Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua

Aloittaja Teppo, 24.05.03 - klo: 10.25

Juke-

En aja siellä päin koska en aja ollenkaan mutta tarkoitus olis alkaa ajamaan turistia Olussa. Tarkoitin sabella sitä kauppaa kuten varmaan tiedät ja sen sivuiltahan löytyy Xrayn tuotteita. :mrgreen:
Onkos muuten tuossa raycer paketissa mukana niitä eri jäykkyisiä jousia?
joo o

artov

Tule käymään Oulun kerholla (kiimingin-yläasteella) Lauantaisin klo:10->, niin saat tietää kaiken tarpellisen Xray:n touring autoista..

Juke-

joo o

Juke-

Mistäs löytyis lista noista raycerin tuning osista kuten aluumiini iskareista? Niin ja tuleeko niitä eri jäykkysiä jousia sen raycer paketin mukana?
joo o

rc-juhis


mza2

ja jos jotain iskareita on ostamssa ni bongailet foorumin myydään osiosta tamiyan iskarit saman tien ne on parhaat iskarit tietääkseni ja xrayn hinnasto löytyy dantomin sivuilta //www.dantom.fi ja vakioiskareillakin kerkiää ihan hyvin
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Juke-

Laittakaapas linki noihin tamiyan iskareihin! Niin ja voitteko laittaa linkin myö sinne xrayn sivulle sellaiseen osioon jossa on nuo raycerin hop up osat! Itse en löytänyt. :oops:
joo o

ripa_k

Juge: Ajele ihan sillä vakio-raycerillä vaan alkuun, kyllä sillä ihan hyvin kerkee. Tästä osoituksena esim. voitto prostock-luokassa viime kaudelta. Säästä rahat muuhun tarpeelliseen kuten akkuihin, laturiin jne ja treenaa.
Sitten kun auto pysyy ajolinjalla 5min niin voi alkaa miettimään niitä hop-uppeja, silloin niistä vasta oikeesti on hyötyä.
Raycer-paketissa tulee violetit ja siniset jouset, vaaleensiniset ja valkoiset ehkä kannattanee hommata lisäksi.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

artov

Et oo sitten kysyny mitään.. :wink:  Et tarvi rayceriin mitään, eri iskarreita, niinkuin risto sano niin osat vaikka, ennemmin akkuja tai kone..

Rayceriin ei tarvi muuta optio osaa kuin one-way.. Mutta jos tuntuu että kaikki optio osat täytyy saada, nin osta ennemmin Fk 05, jossa on kaikki tarvittava jo valmiiksi.. Hinta ero on jotain 100e luokkaa, ja pelkkä one-way rayceriin maksaa, n.40-50 e. Fk 05 on kuitenkin 2 vuotta uudempi auto.

Juke-

Onko tuo one-way hyvä siellä kiimingin mattoradalla? Onko parempi sillä vai ilman?
Epäilen että on mielipide. :mrgreen:
joo o

jarkkom

Kyllä se 1-way auttaa autoa kääntymään mutkiin, sekä parempi kiihdytys mutkista ulos.

Suosittelen tosiaan, että ostat käytettynä hyväkuntoisen FK04 tai sitten uuden FK05. En sitten tiedä oisko Dantomissa vielä poistomyynnissä loput uudet FK04 autot?
---

Juke-

Miksihän xrayn sivulla ei ole kuvaa fk04? Laittakaapa linkki siihen missä olisi esittelyä tuosta fk04. En nyt kyllä tiedä kumpi se olisin järkevämpi hankinta t1r raycer vai joku muu, kun toiset neuoo toista ja toiset toista :(
joo o

jtp

Tuolta löytyy juttua FK04 mallista: http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=782&kategoria=111

Jos meinaat alkaa kisaamaan tosissaan niin osta FK05 koska siihen käy suoraan GP3700 akut. FK04 malliin ne saa varmaankin viilamalla pohjalevyä. T1R:ään en ole varma saako ollenkaan. Jos riittää että käytät  GP3300 akkuja niin osta T1R ja siihen lisäksi multidiff eteen niin siinä on autoa pitkäksi aikaa. Kaikkii malleihin joutuu kuitenkin ostamaan niitä jousia että saa säädettyä kaikkiin olosuhteisiin.

artov

Kyllähän sillä one-way:llä ajetaan sisällä varmaan joka radalla... Jouset nyt on niin pieni kustannuserä ettei sitä juuri kannata murehtia, mut Fk05 vakio jousilla (valk,kel) auto toimii varsin mallikkaasti lähes joka paikassa..

jtp

One-wayn ja multidiffin hintaero on niin pieni että itse ainakin ostaisin jälkimmäisen.

Viimeaikoina on ollu buumia että ajetaan jäykällä etuakselilla(siis ihan oikeatkin kuskit tekee niin). Tossa multidiffissä on se hyvä välivaihtoehto niin että laittaa sen solid one-way vaihtoehdon.

Juke-

Lainaus käyttäjältä: "jtp"Tuolta löytyy juttua FK04 mallista: http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=782&kategoria=111
Tuo on kylläkin fk05 mallista. Missä olisi siitä fk04?
joo o

jtp

Vaan kyllä toi linkki minut vei ainakin 04 mallin sivuille. 05 mallissahan akut on sijoitettu pelkästään auton toiselle puolelle kun 04 mallissa akku on niin sanottu satulamalli eli molemmin puolin runkoa.

jtp


Juke-

Lainaus käyttäjältä: "jtp"
Jos meinaat alkaa kisaamaan tosissaan niin osta FK05 koska siihen käy suoraan GP3700 akut. FK04 malliin ne saa varmaankin viilamalla pohjalevyä. T1R:ään en ole varma saako ollenkaan. Jos riittää että käytät  GP3300 akkuja niin osta T1R ja siihen lisäksi multidiff eteen niin siinä on autoa pitkäksi aikaa. Kaikkii malleihin joutuu kuitenkin ostamaan niitä jousia että saa säädettyä kaikkiin olosuhteisiin.
Niin miksi ne gp 3700 akut ei passaa siihen rayceriin? Niin ja saako niitä mitenkään passaamaan rayceriin?
Niin ja mikä se on raycerille se virallinen nimi
xray raycer
xray raycer t1r
vai xray t1r?
joo o

Heuli

Uudet GP3700 akut ovat halkaisijaltaan hieman vanhoja GP3300 akkuja suurempia. Xray T1R tai pidemmin sanottuna Xray T1 Rayceriä pystyy kyllä viilaamaan/dremelöimään sen verran että noi kennot sopivat.

Juke-

Kuinka leveä kori tuohon rayceriin passaa? Niin ja moniko millisiä ne koreja niitä yleensä käytetään?
joo o

Divi


Heuli

Sähkötouringautoissa käytetään noita 190 mm leveitä ja polttistouringautoissa 200 mm leveitä koreja. Eli 190 mm siis Xrayhin, esim. Protoformin Mazda6 tai Stratus 3.0 ovat hyviä koreja.

Divi

onko 200mm kielletty säännöissä?? esim hpi:lta saa 3mm offset vanteita joilla saa tuollasen 200mm korin hienosti 190mm runkoon...

http://www.hpi-europe.com/piw.php?lang=en&partNo=3802

Jukka

On kielletty sähkötouringissa. Auton leveys ei saa ylittää 190 mm
Tiim Lahti | S-grafix

Divi

no sitten... noh, jos ei kilpaile niin tuollanen 200mm kori on ihan hyvä vaihtoehto, niitä kun löytyy aika monen näköstä...

Mr Cale

Itseasiassa auton maksimileveys ilman koria on tuo 190 mm ja korin kanssa 200 mm. Toisaalta korit on luokiteltu ja luokitelluissa koreissa ei ole 200 millisiä koreja.

Juke-

Mitä ainetta minun pitää käyttää renkaissa että saan ne pitämään mattoradalla? Jotakin pitoainetta?
joo o

RaDon

Pitoainetta saa alan liikkeista, valmistajina esim. LRP tai CS
Hätätapauksessa myös tavallinen yleisvoiteluaine käy, esim. WD-40

Juke-

Mitäs myrkkyä tuo pitoaine on? Niin ja olen nähnyt joidenkin käyttävän jarrujen puhdistusprayta, mitä hyötyä siitä on?
joo o