Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

mikari

Lainaus käyttäjältä: mikari - 05.08.20 - klo: 20.05
Jes Matti, yritetään päästä samaan aikaan.

Tässä mun kilpuri about ajovalmiina (suodattimen öljy puuttuu).

Hightlightit "2008 tribute" Inferno GT

- IGW008 vaihde
- nivelletty etukardaani
- GT3 4 asteen caster CNC palat
- 325mm wheelbase (short)
- mp9 nivelvetarit
- 150ml tankki
- Picco .21 P3X GT version kiertokangella (Finnish Open 2020 III Vantaa A-finaalimoottori  :cool:)
- mp10 vauhtipyörä ja kytkin
- Savox High power servot
- vakaimet
- muuten vuoden 2008 malli




Pankaahan muutkin kalustoa esille  :cool:

Toki myönnän ettei ole todellakaan latest and greatest mutta katotaan jos olis silti edelleen yhtä hauskaa.

Ja toki mielummin sit autot radalle ku nettiin :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

pintakaasu

Moro,

Mää otan vaan varmaankin ratakasin völjyyn lauantaina kun tuossa on kisatkin tulossa. Se on varmaankin ihan hyvä käydä vähän ratakasia ulkoiluttaan kerran pari ennen kisakekrejä 🏎
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: pintakaasu - 06.08.20 - klo: 17.21
Moro,

Mää otan vaan varmaankin ratakasin völjyyn lauantaina kun tuossa on kisatkin tulossa. Se on varmaankin ihan hyvä käydä vähän ratakasia ulkoiluttaan kerran pari ennen kisakekrejä 🏎
kova jamppa... ajaa kylmiltään finaaliin...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

Luulen että pääasia on osallistuminen tässä tapauksessa. Ja se on hieno juttu se.

Krossipuolella saa kyllä ajaa tuhansia läppejä (vuosien myötä kymmeniätuhansia) ennen kisoja jos mielii A finaaliin.

Kiitos 20 vuodesta!

pintakaasu

Nimenomaan.

Viime kesänä en käynyt treenaamassa ollenkaan mutta ajoin silti koko sarjan ensimmäistä kertaa. Ja lopputuloksena oli SM-sarjan 6. Mutta täytyy myöntää että tässä oli myös vaikutusta lopputuloksiin sillä että yksi kolmasosa porukasta ajoi kisoja vain ulkomailla ja muut jotka olivat minua nopeampia eivät valitettavasti päässeet maaliin asti jokaisessa kisassa.

Ja nyt kun käy muutaman kerran treenaamassa ennen kisoja niin näkee sitten että mikä on treenaamisen vaikutus.
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: pintakaasu - 06.08.20 - klo: 21.53
Nimenomaan.

Viime kesänä en käynyt treenaamassa ollenkaan mutta ajoin silti koko sarjan ensimmäistä kertaa. Ja lopputuloksena oli SM-sarjan 6. Mutta täytyy myöntää että tässä oli myös vaikutusta lopputuloksiin sillä että yksi kolmasosa porukasta ajoi kisoja vain ulkomailla ja muut jotka olivat minua nopeampia eivät valitettavasti päässeet maaliin asti jokaisessa kisassa.

Ja nyt kun käy muutaman kerran treenaamassa ennen kisoja niin näkee sitten että mikä on treenaamisen vaikutus.
pääasia on että ote on innostunutta ja pidetään osallistumismäärä tarpeeksi korkeana, välitavoitteet on saavutettu, suurin asvaltilla ajettava luokka, SM arvo ja nyt kansainväliset rataolosuhteet, joista olen jaksanut naputtaa vuodesta 2014 lähtien...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

huomisesta sen verran että upea sää tulossa. nyt tuli vaan tänään taloon koiranpentu ja pikksen kiirusta sen kanssa kun on tämä vanhempikin dogi. joten suattaapi jäädä väliin. ens vkolla tulee niitä optio välityksiä kymppiautoon (nitroturistiin) joten testais sit molempia samalla. mut katotaa miten ehtii. huomenna on varmaan aika paljon jengiä baanalla? kaikrn hyvän lisäks tulee istuttua niin paljon ton Ninjan päällä ettei oikein ehdi muuta harrastaa, siks vähän koittanu yhdistää mut ei niin kiva ajella nitrokamojen kanssa ku ilman (ei oo sivulaukkuja eikä takapoksia eikä tähän pyörään tule, tankkilaukkuun mahtuu vain 2L löpö)
Kiitos 20 vuodesta!

matti1983

sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#4030
Tänään kävin ensi kertaa Hyvinkään uudella asfalttibaanalla, hieno onkin! Kandee käydä ajamassa siellä.

Mukana olivat GT8 ja GT10 (keppivetoinen 1:10 nitroturisti).

Kasissa oli Louisen kumirenkaat joka olivat kyllä aika liukkaat, varsinkin jos väisti pois linjalta Ratakaseja tai muuten vaan sattui lipsumaan ulos kylmillä renkailla. Hieman parani kun rengas lämpeni ja puhdistui mutta parempia renkaita olisi ehkä kaivannut ( tai pitoa muuten). No auto toimi muuten ihan kivasti Piccolla ja voimaa riitti hyvin läpi radan. Pääsuoralla meni sen verran kovaa ettei ainakaan kaikille C8 autoille ollut tukkeena.
Minusta auto näyttikin hyvältä Fefen korilla - oli mukavaa pitkästä aikaa palautella mieleen GT8 radalla.
Ensi kertaan ois hyvä saada paremmat gummit, GRP varmaankin, mitä porukka ehdottaa - slicksejä vai kuviollisia ?

GT10 Ossin koneella ja foameilla oli ihan pirteä ja toisin kuin Tattarisuolla vakiovälitykset riittivät juuri ja juuri myös pääsuoralle. Pientä säätöä tein ja auto parani niin, että lopussa oli minusta ihan kivaa menoa jo. Hyvin pysyi linjalla ja oli tosi kiva ajaa. Vauhti ihan ok ja sitä haetaan hieman lisää kun optio välitykset saapuvat (matkalla postissa). Ei tuo GT8 nopeuksiin ehkä aivan päässyt, mutta varsin viihdyttävää silti. Toki aito tp10 tarjoaisi vielä enemmän, mutta katsotaan mitä tästä saan vielä irti. Valot illan hämärtyessä olivat plussaa, makee lisä muutenkin realistiseen koriin.

Seuraavat testit Tattarisuolla. Tosiaan antakaa GT8 rengasvinkit vaikka Eurorc:n GRP valikoimasta, jos on heittää, kiitos!

Sunnuntaina näyttää sää hyvältä. Silloin varmaan Tattikselle, Vaasa jää (koiranpennun ja muun ohjelman takia) väliin.
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

mä voisin antaa sulle näytteenä muutamat sweepit, jos tulet hakemaan, samalla voitais keskustella gimar gt8 autosta  ja sen demoajamisesta, tuossa se nököttää edelleen hyllyssä muutaman motin kanssa...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

Kiitos Jukka, vois olla hyvä idea, nyt kun "baselinea" on saatu. Laitatko yvllä osoitteen.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Lainaus käyttäjältä: mikari - 12.08.20 - klo: 22.50
Tänään kävin ensi kertaa Hyvinkään uudella asfalttibaanalla, hieno onkin! Kandee käydä ajamassa siellä.

Mukana olivat GT8 ja GT10 (keppivetoinen 1:10 nitroturisti).

Kasissa oli Louisen kumirenkaat joka olivat kyllä aika liukkaat, varsinkin jos väisti pois linjalta Ratakaseja tai muuten vaan sattui lipsumaan ulos kylmillä renkailla. Hieman parani kun rengas lämpeni ja puhdistui mutta parempia renkaita olisi ehkä kaivannut ( tai pitoa muuten). No auto toimi muuten ihan kivasti Piccolla ja voimaa riitti hyvin läpi radan. Pääsuoralla meni sen verran kovaa ettei ainakaan kaikille C8 autoille ollut tukkeena.
Minusta auto näyttikin hyvältä Fefen korilla - oli mukavaa pitkästä aikaa palautella mieleen GT8 radalla.
Ensi kertaan ois hyvä saada paremmat gummit, GRP varmaankin, mitä porukka ehdottaa - slicksejä vai kuviollisia ?

GT10 Ossin koneella ja foameilla oli ihan pirteä ja toisin kuin Tattarisuolla vakiovälitykset riittivät juuri ja juuri myös pääsuoralle. Pientä säätöä tein ja auto parani niin, että lopussa oli minusta ihan kivaa menoa jo. Hyvin pysyi linjalla ja oli tosi kiva ajaa. Vauhti ihan ok ja sitä haetaan hieman lisää kun optio välitykset saapuvat (matkalla postissa). Ei tuo GT8 nopeuksiin ehkä aivan päässyt, mutta varsin viihdyttävää silti. Toki aito tp10 tarjoaisi vielä enemmän, mutta katsotaan mitä tästä saan vielä irti. Valot illan hämärtyessä olivat plussaa, makee lisä muutenkin realistiseen koriin.

Seuraavat testit Tattarisuolla. Tosiaan antakaa GT8 rengasvinkit vaikka Eurorc:n GRP valikoimasta, jos on heittää, kiitos!

Sunnuntaina näyttää sää hyvältä. Silloin varmaan Tattikselle, Vaasa jää (koiranpennun ja muun ohjelman takia) väliin.

Eilisen kierrosaikoja
http://rc10.fi/index.php?topic=28519.msg837678#msg837678
Eipä päätä huimaa, mutta ihan kiva nähdä.

5723180 on Inferno GT8 Piccolla, n. 24-25s parhaimmillaan ja selkeesti HITAAMPI kuin GT10 vaikka suoranopeus parempi. Louisen gummit :(
2821984 on Kyosho FW06 GT10 OSsilla (vakiopilli) n. 21-22s läppi parhaimmillaan. Foumit.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

sain välit gt10iin:
- 21/26 (vakio)
- 22/27
- 23/28
ja spur
- 46/41 (vakio)
- 45/40

eiköhän noista löydy sopivat myö Tartikselle, toivon.👍
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Yes, 3h testiä Tattarisuolla. GT10n välitykset riitti varsin hienosti!

Voisin sanoa että auto täytti maksimi odotukset mitä uskalsi odottaa. Urvelsi mennessään ja kyyti oli ihan mukavaa!
:cool:

Vaihdoin paikanpäällä vielä Inferno kytkimen niin sillä sai pikkasen vielä lisää punchia verrattuna vakioon (jäykempi jousi, kevyempi pala). 3D kytkin voisi olla jees, mutta ei tämäkään ihan huono ole.

Jatkoon!
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Eilisen kierrosajat Kyosho GT10 (fw06)
https://speedhive.mylaps.com/Practice/692744078/Activity
näyttäs olen 20-21s läppejä (viimeset 5 roskaa varikkosuoralla)
Kiitos 20 vuodesta!

micsa.fi

Vertailun vuoksi 1/10 sähköturistilla ajettu 16,9s uudella profiililla kumirenkailla. Tehoa pitää olla jos uudella profiililla meinaa kovia läppejä ajaa.
Wacky Stack Racing Team

nitropaimen

näin on... nitro R8 autolla sekuntia parempia, todennäköisesti tulevaisuudessa  R8e (pan car patteri kasi) vielä nopeampia aikoja..
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Ender

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 15.08.20 - klo: 12.20
Vertailun vuoksi 1/10 sähköturistilla ajettu 16,9s uudella profiililla kumirenkailla. Tehoa pitää olla jos uudella profiililla meinaa kovia läppejä ajaa.

Tämä hieman huolettaa itseäni näissä uusissa radoissa. Ruvetaan liikaa keskittymään siihen yhteen nopeaan kierrokseen ja hakemaan sitä autoa/moottoria/setuppia siihen. Tattiksen rata antaa tähän erinomaisen mahdollisuuden.

Tärkeintä on kuitenkin se kuinka hyvää ja mielekästä se itse kisaaminen on, kun ajetaan vaikka pitkiä kisoja.


nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: Ender - 15.08.20 - klo: 12.47
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 15.08.20 - klo: 12.20
Vertailun vuoksi 1/10 sähköturistilla ajettu 16,9s uudella profiililla kumirenkailla. Tehoa pitää olla jos uudella profiililla meinaa kovia läppejä ajaa.

Tämä hieman huolettaa itseäni näissä uusissa radoissa. Ruvetaan liikaa keskittymään siihen yhteen nopeaan kierrokseen ja hakemaan sitä autoa/moottoria/setuppia siihen. Tattiksen rata antaa tähän erinomaisen mahdollisuuden.

Tärkeintä on kuitenkin se kuinka hyvää ja mielekästä se itse kisaaminen on, kun ajetaan vaikka pitkiä kisoja.
sellaista se asvaltti kisaaminen nyt vaan on..  en ole kuulut kenenkään formula 1 kuskin sanovan: "No ei se nyt niin kovaa mennyt, mutta oli ihan kiva cruisailla siellä seassa"
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 15.08.20 - klo: 12.20
Vertailun vuoksi 1/10 sähköturistilla ajettu 16,9s uudella profiililla kumirenkailla. Tehoa pitää olla jos uudella profiililla meinaa kovia läppejä ajaa.

tehoa pitää olla ja ihan mukavasti Nitrossa onkin. Tosin hyvinkää soveltuu ehkä vähän paremmin vaikka tykkään kyllä tosta piiitkästä pääsuorasta, vaatii kanttia olla hölöäämättä ainakin omalla pulkalla  :cool:
ei haittaa vaikka sähköt menis kovaa ohi. 150 läppiä muutamasss tunnissa oli ihan jees (pieni vastariakun lataus tauko oli)
Kiitos 20 vuodesta!

micsa.fi

Joo, silloin kun nitrolla kaikki toimii niin mukavia hetkiä on radalla kun voi vaan vedellä tankillisia toisen perään.

Laita hieman kuvia siitä GT10-autosta, olisi kiva nähdä minkälainen raaseri kyseessä.
Wacky Stack Racing Team

mikari

#4043
Näin on, silloin kun on zonessa niin nopeus ei ole kaikista tärkein vaikka toki sillä on merkitystäkin, tylsää ei saa olla

About näin kun kuvassa alla, mutta pidempi välitys ja foam renkaat.
Putki vaihtuu kun saan postissa, uusi "oikea pilli" tulossa Ranskasta, edellinen katosi matkalla.. vielä ollut vakio readyset putki joka kuvassa ja pieni lisä tehoa siitäkin odotettavissa.





Ihmettelen korin kestävyyttä. Oli ainakin viisi komeeta ilmalentoa, pari pääsuoran lopusta täydellä kaasulla ja 50 volttia perään, ei mitään halkeamia korissa, vain naarmuja.


Kiitos 20 vuodesta!

Ender

Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 15.08.20 - klo: 13.27
sellaista se asvaltti kisaaminen nyt vaan on..  en ole kuulut kenenkään formula 1 kuskin sanovan: "No ei se nyt niin kovaa mennyt, mutta oli ihan kiva cruisailla siellä seassa"

Mihin suuntaan ollaan menty ja mennään lisää F1:ssä?
- Yksityyppirengas
- Voimalähteen kehittämisessä paljon rajoituksia
- Kulukatto

GT-8:ssa nuo oli jo toteutettu 😉

Ratapuolella moottorin ja renkaiden osuus korostuu selkeästi verrattuna crossiin. TSS-10 ja TSP-10 -luokat ovat helposti lähestyttäviä, kun kaikilla sama rengas ja moottori.

Nämä uudet radat lisäävät merkittävästi moottorin merkitystä ja esim. Ratakasiin tällä voi olla loppupeleissä negatiivinen vaikutus kustannusten noustessa. Itse näkisinkin myös Ratakasissa yksityyppimoottorin, mutta en usko tätä tapahtuvan. Toinen vaihtoehto voisi olla esim. 300 EUR -hintakatto.



nitropaimen

kaksi asiaa, tuo kössin FW 06 alusta näyttgää olevan suosiossa, tässä liitteenä tuning kytkin, voisi olla hyvä sulle..
sitten mottiasiaa:Miksi ihmeessä täytyy alkaa vääntää kansallista mottisääntöä ??? Jos pitäydyttäisiin täälläkin tuossa EFRA 4 minuutin alkuerä kestossa, ei olisi mitään mottiongelmaa,voisi ajaa juuri niin rikkaalla että motti kestäisi taatusti, sitten voisi vähän kiristää finaaliin. 
Hinnoittelusta: Novarossin huippumotteja saa maailmaltakin nyt niin halvalla että menee tuo ehdotuksesi € 300,- puolitetuksi. Mun "Speed Garage" tarjonnassa tulee PICCO Monza Evo, jolla muutamat kuskit on Itävallan kisan finaalipaikassa kiinni ja hinnoiteltu €299,- Pro Stock 5 porttista saa ihan yleisesti hintaan € 150,-/ 190,-
Se että yksi tiimi pitää itsepäisesti kiinni tuosta 5 minuutin  alkuerästä, selittyy yksinkertaisesti sillä, että "jos kilahtaa, otetaan hyllystä uusi"...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

#4046
Miksei jos noi samat rattaat menee mut eiköhän koska autoa varten tehty. Mistä bongasit ?
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

speed garage tuo tuon firman tuning osia veloixiin ja mugeniin, voisin kysäistä mitä tuo kössin kytkin maksaa, saisit "team hinnalla"
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 16.08.20 - klo: 16.35
speed garage tuo tuon firman tuning osia veloixiin ja mugeniin, voisin kysäistä mitä tuo kössin kytkin maksaa, saisit "team hinnalla"

kysäse. ostin jäykimmät 1.1mm jouset 2-pala kytkimeen jota testaan ens vkolla, mutta kyllähän 3D kytkimellä saa aina enempi punchia foameilla.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Oli tuossa puhe OS 12TG:stä. Sportti konehan se on, joten ei siltä voi odottaa liikoja. Ei siis kunnon tp10 kisapannu. Itsellä se on välietappi ton Kössin kanssa, kun ei oikein tiennyt mitä odottaa. Nyt voisikin harkita jo kunnollista, kun auto on todettu ihan päteväksi radoille. Mutta voi olla että hankinnat vasta ensi kaudelle, katsotaan. Ihan hauskaahan tuo oli tälläkin pannulla 👍Tiedä sitten miten kauan se kestää tuota rääkkiä, nupit aika kaakossa kuitenkin.
Kiitos 20 vuodesta!