Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Summit

Aloittaja Janezki, 16.10.08 - klo: 18.12

SuomiKP

kävisko nuo renkaat mitä jesi tuossa esiteli niin suoraan spedeen tai vaikka rustyyn??
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

jesi

Käsittääkseni jenkkilät ajaa juutuubissa täysin veden pinnan-alla, täysin vakiolla kamppeella.

Johtojen läpivienti on järjestetty siten että johdot on kahden "foumi-kumin" välissä, johon on sutattu rasvaa ja sitten ruuvilla tämä paketti vedetään nippuun.
Vastarikotelo on vedetty o-renkaalla ympäriinsä.

Omassa kotelossani ei ollut vettä/kosteutta tai jälkiä moisista.
Kummiski uitettu autoa lammikoissa ja lumessa ihan urakalla, ja joka ajokerran jälkeen huolellinen pesu suihkulla.


Kuten sanoin, pistin siinä samalla vaivalla kun oli vehkeet purettuna.
/ Jere Siirilä

jesi

Lainaus käyttäjältä: SuomiKP - 12.04.09 - klo: 22.25
kävisko nuo renkaat mitä jesi tuossa esiteli niin suoraan spedeen tai vaikka rustyyn??


Voisitko ystävällisesti herätä päiväuniltasi?
/ Jere Siirilä

SuomiKP

en ku väsyttää  :mrgreen:
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

jesi

Kierros noita renkaita painaa wanteineen enemmän kuin koko vatun stampede akkuineen ja märkine foumeineen?

Vähän sama kun sovittelisit metsäkoneen renkaita amiscorollaasi?

Mut ihan tosi, järki taas käteen.
/ Jere Siirilä

SuomiKP

juu, en siis ete aatellukkaa laittaa tommosia todellakaa,  mut kaveri halus välttämät kysyy et käykö
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

jesi

OT:

Lainaus käyttäjältä: SuomiKP - 12.04.09 - klo: 22.30
juu, en siis ete aatellukkaa laittaa tommosia todellakaa,  mut kaveri halus välttämät kysyy et käykö


juujuu, "emmää, mutta pojat", kumma ku kaveris ei kysyny ite.
enivei, mieti ihmeessä jatkossa.
/ Jere Siirilä

SuomiKP

oon kyl passittanut häntä tekemään oma käyttisä tänne, mutta en tiedä miksei vielä ole tehnyt
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

jesi

#158
Kun noissa markan nimheissä on markan pellit siltoina, niin laitoin purkaen paketit ja laitoin asiaan kuuluvat sillat ja johdot.
Johtoihin samalla sen verran pituutta ettei tarvi noparia raiskata.
Harmittavasti varastostani on päässyt vähiin sopiva kutistesukka niin ei saanut valmiiksi :(







Että oli mukava noita kennojakin juotella, kun ei tarvinnut paistaa kuumaksi.
(kolvina: http://rc10.fi/index.php?topic=33350.0http://rc10.fi/index.php?topic=33350.0 )

Kuten kuvasta näkee, kennot kääntyi eri asentoonkin.
Pystyy balansoimaan/mätsäämään, kunhan vaan "adapteri" saapuu.
( http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultra-Duo-Plus-Ultramat-16-Battery-Holder-103375 )



edit:
Castlellakin herättiin jo, vastaus oli liki se mitä odotinkin, mutta vänkään vielä vastaan.
Lainaa
From: "Support" <support@castlecreations.com>
To: "Jere" <jesi@iki.fi>
Sent: Monday, April 13, 2009 9:18 PM
Subject: Re: Waterproofing Mamba Monster?


> Any modification that makes it impossible to service the controller
> voids the warranty. We make it as water resistant as it's going to get
> without voiding the warranty. ;)
>
> Joe Ford
> Product Specialist
> Castle Creations


Sepitin Joe:lle tarkkaan mitä olen tekemässä ja pistin tuon videonkin ja kyselin perään että mikä tässä nyt mättää:
Lainaa
----- Original Message -----
From: "Support" <support@castlecreations.com>
To: "Jere" <jesi@iki.fi>
Sent: Monday, April 13, 2009 9:27 PM
Subject: Re: Waterproofing Mamba Monster?


> Jere,
>
> I do, but as we do not know what it will do we cannot warranty it. ;) We
> have never tested it in that environment.
>
> Joe Ford
> Product Specialist
> Castle Creations


Ei voittoa:
Lainaa
----- Original Message -----
From: "Support" <support@castlecreations.com>
To: "Jere" <jesi@iki.fi>
Sent: Monday, April 13, 2009 9:38 PM
Subject: Re: Waterproofing Mamba Monster?


> No beta testing for that. ;)
>
> Joe Ford
> Product Specialist
> Castle Creations



Lainaa
Jere wrote:
> HMPF!
> Maybe i change all my CC products to Brand N or L.
> :D



Lainaa
----- Original Message -----
From: "Support" <support@castlecreations.com>
To: "Jere" <jesi@iki.fi>
Sent: Tuesday, April 14, 2009 11:11 PM
Subject: Re: Waterproofing Mamba Monster?


> LOL! I know you too well. I don't think you'd do that. Too smart for
> that. ;)
>
> Joe Ford
> Product Specialist
> Castle Creations



Perkule, ei auttanu kiristyskään  :afro:
/ Jere Siirilä

jesi



Näppäilin testailun vuoksi kiina 2800kv xl pannun kiinni.
Kaveriksi Mamba Max ja CC-Bec 6.1v, akkuina kiina hardcase 2s 4000mah, toki sarjaan kytkettynä.


Ykkösellä kulkee sen mitä poitsulle normaalisti tarvii, kakkosella heittääkin jo sitten volttia, joka sinällään on  :cry:
Mutta nyt on vetoja sen verran että itsekkin jaksaa bashailla enemmän, menee ihan mukavasti hytti vinossa kun laittaa pelkän takalukon päälle...
(Kalkulaattori sanoo ykkösellä 20kmh, kakkosella 65kmh)


Kevyt crawlinki onnistuu tuolla pannulla, vaikka kiinapadat eivät ole tunnettuja alapään tuntumastaan, varsinkaan kun sensoria ei ole.
Mutta pitää ajella tuolla enemmän ja haistella että vaatiiko tuo sensoripannun ja noparin (esim: Tekin RX8)


Mamba veti vartin tms ajon jälkeen temp-cutoffin, joka ei sinällään ollut yllätys.
Huomenna kipasen noparin kanssa paikalliseen ele-tukkuun sovittelemaan sopivaa purkkia noparille ja öljylle.

Sen takia protoilen maxilla, koska ne ovat jo luotettavaksi osottautuneita ja kun Joe nihkeilee takuun kanssa, mun tuurilla MMM kyrvähtäis luonnostaan ja takuut on poltettu kun öljyssä on ollut (toki kunnolla putsaamalla öljyistäkin pääsee eroon).
/ Jere Siirilä

savo

Lainaus käyttäjältä: jesi - 14.04.09 - klo: 22.36

Näppäilin testailun vuoksi kiina 2800kv xl pannun kiinni.
Kaveriksi Mamba Max ja CC-Bec 6.1v, akkuina kiina hardcase 2s 4000mah, toki sarjaan kytkettynä.


Ykkösellä kulkee sen mitä poitsulle normaalisti tarvii, kakkosella heittääkin jo sitten volttia, joka sinällään on  :cry:
Mutta nyt on vetoja sen verran että itsekkin jaksaa bashailla enemmän, menee ihan mukavasti hytti vinossa kun laittaa pelkän takalukon päälle...
(Kalkulaattori sanoo ykkösellä 20kmh, kakkosella 65kmh)


Kevyt crawlinki onnistuu tuolla pannulla, vaikka kiinapadat eivät ole tunnettuja alapään tuntumastaan, varsinkaan kun sensoria ei ole.
Mutta pitää ajella tuolla enemmän ja haistella että vaatiiko tuo sensoripannun ja noparin (esim: Tekin RX8)


Mamba veti vartin tms ajon jälkeen temp-cutoffin, joka ei sinällään ollut yllätys.
Huomenna kipasen noparin kanssa paikalliseen ele-tukkuun sovittelemaan sopivaa purkkia noparille ja öljylle.

Sen takia protoilen maxilla, koska ne ovat jo luotettavaksi osottautuneita ja kun Joe nihkeilee takuun kanssa, mun tuurilla MMM kyrvähtäis luonnostaan ja takuut on poltettu kun öljyssä on ollut (toki kunnolla putsaamalla öljyistäkin pääsee eroon).


Pitihän se arvata ettet pitkään leiki vakiokamoilla...  :grin:

Itse päädyin taas siihen vaihtoehtoon että pidän summitin vakiona ja siihen tarkoitukseen sopivana mihin se on erityisesti suunniteltukkin.
Kun ei Traxxasin sivuillakaan mainita mitään että kestääkö kunnon harjatonta systeemiä. Niinkuin e-maxxin ja e-revon kohdalla sanotaan.
Eihän se tietysti oo mikään peruste ettei voi harjatonta laittaa jos ei oo takeita kestävyydestä.  :lol: Mut ite päädyin tähän vaihtoehtoon.

Eli varasin seuraavasta erästä tämän.
http://www.hobbylinna.com/savage-flux-with-truck-body-p-19457.html
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

jesi

#161
Onhan noilla ajettu iät ajat karvattomilla, ja heti en keksi mitää mikä sielä olisi niin allerginen.
Mite muistelisin että traxxasin sivuilla ois ollu summit kahdella karvattomalla padalla.

Minen ainakaa jaksa pitää kahta "samanlaista" autoa hyllyssä, varsinkaan tolla rahalla.


edit:

Proto v0.000000001:











Purkki on niin nafti, että noparista piti purkaa kuoretkin pois.
Tämä myös kostaantui johtojen vedossa, sekä varmastikkin myös lämmön siirrossa, koska öljyä ei mahottomasti mahtunut. Plus että mahdollisesti vaadittavaa siiltä ei saa.

Ja nyt tietty castle linkin käyttö on "hieman" hankalaa, mutta sen kanssa on protoiltaessa kestettävä näin alkuunsa.


Syy naftiin purkkiin on se että nuo purnukat olivat kevymiinisenä kalliihkoja, tuosta numeroa suurempi olisi maksanut heti 20 vai 30eur enemmän....

Mutta jos löis loput nippuun ja kävis savut ottamassa.
/ Jere Siirilä

jesi

dödii.

Nyt on savut otettu ja tulos oli hyvä.


Eilen Mamba Max meni kuumeen takia paussille vartin ajon jälkeen, josta noin puolet oli ykkösvaihteella kevyttä möyrimistä ja loput kakkosella hyvin kevyttä kaasuttelua ahtaassa pihassa.



Äsken kipasin läheisen tehtaan parkkipaikalle, sielä päästin käytännössä koko ajan lämä lattiassa eessun taas kakkosella, paikaltaan kiihdytellen ja jarrutellen.
Välillä vielä hurvittelin lukkojen kanssa (lukot päällä: ajo-ominaisuudet: mitkä ne on?  :afro:

Akut kesti tuota rääkkiä kokolailla tasan 15min.

Nopari oli em eläinrääkkäyksen jälkeen kokolailla tasan kädenlämpöinen, max 40c.
Auto meni kattokerhoon volttien saattelemana useamman kerran, boksista oli läpivienneistä tihkunut sen verran öljyä että näki jotain tihkuneen, mutta vuotamalla ei vuotanut.
Pitää hieman trimmailla läpivientien tiivistystä sekä hieman lisätä öljyä, kun nyt täytin purkin öljyllä, nopari sisään ja kansi äkkiä kii.
Tarvii apoteekistä käydä parit neulat ja ruiskut ostamassa, tekee yhden tulpan kanteen, niin saa siitä vedettyä neulalla purkin piripintaan.


Enivei, äkkiä näyttäis siltä että olisi syntynyt vesitiivis harjaton Summit  :police:
/ Jere Siirilä

tapsa92

Asiaa ! Vaikuttaa todella lupaavalta, saman kun tekee isommalla purnukalle esim. MMM kanssa niin katoaa ongelmat akkujen ja moottorirajoitusten suhteen :wink: .
- Tapsa

Jankka

#164
... ja sit rakentaa vielä öljynkierron erilliselle lauhduttimelle... :wink:, ...ei vaan hyvä et Jesi jaksaa testailla, keep up good work ...tsjp  :cool:

jesi

On ollu jo mielessä, mutta elkää nyt yllyttämään alkako.....  :mrgreen:


Enivei, tarvii tolla ruovitella aikansa ja kattella pikkuhiljaa jos löytyis jotai sensoripataa ja noparia.
Tosin XL-kokoluokassa ei tuu mieleen muutaku Tekin RX8, ja seki on vielä autocadissa tehtaan jantereilla.
Ehdotuksia?

(sensorilla sais sitä tatsia vähä haettua kroolaukseen)
/ Jere Siirilä

jesi

Tulipahan seki tehtyä mitä ennoo koskaa tehny, nimhit tasurissa:






/ Jere Siirilä

HMS77

^ Tyhjä (olut)lasi taustalla? Tyhjä miksi?  :wink:

Terv. (Epä)olennaisen huomioiva..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

savo

Jesi:

Miten käyttäytyy nuo alkuperäiset todella pehmeät renkaat vähän suuremmissa nopeuksissa,kun oot ilmeisesti saanu auton liikahtamaan vähän paremmin?
Viruuko jalkapallon kokoisiksi...?  :lol:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

jesi

#169
HMS77: lasi siksi tyhjä, kun se on niin vanhaa mallia että siinä ei ole vakiona pinnankorkeus seurantaautomaattia.


Savo:
Kyllähän ne toki vähä palloontuu, mutta ei nyt noilla lasten tehoilla merkitsevästi.
Ja mitä sitten vaikka palloontuukin, eiväthän ne ole ratasliksit....


edit:
ja ettei käy kuten tuola Toisaalla kävi, niin heti uutena tukin wanteissa olevat reijät ja porasin renkaisiin ulkokehälle neljät reijät.
Näin ollen sisään pääsevä vesi tulee myös ulos. kiitos keskipakovoiman (joo, ei tarvi nus pilkkua sanamuodosta).
/ Jere Siirilä

jesi

#170
Dödii.

Nyt on neljä nimhi-pakkaa fyysisesti purettu ja paketoitu eri muotoon, saivat kunnon sillat ja johdot.
Ovatten nyt matchattu ja balansoitu.


Noparin kotelosta tein proto v0.000002 version.
Koska näin sunnuntaina ei ollut parempia läpivientikamppeita saatavilla ja öljyä oli tihkunut boxista ulos kärpäsenjaskan verran (eli vastaava määrä mitä polttiksen kaasari tms vuotaa =), niin pistelin ulkopuolelta sitten vähän liimaa sohien.

Samalla porasin kotelon kanteen reijän, siihen jeNka.
Reijästä neulalla öljyt sisään, ruuvin varteen pari o-rengasta ja prikka ja ruuvi reikään.
Kotelo on auton rungossa kiinni yhdellä ruuvilla ja kolmen sentin pätkällä kaksipuoleista teippiä.

Koteloiden koosta johtuen, CC-Bec ei mahtunut fiksusti kumpaankaan, siihen vedin metrin kerroksen lakkaa ja toivotaan että kestää kyytiä.


Tuossa tuumailin, kun hieman raskasta ääntä pitää ratasvälys, niin vika on normaali: spurri kiero.










Vissiin tarvis lähtee ajelemaan...



edit: koska tuolla hetkellä ei ollut muuta kuin kiimaliimaa, niin sehän ei tietty toiminut.
Nyt olis käyttötarkoitukseen sopivaakin myrkkyä.
/ Jere Siirilä

jesi

#171
Tänään mulla PITI olla ns harrasteista vapaa ilta, mutta minkäs sitä luonnolleen mahtaa...

Koska on alusta asti harmittanut semisti että purkki oli niin nafti, niin kipasin sitten isomman purkin.


proto v0.000003:






Tuumailin että vedetään nyt isoimmat maalit pois:




Purkki:











Nyt tuonne mahtuupi isompikin nopari, BEC ja mahdollisesti tarvittaessa vaikka vastari.
Ja myös noparin ohjelmointikaapeli voi kulkea läpiviennin läpi, joten tarvi purkkia aukaista hifistelyn vuoksi.

Jos tää rojekti ny onnaa 200%, niin tarvii tuo purnukka lasikuulapuhaltaa niin ei ole niin pahasti polven päällä veistetyn näköinen  :police:
Purnukka istuu vaki-noparin paikalle koneen viereen, taikka sitten etu/taka koritolppien juureen.


Purkki on tosiaan IP66 ja läpivienti on IP68.

Lainaa
First digit:
6 = dust tight - No ingress of dust; complete protection against contact

Second digit:
6 = powerful water jets - Water projected in powerful jets against the enclosure from any direction shall have no harmful effects.
8 = immersion beyond 1 m - The equipment is suitable for continuous immersion in water under conditions which shall be specified by the manufacturer.
NOTE: Normally, this will mean that the equipment is hermetically sealed. However, with certain types of equipment, it can mean that water can enter but only in such a manner that produces no harmful effects.


Tosinkin, koska johtoja on useita, varmasti on jotain härdelliä vielä tuon läpiviennin kanssa, kenties joutuu liimalla auttamaan.




M: edellinen purnukka: 10eur.
/ Jere Siirilä

oden

Sori ot mut laitetaan noi ip luokitukset vielä suomeksi niin ymmärtää paremmin huonosti lontoota puhuvat :wink:
LainaaEnsimmäinen numero:
0: Ei suojausta.
1: Suojaus suuria kappaleita vastaan, halkaisija 50mm tai enemmän.
2: Suojaus keskikokoisia kappaleita vastaan, halkaisija yli 12,5mm.
3: Suojaus pieniä kappaleita vastaan, halkaisija yli 2,5mm.
4: Suojaus erittäin pieniä kappaleita vastaan, halkaisija yli 1mm.
5: Suojattu pölyltä. Ei edellytä täydellistä tiiveyttä, mutta haitallisia pölykertymiä ei saa syntyä.
6: Täydellinen suojaus. Pölytiivis.

Toinen numero:
0: Ei suojausta vettä vastaan.
1: Suojaus suoraan ylhäältä tulevaa vettä vastaan.
2: Suojaus ylhäältä +/-15 astetta tulevaa vettä vastaan.
3: Suojaus ylhäältä +/-60 astetta tulevaa vettä vastaan.
4: Suojaus vesiroiskeita vastaan.
5: Kestää vesiruiskun joka suunnasta.
6: Kestää suurella paineella tulevan ruiskun.
7: Kestää hetkellisen upotuksen veteen.
8: Kestää pysyvän upotuksen.

Koska sä laitat monsterin tuonne sehän mahtuisi jo :huh:

jesi

Tietoja kyseisestä öljystä:

Lainaa
Baysilone Fluid M 500


Product Description  Baysilone Fluid M 500 is a 100% polydimethylsiloxane of viscosity
500 mm²/s. The product differs from organic materials in its physical
and chemical properties such as high and low temperature stability,
good dielectric properties, low interfacial energy, and chemical
inertness. Baysilone Fluid M 500 can be used in a wide range of
applications ranging from heat transfer media and hydraulic fluids to
polish and antifoam formulation.
   

Key Performance
Properties 
• High and low-temperature stability 
• Low pour point 
• Low temperature and pressure dependence of viscosity 
• Good dielectric characteristics 
• Low interfacial energy 
• High surface activity 
• High compressibility 
• Chemical inertness


Applications  • Heat transfer media 
• Hydraulic fluids 
• Dielectrics fluids 
• Water repellents 
• Polishes 
• Lubricants 
• Antifoams   
• Mould release agents


Typical Product Data 
Property Unit Value
Viscosity at 25°C: 500 mm2/s
Density at 25 °C: 0.97 g/cm3
Pour point: ~ -50°C
Flash point: 315°C
Ignition point: > 400°C
   
   
Containers:  Baysilone Fluid M 500 is available in 50 kg cans, 200 kg drums, and
950 kg totes.





Olinpas joo köNpelö kun vain lontooksi laitoin, joku varmasti arvostaa soomeekin =)
MMM myyty, kun ei vastaa tarpeita.
/ Jere Siirilä

savo

Tänään kun oli joutilasta aikaa, niin kävin sitten ihan huolella uittamassa summittia.

Näin keväällä varsinkin muodostuu ihan kivoja "järviä" moneen paikkaan. Mentiin vakio kamoilla ilman mitään suojaus toimenpiteitä vähän niinku sukellusvene tyyliin!   :lol:

Saa nähdä miten pitkään kestää tälläistä ajoa. Mut rahallahan niitä uusia osia saa!

Taitaa kyllä käyttöohjeessa lukea ettei summit ole sukellusvene...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

jesi

:)

Äsken molskautin noparin purkkiin, laitoin purkin kippoon läpivienti alespäi, oli puol tuntia ja hieman oli hionnut läpi, ei valumalla mut enivei.
Törkkäsin vähän liimaa kaveriksi, niin pääsee protoilussa eteenpäin.

Tarvii seuraavaan evoluutioon kun ehtiijaksaajanormiselitykset päälle nii laittaa jokaine johto omaan läpivientiinsä, niin silloin ei tuotakaan ongelmaa ole.
/ Jere Siirilä

savo

Lainaus käyttäjältä: jesi - 24.04.09 - klo: 21.01
:)

Äsken molskautin noparin purkkiin, laitoin purkin kippoon läpivienti alespäi, oli puol tuntia ja hieman oli hionnut läpi, ei valumalla mut enivei.
Törkkäsin vähän liimaa kaveriksi, niin pääsee protoilussa eteenpäin.

Tarvii seuraavaan evoluutioon kun ehtiijaksaajanormiselitykset päälle nii laittaa jokaine johto omaan läpivientiinsä, niin silloin ei tuotakaan ongelmaa ole.

Joku yrittää näin, ja joku vakio kamoilla...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Duster1

Ja ammattitaitoiset huomaa, että toinen vetää alitehoisilla vakio kamoilla ja toinen tehokkailla harjattomilla :wink:
Axial SCX 10 TR

jesi

Ja toiset vaan haluaa tehdä semmosta mitä ei jokapojalla ole ja joillakin on vaan aivopieruja  :afro:
/ Jere Siirilä

savo

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 24.04.09 - klo: 21.22
Ja ammattitaitoiset huomaa, että toinen vetää alitehoisilla vakio kamoilla ja toinen tehokkailla harjattomilla :wink:

Ne tehokkaat harjattomat on tulossa, mutta ei tähän autoon.  :laugh:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!