Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

villetauriainen

En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta sain vaihossa xray t2 drift/touring auton ja siitä meni vetoakseli rikki niin haittaako paljon ajoon jos ajaa väliaikasesti ilman yhtä takavetaria? Ajaisin vain sen aikaa että saan uuden. Driftailen sillä vain omassa varastossa jossa on tarpeeksi tilaa enkä ole näillä näkymin menossa muualle ajamaan  :azn:
Traxxas e-revo

stadium

Lainaus käyttäjältä: villetauriainen - 22.12.13 - klo: 17.59
En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta sain vaihossa xray t2 drift/touring auton ja siitä meni vetoakseli rikki niin haittaako paljon ajoon jos ajaa väliaikasesti ilman yhtä takavetaria? Ajaisin vain sen aikaa että saan uuden. Driftailen sillä vain omassa varastossa jossa on tarpeeksi tilaa enkä ole näillä näkymin menossa muualle ajamaan  :azn:
Vaikeeta se ajaminen kyllä saattaa olla. Mutta en usko, että sen enempää haittaa.
Tamiya TA-04 "Drifteri" Tamiya M05 "Pikatsu"

villetauriainen

Onkohan paljonkin vaikeempaa? Eikös se haittaa sitten vain siihen että saattaa vetää toiseen suuntaan autoa? Tai toiseen suuntaan kääntyessä voi lähteä luisumaan helpommin/huonommin?
Traxxas e-revo

stadium

Lainaus käyttäjältä: villetauriainen - 22.12.13 - klo: 21.13
Onkohan paljonkin vaikeempaa? Eikös se haittaa sitten vain siihen että saattaa vetää toiseen suuntaan autoa? Tai toiseen suuntaan kääntyessä voi lähteä luisumaan helpommin/huonommin?
Niinhän se on. Ajon vaikeus selviää kokeilemalla.
Tamiya TA-04 "Drifteri" Tamiya M05 "Pikatsu"

villetauriainen

okei! pitää kokeilla kunhan uusi hihna tulee  :smiley: Tiedättekö että onko etralta mahdollista saada sopivia hihnoja? Nehän vissiin tekeekin jos näyttää millasta tarvii?
Traxxas e-revo

bluebeetle

Ei saa, racingfactorysta saa kyllä ihan varmaan.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

villetauriainen

Oletko kysynyt etralta? Kun nehän tekee siellä hihnoja ihan tilauksesta!  :smiley:
Traxxas e-revo

bluebeetle

En ole kysynyt, kun kerran kaikki Xray:n varaosat saa kätevästi ja sopuhinnalla asiantuntijaliikkeestä.

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

villetauriainen

Miten te olette saanut enemmän kääntösädettä renkaille? jos ihan tavallisesta touringista haluaa driftarin.
Traxxas e-revo

ViX

"enemmän kääntösädettä" saa radiosta rajoittamalla kääntyvyyttä. Mutta tuplanivelvetarit, dremel, treeni ja joskus oneway taas auttaa toiseen suuntaan

Marco

Rauhallista joulua ja hyvää uutta vuotta driftiporukalle!

Kivasti tullu uusia hahmoja syksyn aikana harrastuksen pariin ja komeita koreja puskee threadiin tasaseen tahtiin, toivottavasti sama linja jatkuu myös ens vuoden puolella.  :smiley:

Liitteeks vielä kuvaa omasta tämän hetken projektista.



Jalo

Komee Bimmeri! :cool:

Jouluterveisiä lumisesta Raisiosta!

Jaakko
- JL Signature - Awesomatix - Lrp - Sanwa - Faskolor - Bittydesign - Power Racing - Art-D -

vato

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

RCCRVETTE

Lainaus käyttäjältä: villetauriainen - 23.12.13 - klo: 15.05
Miten te olette saanut enemmän kääntösädettä renkaille? jos ihan tavallisesta touringista haluaa driftarin.

Se on hankala tällein viestillä kertoa mitä tehä. Tossa nyt tollanen yks kuva mun T3:sta mikä kertoo jo jonki verran. Eli hubia on pilkottu. Vielä pitäis porailla lisäreikiä tangolle. Tolla on saatu melkosesti jo kääntyvyyttä enemmän. Xrayn omilla säädöillä ei noin paljoa saa kulmaa millään renkaaseen joten on pakko alkaa modailee itse.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

vato

Yhden T3 drifterin ohjauksen modanneena:
-Hubia ei tartte leikata "poikki",vastaavan kolon voi tehdä napaan,kohtaan jossa se osuisi C-palaan..Ei vaikuta niin paljon kestävyyteen.
-Ainakin hiukan nopeemmaksi ja enemmän kääntöä saa kun tekee napaan sisemmäs reiät.Varsinkin kääntönopeuteen vaikuttaa.

Noillakin kotikonsteilla se alkas kääntymään paremmin ja hallittavuus parani kovemmassa kulmassa ja suunnanvaihdossa.

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

pitsinki

Lainaus käyttäjältä: vato - 26.12.13 - klo: 10.32
Yhden T3 drifterin ohjauksen modanneena:

-Ainakin hiukan nopeemmaksi ja enemmän kääntöä saa kun tekee napaan sisemmäs reiät.Varsinkin kääntönopeuteen vaikuttaa.

Noillakin kotikonsteilla se alkas kääntymään paremmin ja hallittavuus parani kovemmassa kulmassa ja suunnanvaihdossa.

Napaan sisemmäs reiät? Nyt ei kyllä ymmärtäny tuota.
Mini M-03x4+muutama muu

vato

Eli siihen kohtaan minne normaalisti tulee raidetanko kiinni(perus navassa on 2 kiinnitysreikää),teet siihen lähemmäs napaa ylimääräisen reiän raidetangolle.

Mitä lähempänä navan keskilinjaa raidetanko on,sitä enemmän ja nopeemmin se servo kääntää pyörää.

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

pitsinki

Nyt ymmärsin :azn: Sama pää kesät talvet :laugh: :laugh:
Lainaus käyttäjältä: vato - 26.12.13 - klo: 14.30
Eli siihen kohtaan minne normaalisti tulee raidetanko kiinni(perus navassa on 2 kiinnitysreikää),teet siihen lähemmäs napaa ylimääräisen reiän raidetangolle.

Mitä lähempänä navan keskilinjaa raidetanko on,sitä enemmän ja nopeemmin se servo kääntää pyörää.


Mini M-03x4+muutama muu

vato

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Marco

Lainaus käyttäjältä: Jalo - 24.12.13 - klo: 15.31
Komee Bimmeri! :cool:

Jouluterveisiä lumisesta Raisiosta!

Jaakko

Tänks, ihan kyllä kisakireeltä kyllikiltä tuo sinunkin luomus näyttää.  :cool:

Lainaus käyttäjältä: vato - 25.12.13 - klo: 12.58
Onko Bemmi Tamiya vai Yokomo?
Hemmetin hieno!

Kiitos! Tämä on Tamiyan versio. Näin jälkeenpäin vasta huomasin, että Yokomon versiossa olis vähän enemmän "drift-lookkia," kun siinä on puskurit, helmat, kaaret ja konepelti erilaisia. Näin niinkun vinkkinä muille.  :wink:

glade

Yokomon versio
Tamiya TA-05 VDF, Tamiya TRF 415&416,Xray XB8e,Xray 808e,Inferno VE, MST

RCCRVETTE

Uutta RTR-X koria pitäs kyhäillä alkuvuodelle. Pienimuotoinen traileri siis.

New RTR-X Body coming in 2014 TRAILER
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

MiksuKinGi


nassikka10

Mites noi drifterin renkaat saa siististi vanteille?
Ostin pojalleni ekat drifteri renkaat ja vanteet. Tuntuvat olevan just oikeaa kokoa keskenään, mutta sovitus vanteelle on todella tiukka renkaan vanteelle saamiseksi, enkä halua rikkoa renkaan reunaa tai vannetta niitä väkisin survomalla.
Oletteko käyttäneet lämpöä tjms renkaiden vanteille saamiseksi?
XRay T3-11, Sanwa MT-4

atarauskis

Laita renkaat kiehuvaan veteen hetkeksi ja sen jälkeen paina renkat vanteilleen :wink:
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

nassikka10

Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 31.12.13 - klo: 16.22
Laita renkaat kiehuvaan veteen hetkeksi ja sen jälkeen paina renkat vanteilleen :wink:
Hienoa, kiitos tästä tiedosta!
XRay T3-11, Sanwa MT-4

atarauskis

#4826
Sama pätee sitten myös jos haluatte vaihtaa renkaat toisille vanteille,hetkeksi kuumaan veteen...
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

nassikka10

Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 31.12.13 - klo: 17.55
Sama pätee sitten myös jos haluatte vaitaa renkaat toisille vanteille,hetkeksi kuumaan veteen...
Ok, pidetään mielessä.
Näillä ohjeilla pääsen mekkaamaan ja poikani ajamaan driftingiä tiksissä sunnuntaina  :wink:
XRay T3-11, Sanwa MT-4

RCCRVETTE

Lainaus käyttäjältä: nassikka10 - 01.01.14 - klo: 00.28
Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 31.12.13 - klo: 17.55
Sama pätee sitten myös jos haluatte vaitaa renkaat toisille vanteille,hetkeksi kuumaan veteen...
Ok, pidetään mielessä.
Näillä ohjeilla pääsen mekkaamaan ja poikani ajamaan driftingiä tiksissä sunnuntaina  :wink:


Niin ja kiehuvassa vedessä MAX 20s vaan. Jos renkaat on liian kauan kiehuvassa vedessä, tulee sen jälkeen jännä vetäytymisilmiö kun rengas jäähtyy vanteen ympärillä, ei oo enää siististi vanteella vaan vetäytyy jo sisäänpäin. Jos siis haluaa että renkaat menee siististi vanteille ni Max se 20 sekunttia rengas kiehuvassa vedessä.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

nassikka10

Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 01.01.14 - klo: 06.55

Niin ja kiehuvassa vedessä MAX 20s vaan. Jos renkaat on liian kauan kiehuvassa vedessä, tulee sen jälkeen jännä vetäytymisilmiö kun rengas jäähtyy vanteen ympärillä, ei oo enää siististi vanteella vaan vetäytyy jo sisäänpäin. Jos siis haluaa että renkaat menee siististi vanteille ni Max se 20 sekunttia rengas kiehuvassa vedessä.
Tämä oli tärkeä pointti, kiitos.
Päästään keittelemään renkaita tänään.
XRay T3-11, Sanwa MT-4