Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua

Aloittaja Teppo, 24.05.03 - klo: 10.25

Heuli

Xrayn kotisivuilla (http://www.teamxray.com) on nyt ensimmäinen virallinen kuva uudesta T1 FK´05 -autosta, lisätietoja luvassa 10. päivä tätä kuuta!

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Heuli"Xrayn kotisivuilla (http://www.teamxray.com) on nyt ensimmäinen virallinen kuva uudesta T1 FK´05 -autosta, lisätietoja luvassa 10. päivä tätä kuuta!

Luonnollista taitaa olla se että FK04 on muutettavissa 05 versioksi :wink:
No aika näyttää ...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

artov

Lainaus käyttäjältä: "Heuli"Xrayn kotisivuilla (http://www.teamxray.com) on nyt ensimmäinen virallinen kuva uudesta T1 FK´05 -autosta, lisätietoja luvassa 10. päivä tätä kuuta!


Saa nähdä että milloin on kaupoissa, mutta toivottavasti äkkiä......

jarkkom

Aikataulusta päätellen taidettiin jättää pari juttua puolitiehen, mutta toivotaan, että olen väärässä :mrgreen:
---

Serpent

Moi ootteko kattonu www.teamxray.com
Huomasitteko ton T1FK'05 ?
Mitä tuossa on uutta verrattuna vanhaan T1FK?

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Serpent"Moi ootteko kattonu www.teamxray.com
Huomasitteko ton T1FK'05 ?
Mitä tuossa on uutta verrattuna vanhaan T1FK?

Äkkiä kuvasta katottuna... (Ittelläku on tuo FK04 tossa pöydällä niin siihen vertaan)
Pohjalevy
Ylälevy
Takapulkit
hihnat
etuiskaritorni

Moottori erilailla, spurgear samalla tasolla kuin moottori, akku 6-cell ja keskemmällä autoa. Näyttäisi olevan nyt myös takapään ylälinkin sisäpäässä kiinnityskohtia enemmän kuin yksi vaihtoehto.

Huom siis äkkiä katottuna, voi olla että sisäinen välityskin on eri, tiedä sitten ...

Itse olisin vielä toivonut uudet iskarit joissa pysyy öljyt paremmin sisässä.

Ja eiköhän 10 päivä tule sitten tarkkoja kuvia yms. joka tuutista  :wink:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Teppo

Jos ongelmia on iskareiden kanssa, kannattaa vaihtaa herkemmät purplet o-renkaat vanhempiin punaisiin.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Teppo"Jos ongelmia on iskareiden kanssa, kannattaa vaihtaa herkemmät purplet o-renkaat vanhempiin punaisiin.

Kiitos! Itte tuossa funtsin kanssa et josko heittäis ne orkkis renkaat huitsinevadaa ja laittais jotku muut mitä pakista löytyy ;) Mut ajellaan nyt kerran vielä näines kun just lutrasin uudet liemet :lol:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |


HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "JCOM"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"Jos ongelmia on iskareiden kanssa, kannattaa vaihtaa herkemmät purplet o-renkaat vanhempiin punaisiin.

Oon kuullut että populaatio käyttää Tamiya TRF 415 iskareita, ovat
kuulemma paremmat? :lol:

Sanotaan että ei nuo HPI Pro4 iskaritkaan ihan huonot ole... laitoin vain xrayn iskarit paikoilleen kun niistä on nopeampaa muuttaa vaimennus, pääsis pikkuhiljaa edes pallokentälle noitten säätöjen kanssa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |


Vesa

Eivät ole samanlaiset, joskin hyvin pitkälle saman tyyppiset.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Serpent

No aikooko kuinka moni vaihtaa vanhasta pois?
Itse en ajatellut vaihtaa ainakaan.. Katselen tuloksia ja muiden mielipiteitä autosta ja sen mukaan voisi harkita ostoa vanhan FK tilalle.

HVoltage

Noniin nyt oli tupsahtanu infoo FK05 autosta:

Ehkä parhaimmat uudistukset minun mielestäni:
Etudiffi on nyt kolme diffi samassa (one-way, solid one-way, solid)
6 kennoinen akku, ei tartte enää viritellä satula-akkuja
(tietty olihan sen vanhaankin mahdollista laittaa)

Yllätyksenä oli että FK04 hihnat käy FK05:seen.

Niin ja muutama säätökohta tuli "taas" lisää ---

Jaaha tarteepa ruveta kyseleen koska saa ja mitä maksaa :wink:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |




artov

Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
http://www.rctech.net/forum/attachment.php?s=b450ea2d4df6086b86aeb17825fba54a&postid=1383107
Vähän järeempi ylä decki tossa foamiversiossa.

Ja näyttäs myös takana olevan noi "jäykiste" tolpat......

Heuli

Uusi T1 FK05 -auto tulee myyntiin 21. päivä tätä kuuta ympäri maailman, mutta ensimmäinen erä ei ole kovin suuri joten nopeat syövät hitaat  :wink:

Vesa

Kyllä, kannattaa ilmoitella Dänille (Dantom Oy) jo ennakkoon jos halua ko. auton, ne ensimmäisen erän autot menee varmasti heti käsistä. :wink:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Serpent

Jr-Hobbysta katselin ja näkyi olevan halvempi kuin vanha?
Mitäs moinen?
Itse olen ajatellut ostaa tuon uuden.. Katselin tuloksia ja lupaavilta näyttää.. Varmasti yhtä hyvä kuin edellinenkin, ellei parempi.
Kuinka moni aikoo hankkia?

artov

Lainaus käyttäjältä: "Serpent"Jr-Hobbysta katselin ja näkyi olevan halvempi kuin vanha?
Mitäs moinen?
Itse olen ajatellut ostaa tuon uuden.. Katselin tuloksia ja lupaavilta näyttää.. Varmasti yhtä hyvä kuin edellinenkin, ellei parempi.
Kuinka moni aikoo hankkia?

Eiköhän se vanha yritetä saada kaupan hyllyiltä pois.

Kyllähän se uusi auto varmasti aina parempi on ja kisoissa se on näyttäny hienosti toimivan...Suomessa ja muualle.

Kyllä varmasti lähes kaikki kisakuskit vaihtaa uudemman auton, setuppien vertailukin helpottuu kisapaikailla. Autoja ei varmasti heti alkuun vaan riitä kaikille..... :cry:

Serpent

Onko joku kysellyt hintaa Dantomilta?
Meinaan voisi katsoa kummasta tulee halvemmaksi.. Jr-hobbysta vai Dantomista.

l150040

Periaatteessa Xray:n hinnat pitäisivät olla sentilleen samat. Xray on velvoittanut maahantuojia yms. myymään Xrayn tuotteita samaan kiinteään hintaan. Sama systeemi, joka on ollut Oakley:n lasienkin kanssa.

Mielenkiintoista nähdä kuka uskaltaa ensimmäisenä rikkoa näitä sääntöjä ja menettää Xray:n edustuksen.

artov

Voisko Team kuskit laittaa jotain setuppeja kaikkien nähtäville uuteen autoon, kohtahan ne sieltä tulee...

Vesa, Pekka, Teppo ???

Pexi

Kannattaa mielestäni lähteä XRAYn sivulta löytyvällä perus setupilla liikkeelle ja siitä sitten työstää oman maun mukaan eteenpäin.

Kannattaa kuitenkin itse testailla uudestaan kaikia säätöjä uuden auton kanssa, koska jotkut asiat vaikuttavat hieman erilailla kuin 04 mallissa. Tämä on tärkeää siksi, että saatte hyvän tuntuman autoon ja tätä kautta säätäminen erilaisiin olosuhteisiin on helpompaa.

Onnea kaikille uuden auton kanssa!

-P
Team XRay

Niki

Artolla on vissiin jo se Vesan setappi, niin eiköhän sillä pääse alkuun, joko Arto niputit auton?

artov

Joo nipussa on, ajattelin lähinnä et kaikille näkyviin joku setuppi 27:lle. Mutta
Pexi tos edellä jo kirjoitti et mistä löytyy..... :wink:

Pexi

Ensimmäiset treenit tuotantomallilla takana, ihan kivastihan se toimi.

Tässä setuppi mikä voisi olla hyvä lähtökohta kanssa. Pito radassa huonohko ja radassa nopeita-,neulansilmä- ja shikaanimutkia.

etupää:
30 öljy 3x  vakio reikä
iskarien kiinnitys tuessa reikä 3
tukivarsi pukissa keskimmäisissä rei´issä, medium tukivarsi
3 astetta caster medium c-pala
linkin alla c-palassa ei prikkoja
tuessa linkki kiinni reikä 3
downstop 1mm ruuvin alta
maavara 5.0mm
etuakseli solid oneway
servoseiveri taka-asennossa
ohjauslinkki kiinni rei´issä 2
camper -1,5 astetta (ajokorkeudessa)

Takapää:
30 öljy 3x vakio reikä
iskarin kiinnitys tukivarressa reikä 2 iskarituessa reikä 4
tukivarsi kiinni pukissa keskirei´issä
auraus 3 astetta
auton pituus 2mm prikkoja tukivarren edessä
downstop 1mm hubin alta (5mm tukivarren alta)
camper linkki kiinni alemmassa reiässä iskarituessa ja hubissa sisemmässä reiässä+ 3mm prikkoja alla
vakio tukivarsi
camper 1,5 astetta (ajokkorkeudessa)
diffin korkeus: keskellä (ylempi)

Runko 2,5mm, ylärunko kapea+ etu lisätolpat.

Akkujen takana 10g painoo loput mahdollisimman keskilinjalla.

Koppa Parma alfa, kopan takia joutuu edessä käyttämään foami tukea, jotta saa kopan tarpeeksi alas. Iskareiden alapäästä täytyy ottaa vähän pois, jotta maavaran saa tarpeeksi pieneksi.

solid onewayta kannattaa kaikkien kokeilla, koska se muutttaa autoa vain vähän helpommaksi. Hyvä vaihtoehto ainakin liukkaille radoille.

Auto oli helppo ajaa ja pitoo tuntui olevan joka päässä ihan reilusti vaikka radassa sitä ei juuri ollutkaan.

-Pekka
Team XRay