Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Asso Talk

Aloittaja VesaK, 30.05.03 - klo: 16.15

AE-Mod

Nostetaanpas vähän...

Onko jotain perinteisiä päivityksiä mitä Asson B4 tarvitsee? Jotain pullonkauloja?
Olen nyt haun avulla selaillut kaikkia topicceja jotka liittyvät B3/B4, mutta ei oikein selviä...

Jotain kestävyyden kannalta oleellisia osia, tai muuten käytännöllisyyden nimissä?

Ajattelin vähän selvitellä ja kysellä, ennenkuin tilailen rekkalastillisen osia maailmalta.  :wink:
Tietenkin Blingblingiä tulee myös, koska itseäni kiinnostaa auton pulailu vähintäänkin yhtä paljon kuin itse ajaminen.

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Divi

alumiininen front brace ja rpm:än gear cover... muuta en näe tarpeelliseksi ainakaan Team versioon. Taitaa tuo bracekin olla jo vakiona alumiininen? Tuo RPM:än gearcover on huomattavasti jykevämpi kuin se asson oma. Ei mene kieroon kun ruuvaa kiinni vaan on tiiviimpi, ja se korkkikin pysyy paremmin kiinni jonka takaa löytyy spurrin säätö. :wink:

AE-Mod

Joo, näyttää olevan suosittu tuo alumiininen etupala.
Täytyy tutkia noita gear covereita, niitäkin näyttää löytyvän suuri valikoima.
kiitos Diville kommentista.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

hpi-cen

mikäs harjaton tuolta kannatas ostaa,asso rc18t:hen???
http://www.medasec.com/do?action=group&id=23

hpi-cen


Divi

ainakin prolinen 1/18 renkaat menee sekä assoon että losin vanteille. Tästä voisi päätellä että ovat hyvin samaa kokoa.

hpi-cen

joo..pitääpi tilata jokus tollaset.
mutta entän toi harjaton homma,mielellään tuolta medasec:iltä.
ostan myöhemmin mamban(jos tarvii).


P.S. saako  mistään asson vakio nopareita??siis 1/18 noppari.

*HOKE*

Tuo moottori riippuu ihan siitä minkälaiseen ajoon auton olet hommannut.

Mikäli rälläät vain pihalla niin joku 6000kv Lipo akuilla potkii mahtavasti.

Mikäli taas ajat esim sisäradalla niin 6000kv on jo liian tehokas, (itse ajan mamban 5400kv moottorilla ja ajoittain tehoa on aivan liikaa) tosin tuotakin voi toki rajoitella ohjaimesta mikäli epa säätö löytyy.
Vakio nopareita kannattanee kysellä ainakin rc pisteeltä, tai jos ei tarvitse olla juuri se kyseinen nopari vaan tärkeitä on koko niin sitten vaihtoehtoja on monia... esim Nosramilla on pieniä edullisia jne.

Divi

jollain assossa DY:n lyhyt 5200kv? jaksaako potkia? Vaikeaa valita lyhyen 5200kv ja pitkän 4800kv väliltä... :shock:

_valtsu_

Mä suosittelisin 4800kv pitkää koska vääntöä on enemmän niin voit laittaa isomman pinjonin.

hpi-cen

JUUU...
enpä enää tarvii,pietän vähän aikaa vakiona.
ja hommaan sitte mamban + bling bling:iä. :wink:

Divi

valtsu joo näin mä tuumasinki vähä, toisaalta jos sais hivenen enemmän niitä huippukierroksia niin... :p

tturku

#1542
Paljonko kannattais maksaa hyväkuntoisesta TC3 ja saako siihen vielä helposti osia?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

slashdot

Mitäs servo virityksiä teillä on teiän pikku assoissa?  :tongue:

AE-Mod

Hitecin HS56 tällä hetkellä... Jotenkin tuntuu tuolla Myyrin radalla, ettei oikein käännä tarpeeksi.
EPA-säädöt on ok ja vakioservolla kääntyi ihan hyvin.

Täytyy vaihtaa Bluebirdin metallirattaiseen.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: slashdot - 08.03.08 - klo: 19.55
Mitäs servo virityksiä teillä on teiän pikku assoissa?  :tongue:

Kysymyksen kriteerit täysin täyttävä vastaus:
Futapan 1/12 auton servo.
Pikkasen joutu askartelemaan, mutta alkoi kyllästyttämään niiden pikkuservojen hajoilu.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Divi

Täällä Hitec HS-81MG. Kiinnityskorvakkeet dremelillä pois ja servoteipillä servo alustaan. Eikä tarvi edes servosaveria käyttää.

AE-Mod

Lainaus käyttäjältä: TTKoo - 08.03.08 - klo: 23.04
Lainaus käyttäjältä: slashdot - 08.03.08 - klo: 19.55
Mitäs servo virityksiä teillä on teiän pikku assoissa?  :tongue:

Kysymyksen kriteerit täysin täyttävä vastaus:
Futapan 1/12 auton servo.
Pikkasen joutu askartelemaan, mutta alkoi kyllästyttämään niiden pikkuservojen hajoilu.

Haluaisinpa nähdä kun laitat 56:en heittämällä Assoon!
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Futaba

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 08.03.08 - klo: 22.57
Hitecin HS56 tällä hetkellä... Jotenkin tuntuu tuolla Myyrin radalla, ettei oikein käännä tarpeeksi.
EPA-säädöt on ok ja vakioservolla kääntyi ihan hyvin.

Täytyy vaihtaa Bluebirdin metallirattaiseen.

Noista bluebirdeistä hajoilee sitten servon päärattaan akseli, minkä myötä klappia tulee aika hurjasti. Multa hajonnut jo kaksi tämmöista, kolmatta ei tule http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25984&grpid=3203 Itselläni on nyt DY:n servo, digitaalinen, kuulalaakereilla ja metallirattailla. Pieni keskitysvirhe tuntuu olevan, mutta eipä se oikeastaan ajoa haittaa, ja varmasti vaan plussaa ajotaitojen kehityksen kannalta. Mitään varsinaisia virityksiä ei siis ole, tuon alkuperäisen systeemin olen parhaiten toimivaksi todennut (eli mikroservo asson omalla servopannalla kiinni).

Vakioservo on mulla ollut se parhaiten toimiva, en vain ensimmäisen semmoisen hajottua (kesti kyllä vuoden) viitsinyt uutta ostaa, kun halvemmalla saa tosiaan ainakin specsien perusteella parempaa.
| Academy | Axial |

AE-Mod

Mikä DY:n tyyppi sulla on?
Multakin löytyy yksi DY.
Se on se Medasecin 2,7 Kg:n malli, violetilla aluuminikuorella.

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Futaba

2,2kg malli punasella kuorella, piirun verran tuota 2,7kg mallia nopeampi niin päädyin tähän.
| Academy | Axial |

*HOKE*

Vakio servon kulahdettua vaihdoim Airtronics 94091 malliin.
Hyvin toiminut, kestänyt ja nopeuttakin ihan riittävästi.
Vierestä olen katsellut ja ihmetellyt kuinka niin monella on servon kanssa ongelmia...

AE-Mod

Tätä olen myös käyttänyt:
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25985&grpid=3203

Tuntuu vaan tosi hitaalta... Paljon hitaammalta kuin specsit kertoo. Rikki en ole kyllä saanut, mutta radalle siis liian hidas.

Toi Hoken Airtronics vaikuttaa myös hyvältä vaihtoehdolta.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 08.03.08 - klo: 23.42
Lainaus käyttäjältä: TTKoo - 08.03.08 - klo: 23.04
Lainaus käyttäjältä: slashdot - 08.03.08 - klo: 19.55
Mitäs servo virityksiä teillä on teiän pikku assoissa?  :tongue:

Kysymyksen kriteerit täysin täyttävä vastaus:
Futapan 1/12 auton servo.
Pikkasen joutu askartelemaan, mutta alkoi kyllästyttämään niiden pikkuservojen hajoilu.

Haluaisinpa nähdä kun laitat 56:en heittämällä Assoon!

Ajattelen yhden servon riittävän noin pieneen autoon, joten Futapa riittäköön  :cool:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

hpi-cen

mulla on vakio servo,mutta aattelin hommata paremman.
mikäs servo olis hyvä?MEDASEC:ISTA.

AE-Mod

Medaseciltä joko se järein DY, tai sitten se 2,2 Kg:n malli.
Tässä topicissa Futaba jo sitä 2,2 Kg:n versiota kertoi käyttävänsä ja mulla on se 2,7 Kg:n malli.

Asson huolto eilen:


THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Futaba

Teetkö ton joka ajon jälkee, vai miten sulla asso kiiltää aina ku uutena? :P Mulla on ih an omppupomppupölyn ja mattopölyn peitossa.
| Academy | Axial |

AE-Mod

No, suurinpiirtein joka Myyrin reissun jälkeen.... Eilen vain huvikseni.
Tulee sitä nöyhtää niin paljon siitä matosta, että laakeritkin alkaa olemaan tukossa.

Onhan se mukavampi jos auto on siistissä kunnossa, vaikka ajettavaksihan nämä on tarkoitettu.  :wink:

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

hpi-cen

ok..
meneekö medasec:ista nämä renkaat asso rc18mt:een vakio vanteelle? --->Micro QUAD Tire (2) for 1/18 Truck <--.
kun on kulunut nuo vanhat renkulat.

AE-Mod

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory