari räpsyä:
Edessä 32mcd ajovaloina+sumareina, 6mcd lämpimät parkkeina ja 4x perusoranssit


Takana sopivan himmeät, kuva ei anna oikein oikeutta:


Capricorn Reedy Futaba

extremetuner

#4316
Siitähän tuli ihan siisti. Vois itekkin jossain vaiheessa jonkun trailerin hommata.
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

RCCRVETTE

3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Atsu

Pikkuhiljaa etenee, kun kusti polkee honkkarista tavaraa. Vähän alkaa tähän aikaan jo valo loppua tohon kuvaamiseen, mutta ohessa pari fotoa. Jäi näköjään hieman pölyseksi auto :P

Vähän tulee vanteet ulos. Needs more camber!





veltsu1

Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp