Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!

Aloittaja RangerWalker, 23.02.08 - klo: 00.23

Bonzer

Osaakos joku suositella jotain välityksiä 8.5t koneelle?

Haxu.R

#1741
Tuli löydettyy suunnittelukukkanen TT:ssä. Kävi niin että pyörät rupes menee lukkoon vapaalla rullatessa. Huomasin et se spurrin kopassa oleva takimmaisen laakerin paikka on tosi kapea ja kun pesätkin kulunu niin laakeri pääsee nousemaan ylöspäin. Laitoin vetopyörästön puolelta muovinpalan tukemaan laakeria. Ja laakereiden ympärille kierros sähköteippiä. Ainoat välykset on nyt mitä laakerissa on, tuli hyvä :smiley:

Toi alkuperäinen systeemi vaatis et tos spurrin akselis ei olis yhtään päittäisvälystä...
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

jannekoskinen

Lainaus käyttäjältä: Haxu.R - 27.05.14 - klo: 21.56
Tuli löydettyy suunnittelukukkanen TT:ssä. Kävi niin että pyörät rupes menee lukkoon vapaalla rullatessa. Huomasin et se spurrin kopassa oleva takimmaisen laakerin paikka on tosi kapea ja kun pesätkin kulunu niin laakeri pääsee nousemaan ylöspäin. Laitoin vetopyörästön puolelta muovinpalan tukemaan laakeria. Ja laakereiden ympärille kierros sähköteippiä. Ainoat välykset on nyt mitä laakerissa on, tuli hyvä :smiley:

Toi alkuperäinen systeemi vaatis et tos spurrin akselis ei olis yhtään päittäisvälystä...
Mulla kävi samoin ensimmäisen pohjalevyn kanssa kun unohdin jotain tärkeää perästä.
Liian monta auto tähän tilaan

Tubee

Mitäs TT-01 -versiota suosittelette, jos tarkoitus olisi ajaa asfaltilla ja talvella ehkä mattoradalla, eikä driftausominaisuudet niin hirveästi ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta?

TT-01E vai onko järkeä/hyötyä hankkia TT-01D (E-versio) johon vaihtaa normirenkaat?
1992 Schumacher Cougar Club10 (Cougar2)
Team Durango DESC210

Haxu.R

Lainaus käyttäjältä: Tubee - 29.06.14 - klo: 08.58
Mitäs TT-01 -versiota suosittelette, jos tarkoitus olisi ajaa asfaltilla ja talvella ehkä mattoradalla, eikä driftausominaisuudet niin hirveästi ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta?

TT-01E vai onko järkeä/hyötyä hankkia TT-01D (E-versio) johon vaihtaa normirenkaat?
TT-01D:ssä ainakin öljytäytteiset iskarit ja säädettävät ylätukivarret. En löytäny onko perus E:ssä mut Tt-01R typeE :ssä on.
Ps. multa ohjeet että saa herkät noista vakio öljyiskareista.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

juu-zo

Kokeneemmat voisivat kertoa mitkä ovat "pakolliset" upgradet tt-01D versioon drifting käyttöön. Alumiininen kardaani varmaan ainakin?

Haxu.R

Lainaus käyttäjältä: juu-zo - 20.07.14 - klo: 09.54
Kokeneemmat voisivat kertoa mitkä ovat "pakolliset" upgradet tt-01D versioon drifting käyttöön. Alumiininen kardaani varmaan ainakin?
Toi on hyvä versio kun saa cambereita säädettyy, mulle tuli käytettynä samanlainen, 10,5t moottori ja lipo vaan lisätty. Jos yhtään tuntuu ettei jaksa sutia niin moottorin varmaan vaihtaisin ekana. Mä treenailin 50/50 nelivedolla ilman onewayta, alkuun ei ollu ees lukkoo takana. Vakio muovi-iskareihin sellainen vinkki et laittaa siihen liukuputkeen vaan yhden O-renkaan, tulee herkät ja ainakin mulla on pysyny öljyt sisällä. Niin öljyks sit UR 50. Ja sit noi vakio jouset oli ainakin käytetyssä tosi pehmeet, 50/50 nelivedos vois  toimii soft (pun) edessä ja medium tai hard (kelt tai sin) takana). Oneway helpottaa kääntyvyyttä rullatessa ja jarrulla. Alukardaanii en oo viel tarvinnu.

Edellisellä sivulla on mun 1.5 CS TT:n speksit mut ei voi ihan soveltaa 50/50 nelivetoon. Alusta speksit pitää ainakin heittää toisinpäin
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Jugga

Parin vuoden jälkeen tuli kaivettua oma tt romujen seasta ja puhalleltua pölyjä pois.. ajattelin kanssa ruveta vääntämään tuosta luisupulkkaa ku en mitään muutakaan sille keksi.
On varmaan jossai mainittu, mutta onkos ohjaukseen mahdollista saada lisää kääntyvyyttä? Vakionahan ei paljoon renkaat käänny. Laitelkaas kuvia auton sisuksista joilla tt driftereitä on :)
Team NäätäRacing

juu-zo

Tänään pääsi aloittamaan oman auton rakentelua. Melko näpräämistä ensimmäistä kertaa. Tänä iltana kerkesin kasaamaan takapään valmiiksi ja huomenna jatkuu. Muutama ilta tuossa varmasti menee.

Jugga

Vihdoin ja viimein sain oman vanhan tt purettua atomeiksi. Pitkin maailmaa on tippunu kaikenlaisia palikoita postilaatikkoon, eli tässähän pääsee pikkuhiljaa kasailemaan luisupulkkaa.. täytyy napata kuvaa jos muistan, kun saan kasailtua.
Team NäätäRacing

Jugga

Hiukan kerkesin kasaileen tänään..

