Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!

Aloittaja RangerWalker, 23.02.08 - klo: 00.23

Hedgehog

Kisa valmistelut aloittetu =) vakio Kannuun johdot kiini ja vaihdoin nimh akkuihin deans Liitimet jotta saa sidewinerin käyttöön ja virran kulkemaan. Vielä pitää Muutama asia tehdä ennen kuin pääsee testaamaan nopparin säätöjä ja akkujen kestoa kisa erä pituuksien mukainen koe kisa pitää ajaa. Akkujen kesto ei pitäisi olla ongelma vakio kannulla. Akkuina mulla kauppa potkö nimh 3000 & 3500.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Karvajalka

Sama juttu... Alkaa kohta olemaan vakio-pannu ruuvattu paikalleen.. Sitten vielä jostain toimiva servo vanhan turisti-gummit alle, niin eiköhän tästä pääse TT:tä ulkoiluttamaan Tattikselle kohta. Säätämisestähän tässä TTn kanssa ei paljon tartte huolehtia :lol:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Hedgehog

Jes, oma kisa lailinen pulkka kanssa nipussa  :grin:
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Karvajalka

Testaukset tehty. Pitipä autoa säätääkin. Oli aurauskulmat ihan vinksin vonksin niin ei menny suoraan pätkääkään. Siinäpä ne säädöt olikin. Mitä nyt noparin sai kalibroida uudelleen. Nyt menee suoraan ja auto liikkuu kuin raketti... Tosin ehkä se raketti on jonkin telaketjuvetoisin laitteen perässä menossa laukaisupaikalleen... Siis vauhti ei varsinaisesti päätä huimaa, mutta ei noilla voi tosiaan olla saamatta aikaan melko tasaväkistä kisaa  :grin:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Hedgehog

 :grin: joo kyyti kohdillaan, kävin itsekin tattiksella testaamassa ja säätämässä nopparia. Pitäsikö sopia vielä yhtenäinen valitys? Esim 61/21 itse ajoin tolla ja ihan ok välitys.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

JVL

onks jollain hajuakaan saako tt-01.seen isompaa välitystä kuin 19/61 (vakio) esim 17/66 tahi vastaavaa kun 11x2 lankanen pannu tuppaa lämmetä liikaa vaikka alla muoviset paine vesiputkesta tehdyt huippu liukkaat drifti renkaat, koneeseen kyllä pitää laittaa noparin mukana tulleet konkat ja diodi sekä kunnon johdot. muovi kardaani meinaa ottaa itteensä ko. koneesta (värinä herkka ja alu tulossa) välityksen pienentäminen oli paikoillaan myös siitä syystä että auto tuntuu lähtevän lentoon kaasu pohjassa.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Karvajalka

Lainaus käyttäjältä: JVL - 29.07.09 - klo: 11.49
onks jollain hajuakaan saako tt-01.seen isompaa välitystä kuin 19/61 (vakio) esim 17/66 tahi vastaavaa

Tuossa olisi mahdolliset välitykset TT-01een. En tiedä miksi siitä vakio välitys on jätetty pois... Mutta näyttäisi ettei kevyemmäksi enää oikein taida päästä. Taitaa alkaa tuollainen 11x2 kone jo vääntämään runkoakin aika lailla, puhumattakaan siitä kardaanista  :grin:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

chico malor

Toi on oikeesti hyvä idea justiin itekkin sain tentun kasaan vakiokoneella :) siihen se vakio osuus loppuukin lukuunottamatta ammetta joka on vakio. Tälläsiä ns.jokamiehenluokkia tarvitaan lisää sillä saadaan se pikkusen arkakin kokeilemaan ja mahdollisesti ihastumaan lajiin suhteellisen edullisesti. Tattikselle vaan TT-01 gran prixiä pystyyn  :afro:
-Mcd Baja 1000 EVO 2,5 ,RC4wd trailfinder Ford, Axialx5, Toylift tube-scale toyota , TA-02,TL-01+Pari kopteria

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: chico malor - 29.07.09 - klo: 12.34
Toi on oikeesti hyvä idea justiin itekkin sain tentun kasaan vakiokoneella :) siihen se vakio osuus loppuukin lukuunottamatta ammetta joka on vakio. Tälläsiä ns.jokamiehenluokkia tarvitaan lisää sillä saadaan se pikkusen arkakin kokeilemaan ja mahdollisesti ihastumaan lajiin suhteellisen edullisesti. Tattikselle vaan TT-01 gran prixiä pystyyn  :afro:

Mikäli olet yli 18v ja haluat kilpailla näillä turisti luokan autoilla niin ainoa luokka on (siis virallinen luokka) niin tuo pro stock ja ne autot kulkee ihan liian kovaa harrastelijoille joten tuolle TT-01 luokalle voisi olla jopa ihan kivastikin kysyntää ja noihin autoihin saa todella hienot koritkin joka on todella tärkeä juttu näin hiukan vanhemmalle kaverille.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Heuli

Prostockia hitaampi vakioluokka on jatkossa ilman ikärajaa eli voi vapaasti valita vauhdin mukaan kolmesta eri luokasta eli TSS-10 (vakio), TSP-10 (prostock) ja TSM-10 (viritetty).

Hedgehog

>Karvajalka>
Uskallatko paljastaa mikä välitys sulla käytössä?  :shock: Entä ehdotuksesi luokan välitykseksi? Jos Meinatsi että runkokin taipuu tolla lankakoneella, Mikä oisi hätäisin harjatonkone jonkalaittaisit tähän pulkkaan? 9.5-6.5 kv 4600-5700? 2s lipo/nimh 7.2 virtana.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

bluebeetle

No eikös tuo VTR-10 ole mukavan hidasvauhtinen, eikä tartte muovipulkalla ajaa...? Siellä kun rajattais vielä välityksellä vähän rajummin niin tasoittuisi vähän.

Jos tahtoo vielä hitaampaa menoa niin Mini.

Oikeasti, ei kai joka autolle tarvitse erikseen keksiä omaa luokkaa, kohta ei riitä kuskeja yhteenkään kunnolla.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Karvajalka

Lainaus käyttäjältä: Hedgehog - 29.07.09 - klo: 16.29
>Karvajalka>
Uskallatko paljastaa mikä välitys sulla käytössä?  :shock: Entä ehdotuksesi luokan välitykseksi? Jos Meinatsi että runkokin taipuu tolla lankakoneella, Mikä oisi hätäisin harjatonkone jonkalaittaisit tähän pulkkaan? 9.5-6.5 kv 4600-5700? 2s lipo/nimh 7.2 virtana.

Tarkistin just. Paikallaan on 21 pinioni (suurin mitä löytyy), spurreja näytti olevan 58T & 55T, paikallaan olevan 61T lisäksi. Noista spurreista ei paljon iloa ole ilman sopivaa pinioia. Joten ehdottaisin tuolta alueelta välitystä, jos se pitäisi kiinnittää. Muutkin kelpaa jos saan lainaan sopivan pinionin  :wink:

On tuossa mun TTssä ollut Castlen 4600 Sidewinder setti kiinni. Sen verran tuntui huterasti olevan kumit maassa kiinni, ettei se varmaan kovin paljon enempää tartte tehoja  :laugh: Mutta ei sillä yhdistelmällä ole oikein tullut ajettua melkein vuoteen, joten nyt voisi asista olla vähän eri mielipide.

Tuo rungon vääntyminen on vaan yleinen ongelma kardaanivetoisessa autossa jossa on tehokkaampi kone. Voimansiirto tuppaan vääntämään runkoa kieroon varsinkin kiihdytyksissä (siksi kisa-kiesit on varustettu hihnoilla). Ja kun tässä kiesissä ei ole mikään 3mm hiilikuitu runko, niin voi jonkinlaista vääntymistä esiintyä  :tongue:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Hedgehog

>BlueBeetle>
Jertsi Hoi! Yllätys Yllätys Hieno idea ammuttiin heti alas. :angry: Mun vasta veto VTR 10 Välitys Maks 5.72 25/55 pin/spur Jolloin TT oisi kelvollinen alusta myös VTR 10:piin. Seuraus?? todennäköiseti osallistuja määrä nousee vtr 10 luokassa.  :afro:
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Karvajalka

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 29.07.09 - klo: 16.42
No eikös tuo VTR-10 ole mukavan hidasvauhtinen, eikä tartte muovipulkalla ajaa...? Siellä kun rajattais vielä välityksellä vähän rajummin niin tasoittuisi vähän.

Jos tahtoo vielä hitaampaa menoa niin Mini.

Oikeasti, ei kai joka autolle tarvitse erikseen keksiä omaa luokkaa, kohta ei riitä kuskeja yhteenkään kunnolla.

Itse asiassa tässä oli vähän ideana saada lisää niitä kuskeja kisoihin. Jonkin verran TT01n omistajista lienee hankkinut/saanut auton ensimmäiseksi RC-autoksi. Oma TT01 oli ensimmäinen hankinta, enkä mineistä tiennyt mitään vielä silloin...
Minien vähäinen kiinnostus tuota ensi sunnuntain Sipoon kisaa kohtaan jättää aikatauluun tilaa, joten jos sinne saadaan kourallinen innokkaita kokeilemaan kisaamista, niin eipä tuo taida keneltäkään pois olla. Päinvastoin, jos saadaan kisa-kärpänen puremaan muutamaa uutta kuskia  :wink:

Itselläni tuo VTR-kisa on kyllä ykkös-prioriteetti. Mutta jos samalla matkalla saa toistakin autoa ulkoilutettua, niin kyllä sitten puhallelaan pölyt pois kopasta ja tuplataan resissun ajoaika :wink:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: Hedgehog - 29.07.09 - klo: 19.38
>BlueBeetle>
Jertsi Hoi! Yllätys Yllätys Hieno idea ammuttiin heti alas. :angry: Mun vasta veto VTR 10 Välitys Maks 5.72 25/55 pin/spur Jolloin TT oisi kelvollinen alusta myös VTR 10:piin. Seuraus?? todennäköiseti osallistuja määrä nousee vtr 10 luokassa.  :afro:

En mä ammu mitään alas, koetan herättää keskustelua vaan..

TT:llähän voi nyttenkin osallistua VTR-10 luokkaan, antaa vaan nopeudessa vähän tasoitusta..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Karvajalka

Lainaus käyttäjältä: Hedgehog - 29.07.09 - klo: 19.38
>BlueBeetle>
Jertsi Hoi! Yllätys Yllätys Hieno idea ammuttiin heti alas. :angry: Mun vasta veto VTR 10 Välitys Maks 5.72 25/55 pin/spur Jolloin TT oisi kelvollinen alusta myös VTR 10:piin. Seuraus?? todennäköiseti osallistuja määrä nousee vtr 10 luokassa.  :afro:

Tuo 5,72 välitys taitaisi olla vähän liian kevyt nykyisille VTR-koneille. Voi alkaa lämmittämään kiuasta kun auto kulkee koko ajan täysillä kierroksilla. Toisekseen, perän saaminen kuriin on ollut useimmille suurin haaste VTRien säätämisessä. Sitä tuskin paljon helpottaisi se, että saadaan lisää vääntöä kiihdytyksiin. Tuolla 1,65 hyppäyksellä ero taitaa jo tuntua aika selkeesti...

TT01stä on vaan aika vaikea laittaa samalle viivalle kisa-runkojen kanssa kovin tasaväkisesti. Joko siitä loppuu alustan säätövara nopeampien koneiden kanssa, tai sitten välitykset hitaampien koneiden kanssa. Eli paras kisa näillä varmasti saadaan kun laittaa TT:t omalle jokkishenkiselle viivalle.

Näihin on myös niin komeita koreja, että onhan se synti ja häpeä, jos ne vaan hyllyllä kerää pölyä, eikä radalla saa komeita naarmuja ja halkeamia lexaniin :grin:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Hedgehog

Joo totta tuokin, ei sotketa Vtr 10.Ä Mites oisi mini/tt yhteis lähtönä? Vauhti samaa tasoa ja autoluokat helppo eroittaa toisistaan.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Hedgehog

Joo ei ole pakko tosiaan ajaa muovi pulkkallä mutta kun sellainen jo on. Itse meinaa hommata minin jossain vaiheessa, mutta sitä odotellessa oisi kiva kisata hiukan. Itse kun en perusta niinkään pihasudittelusta. Vtr 10 vaatisi melkoista panostusta tällä hetkellä kun axial scx 10 maasturi on tulossa ensi viikolla maahan ja Se nielee sen 300 niin jää muut hankinnat/kisat kauvas syksyyn jos nyky kalustolla ei kisaa. Sen takia ainakin minä tykkäsin jokkis tt luokka ideasta.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

JVL

kiits taulukko on hyä :laugh: mutta ihmetyttää ettei se kerro että vakio spurrilla (61T) moottori petiin voi istuttaa manuaalin mukaisesti (19T) pinjonin.

hetken itte asiaa mietittyäni päätin kokeilla istuttaa 16t pinjonin paikoilleen ja sinnehän se meni, moottori kiinni 20t pinjonin reikiin moottoripetissä ja moottorissa ruuvit toinen A ja toinen B reikään sekä hivenen veisto töitä ammeen pohjalle. tädään auton nopeus pysyi samana kuin 19/61 välityksellä mutta motti ei lämpene enää läheskään niin paljoo, ja kiihtyvyys parani :tongue: elikkä teetee lähtee nyt kuin rusakko puskasta tai tonni lompakosta.   


Lainaus käyttäjältä: Karvajalka - 29.07.09 - klo: 12.03
Lainaus käyttäjältä: JVL - 29.07.09 - klo: 11.49
onks jollain hajuakaan saako tt-01.seen isompaa välitystä kuin 19/61 (vakio) esim 17/66 tahi vastaavaa

Tuossa olisi mahdolliset välitykset TT-01een. En tiedä miksi siitä vakio välitys on jätetty pois... Mutta näyttäisi ettei kevyemmäksi enää oikein taida päästä. Taitaa alkaa tuollainen 11x2 kone jo vääntämään runkoakin aika lailla, puhumattakaan siitä kardaanista  :grin:
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

ilvessalo

Pistin omaan TT01 juuri 22/61 välityksen ja toimi ihan ok Tattiksella. On se tosin vähän hidasta putputtelua 10.5 touringin jälkeen.

Tasaista vääntöä tulee varmasti noilla koneilla - vain ajolinjoilla on väliä..

Olisiko huomenna Tattikselle lähtijöitä? TT01 tai Vintage harjoittelua Sipoota varten olisi tarjolla. Kokemusta takana 0 GP lähtöä  :grin:
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: ilvessalo - 29.07.09 - klo: 22.15
Pistin omaan TT01 juuri 22/61 välityksen ja toimi ihan ok Tattiksella. On se tosin vähän hidasta putputtelua 10.5 touringin jälkeen.

Tasaista vääntöä tulee varmasti noilla koneilla - vain ajolinjoilla on väliä..

Olisiko huomenna Tattikselle lähtijöitä? TT01 tai Vintage harjoittelua Sipoota varten olisi tarjolla. Kokemusta takana 0 GP lähtöä  :grin:

Huomenna ollaan tulossa ainakin Ollin kanssa viimeisiä säätöjä tekemään. Viimeistään klo 12 reikä reikä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

ilvessalo

Jee jee! Super Sport tullee huomenna postissa mutta renkaat vielä uupuvat vintagesta.

T2R maavara on nostettu ja slikseillä haettua tänään tuntumaa.. Hyvältä tuntui - VAPISKAA!!
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: ilvessalo - 29.07.09 - klo: 22.31T2R maavara on nostettu ja slikseillä haettua tänään tuntumaa.. Hyvältä tuntui - VAPISKAA!!

Sorry offtopic, mutta olisko mitenkään mahdollista valottaa VTR-touhuihin sopivan alustan speksejä esim T2R-topikissa? Alkaa kohta perän lipsuminen vituttaa niin, että jää VTR-touhut väliin.

Hedgehog

>ilvessalo>
mihin aikaa oisit tulossa?
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

ilvessalo

Lainaus käyttäjältä: Hedgehog - 29.07.09 - klo: 22.57
>ilvessalo>
mihin aikaa oisit tulossa?
12 pintaan laskeudun. Siitä sitten useampi tunti säiden salliessa virittelyä.
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Hedgehog

Ok, akkut lataukseen ja tontille =) toivottavasti keli suosii.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Hedgehog

>ilvessuo>
onko sulla pakkissa 21 pinjoa? Tai täytyy käydä kaupan kautta jotta oisi samat välitykset. Tietty hyvä vertailua eri pinjojen eroista. Mulla tosiaan nyt kiini 61/21 paketti.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

ilvessalo

Lainaus käyttäjältä: Hedgehog - 30.07.09 - klo: 00.12
>ilvessuo>
onko sulla pakkissa 21 pinjoa? Tai täytyy käydä kaupan kautta jotta oisi samat välitykset. Tietty hyvä vertailua eri pinjojen eroista. Mulla tosiaan nyt kiini 61/21 paketti.
Ei taida olla. Varaosia ei ole vielä hirveästi kertynyt.. 55 ja 58 spurrit löytyy kyllä, mutta niille tarttee vissiin olla sitten jo 22 tai 23 jotta ratas edes osuu spurriin.

19 pinjoni löytyisi kyllä. Voipi olla että pitää silläkin kokeilla josko vauhtia saisi enemmän. Tuntui nimittäin siltä että saattoi olla hiukka liian pieni välitys.
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11