Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

Mika R

arska lue voi mun laittama sääntökopio uudelleen.
Ripe,  en mä niin ole sanonut. Hyviä joo.

RC-Garage

No ensi kaudella tullaan näkemään myös Go:n koneita GT luokassa, sittenhän se tiedetään miten kestää.
Turha kai sitä nyt on spekuloida kun ei taaskaan ole mitään faktaa.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Mika R

#302
edit: Eli yksi moottori -listaan lisää tämän myötäkö http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1098 ?

mitkäs ton speksit ovat jotta voi itsekin hankkia? onko se 3, 5 vai 7 -porttinen versio ?

piti oikein palat tohon ranskalaisten tuloslistaan, kun en ollu katsonut sitä moottorien osalta niin tarkkaan  - pahoittelut siitä

aika kovaltahan tuo Go tossa näyttää, ei huono laisinkaan!

Result of the first Round:
1/ Stéphane Mateo Hobbytech STR8 RG - Go - Mc Laren
2/ Romuald Derenne Hobbytech STR8 RG – Nova JP BLACK - Protoform
3/ Ludovic Try XB8 – RB - Protoform
4/ Alexis Dufau Crono RS03 – OS Speed – Mc Laren
5/ Sébastien Carrere Hyper 8 - GRP - Protoform
6/ Julien Kaddour Twister RG - SIIM - Audi Avus
7/ Virginie Vélu Hobbytech STR8 RG - Go - Mc Laren
8/ Julien Guichard Hyper 8 - OS Speed - Porsche 911
9/ Jean-François Coehlo Try XRay 808 – Ninja - Mc Laren
10/ Christophe Alvarez XRay XB8 - RB - Mc Laren
TQ = Jerome Delcourt - Hobbytech STR8 RG - Go - Mc Laren

Muuten tää oli just sitä ma aikasemmin tarkoitin eli etelässä ei todellakaan ajeta budjetti -koneilla, vaan kärkipään krossikoneilla. Tässä kohtaa tuo Go näyttää olevan melkoinen poikkeus ainakin mun silmään. Mikähän toi Go sitten malliltaan tuossa on ? Varmaan toi 195€ pannu? Poinas varmaan tietää.




RC-Garage

Niin, kait tuokin auto sarjaan hyväksytään. Haloo työryhmä :azn:
+ DM-1 Spec on GO:n moottorilla. Eli kaksi autoa???
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 22.12.08 - klo: 15.46
edit: Eli yksi moottori -listaan lisää tämän myötäkö http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1098 ?

mitkäs ton speksit ovat jotta voi itsekin hankkia? onko se 3, 5 vai 7 -porttinen versio ?

piti oikein palat tohon ranskalaisten tuloslistaan, kun en ollu katsonut sitä moottorien osalta niin tarkkaan  - pahoittelut siitä

aika kovaltahan tuo Go tossa näyttää, ei huono laisinkaan!

Result of the first Round:
1/ Stéphane Mateo Hobbytech STR8 RG - Go - Mc Laren
2/ Romuald Derenne Hobbytech STR8 RG – Nova JP BLACK - Protoform
3/ Ludovic Try XB8 – RB - Protoform
4/ Alexis Dufau Crono RS03 – OS Speed – Mc Laren
5/ Sébastien Carrere Hyper 8 - GRP - Protoform
6/ Julien Kaddour Twister RG - SIIM - Audi Avus
7/ Virginie Vélu Hobbytech STR8 RG - Go - Mc Laren
8/ Julien Guichard Hyper 8 - OS Speed - Porsche 911
9/ Jean-François Coehlo Try XRay 808 – Ninja - Mc Laren
10/ Christophe Alvarez XRay XB8 - RB - Mc Laren
TQ = Jerome Delcourt - Hobbytech STR8 RG - Go - Mc Laren

Muuten tää oli just sitä ma aikasemmin tarkoitin eli etelässä ei todellakaan ajeta budjetti -koneilla, vaan kärkipään krossikoneilla. Tässä kohtaa tuo Go näyttää olevan melkoinen poikkeus ainakin mun silmään. Mikähän toi Go sitten malliltaan tuossa on ? Varmaan toi 195€ pannu? Poinas varmaan tietää.

RTR RG:ssä on vakiona tämä kone (tosin eri värisellä jäähdytyskannella ainakin ekan sarjan autoissa): http://www.eaimport.net/product_details.php?p=246

Delcourt ajoi 7pt koneella kun taas Mateo 5pt koneella.

Eli ei ihan vakio kuosissa, mutta toisaalta ei mitään ratamyllyjäkään. Käytetyistä pilleistä ei ole tietoa. Mateo päästeli muuten vakiorenkailla. :shocked: Muutenkin toi RG ei ole ihan pelkästään torneja vaihtamalla tehty, vaan siinä on mm. oma pohjalevy jne. Mutta toivottavasti kelpuutetaan mukaan sarjaan vaikka toi vakio koppa ei sieltä kauniimmasta päästä ehkä olekkaan  :wink:


EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Mika R

ok
Tottakai se pitää kelpuuttaa. Sen sitten näkee millaiseksi kilpailu muodostuu näiden uusien moottoreiden myötä. Varmasti taso paranee parempien rtr moottoreiden myötä ja ajaminen on entistä hauskempaa kun moottorit toimivat.

Mika R

#306
Jenkit ovat GT -luokassa puhueet ns. claimer -säännöstä.

Käytnnössä se on jotain sellaista, että jos joku voittaa kisan selkeästi ylivoimaisella pannulla, niin kanssakilpailija voi esittää vaatimuksen ("claim") että voittajan pitää laittaa kone myyntiin $200:lla, jonka joku halukas voi sitten ostaa

Karsii kalliiden koneiden käyttöä ja vastannee meikäläistä "jokkis" sääntöä mistä on keskusteltu edellä.

jerzirccar1

Toivotaan että tämä luokka ei kuole näiden sääntöjen takia :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

ihan ku sä et koskaan vouhoittaisi säännöistä...

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 05.01.09 - klo: 00.11
ihan ku sä et koskaan vouhoittaisi säännöistä...

Muistatkos monster luokka joka kaatui huuto äänestykseen ja oli hieno luokka.
Se riittää että on muutama tyyppi niitä sääntöjä tekemässä, nyt kuin otit esille tämä claim juttu niin entistä enemmän uusia kuskeja menee sekaisin.
Hitto tämä luokka kuin ei tarvitse kovin kummoisia sääntöjä ollakseen aivan loistava luokka.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

monsuista tiedä.. Mutta totta hitossa tämä on hieno luokka, kai nyt sen tiedän ja tiedät kai hyvin miksi :)

clarkkent

#311
Voiskohan soveltaa jotenki huippunopeusrajoitusta tässä luokassa. Siis pisimmälle suoralle tutka ja maksimi nopeus määrätty. Jopa ilman vaihteita vois pärjätä, eikä kukaan "rahamiäs" pääsis suoralla tekeen eroo.  :grin:

Associated SC10,RC10GT+GT2, RC10T4, RC18T Team Losi 8ight, TeamC http://riihimaenpaklubi.net

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: clarkkent - 05.01.09 - klo: 17.26
Voiskohan soveltaa jotenki huippunopeusrajoitusta tässä luokassa. Siis pisimmälle suoralle tutka ja maksimi nopeus määrätty. Jopa ilman vaihteita vois pärjätä, eikä kukaan "rahamiäs" pääsis suoralla tekeen eroo.

Ei mun hiekkalaatikko, mutta ihan pakko kommentoida: ehkä hulluin idea vähään aikaan...!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

clarkkent

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 05.01.09 - klo: 18.08
Lainaus käyttäjältä: clarkkent - 05.01.09 - klo: 17.26
Voiskohan soveltaa jotenki huippunopeusrajoitusta tässä luokassa. Siis pisimmälle suoralle tutka ja maksimi nopeus määrätty. Jopa ilman vaihteita vois pärjätä, eikä kukaan "rahamiäs" pääsis suoralla tekeen eroo.

Ei mun hiekkalaatikko, mutta ihan pakko kommentoida: ehkä hulluin idea vähään aikaan...!

Joo niin on.  :grin:
Associated SC10,RC10GT+GT2, RC10T4, RC18T Team Losi 8ight, TeamC http://riihimaenpaklubi.net

*HOKE*

No kyllä... varsinkin kun ei pysty mitenkään rajoittimella rajoittamaan nopeutta, ainut vaihtoehto välityksillä yrittää saada huiput kuriin, mutta sillonkin joutuu kone huutamaan max kierroksilla piiitkän matkaa.
Ja vieläpä kun niitä eroja ei tässäkään luokassa kyllä suoralla tehdä, vaan ne erot tehdään mutkissa.

Pööki

Vaikka säännöt eivät vielä julkaisukunnossa olisikaan niin olisko mahdollista jo kuulla edes alustavia kisapäiviä? Tiedän että vasta tammikuuta mennään mutta silti...

Niko

Lainaten Josen kommenttia PM-lehdestä EM 2004 kisa-artikkelissa. Juttu meni about näin:

"Nikon CMB moottori herätti hämmästystä jopa Novarossin miehissä, sillä Nikon auto oli kisojen ylivoimaisesti nopein suoralla. Valitettavasti radalla oli myös mutkia."
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 07.01.09 - klo: 23.01
Vaikka säännöt eivät vielä julkaisukunnossa olisikaan niin olisko mahdollista jo kuulla edes alustavia kisapäiviä? Tiedän että vasta tammikuuta mennään mutta silti...

Minulla on suunitelmissä kesällä viedä läpi LS-5 luokalle 3-4 kisaan ja ajattelin että täyte luokkana olis täysin OPEN luokka näille GT autoille.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 10.01.09 - klo: 20.48
Lainaus käyttäjältä: Pööki - 07.01.09 - klo: 23.01
Vaikka säännöt eivät vielä julkaisukunnossa olisikaan niin olisko mahdollista jo kuulla edes alustavia kisapäiviä? Tiedän että vasta tammikuuta mennään mutta silti...

Minulla on suunitelmissä kesällä viedä läpi LS-5 luokalle 3-4 kisaan ja ajattelin että täyte luokkana olis täysin OPEN luokka näille GT autoille.
Jerzi

Tämä on ollut alustava ajatus kilpailukalenterin suhteen. Mitään kisaa ei kuitenkaan toistaiseksi ole vahvistettu.
Flying Calacucco

Pööki

Eli Jerzin järjestämänä 3-4 open kisaa. Sehän on hyvä homma, lisää kisoja vaan mukaan. Entä "virallisen" GT-luokan kisat? Edelleen edes alustavia päivämääriä kyselen. Täytyis noi työt säätää ajoissa niin että pääsee kisoihin.

peitsamo

Eieieieiei....

Vaan, että GT-autoilla ajettaisiin LS-5:n kisojen yhteydessä.

En tiedä mitään Jerzi-luokasta, tai muustakaan kolmannesta neljännestä tai viidennestä GT-luokasta, ainostaan siitä, jota olemme ns. "virallisena" GT-8 luokkana yrittäneet viedä eteenpäin.
Flying Calacucco

Pööki

No johan selvisi. Kiitos Peitsamo tästä. Alunperin juuri tämän teidän järkkäämän "virallisen" luokan kisapäiviä kyselinkin. Jerzi tuossa omassa vastauksessaan puhui OPEN-kisoista ja siksi ymmärsin että ne olisivat epvirallisia kisoja, irrallaan tästä kisasarjasta.

Mutta siis LS-5 kisojen yhetydessä ajettaisiin. Tämä oli se tieto jota kaipasinkin.

*HOKE*

Kyllä minä ainakin näin ymmärsin jerryn tekstistä että nimenomaan hän itse on järjestämässä LS5 kisoja ja ajatteli niiden sekaan GT luokan open kisoja... Jossa ilmeisesti olisi sallittu ihan krossiautotkin kunhan vaan on GT luokan kori.

Pööki

Eli paljon kisoja tiedossa, mahtavaa!!! :grin:

Anzelmi

#324
Tälleen "aloittelevana" harrastajana kiinnostais vaan tietää semmonen asia että, "Open"-luokka.
Tarkoittaako sitä että kaikki käy, kunhan on GT kori. Ei rajoituksia moottori, runko, yms tekniikan kanssa?
Jos tarkoittaa tuota, niin meitsi taitaa jäädä ulos. Ei niin budjetin puolesta vaan sen että, menee taas vähän mielenkiinto kun aletaan laittaan parasta autoon...

Olis kiva edes vähän tietää etukäteen millaisia sääntöjä on ajateltu tulevalla kaudelle...  :huh:

Sami L

Tämä sama ongelma tuntuu aina olevan se päällimmäinen juttu mikä ihmisillä hitsaa kiinni. Jos nyt ihan totta puhutaan, niin ei ketään kiinnosta Jerryn open kisoihin mennä 500e pannuilla ja 800e Italiasta tilatulla hihna-gt-kitillä pätemään. Enkä tarkoita tätä nyt pahalla Jerryä kohtaan, jonka aktiivisuus lajia kohtaan on esimerkillistä, vaan sillä että kukaan ei ole noin tyhmä panostaja (vai?), ei siellä niin paljon ole pelissä. Ja vaikka joku sinne tuliskin lompakkoaan esittelemään, niin pitääkö just sitä kaveria vastaan ajaa kisaa voitosta, vai voisko joskus pitää hauskaa kisapäivää kaverien kesken, nostajat, ajanotto ym. mukavuudet. Ei kun pitää rakentaa kovin mahdollinen vehje sääntöjen puitteissa ja VOITTAA! Aina on jollain enemmän treeniä pohjalla, poratumpi pannu, nopeempi servo, paksummat johdot ja laihempaa öljyä laakereissa. Itse ainakin kauden mittaan voin katsella niitä tuttuja heppuja jotka menee suht samaa vauhtia ja kisassa sitten leikkimielisesti naljaillaan kun ollaan vuorotellen toistaan nopeampia. Kyseessä on kuitenkin harrastus eikä elinkeino.

Kisoihinkin kantsis hei vaan voittajan lähteä, sehän ne kuitenkin voittaa, vai?

Edit: Ja tuo Open setti on nyt siis näitä Jerryn järkkäyksiä, GT-luokan sääntökomitean julistusta odotellessa on turha maalailla hirvijöötä seinille.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 10.01.09 - klo: 23.42
Kyllä minä ainakin näin ymmärsin jerryn tekstistä että nimenomaan hän itse on järjestämässä LS5 kisoja ja ajatteli niiden sekaan GT luokan open kisoja... Jossa ilmeisesti olisi sallittu ihan krossiautotkin kunhan vaan on GT luokan kori.

Joo eli samalla lähtö laukauksilla luin viime kesänä mennään tänäkin vuonna eli riittää että on tuo koppakori/gt kori ja mitään muuta sääntöä ei ole (ainakaan viellä suunitelmissa) :p
Näillä kisoilla ei ole mitään tekemistä noilla virallisilla kisoilla, vaan rentomeininki otteella mennään eteenpäin tasoo ja kalustoa katsomatta. Kierrosajat ratkaisee kuka on nopein kauden päätteessä sitten :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Pööki

Lainaus käyttäjältä: Anzelmi - 11.01.09 - klo: 00.09
Tälleen "aloittelevana" harrastajana kiinnostais vaan tietää semmonen asia että, "Open"-luokka.
Tarkoittaako sitä että kaikki käy, kunhan on GT kori. Ei rajoituksia moottori, runko, yms tekniikan kanssa?
Jos tarkoittaa tuota, niin meitsi taitaa jäädä ulos. Ei niin budjetin puolesta vaan sen että, menee taas vähän mielenkiinto kun aletaan laittaan parasta autoon...


Ei näitä "Open-luokka" puheita kannata liian tosissaan ottaa, kuten Sami tuossa edellä jo sanoikin. Ainakin allekirjoittanut aikoo osallistua sekä "viralliseen" GT-luokkaan (jossa ilmeisen rajatut säännöt virittämisen suhteen) että Jerryn järkkäämiin kisoihin. Mutta noihin Open-kisoihin aion mennä täysin samalla kalustolla. Sinne mennään pitämään hauskaa, treenaamaan kilpailemista, jne. Luultavasti tulen noissa Open-kisoissa tarkkailemaan omia kierrosaikojani, en niinkään sijoitustani, onhan paikalla ajanotto joten kisat erinomaista treeniä! Ei kaikkea tarvitse ottaa niin tosissaan. Ja taivaan tosi on että vaikka kuinka virittäisin autoani, en silti pärjäisi vakioautolla ajavalle huippukuskille. Joten mitä sitä turhaan hassaamaan rahojaan johonkin turhaan kun sen sijaan voi mennä viettämään hauskaa harrastuspäivää mukavien kanssakilpailijoiden kanssa.

Mika R

Tokihan sitä voisi tulla täytteeksi ajamaan Jerryn open kisoihin. Tai vaikka vitosautojen sekaankin, autothan on melkein yhtä isoja ja kierrosajatkin samoja. Ainoa huono puoli että gt autoa pitää tankata välillä  :grin:

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 11.01.09 - klo: 09.52
Tokihan sitä voisi tulla täytteeksi ajamaan Jerryn open kisoihin. Tai vaikka vitosautojen sekaankin, autothan on melkein yhtä isoja ja kierrosajatkin samoja. Ainoa huono puoli että gt autoa pitää tankata välillä  :grin:

Tämä sääntö ei mene läpi, femmat erikseen ja gt erikseen senkin takia että ei ole kivaa katsoa kuin gt luokan auto on mennyt rusinaksi femma auton johdosta :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