Team NäätäRacing

Haxu.R

^Mitkä noi tukivarret on? Nois on joku eri systeemi olka-akseleissa. Saako noilla välyksettömän TT:stä?
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Jugga

Team NäätäRacing

kyoshoman02

Tuo oma tt-01 (en tiedä onko drift versio) niin tollasilla rally renkailla driftaa vakiokuntosena (originaali harmaa 27t moottorimötikkä,nopari ja radio samassa mustassa boksissa) ja kulkee yhtä kovaa kuin toi 15t vanha pureten hihnalla ja tosi väljää kaikkialla niin on se kumma :O

kyoshoman02

Lainaus käyttäjältä: kyoshoman02 - 26.09.14 - klo: 20.38
Tuo oma tt-01 (en tiedä onko drift versio) niin tollasilla rally renkailla driftaa vakiokuntosena (originaali harmaa 27t moottorimötikkä,nopari ja radio samassa mustassa boksissa) ja kulkee yhtä kovaa kuin toi 15t vanha pureten hihnalla ja tosi väljää kaikkialla niin on se kumma :O
Se olikin 23t.

kyoshoman02

Nyt kävi omituisesti. Ajelin tuossa hieman hiekalla, ja aluksi toimi hyvin. Sitten yhtäkkiä ilman että painoin kaasua lähti täysiä eteenpäin. Säädöt olivat oikein, mikä voi olla vikana?

4wdkanootti

Ylikuumentunut nopeudensäädin, vettä piirikorteilla, tekevät ainakin tuota.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

kyoshoman02

Juu. Pitäisi avata koko nopariradioservohäkkyrä ja kattoa vähän.

4wdkanootti

Pullistuneita, paistettuja, tai haisevia osia jos on, ni mahdollinen kide talteen, loput uutta.
En ole yhdistelmälaitetta Tamiyalla nähnyt, ni kuvakin vähän kiinnostas.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

kyoshoman02

Nyt taas ajelin niin ei ole enää mitään häikkää. Varmaan tilapäisesti vain pieni häiriö.

Pastirolli

Heipähei.

Nyt on sellainen tilanne että ajatuksena olisi hankkia pari TT-01:stä pihasuttailuun. Suunnitelmissa olisi tehdä ralliautoksi. Mutta mutta... Mitä nämä kaikki E, D ja muut runkomerkinnät oikein ovat? Onko TT-02 kuinka paljon erilainen? Kuinkas akselivälit menevät?

Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

kyoshoman02

Näin olen ainakin käsittänyt, korjatkaa jos olen väärässä:
E=enhanced, parempi versio ainakin radalle
D=drifteri
D type E=drifteri, jossa osia E-mallista
R=kilpaversio
R type E= R-tyyppi E-version osilla
ES= E Sport, käyttää halvempia osia
TT-02 en tiedä paljoakaan, mutta varmasti hieman kehittyneempi peli kuin tt-01.
TT-01 kannattaa päivittää, ensinkin kitkaiskarit kannattaa päivittää kunnon iskareihin. Toiseksi kuulalaakerointi. Suosittelen alumiinista vetoakselia. TT-02 mitä olen lukenut, pystyy helpommin muokkaamaan ralliautoksi. Mutta en osaa sanoa.

Pastirolli

Onkos tuossa jotenkin vakio tuo 22T pinjoni? 21T löytyi hyllystä ja se jää jotenkin turhan kauas spurrista.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

4wdkanootti

TT01konepukissa ei ole liuku-uraa että konetta siirtäen pinionvälys säätyisi. Siellä on muutamalle piikkimäärälle käyvåt kiinteät paikat. Ohjekirjanen kertoo numerot. Tietty modatavoi vaikka diy osalla.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Curtiswolfe

Vieläkö tt käyttäjiä löytyy? tuntuu että suomestakin osat alkaa olemaan loppu/tilataan jos kysellään? Vai ootteko jo päivittäneet uuteen alustaan?
If you can't be happy at least you can be drunk

savis

#1765
Olen aikeissa hankkia tt-02. Onko mitään itua ajatuksessa?  Touring alusta driftailuun? Vai pitäiskö harkita jotain muuta alustaa? Tarkoitus on hankkia RTR alusta.

jp88

itsellä ogelma tt-01 kanssa laitoin harjattoman tekniikan ja vaihdoin kaikki rattaat ja uusin laakerit. jostain kuuluu rutinaa rattaista ? ei mikään ratas ole kulunut vaikka tahalleen kaasutin pitkään että saisin tietää vika kohdan.. oisko lisä vinkkejä...?

4wdkanootti

Yleisiä rutinan aiheuttajia harjattomiin siirtyessä on koneen tarkka paikka motorplate levyssä, että hammasväljyys sopii. Toisessa mun piti laittaa numeroa pienemmän rattaan reikiin jotta välys sopi.
Samainen levy voi olla myös autoon päin väljä.
Joko kansipalan kierteiden korkatessa, tai lämmön vaikutuksesta.
Edelleen, jos kansipala päästää jommankumman kardaanilaakerin elämään, taas välys hyppii hampaitten yli.
Mä käytänkin sekä laakeripesissä että ruuveissa lukitetta myös muoviosille.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

jova123

Oiskohan täällä ketään joka tietäs että onko tt-02 samanpituinen keskikardaani kuin tt-01? tai että kuin pitkä 02 kardaani edes on?

savis

Lainaus käyttäjältä: jova123 - 30.07.15 - klo: 20.27
Oiskohan täällä ketään joka tietäs että onko tt-02 samanpituinen keskikardaani kuin tt-01? tai että kuin pitkä 02 kardaani edes on?

TT-02 kardaanin pituus on: 140mm.